מערכת COL | יום ט' כסלו ה׳תשס״ז 30.11.2006

מיוחד: דיון פתוח על המצב בקהילת חב"ד

לראשונה מעזה אישיות רשמית בחב"ד לשים על השולחן דברים שבעבר דיברו עליהם רק בשיחות סגורות. במדורו הקבוע ב'כפר חב"ד' כותב דובר חב"ד הרב מנחם ברוד על התהליכים המתחוללים בקהילת חב"ד ■ לדעתו, בקצה המחנה כבר התגבשה לה קהילה עצמאית לכל דבר, והוא מזהיר כי התהליך הזה עלול להביא להיווצרותן של שתי קהילות נפרדות, דבר שמנוגד לחלוטין לרצונו של הרבי. אנו מביאים כאן את המאמר במלואו, ומזמינים את הציבור לדיון ענייני, מכובד ומנומק. בעקבות האירועים הטראגיים שאירעו לאחרונה, אנו מבקשים מהגולשים להתייחס לנושא באופן ענייני ומאופק, וללא ביטויי גנאי והשמצות. כמו כן לא נפרסם תגובות סתמיות, שאין בהן תוכן ממשי. לאור חשיבות הנושא אנו סבורים, שרק מי שטרח והעלה על הכתב דברים שיש בהם תוכן ועניין - ראוי שדבריו יפורסמו  למאמר המלא
מיוחד: דיון פתוח על המצב בקהילת חב
"כשכורתים חוט ועוד חוט, בסוף החבל נקרע"

לא סוד בברוד - מאת מנחם ברוד

כשכורתים חוט ועוד חוט, בסוף החבל נקרע

רציתי לספר לכם השבוע על קבוצה מאוד מעניינת שהתארחה השבת בכפר-חב"ד (כעשרים משפחות מאלקנה, קרני-שומרון ושערי-תקווה). אנשים שכבר שלושים שנה יוצאים בערך אחת לחודש לעשות שבת במקום כלשהו בארץ. הוזמנתי לסעוד עמם את סעודת ליל שבת, שנהפכה להתוועדות חסידית מאוד מעניינת.

בכלל, חודש כסלו הוא החודש החסידי, חודש של אור ושל שמחה, ומה נעים יותר מלעסוק בעניינים שמביאים אור ושמחה בלבבות. זו גם דרכה של החסידות להתמודד עם דברים שליליים – על-ידי הוספת אור וקדושה, בבחינת "חושך מגרשים באור ולא במקל".

למרות כל זאת בחרתי להקדיש את הטור הנוכחי לעניין הכאוב דלהלן, כי מגיע הרגע שאמנם קשה לדבר, אבל קשה עוד יותר לשתוק. אולי דווקא העלאת הנושא לדיון ולא הסתרתו מתחת לשטיח, תגרום לכולנו לקלוט את המציאות שבתוכה אנחנו חיים, ולהתמודד נכון יותר עם התהליכים.


מניין העוינות?


כבר יותר משבוע אני מתהלך בהרגשה קשה, בעקבות האירוע שקרה ב-770 בתום כינוס השלוחים. קל לפטור את העניין באמירה שזו התפרעות של קומץ קיצונים. לעניות דעתי יש כאן עניין הרבה יותר עמוק.

לשמחתי לא השתתפתי באותו אירוע, אבל שמעתי תיאורים משלוחים רבים שנכחו במקום. כולם היו המומים מדבר אחד – מעוצמת העוינות שאותה קבוצה קטנה הפגינה כלפיהם. אחד השלוחים התבטא: "הרגשתי שבעיניהם אנחנו כמו חבורה של 'מתנגדים' שהתפרצה פתאום לתוך 770 והחליטה לערוך שם התכנסות משלה".

זו הנקודה המטרידה ביותר בכל הסיפור. השלוחים הם גאוותה של קהילת חב"ד כולה. הם היהלום שבכתר מפעל האדירים של הרבי. כל ילד חב"די התחנך להעריץ את השלוחים, שמוסרים את נפשם בשליחותו של המשלח, ו"שלוחו של אדם כמותו". כיצד קורה שיש מי שרואים פתאום במאות השלוחים שהתכנסו להתוועדות – 'אוייב' ו'נטע זר' שיש להילחם בו ולגרשו מ-770?

התמיהה והתדהמה שפקדו רבים מאיתנו נובעות מתכונה מאוד אנושית – לעיתים אנו מסרבים להכיר במציאות שהיא קשה וכואבת לנו. אנו רואים את כל הסממנים של תהליך או תופעה, אבל מתעקשים שלא לקרוא לילד בשמו. אלא שאם דבר-מה נראה כמו ברווז ומשמיע קולות של ברווז – הוא כנראה ברווז ולא שום דבר אחר.


תהליך ההתנתקות

יש לי ידיד בכפר-חב"ד, שאני מחבב מאוד. אחרי ג' תמוז תשנ"ד מצאנו את עצמנו חלוקים בדעותינו. בתחילה התווכחנו הרבה, עד שנוכחנו שכל אחד נשאר בדעתו ובעמדתו. למדנו לחיות יחדיו ולהישאר ידידים על-אף חילוקי הדעות.

ראיתי את התהליך שעבר עליו עם השנים. בתחילה הפסיק להכניס לביתו את העיתון 'כפר-חב"ד'. אחר-כך סירב לקרוא את חוברת 'התקשרות'. בעבר היה מרבה להיכנס לצעירי-אגודת-חב"ד ולקחת חומר הסברה ל'מבצעים', אבל בהדרגה התמלאה מכוניתו בעלונים שמוציא גורם אחר.

הוא עצמו לא קלט את משמעות כל הצעדים הקטנים הללו. תמיד היה מדבר על כך שכולנו אחים ועל הצורך שנאהב איש את רעהו למרות חילוקי הדעות, אבל רקמת החיבור התפוררה והלכה בהדרגה. כשנערכו כינוסים ארציים של חסידי חב"ד, היה מתחמק מלבוא אליהם, ולעומת זאת מצא את מקומו בכינוסים אחרים. יום אחד הסביר לי, בעדינות, כי הוראה של בית-דין רבני חב"ד לא מקובלת עליו, ו"בטח הרבנים עצמם יבינו שהם טעו ויחזרו בהם". תליתי בו עיניים נדהמות, אבל הוא לא הבין את פשר תדהמתי.

כשהופיע בוקר אחד עם הכיתוב 'יחי' על כיפתו, ניסה להסביר לי שזו דרכו "לפרסם משיח". דחיתי את ההסבר בשתי ידיים: "לא, ידידי, זו דרכך להצהיר שאתה כבר לא משתייך לקהילת חב"ד המקורית, אלא לקהילה אחרת". הערתי את תשומת ליבו למשמעות הלבוש בקהילות ישראל, כאשר באמצעות הלבוש הייחודי מצהירים בני הקהילות והחסידויות המגוּונות על זהותם. הוא דחה את דבריי: "חס ושלום, כולנו אחים, בנים של הרבי".

אמרתי לו: "כל ישראל אחים, אבל יש מערכת יחסים מיוחדת בתוך קהילה אחת, שהיא שונה ממערכת היחסים בין בני קהילות נבדלות. כאן נוצרת קהילה לעצמה, בעלת שם משל עצמה, אידאולוגיה משלה ומנהגים האופייניים לה. אם העיתון של חב"ד אינו יכול להיכנס הביתה, אם הסמכויות הרוחניות שמינה הרבי לחסידי חב"ד אינן מחייבות, אם המוסדות הראשיים שהקים הרבי פסולים, אם העלונים וחומר ההסברה שחסידות חב"ד מוציאה אינם ראויים, אם איננו מתחתנים אלה עם אלה, ואם אפילו בלבושנו החיצוני איננו דומים – צריך פשוט לחבר אחד לאחד ולהבין מה מתהווה כאן".

לקח עוד קצת זמן וידידי החל לקלוט גם הוא כי התהליך הזה יוצר בפועל קהילה שמתרחקת מבסיס-האם שלה ונוצר פירוד גובר והולך. הוא הגה רעיון איך לאַחֵד את כל חסידי חב"ד. עודדתי אותו לכך, וביקשתי שינסה לבדוק באיזו מידה יכולים רעיונותיו להתקבל אצל חבריו לדעה. הוא שוחח עם אנשים רבים והגיע למסקנה שאין תמיכה מספקת לתכניתו.

בשבוע שעבר, לאחר שובי מכינוס השלוחים, נפגשנו ב'שלום עליכם' לבבי ושוחחנו על האירוע שקרה. הוא, כמובן, הביע זעזוע, אבל אני אמרתי לו שזה עוד סממן בתהליך שאני מזהה כבר מזמן. הפעם, להפתעתי, הביע הסכמה: "כן, זאת כבר עובדה קיימת, אבל למרות הכול אנחנו צריכים לחיות ביחד".


ההחלטות הקטנות יכריעו

אני יודע שקשה לעכל את הדברים. רובם ככולם של חסידי חב"ד נחרדים מעצם המחשבה הזאת. אבל עלינו להבין שבעולמנו יש תג מחיר לכל דבר. אם אתה כורת עוד חוט ועוד חוט, בסופו של דבר החבל נקרע ויהיו שני חבלים.

יש בשני הקצוות מי שדווקא מברכים על תהליך ההיפרדות. מבחינה מסויימת, זה הרבה יותר קל. אבל כשאנו שואלים את עצמנו מה רצונו של הרבי, אין ספק שזה הדבר הכואב לו ביותר. קרע במשפחה הוא הדבר הנורא ביותר והמייסר ביותר.

ייתכן מאוד שבקצוות כבר התגבש מצב בלתי-הפיך. שם הסוסים כבר ברחו מהאורווה, ולא נצליח להחזיר אותם אליה. אבל אני מאמין, שגם אם קיימת קבוצה שכבר התנתקה תודעתית מקהילת חב"ד ורואה בעצמה קהילה עצמאית לכל דבר, עדיין רוב-רובם של חסידי חב"ד אינם מוכנים להיות חלק מקרע כזה.

אלא שכדי למנוע זאת צריך להשקיע. קודם כול, להתמתן. לא לחפש דווקא את ה'שפיציות'. לא כל דבר הוא עילה למלחמת קודש, לפסילות ולשבירת כלים. עלינו להיות מסוגלים לבלוע גם דברים ותופעות שאינם לרוחנו, מתוך הכרה שזה התנאי לאחדות המחנה.

מבחינה מעשית – להשתדל להיות חלק מחיי היום-יום של קהילת חב"ד המאורגנת, ולא לעשות 'שבת' לבד. להשתתף בכינוסים ובהתוועדויות, לקרוא את 'כפר חב"ד' (גם אם יכולה להיות ביקורת פה ושם), להשתמש בחומרי ההסברה הרשמיים, להחדיר בבני הבית את חובת הציות לוועד רבני חב"ד, ולהימנע מסממנים שמדגישים ומקַבעים תהליך של התפלגות.

ודאי שמוטלת אחריות גדולה גם על הגופים הרשמיים. עליהם לנווט נכון בתוך המציאות הסבוכה הזאת ולא לדחוק את רגליהם של מי שמחזיקים בדעה אחרת. בגדול, נראה לי שהדברים נעשים ברוח זו. הכינוסים הארציים מתנהלים במתכונת מאַחדת, שבה יכולים הכול להרגיש נוח. עיתון 'כפר חב"ד' מנסה לשמור על קו מתון ומכובד. צאגו"ח הוא דוגמה למסגרת שבה יכולים בעלי דעות שונות לפעול יחדיו תחת קורת-גג אחת.

אני יודע שהפִסקה האחרונה תעורר ביקורת משני הצדדים. תמיד יהיו מי שיחשבו, למשל, כי העיתון משתמש בביטויים שאינם מקובלים על חלק מאנ"ש, כמו שיש מי שסוברים שהוא מנסה להיות ' פושר' מדי ואינו משמיע דברים כדרבנות. כך גם על הכינוסים הגדולים יכולה להיות ביקורת משני הצדדים. ואולי דווקא העובדה ששני הצדדים אינם מרוצים מוכיחה שנעשה בכל-זאת מאמץ להתחשב בכל קשת הדעות ולמצוא את המכנה-המשותף.

אחריות אדירה מוטלת עלינו, לשמור על קהילת חב"ד מאוחדת ומלוכדת. גם אם יש בתוכנו חילוקי דעות, אסור שהם יתפתחו להתפלגות לשתי קהילות. כולנו מקווים ומייחלים לביאת משיח-צדקנו היום ממש, אבל כפי שהדגיש הרבי, עלינו לעשות את כל ההכנות וההיערכויות למצב שהוא יתמהמה חלילה.

ההחלטות הקטנות שכל משפחה מחליטה – איזה עיתון לקרוא, לאיזו ישיבה לשלוח את הבן וכדומה – הן שיכריעו בסופו של דבר אם ההתפלגות תישאר תופעה שולית, שתדעך ותגווע מאליה, או שתהיה לעובדה קיימת, עם כל התוצאות הנלוות לכך.

אחים יקרים, בידינו הדבר!

---------------

עד כאן מאמרו של הרב ברוד. מערכת COL מתכבדת להעלות את הנושא לדיון פתוח ומבקשת את התייחסות הגולשים לשורה של טיעונים המופיעים במאמר:

1) האם אכן אימוץ הסממנים המפורטים במאמר, על ידי חלק מחסידי חב"ד, מוביל למעשה להיווצרותה של קהילה עצמאית.

2) האם יש בכלל סיכוי לעצור את התהליך הזה, או שהוא כבר בלתי הפיך?

3) האם אכן רוב חסידי חב"ד לא רוצים בהיפרדות הזאת, עד כדי נכונות לוויתורים כדי לשמור על האחדות?

בעקבות האירועים הטראגיים שאירעו לאחרונה, אנו מבקשים מהגולשים להתייחס לנושא באופן ענייני ומאופק, וללא ביטויי גנאי והשמצות. כמו כן לא נפרסם תגובות סתמיות, שאין בהן תוכן ממשי. לאור חשיבות הנושא אנו סבורים, שרק מי שטרח והעלה על הכתב דברים שיש בהם תוכן ועניין - ראוי שדבריו יפורסמו.

לכתבה זו התפרסמו 195 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
195 תגובות
1.
הרבי זה חב"ד
ט' כסלו ה׳תשס״ז
הרבי זה שאמר לשלוחים שהשליחות של היום זה להביא לימות המשיח והשלוחים החליטו לא להזכר את המילה משיח אז אמור לי מי פרש מחב"ד?
2.
תגובה 1 מוכיחה שאין שום סיכוי
ט' כסלו ה׳תשס״ז
יש לנו כאן עסק עם אנשים שהחליטו שהם קובעים אם הרבנים פוסקים כמו שצריך, אם השלוחים מתנהגים כמו שהרבי רוצה, אם המשפיעים מחנכים למה שצריך וכו' וכו'. ואם לא - אז הם מרשים לעצמם לבטל את הרבנים, והשלוחים והמוסדות שהרבי בנה.

כל עוד זה השיטה שלהם, לא יעזור שום דבר, כי הם תמיד יחזיקו את חב"ד כמו בני ערובה - או שתעשו מה שאנחנו רוצים או שאנחנו נחליט שאתם לא מקושרים ולא חסידים.

אם רוצים להגיע לאחדות, התנאי הראשון שדברי ועד רבני חב"ד זה קודש, גם אם אתה חושב אחרת. שהמוסדות של הרבי הם הסמכות הבלעדית, גם אם מישהו חושב שהם טועים. בלי היסוד הזה, אין טעם לשום דיבורים על אחדות, כי ברגע שדעתו תהיה שונה מדעתך, הוא מיד יגיע עליך שאתה לא חסיד.
3.
חסידים יקרים!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
בעודני קוראת שורות אלה הנני שמחה לראות שהכן סוף סוף אפשר לאחד אותנו יש לנו את הכוח להיות עם אחד.. עם נשיא אחד. אין ביכולתנו להתפלג ל2 יש לנו רבי אחד - מנהיג - לעם אחד.

יהי רצון שאבינו שבשמים וגם הרבי יעזרו לנו ליתאחד ויחד ניזכה בחודש זה של גאולה, לצאת מגלות לחירות... לגאולה השלימה מתוך אחדות ושמחה כי זה אנחנו!

כי רבי הבטחנו לא לאכזב אותך!
יישר כוח ליוזם הרעיון.
4.
להפסיק להבליט את השוני שלמעשה לא קיים
ט' כסלו ה׳תשס״ז
במקום לנסות ולחפש במה השני שונה ממני יש למצא את המאחד.

אני חי בקהילה חבדית שבה כמו בכל עיר יש משיחיסטים ויש כאלו שכל העיניין דיו מפריע להם אבל אי אפשר לאמר שלא חיים בשלום ובאחדות, נכון אחרי משקה נהתוועדויות עולים הטונים אבל זה דרכה של התוועדות חסידית שכל אחד אומר מה שבליבו אבל עדיין נשארים אוהבים ומאוחדים.

לא עלה בדעתי אף פעם לאמר על משיחיסט קיצוני ככל שיהי שהוא פחות חבדניק ממני או מאחרים.

מי שאומר כך הוא מנסה להביא לפירוד ואני מתפלא על הרב מנחם ברוד שרעיון כזה עלה לו אפילו אם זה במחשבה בלבד.

אנו צריכים ללמוד לחיות אחד עם השני גם כשהדעות שונות ולהשאר מאוחדים ואוהבים כי השוני מתגמד לעומת המאחד את כולנו שהיא תורת החסידות ודרכי החסידות והתקשרות לרבי.
5.
תגובה ל-4
ט' כסלו ה׳תשס״ז
טוב לך שאתה גר בעיר שכלם חיים בשלום ובאחדות, אני גר בעיר שזה ממש לא ככה.

אצלינו המשיחיסטים פרשו מביהכנ"ס שלנו והקימו להם ביכנ"ס נפרד, עם כל מיני מנהגים משונים ומוזרים.

גם לשמחות שלהם קשה לי ללכת, כי האוירה שם ממש דוחה אותי וגורמת לי צעד וסבל, אז אני אומר למה לי להיות שם ולסבול.

לצערי אצלינו זה כבר עובדה גמורה שיש שתי קהילות שכמעט אין ביניהם שום קשר.
6.
איזה נאיביות!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
תמהני על הרב ברוד שהתחיל יפה ונכון וגמר בהכנעת ראש נאיבית, לחשוב שאפשר להגיע לאחדות. זה כ"כ לא מציאותי ולא ריאלי, כשרואים איך מתחנכים שם מאות בחורים וכבר גדל דור שלם שכל המושגים שאנחנו גדלנו עליהם כבר לא בראש שלהם.

הייתי שמח להצטרף לתקווה להביא אחדות אם הייתי חושב שיש לזה איזה סיכוי ממשי. אבל אני רואה את המצב בעיניים מפוקחות והמסקנה היא שאין סיכוי.

אנחנו צריכים להכיר בעובדה שהחבל כבר נקרע, ולכן עלינו לבנות את עצמנו ולדאוג לילדינו שלא יגיעו למקומות שלא צריך, כמו כל קהילה שדואגת לעצמה ושומרת על הילדים שלה ממי שרוצה לעשות בה נפשות לעצמו.

אולי לא נעים להגיד את זה אבל זה האמת.
7.
TOTAL SEPERATION!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
they have made it very clear, they do not obey the lubavitch Q policies. therfore, the only way to save the lubavitch image is to declare they are not part of us. they may be jews, but definitly not the chasidim who follow the rebbes will.
they wish to create a new age lubavitch. no thanks!
letthem establish their own community.
it is unfair to take all the hard work from the people who dedicated their lives to the rebbe. and now a bunch of newcomers wish to take over
WE OWE THIS MUCH TO THE REBBE AND HIS KINDER!
8.
מנדי שים לב!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
הרעיון שלך פשוט מדהים!!! באמת מדהים!
אבל אתה צריך להבין דבר אחד, אם באמת אתה בדרך לכזה קו מחשבה ורעיון, כלומר שבאמת הינך רוצה להגיע לאחדות אמיתי - וכמו שאתה כותב שיהיה "כינוס אחד" וכו.. לכולם?! פירושו שגם אתה, תתפשר, ואל תגיד לי שאי אפשר!!! כלומר תצטרך לשמוע את נאומם של כמה אנשים שלא כל כך תאהב לשמוע, אולי גם תהיה הכרזת יחי וכו וכו... אז כמו שכולנו יודעים ומבינין, זה לא יקרה, אז בא נהיה ראלים, זה הרי לא יקרה.
אלא א"כ - שימו לב - אתה "מנחם ברוד" וכל חבריך תתחילו להתפשר - ולעשות נחת רוח לרבי - כי תאמינו לי שלרבי לא יהיה אכפת אם תהיה הכרזת יחי באיזה כינוס - אבל אם זה יגרום לכך שלא יהיו שני כינוסים..עשינו נחת רוח. ואח"כ נקבל כתבה מכובדת בטלויזיה...
שבה לא יהיה כותרת מכובדת על חב"ד המפולגת...

אז בקיצור - הלוואי והלוואי שנגיע לגאולה האמיתית והשלימה תכייף ומייד ממש - להתגלותו המיידית של (הרבי) מלך משיח - ולא סתם נגיע, אלא "באחדות"!!! אחדות אמיתית!!! רק ככה הוא רצה לבוא!!!

אבל הכל בידיים שלנו!!!

(אבל) - ובעיקר בידיים שלכם!!!

כל טוב לכולם.
9.
הרב ברוד היקר
ט' כסלו ה׳תשס״ז
כל הכבוד על הכתבה, ואני מסכים עם כל מה שכתבת, אבל בא נעשה חשבון נפש אמיתי האם אין לנו גם חלק בזה?, רק הצד השני אשם?, אם זו הגישה אין סיכוי והכתבה הזאת שווה רק בכך שמעלה את הרייטינג של COL, אבל נהיה מוכנים להיות יותר סובלניים לצד השני פחות להעליב להתעלם ממעשים שלא נראים לנו אפילו אם הם מעשים נוראים אזי באופן אוטמטי הדברים יראו אחרת, אבל אם כל צד טוען שהצד השני נלחם ברבי אז באמת איך אפשר לחיות עם כאלו שנלחמים ברבי
10.
למה לא תלמדו מההיסטוריה החב"דית?
ט' כסלו ה׳תשס״ז
בהיסטוריה החב"דית:
1. היו או לא היו פילוגים?
2. האם הפילוגים גרמו ליתר אחדות, לאהבת ישראל, או להיפך?
3. האם רבותינו נשיאנו התנגדו לפילוגים או שהובילו מהלכי פילוג במצבים מסויימים?
4. האם התוצאה של הפילוגים הייתה נסיגה או פריחה חב"דית?
אנקוט רק כמה דוגמאות של פילוגים מפורסמים שהיו בהיסטוריה שלנו. וכל אחד מהקוראים הנכבדים יענה לעצמו על השאלות הנ"ל:
א. הפילוג של כולל חב"ד מהכולל החסידי (ר"א מקאליסק וכו). הובל ע"י אדמוה"ז וכו.
ב. הפילוג מהסטארשלער חסידים (אם תרצו הביטוי הקדמון של המשיחסטיות) הובל ע"י אדמו"ר האמצעי בשיתוף אדמוה"ז.
ג. הפילוג מחסידי הרה"ק בני אדמו"ר הצ"צ (לשבטיהם) הובל ע"י הרבי מהר"ש והרב"ש (סבו של הרבי).
ד. הפילוג החריף מחסידי חב"ד קאפוסט. (בעיקר מחסידי ה"מגן אבות") הובל ע"י הרביים הרש"ב והריי"ץ.
ה. הפילוג ממנגדי רבני אנ"ש (בנ"י / בארה"ק). הובל ע"י הרבי.
11.
שוויגער
ט' כסלו ה׳תשס״ז
אם רוצים אחדות בלב שלם צריך ללמוד מהמילה שוויגער שווייגען סיג לחכמה שתיקה שמייכלן החיוך תקשורת נעימה שיינקן לתת כמו שכתוב בני מה אני מבקש ממכם אלא תשייהו מכבדים זהאתזה ותהיו אוהבים זה את זה ולנו יש רבי שנתן דוגמא לאהבת ישראלטהורה .
12.
איך אמרת? בוא נקרא לילד בשמו:
ט' כסלו ה׳תשס״ז
לא נעים, אבל יש דרך נכונה יותר, ישרה יותר ובטוחה הרבה יותר כדי להשכין שלום ולעשות סדר במחננו. ואכן צריך לקרוא לילד בשמו:

הגיע הזמן, למען ילדינו ולמען כבודו של רבינו זי"ע, להיפרד בצורה ברורה והחלטית, חד משמעית ושאינה משתמעת לשתי פנים, מהנזק הזה והסרח העודף הזה.

אין לחב"ד, לליובאוויטש, לדרכה, לתורתה ולרעיונותיה - מאום שבמאום מכל מה שהם מייצגים ומוכרים.

מדוע אני צריך לקבל את שגיונותיהם? מדוע אני צריך להתיר לילדיי להתרועע עמם? מדוע אני צריך כל הזמן להתנצל, להסביר, להסמיק? למה אין לי את הזכות הבסיסית להתנער בצורה ברורה והחלטית מהם?

מענדיק, הרי אי אפשר להסתיר את האמת: אתה דורש מהם לקבל עול, ליישר קו עם ליובאוויטש האותנטית, ולהפסיק לנהוג בחוסר אחריות. מותר להודות היום, עם כל הניסיון שיש לכולנו איתם בכל מקום בעולם, שאין לזה סיכוי. הם לא יוותרו על עצמאותם, לא יקבלו עול ויוסיפו ללכת בדרכם.

אם כן, למה כל כך קשה לך לראות אותם נפרדים? ככל שהם דואגים להתנתק, להפסיק להיכנס לצא"ח ולהפסיק לבוא לכנסים וכו וכו - כך קל לי יותר. אני לא דוחה אותם, אבל הם יודעים: א. שאם הם באים אליי - הם נוהגים כפי שהרבנים וכו דורשים מהם; ו-ב. אם הם לא רוצים להישמע לרבנים וכו עליהם להתכנס לבד, בנפרד, במנותק. למה זה רע? למה יותר טוב לערבב ולהתערבב?
13.
אתם יודעים משוווו???
ט' כסלו ה׳תשס״ז
זה מזכיר לי סיפור נורא נחמד שקרא אצלינו בכיתה. אנחנו לומדות בתיכון איזורי, כלומר, ישנם בנות מכל המחוז, ויום אחד סתם בצחוק (כל יום יש בדיחה יומית אחרת כנהוג בגיל הנעורים), צחקנו וקראנו לקבוצת בנות בשם איזור מגורם (-הויי אומר לדוג בדוי בהחלט, צפתיות), והם קראו לקבוצה השניה נניח כפר חבד"יות, מאז כל מורה שנחה עליה הרוח לעשות שיעור נחמד כלומר, שיעור חינוך/חברה עשתה שיעו על הנושא הנ"ל = סטיגמות וכו.
יש לציין שדיון זה העלה למודעות מציאות שלא הייתה קיימת, במילים אחרות הבליטה שוני שבעצם (במהות אינו קיים) וגרמה לחכוכים רבים (לא עד כדי מריבות - זה לא לגיל...)
ועכשיו בא לו הרב ברוד שיח וכותב מאמר על מציאות קיימת אמנם, אך בזה הוא מחדד נקודות שלא בלטו עד עכשיו, הבדלים דקים, וגורם ל...... מה? תגידו אתם, לא מזכיר לכם משו?
14.
lets make peace
ט' כסלו ה׳תשס״ז
basicly what you are saying is lets make peace BUT on my terms.
you have to be real and understand that for example beis moshiach is not closing down tomorrow, they actually sell more copies a week then kfar chabad, and zimroni is not quitting his kinnusim.
so if we are really interested in peace and not telling them "give up youre ways and become like me" then you maybe rabbi brod should suscribe to beis moshiah and show up to zimroni kinnusim(i think that would happen faster then them buying kfar chabar:-).
and yes kfar chabad is making an effort to stop binging in politics but that was more of a buisness consideration in order to stop or at least slow their decline in sales then in an effort to make peace.
to end off why do the righttists in c.h. scream that we gotta listen to rabbonim but in israel they claim that the rabbinim dont know what they are doing and they are wrong,and the leftists (rabbi brod included)sayt that we gotta listen to the rabonim in israel but in c.h. they say that they are wrong ecc.
you cant pick and choose if you truly believe in what you say that we must always listen to the rabonim then you must not go to zimronis kinnusim in israel only to tzachs, AND y. krinski is a mesurav and you shouldent speak to him or count him in a minyan ecc.
and if not either you do go to zimronis kinnusim and/or speak/leck to krinski then please dont be two faced and dont ever bring up the issue of rabbonim/badatz just say im doing it because that is what i feel is right
15.
אכן נאביות !
ט' כסלו ה׳תשס״ז
הכתבה של הרב ברוד נשמעת מאוד נאיבית - כמו כל הכתבות בעתון כפר חב"ד בעשור האחרון.
הרי לכל דו קיום של שני מחנות צריך רצון מצד שני הצדדים להתקרב, אבל כאן רואים את ההיפך הגמור.
כאשר עתון כפר חב"ד רוצה להיות פשרן ולהתקרב לצד המשיחי ובכל העתון אין למצוא את הביטוי הרבי זי"ע (עד שמישהו לפי תומו שאל אותי האם זה העתון של המשיחיסטים), הרי כתשובה לכך בעתון בית משיח מופיע בכל כמה שורות הרבי שליט"א מלך המשיח - (על זה אין פשרות זה מלחמת קודש).
הוא הדבר בגליון שיחת הגאולה בכל כמה שורות הרבי שליט"א מלך המשיח, ואילו בשיחת השבוע מנסים להתפשר ולהתגמש מבלי להזכיר אפילו פעם אחת - הרבי זי"ע. (לפעמים כשרוצים להזכיר שם את הרבי כותבים הרבי נליובאוויטש נהג כך ! כאילו העלון היה של בעלזא או של סאטמר).
כך גם בהתקשרות מצאו כפשרה את הנוסחה הגואלת גל השער בהר"רלוי יצחק זצוקלל"ה ! שוב פשרה שהצד המשיחי לועג לה ולא מנסה אפילו להתקרב אליה.
כך גם בדבר מלכות - פשרה - על השער מופיע הרבי שליט"א ? (וכפשרה מופיע תאריך מלפני 15 שנה !).
כל החיים שלנו פשרות, הצד המשיחי מקצין ומתרחק, ואילו ברחוב הדתי והחרדי (וגם ברחוב הכללי) צוחקים על כולנו - ולא רק על פלג מסויים.
אנחנו צריכים לקחת את הענינים לידינו, כדי שברחוב יידעו שתנועת חב"ד המקורית חיה וקיימת, ולהמשיך לקרב יהודים לתורת החסידות,
ואם יש תנועה קיצונית שפורשת מהדרך המקורית של חב"ד זה לא נקרא פילוג אלא פרישה, ואנו נמשיל בדרך שהתווה לנו הרבי.
16.
זה הבן ... שלנו !
ט' כסלו ה׳תשס״ז
כל הכותבים מדברים כאילו ומדובר רק בשכן או בחבר וכו הרי כולנו יודעים את האמת המרה שאין בית אשר אין בו .............. משיחסט וצריך ללמוד לחיות עם זה ולא להחריף את הקרע לפחות למען אחדות המשפחה אם לא אחדות חב"ד

החותם בצער על המצב ובתקוה להתפכחות
17.
הבעיה שאין עם מי לסכם דברים
ט' כסלו ה׳תשס״ז
לצערינו זה כמו - להבדיל - אצל הערבים, שאין עם מי לעשות עסקים.

אתה תסכם עם אחד, מיד יבואו אחרים ויגידו שהוא מכר את נשמתו, ויצפצפו עליו.

זו חבורה שהמאפיין שלה הוא פריקת עול ואי קבלת סמכות, ולכן אין עם מי לסכם דברים.
18.
תגובה ל-8
ט' כסלו ה׳תשס״ז
איך אתה יכול ככה לסלף את האמת?!!!

היחידים שניסו לוותר ולהתפשר זה הבי"ד וצא"ח ועיתון כפר חב"ד, ומה הם לא עשו כדי שיוכל להיות קירוב הדעת, והצד השני לא הסכים לוותר על מילימטר.

אני זוכר שצא"ח עשה כמה שנים כנס ג' תמוז ביחד עם המשיחיסטים ונתן להם לדבר, אבל הם הפרו את כל ההסכמים והשתלטו על הכנס באופן שהרגיז את אלה שלא בדעתם.

עד היום מביאים בכל כנס מישהו מהצד של המשיחיסטים שאומר "יחי", למרות שאני לא מבין בשביל מה להביא אותם, כשהצד השני עושה כנס לעצמו ושם אין אף אחד מהצד שלנו.

ובכלל, כל מה שהצד שלנו עושה זה לא מפריע ולא דוקר לאף אחד מהמשיחיסטים, אלא להיפך זה מביא להם כבוד, אבל הם עושים כל הזמן דברים שדוקרים לנו וכואבים לנו, וכשמתחננים ומבקשים מהם, אנא תתחשבו גם בנו ואל תצערו אותנו, אין עם מי לדבר.

ואחרי כל זה אתה עוד מאשים שאנחנו לא מתחשבים בכם?!! הרי זה ממש היפך האמת!!!
19.
שלום לכולם
ט' כסלו ה׳תשס״ז
חב"ד והשלוחים היו מאז מעולם
פאר העולם התורני לפחות מבחינתי
כובשים את כל העולם ,יש הרבה ללמוד מחסידות חב"ד מהמסירות לרבי ואהבת ישראל , חבל מאוד שיש את הפילוג שמערער את היציבות האיתנה של חב"ד (זה פעולת הסיטרא אחרא)
כדי מאוד להשכין שלום במחנה חב"ד יש יוסיף הרבה כח ועוצמה
ויביא לביאת המשיח
20.
מהלך לשמירת הקיים!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
כותבים פה שרוצים אחדות, כותבים אין סיכוי, כותבים שזה בכל משפחה...
בואו נעשה סדר בדברים!
לא עם כולם יש סיכוי. חלק לא יפרדו, כבר נפרדו!
אבל יש עוד רבים ואני מדגיש ב2 הצדדים שיש להם סיכוי גדול לאחדות. יש עוד המון שלמרות חילוקי הדעות לא מגזימים בשטויות ובשנאה. איתם יש עוד סיכוי.
21.
ידיעת המחלה חצי תרופה...
ט' כסלו ה׳תשס״ז
יישר כח לרב ברוד על הכתבה אני חש כך וחושב שאני לא יחיד.
רק לצערי נדמה לי שהחבל לא רק רוצה להקרע... זה כבר קרה, בשלב זה ההבדל כ"כ גדול (לדוג - המקום הכי קדוש אצלנו הד אמות של הרבי, הם מדירים ממנו את רגליהם, מה שאצלם נחשב לקידוש ה אצלנו נחשב להשתוללות וחילול ש"ש וכן להיפך מה שאצלנו נחשב לקדוש ש"ש מבחינתם לא כלום חסרה קבלת המלכות וכו וכו הרשימה ארוכה)
אין טעם לנסות לעשות שלום בפרט שאין עם מי, מי שנוכל לשבת ולדבר איתו לא זורק ספסלים ומי שזורק לא נוכל לדבר איתו, הרבנים של אותה קבוצה צריכים לקחת אחריות על הנעשה שם שלא בחורים צעירים ללא יעוץ והבחנה יחליטו לנהל את ליובאוויטש מי נכנס לבית חיינו ומי לא, מי מוסר וכו, ואולי אחרי שהרבנים שם ישלטו במצב יוכלו לשבת רבני חב"ד יחד אם רבניהם ולנסות לקרב בין המחנות.
ולמעיר מס 4 אני ממש מעוניין לדעת איפה אתה גר זה ממש מקרה נדיר, אבל אני רוצה להגיד לך שאני דיברתי בדיוק כמוך לפני שנתיים וחצי עד שהשד יצא מהבקבוק, תקרא טוב את הכתבה זה תהליך, אני מאחל שאצלכם זה לא יקרה אבל אל תתפלא...

אני חושב שכל שהרבנים שם לא תןפסים את הדברים בידיים צריך פשוט לשמור מרחק כבר בכינוס העשור לג תמוז ראיתי באתר זה את הכתבה מהטלביזיה "חב"ד נחלקה רשמית חב"ד הרשמית מתכנסת ביד אליהו והפלג המשיחי בבת ים" אני יותר מה להחביא פשוט להפרד לשלום ולא נצטרך להתנצל מחדש על כל לכלוך שלהם.

עצוב לכתוב כך אבל זה המצב וידיעת המחלה חצי תרופה

ונזכה להתראות עם הרבי נאו. והוא יגאלנו.
22.
התגובה הראשונה אומרת הכל
ט' כסלו ה׳תשס״ז
ראיתם את התגובה הראשונה? היא בעצם כוללת את כל ההגדרות של המשיחיזם:1) ודאות ברורה ש"אני" יודע בדיוק מה הרבי רצה, יותר מאלפי חסידים שמבוגרים ממני בעשרות שנים והכירו את הרבי, גם את הרבי של תנש"א-תשנ"ב, הרבה יותר טוב ממני. 2) התעלמות מהמציאות - "החליטו שלא להזכיר משיח" - כל אחד שהיה שבת אחת בלבד בביתו של כל שליח בעולם יודע איזו בדיחה זו. 3) טיפשות לשמה - מה הם חושבים לעצמם? ששלוחים מתביישים בדברים שהרבי הורה? והלוא הם מוסרים את נפשם למענו ולמען הוראותיו! עם מנת משכל ויכולת מחשבה של ילד בן 5 ניתן להבין שאם שליח מתחיל קודם בלדבר על יהדות ולא מיד ב"עליך לקבל את מלכותו של מלך המשיח", אין זאת אלא שהוא מוצא את האסטרטגיה הנכונה להחדיר באדם את האמונה במשיח. 4)פסילה מיידית וטוטאלית של כל מי שלא מבין את הרבי / שלא מתעלם מהמציאות / שלא טיפש כמוהו.

אינני יודע אם סוג אנשים כזה הייתי רוצה שיהיה חלק מ"משפחתי". לכל היותר אנסה לקרבו ב"דרכי נועם", כפי שאני מנסה לקרב כל היפי/אתאיסט/ש"סניק/ברסלבר שאני פוגש. אני לא מכריז עליהם שהם "חלק ממשפחת חב"ד".
23.
בואו נשמור על מה ומי שעוד אפשר!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
צריך למצוא דרך נורמלית שתיתן ביטוי הגיוני ולא מוגזם וקיצוני לכמות מורחבת יותר של אנ"ש ליצור מסגרות נטרליות בנושא זצ"ל או שליט"א . בפרוספקטים וכדו אפשר להתעלם מ2 הכינויים וכו
מסגרות שחיות את משיח בצורה מקסימלית שתאפשר לכל מי שעוד מעונין באחדות לשלוח לשם את ילדיהם.
אדרבא, שישבו ראשי הרבנים שעוד מעוניינים באחדות ויסכמו כללים נטרלים כמה שיותר!
24.
שביל הזהב
ט' כסלו ה׳תשס״ז
צריך לחפש אותו אבל ברור
שגם כאן הוא קיים.
אחד ועוד אחד שיחיו לפיו
יסחפו אחד את השני ויצרו קבוצה מגובשת שתתאים לרוב הגדול הגדול של חב"ד.
יש למישהו רעיון?
25.
למגיב 8
ט' כסלו ה׳תשס״ז
כולנו זוכרים נסיונות קטנים וגדולים להתפשר, עם זה היה נגמר בשלט או בהכרזה זה היה קורה מזמן, אין עם מי לשבת כל אחד מתפרץ בפני עצמו להזכיך מדובר בשביל, בחלוקת דולרים, חלוקת לקח, תור ללולב, והרשימה ארוכה...
שאף אחד לא התהמם תמיד צא"ח בהוראת רבני חב"ד היו בעד השלום, אפי עשו כינוסים יחד ואת הפרות ההסכמים א"א למנות.
היחיד שאולי אולי יכול לעשות משהו זה ראש הישיבה שלהם שאולי יקח את הדברים לידים ויוחלט שרק הוא מחליט מה עושים ומה לא.
אז לפחות יהיה למי לפנות
26.
בראשית
ט' כסלו ה׳תשס״ז
ידוע ומפורסם שאין דיעותיהם שוות, ולכן ניתנה לנו מצוות אהבת ישראל, והרבי שם אותו כמבצע הראשון והראשי לכל המבצעים. כבר יותר מ12 שנה שאנחנו נמצאים על החזית. לא מוכנים לוותר כלל. רק דעתי מקובלת, ובאם אתה לא מקבל דעתי, אז אין לי שייכות אליך ואין לי קשר אליך, ורק אני קיים. ידידי היקרים באם אשאל אתכם מה לדעתכם צריכים לעשות? קרוב לודאי שהמענה תהיה: "אין ברירה" חייבים להיפרד!! אבל בכנות: מה הרבי רוצה? הרבי רוצה שיתחילו לכבד אחד את השני (כן, כן, למרות שדיעותיו הפוכות משלי...) ואז, ורק אז ניתן להגיע ל"פשרה" האמיתית של אהבת ישראל.
תן לו לכתוב "זי"ע" וכו, ותן לו לכתוב "שליט"א" ומלך המשיח, מי שאומר שזה גורם חילול השם ומרחיק יהודים מחסידות, מראה שהוא לא יודע מה שקורה בד אמותיו!!!
באם נחיה בינינו בשלום ונכבד אחד את השני למרות דיעותיו השונות, זה ורק זה מקרב ויקרב יהודים לחסידות.
איך אמר הרבי ביחידות הידוע בשנת תשד"מ "אם היו מתנהגים בינינו באהבת ישראל היו מזמן מביאים את משיח" ואל תשכחו אדמו"ר הזקן גם פוסק שמקום יש בראש לשני תפילין של ראש...
27.
כריתה!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
כשיש לאדם בעיות בזרימת הדם לרגליים, הוא הולך לרופא והרופא נותן לו תרופות למיניהם ומתחיל בסידרות טפולים שונים כדי להציל את הרגל.
אבל, בשלב מסוים כשכל הטיפולים עלו בתוהו והרגל משנה צבעים, וגורמת לשאר הגוף להתפרק, אז הרופא מתחיל להעלות את נושא ה"כריתה".

יש מצב שאפילו שיש איבר שהוא חלק מבשרינו ממש, אבל גורם לשאר הגוף לסבול עד למצב שהוא מביא את שאר הגוף לסכנת חיים ממשית, חייבים לכרות את האיבר.

אי אפשר להמשיך ולומר שזה חלק מהגוף.

תמיד היתה פוליטיקה בחב"ד, אבל היה רבי והיתה דרך, עכשיו "כל הישר בעיניו יעשה", ולכן אנחנו נראים כך.

אני חושב שצריכים לשקם את חב"ד לאחר הכריתה, ולא לדמיין שהרגל מתפקדת כאילו לא היה שום דבר.

כשביקשו מאותם חברה להשתתף בשמחת בית השואבה, הדבר היחיד שקרה, זה שהביאו דגלים ורקדו ושרו את ההמנון שלהם עד לאור הבוקר. זה נקרא "כינוס אחד"? לא!
זה נהפף להיות שמחה משלהם.

צריכים להכנס לשולחן הניתוחים ולנתח! אם לא כולנו נמות.

כותב בכאב לב
חסיד של הרבי
ב.א.ב.
28.
הוזים וחולמים בהקיץ
ט' כסלו ה׳תשס״ז
מי שחושב שזה מעשי להפרד, או שהוא הוזה או שהוא חולם, או שלא ידע מה-כחשב.

המצב הנוכחי יישאר עד ביאת גואל צדק.

תהיו ריאליים רבותיי!

עוד כתבה ועוד כתבה, שום דבר לא יישנה את המציאות.

ככה זה וכך נמשיך לחיות.

אין מה לעשות, פשוט אין!
29.
רביי ברוד הנכבד ...
ט' כסלו ה׳תשס״ז
ראשית, בקשר להערצת השלוחים.
מאוד לא מקובל עלי העניין של להעריץ בגלל תואר, אתה ממעיט מערך השליח כאשר אתה משווה אותו לשחקן זמר או כל מושא להערצה לבני נוער כאלה או אחרים.
אין אני מתכוון להשוות את השלוחים להבדיל לרעה הזאת, אך כך משתמע מדבריך, שאת השלוחים צריך להעריץ, כי הם שלוחים.
בכללות, להעריץ עוד מקובל עלי, אבל הערצה עיוורת, כלל וכלל לא!
בכדי שיעריצו אותו, צריך השליח להוכיח את עצמו כעושה דברו של הרבי, או אז יעריצו אותו באמת. כאשר השליח אינו ממלא את רצון המשלח, ופעמים רבות אף קם כנגדו, אין הוא ראוי להערצה. וכפי שכתבת, קבוצה "קטנה" (לדבריך) ו"קיצונית" (לאיזה כיוון), זועקת בקול את רצון הרבי.
בכלל, הערצה היא עניין שלילי, שליח הוא בן אדם וחסיד כמו כל חסיד אחר, בדורנו כל יהודי הוא שליח ולאף אחד אין הזכות והמונופול על כך. בטח שאין להריץ עובד מוסד (שליחותי כביכול) כלשהו על כל אדם אחר שעובד בכל מקום שהוא ומפיץ יהדות בדרכו שלו.
עד כאן לעניין ההערצה.

שנית, בקוראי את דבריך התברר לי שאין אתה מחפש שלום כלל, אלא להכפיש את שמם של האנשים שאינך אוחז בדעה אחת איתם.
אם באמת רוח השלום והאחדות מפעמת בקרבך, צור מפגש עם רבני ומנהיגי "הקהילה השנייה" שהרי הם אחיך החסידים (כך מובן כביכול ממאמרך), ואל תתעלם מהם כמו שאתה עושה עכשיו. כמובן שנוח יותר לשבת ולכתוב מאמר שמכפיש את הצד שאינך נמנה עליו, והכל בשם האחדות והשלום.
30.
הרוב עדיין לא ברחו מהאורווה
ט' כסלו ה׳תשס״ז
אבל גבולות האורווה לא ברורים...
לכן קל מאד לברוח לכל כיוון?
איפה מתחילה ונגמרת האורווה?
( אני מתכוון לאורווה שמתאימה לא רק לסוג אחד של סוסים...)
31.
לפצע עמוק לא יעזור תרופה חיצונית
ט' כסלו ה׳תשס״ז
הרב ברוד היקר הכתבה שלך כולה נכונה וכמובן שיש צדק בדבריך אבל כולנו מבינים שכל צד עושה דברים כואבים לצד השני ויש כאן שתי צדדים, מה שבטוח שהתרופה לא תגיע מהחסידים של הרבי אלא ממי שהרבי מינה כרבנים, לצערינו מאז שלא רואים את הרבי בעיינים גשמיות היו צריכים רבני חב"ד ברשות בית דין רבני חב"ד לעמוד בחוזקה על תפקידם ולהיות אנשי אמת שונאי בצע ולא לתת לשום חסיד משום קבוצה לארגן שום כינוס וכדומה שלא כדרך שלהם ואת דרכם לא לשנות לשום גורם ולא משנה מידת חשיבותו הדברים הגיעו היום למצב שמצפצפים עלרבני חב"ד וזה מהסיבה שרבני חב"ד בעצמם החליפו דעותיהם לפי חשיבות החסיד שעומד מולם וזה מביא לכל הצרות בחב"ד ולכן תדע הרב ברוד ותדעו כולם יש פיתרון כן יש פיתרון צריך למנות רבנים בעלי תוקף בחב"ד שלא ישנו את דעתם ולא יוציאו לכל נושא שלושה מכתבים שסותרים זה את זה וכאשר לרבנים תהיה דעה מגובשת כל אחד שלא ישמע לרבנים ירחיקו אותו מקהילת חב"ד ומימוסדות חב"ד ומבתי הכנסת של חב"ד ולא יהיה לו שום שיכות לחב"ד ולזה יש בית דין בחב"ד וכך נקיים את רצונו האמיתי של הרבי להישמע לרבני חב"ד ויהי רצון שנזכה תיכף ומיד ליראות את הרבי בעיני בשר ואז לחב"ד תהיה דעה ברורה ולא תהיה שיכות שאדם יעשה נגד הרצון של הרבי ולבנתיים שהקב"ה יחזק את ידי הרבנים שכולם ישמעו בקולם כרצון הרבי.
32.
אולי משיחיסט
ט' כסלו ה׳תשס״ז
לא תצליחו לשכנע אותי שהרבי ח"ו זצ"ל . השיחות מפורשות מידי!!!!
אבל בכל זאת הרבה דברים אינם דרכי ובינהם מה שקרה ב770 בכינוס השלוחים.
אנימוכן להתפשר על המון.
אני כבר מגיע רק לכינוסים של האירגונים המקורים.
אני מוכן להכניס הביתה כפ"ח (אם לא ירדו שם עלי...)
פרוספקטים לחוקה אני מוכן להתחיל לקחת מצא"ח (שוב בתנאי שלא יגזימו... אני לא מצפה לראות שם שליט"א אבל יש עוד מה לשפר)
וכו
ואני שואל...
מה אתם מוכנים לוותר?
מה אתם מוכנים לעשות כדי שארגיש קצת יותר בבית ופחות נרדף בעיתונים, באתרים , בכנסים וכו?
שלא יתחשק לי לברוח שוב...
33.
חלול ה
ט' כסלו ה׳תשס״ז
נקודה נוספת שעליה עלינו לשים דגש היא חלול ה!!!
באתר מורשת הפנו שאלה לאחד מהרבנים בשו"ת האם מותר לאכול סעודת שבת אצל חשוד כמשיחיסט!
הרב היה צריך להזכיר לו שהם בינתים, עדין יהודים!!!
לאן הגענו?
עלינו להגן בידינו שלנו על כבודה של חב"ד!
בתור אחת שעובדת במוסד ממלכתי דתי אני מרגישה צורך להגן לא אחת על תדמיתה של חב"ד!!!
איפה האחדות???
לא חבל???
34.
יישר כוח גדול...
ט' כסלו ה׳תשס״ז
ראשית יישר כוח גדול לCOL שהחליטו להרים את הכפפה וכל"ז מתוך אחריות,ולא מתוך רצון לעורר פלגנות.
ולגופו של עניין, מהיכרות קרובה עם כמה וכמה מקהילות אנ"ש בארץ ובעולם, הפירוד הוא לא כזה גדול כמו שמתאר ברוד, הפירוד קיים בשוליים משני הצדדים והם אלו שגורמים לבלאגן. רוב אנ"ש מתונים ורוצים להגיע ליותר הבנה, ואחדות אפילו במחיר וויתורים,הבעייה שיש כאן הרבה פוליטיקה ומלחמות אגו.
ולסיום לדעתי יש סיכוי ומוכרחים לעשות הכל כדי להגיע לאחדות . מי שצריך לעסוק בזה הם משפיעים ורבנים מובילי דעת הקהל משני הצדדים ולא עיתונאים.
שישבו יחד מתוך שבת אחים יחד עם קצת משקה הרב דערן הרב שמטוב ,הרב וקרינסקי וכו מחד עם הרב ווילשאנסקי הרב אקסלרוד ,הרב פיזם וכומאידך ויגיעו להבנות איזה קווים אדומים אסור לחצות,ואיך לחזק את המשותף ולא המפריד,כי לשכנע אחד את השני בטח לא יצליחו.
מי שיכול לסייע לקירוב הלבבות הם רבנים ומשפיעם דוגמת הרב יוחנן גוארי, הרב גולכובסקי, הרב בוטמן מת"א שמקובלים על שני הצדדים
וכשינסו באמת כמו שחסידים יודעים ,עם כל הקאך וכל המסי"נ החב"די בוודאי יצליחו.

35.
החובה לוותר
ט' כסלו ה׳תשס״ז
בכל מצב של מחלוקת כאשר רוצים שני הצדדים להגיע לשלום ולישר את ההדורים הדבר מצריך וויתור
לכל הפחות מאחד הצדדים
לפעמים מדובר בסתם וויתור של כבוד או כסף וכדו ואז עם כל הקושי בדבר ישנו סיכוי לוויתור
אך כאשר מדובר בויתור על עקרונות הדבר פשוט בלתי אפשרי בעליל!!! עקרון זה עקרון ואף בן אדם בעולם לא יעשה צעד זה
ולכן כאשר באים ומדברים על איחוד שני הצדדים הנ"ל בעצם מבקשים מכל אחד מהצדדים לוותר כמו שמופיע במאמר "ההחלטות הקטנות שכל משפחה מחליטה"
איך אפשר לקרוא החלטה קטנה לבחירת ישיבה לילד,לבחירת עיתון וכדו כאשר בעצם החלטות קטנות אילו הם שמחדירות בילדינו את החינוך שאליו אני מנחים אותו
למה שהורים שרוצים שילדם ילך בדרך הרבי בדרך חב"ד ירצו לשלוח את ילדם לישיבה שכל דרכה היא ההיפך מדרכם ודעותיהם
...
מובן הדבר שבענין זה ישנו צד אחד וברור לכולם באיזה צד מדובר שצריך להתפכח ולחזור בו מדרכו
בברכת משיח עכשיו.
36.
לא נורא הבעיה רק בארץ !!!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
דבר ראשון יש לציין שבזכות זה מתקימת האמרה " קנאת סופרים תרבה חכמה " כמה שיותר רעש יותר טוב .
מה לעשות בכל חוג בכל תנועה בכל כתה ישנם אנשים שלא קבלו ולא יקבלו חינוך ראוי של בני אדם וכאן במקרה זה התלבש בכל מני תירוצים .
הרי מדובר בסוג של רבנים ומנהיגים שתמיד היו קיצונים בדעותיהם והחליטו להפך את הרבי לכח שמניע אנשים קיצונים בשביל אנטרסים וסיבות קטנוניות אישיות , ללא כל שיקול דעת ואחריות .זה מתחיל השקפת עולם ולאחר מכן סגנון דיבור בהתוועדיות ועד שפשוט מאד מגיע למעשים. הם מוכיחים במעשיהם שאין מנהיג ואשר זהו התנהגותם בצורה זו ועוד אח"כ טוענים שהרבי חי וקיים !!!
אנשים שבמילה אחת לוקחים את החיים כמשחק ולאחר מכן מכניסים את כל העולם באותו משחק ובודאי צריך הכשר לכל זה , אז יכניסו את הרבי למשחק.
אאאאה יש... ותמיד יהיה רבנים שיוכיחו אותם ???
הרבנים לא צודקים !!!! (חס ושלום)

תשימו לב !! באותו מקרה ב 770 היו רק ישראלים ! רק צעירים ולא מבוגרים !
בוודאי שזהו רק אחוז קטן מהישראלים ב"ה !

יש צורה לתקן את המצב או לשפר לכל הפחות !
95% מההורים מתונים יציבים הבעיה היא בצעירים שאוהבים תמיד תזוזה . על כל הורה פשוט לדבר שיחות נפש ארוכות להחדיר בו דברים פנימים להשתדל להלביש ילד בצורה ראויה במילה להפוך אותו ל"מנטש" לבין אדם .
אם האבא לוקח את החיים ברצינות אין שום סיבה בעולם שהילד ייעשה צחק מעצמו .

אל תדאגו העולם מכיר את חב"ד בעין טובה ומתוך הישראלים היהודים גם מכירים אותנו בעין טובה רק חבל ש10% נהנים לקלקל .
37.
שליח אי שם
ט' כסלו ה׳תשס״ז
יום לאחר הפוגרום ב 770חברי (שליח אי שם בארה"ב)תפס שיחה עם הבחור שהחל בצעקות על אברהם שמטוב.הבחור היה מסכן ונבוך ודי התקשה להסביר למה עשה מה שעשה.
אבל מה עשו לך השלוחים?שאלנו אותו.והוא הגיב"אז מה אם הם שלוחים יש עוד קבוצות,יש תמימים ,יש בעלי בתים וכו רק השלוחים מתנשאים."
יצאתי מהשיחה ברחמים רבים על הבחור,לא אידיאולוגיה ראיתי אצלו כי אם תלישות בלבול ומבוכה.נוצר לי הרושם שאם מישהו היה מסביר לו ולכשמותו קודם,שהשלוחים אינם מתנשאים.שהם פשוט חושבים אחרת ממנו וגם בשבילם 770 יקר יכול היות שהכל היה נמנע.
חב"ד זקוקה להידברות מכובדת בין הצדדים.ראשי המחנות חייבים להפגש בינהם ולא להפסיק עד שתצא נוסחת האחדות.
90% מחב"ד רוצים אחדות בואו לא ניתן לקיצוניים להכתיב את הקו.
38.
ברוד הגזמת!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
נכון הדבר שהארוע שהיה ב 770 הוא מזעזע ואסור בתכלית אבל מכאן ועד להגיד שמי שהולך עם כיפת יחי הוא : "לא משתייך לקהילת חב"ד המקורית, אלא לקהילה אחרת". זו קיצוניות שניה שבה הופכים את העיניין של להפיץ באופן המתקבל עיניין של משיח וגאולה ללא להפיץ בכלל.
זאת ועוד מי שמך לקבוע שללכת עם כיפת יחי זה לא רצנו של הרבי?
האם יש פסק הלכה שאוסר? נכון זה דבר חדש ולא בעל מסורת של שנים אבל גם הנחת תפילין ברחוב היא לא רבת שנים. במיוחד נכון הדבר לאור העובדה שהרבי עודד שירת יחי, אישר כתיבת ספרים שבו מוסבר שהוא מלך המשיח, וכול
להכחיש שהרבי עודד שירת יחי או להגיד כמו ששמעתי שהרבי לא היה צלול בדעתו???!!! כששרו יחי זה כמו להגיד שאין ציון ואין אוהל.
ודי לחכימה ברמיזה.

39.
(לצערי) אכן, שנים עמים!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
מענדי היקר

שוחחנו בהרחבה בכינוס השלוחים לא מכבר על מגון נושאים כאלו ואחרים וברצוני לספר לך מנדי שכבר לפני כ10 שנים תאוריה זו של "שני עמים בחב"ד" הועלתה ע"י הרא"ל קפלן ע"ה ובניו שיחיו.
משהו ברוח "אנחנו פה הם שם ו---שלום".
שמח שגם לך נפל האסימון לאחר שנים שניסיתם למצוא מאחד וכו כבדוגמת הכינוסים המשותפים בג תמוז בזמנו בכפ"ח ובנסינות אחרים שלא צלחו.

לצערינו,
אנחנו פה, הם שם. וזהו!

40.
הכל שאלה של זוית ראיה
ט' כסלו ה׳תשס״ז
אני סבור כי החלוקה דה פאקטו קיימת כבר מזמן.

מוסדות הלימודים מקוטלגים ברובם. מחנות הקייץ אף הם מקוטלגים. הלבוש החיצוני, שונה. העיתונות המייצגת, שונה. הסמכות הרבנית, שונה. העסקונה המייצגת, שונה. האמירות שונות, מאפייני האוכלוסיה, שונים. הדגשים בשיחותיו של הרבי, שונים ועוד ועוד.

אך בסך הכל, אם נצא מנקודת מבט טבעית, אפשר להרגע. זוהי דינמיקה מתבקשת של קהילה מתרחבת, שלא ניתן לעוצרה.

גם בתקופתו של משה רבנו, המנהיג בה הידיעה שלא קם כמותו בישראל, טורחת התורה לציין כאירוע ניסי וחד פעמי - "ויחן שם ישראל", "כאיש אחד בלב אחד". אך, למעט נס זה, למרות שכולם קבלו ממנו את אותן עשרת הדברות, וכולם היו עדים במו עיניהם לאותו תהליךגיבוש ראשוני במתן תורה נוצרו מחלוקות בקרב העם. ולא רק מריבות שליליות על שררה כמו זו של קורח או תלונות שווא שונות. מחלוקות תורניות של אמת, כמו אלה של אלעזר יהושע ופנחס, אהרון ושבעים הזקנים, התפתחו מייד לאחר קבלת התורה.

למה לנו להרחיק לכת. הביטו וראו מה מתרחש בקרב היהדות שומרת המצוות, שלא לדבר על הזרמים אחרים. הללו מדגישים את חשיבותו של עם ישראל, הללו את ארץ ישראל והאחרים את תורת ישראל. זה הולך חבוש בכובע כזה, והאחר עם כובע שונה לגמרי או בלעדיו. המקור הוא אותו מקור. אותה הלכה, אותן תרי"ג מצוות. ובכל זאת, המסגרות החיצוניות שונות והדגשים שונים, מי יותר ומי פחות.

ולא רק אחרים. גם חב"ד עצמה התפלגה במשך הדורות לסטראשעלער חסידים, לבברויסק, ללאדי, לרציצע, ועוד ועוד. עם יד על הלב, ועד כמה שקשה להוציא מהפה את הדברים: אילו לכ"ק אדמו"ר היו שני בנים ממשיכים ויותר. האם מה שמתרחש היום לא היה נראה כמשחק ילדים?!

זה טבעה אפוא של אוכלוסיה גדלה והולכת וזהו מחירה של הגדלת המחנה באמצעות גיוס מבחוץ מתוך קהלים שונים.

כך שלא צריך להבהל מן התופעה הזו יתר על המידה. להיפך. יש לשאוף להנציח את ההווה ככל האפשר. שכן המחר - כאשר האוכלוסיה תוסיף ותתרחב עוד ועוד - יביא אתו מטבע הדברים
פיצולים ופלגים נוספים, כל עוד שלא הגענו לעידן עליו נאמר "ולא ילמדו עוד איש את רעהו", "וגר זאב עם כבש", ועוד ועוד.

נכון שלפני אלפי שנים, אי פעם בהסטוריה, התרחש מפגן אחדות נדיר בתיבת נח. אך לשמחתנו לא בכל פעם יש מבול. להיפך. כאשר מכנסים את כל החיות למקום אחד כמעט הוא מתרחש.

מי שלא מאמין, שיזכר מה קרה לפני שבועיים.
41.
הפילוג כבר כאן! ובגדול!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
צודק לכאורה הרב ברוד כשהמדובר בקהילות אנ"ש למיניהם.

ברור, אברך או יהודי מבוגר, עובד קשה לפרנסתו כל השבוע.

את הספר הוא פותח בשבת בלילה לפני התפילה - והספר הוא בדרך כלל זהה אצל כולם.

אסור לשכוח! את דעתו בנושא הספיציפי הזה הוא גיבש בגיל די מבוגר. והזעזועים שלו מהקורה סביבו די מתונים אם הם קיימים.

אין ספק, שלקרוע שכנים בני חמישים אחד מהשני - זה קצת קשה.

אבל,

תהיו חייבים להסכים איתי - וביודעיי ומכיריי קאמינא - שכשיצא לפני שבועיים "אגרות קודש" חלק כח, לא הוזכר הדבר ב"בית מנחם" לשם דוגמא.

רובם המוחלט של אנ"ש כלל לא מודעים לחוברת החדשה - מתורתו של רבינו - "ציונים והגהות לסידור", שיצאה לפני שבוע וחצי.

ה"שייכות" של כל "יונגערמאן" לחסידות חב"ד, מתבטאת - במחילה מכבוד הציבור - בעיקר בשני דברים.

א. השנים בהם הוא שהה ב770 אצל הרבי.

ב. הקהילה אליה הוא משתייך.

קשר אמיתי לקורה בחב"ד של ימינו - אין לו.

מאז ומקדם, אלו שהיו ועודם מרכז העניינים בקהיליה החב"דית הם הבחורים. מאז יסודה של "תומכי תמימים" הם הדופק האמיתי והעכשווי של התנועה.

ובעולם הבחורים, רבותיי, הפילוג ישנו, לא מהיום, ו ב ג ד ו ל !


נתחיל בעובדות היבשות, ונמשיך לדון מעט במהותם.

תלמידי ישיבות חב"ד - לפחות בארץ - מחולקים בצורה ברורה. אלו לומדים כאן ואלו לומדים כאן. כהיום הזה לא ימצא, ואני חוזר: לא ימצא! באף ישיבה (גדולה) בארץ בחור השייך לשיטה השניה. לא כאן משם, ולא שם מכאן.

לקראת ימים טובים וימי סגולה למיניהם, שוב החלוקה היא חדה וברורה. אלו יעשו את המבצע של הגוף האחד, והאחרים את המבצע של הגוף השני. כמעט ואין ישיבה ששני המבצעים קיימים בה.

בתשרי, יהיו את אלו שישתתפו בכנסים ובהתוועדויות שבצד הזה, ויהיו את אלו שבמקום האחר.

בקבוצה, יש את הקבוצה המאורגנת בתוך עצמה להפליא - ממקום אחד, ויש מהמקום השני.

יתכן, ולא רק יתכן - אלא כך הוא בפועל ממש - שבחור ישהה שנת קבוצה שלימה ב770 ולא יכיר כלל את הבחור מה"קבוצה" השניה שבתוך ה"קבוצה" שלו.

וסוד קטן: ב770 אפילו מקומות הישיבה שונים.


כל זה - עובדות. ועכשיו לתוכן הבחורים (הבהרה: אני מתכוין לבחורים הטובים והמובילים שבכל צד).


כאן יהיו את אלו שיעסקו בלהט ב"רשימה" החדשה, "מענה" מעניין, ספר חדש כזה או אחר של קה"ת. יומנים מעניינים ומרתקים. "שיחות קודש" בוידיאו או בהקלטה. השוואות בין "הנחות" למיניהם. - וזה ה"ליובאוויטש" שלהם.

ויש שיעסקו במאמרים ישנים מ"כפר חב"ד", יומני השנים "תשנ"ג - תשנ"ד". "ווארט" כזה או אחר שנשמע אתמול בהתוועדות. יסוד שיעורי גאו"מ נוספים ועוד. - וזה הליובאוויטש שלהם.


ולא קרב זה אל זה.



אם כל הכאב. זו - לדעתי, דעת תחתון - תופעה מבורכת עד מאוד.

תשאלו ישיבות קטנות מסויימות שלאחרונה החליטו לנקוט קו מסויים וחד משמעי - לא נוגע לגמרי איזה. האם זה העלה - ובאופן מיידי - את רמת הלימודים או שלא?

נכון להיום, צומחים בחורים נפלאים, חסידיים ומקושרים לרבי ברמה בלתי תאמן (אני אישית יכול להעיד על צד אחד. אבל אני מניח שגם בצד השני חושבים כך) - ללא כל חיכוכים ומריבות עם הצד השני.

אם בעבר הישיבות היו מגרשי התקוטטות. היום הם בית ועד לחכמים.

ההתוועדויות בחודש תשרי (שוב, לפחות בצד אחד, בשני לא הייתי) כבר מזמן לא עוסקות בשלילת הזולת. הם עוסקות בסוגיות שבאמת אמורות לרתק ולעניין כל חסידישע בחור.



ליובאוויטש מתקדמת, רבותיי! עם כל האחדות - העכשווית - בקהילות חב"ד. ליובאוויטש האמיתית מזמן נטתה קו ונפרדה מחברתה בחומה בלתי עבירה.

והליובאוויטש הזו גאה להציג: "הוא בחיים - כי זרעו בחיים". חיים אמיתיים - חיים של "קאך" בתורת הרבי, חיים של אהבה בלתי מתפשרת לרבי. לקראת הגאולה האמיתית והשלימה.
42.
ועד רבני חב"ד
ט' כסלו ה׳תשס״ז
כשאני חושבת על הפילוג שנוצר בתוכינו והוא נוצר וחי וקיים ובועט... חרף כל התגובות לעיל אני תוהה: איך אפשר לבוא וליצור גישור כל שוהא אם הבסיס של קבלת עול מרב -מוועד רבנים שקבע הרבי איננו .אם לגוף כזה שהרבי נתן לו כח לא מקשיבים אז היכן מוצאים את נקודת הגישור?

וכן אני מאוד מזדהה אם דבריו של הרב ברוד שני עיתונים שני כנסים שני עלונים בסוף שבוע שני בתי כנסת חב"ד וחסידות אחת?....

ועוד נקודה למחשבה...למה אף אחד לא חשב להיות בעל הבית ולהחליט מה שהוא רוצה גם כשהרבי היה בעלמה דיין?

תתעוררו !!!!!בל נצדיק את הכתוב מהרסיך ומחרביך ממך יצאו .



43.
הפירוד כבר קיים תפסיקו להתכחש
ט' כסלו ה׳תשס״ז
מספיק לנסות לנופף במילות "שלום" כשההפרדה כבר מוחלטת עד כדי אלימות מעשית בין צד לרעהו אין ספק שזה אנטי נחת לרבי אך לצערינו זו מציאות וכבר כתב הרמב"ם:ידיעת המחלה חצי תרופה אז בואו נפסיק להתיפיף דרכינו נפרדו כבר מזמן (ועדיף שכך) אך עתה נודה בזאת בפה מלא עם כל הצער בהווה זה יהיה יותר קל החל מהצעד הבא לעתיד ובוודאי ביצוגיות של חב"ד כלפי חוץ
44.
דעה אחרת... אולי מעט קשה לעיכול אבל לפענ...
ט' כסלו ה׳תשס״ז
הכל פה עניין של כסף וכבוד, ראשי המחנות לא יודו בכך כמובן, כי מי זה הנלחם עבור כבוד ושליטה ... נלמים עבור הרבי!! עבור משיח!! עבור הכבוד של חב"ד!!!

הדברים מופנים כלפי שני הצדדים. יש עובדות שמוכיחות אז זה, ולא זו הבימה. וזה שפלוני "אנטי" באותה מידה הוא יכל להיות "משיחיסט" נהלב (אם זה היה מתאים לאינטרנסים שלו) וכמובן להיפך...

מעט ענווה ופרגון בתוך המחנה שלנו תביא לפתרון כולל, אני לא חושב שיש לשים את הדגש על הנושא משיח לא משיח, כולם חסידים וכולם אוהבים את הרבי באותה מידה,

רק שבעלי אינטרסים גרמו לפילוג נורא שחילחל לנוער ואת תוצאותיו ראינו בשבועות שחלפו.

"יבוא מנחם וינחם."
45.
של מי התפקיד?
ט' כסלו ה׳תשס״ז
על מי מוטלת האחריות?
את הצד הצד השני מנהלים קבוצה של ילדים (או מבוגרים בלתי אחראיים), שמעולם לא קיבלו אימון מהרבי - אם כן מה לנו כי נלין עליהם?!
אבל מה עם ההנהגה של ועד רבני חב"ד, צא"ח וכפר חב"ד - איך נתפסנו לנצחנות במקום להנהיג ולעשות מה שמתבקש.
במו ידינו דחפנו חסידים מצויינים, משיחיסטיים מתונים שיכולנו לחיות איתם לזרועות הקיצוניים, העדפנו לא להתפשר (כי אם בית משיח כך עושה גם לנו מותר.. כפי שמועלות כאן כו"כ טענות ילדותיות דומות), ולא לתת לכל אלה במה. מה היה קורה אם היינו נותנים לפיצע אופן למשל, או למענדל וועכטר לפרוש את משנתם (המשיחית אפילו) בכפר חבד, או שהיינו נותנים לרב (אחד לפחות), להכריז בכינוס יחי וכו.
דווקא אנו, שהרבי נתן בנו אימון, נכשלנו בגדול במבחן ההנהגה ברגע כ"כ קריטי.
אבל אשמים אנחנו!
46.
דיון לא נכון
ט' כסלו ה׳תשס״ז
אני רוצה להתייחס לכל אחד משלושת השאלות שהעלתם אחד לאחד.
1. אין ספק שנוצרה כבר קהילה עצמאית שאין בינה לבין ליובאוויטש ולא כלום.
הרבי חינך אותנו שיש היררכיה ברורה שאותה הוא בעצמו קבע. אנשים שלא מסוגלים לקבל את זה לא יכולים לקרוא לעצמם חסידים של הרבי.
יחס בין חסיד לרבו צריך להיות יחס של ביטול גמור, גם כשיש שאלות ודברים לא מובנים (ויש...), בכל מקרה אין דבר שיכול לשנות מאומה ממה שהרבי עשה ואמר.
2. אין סיכוי לעצור את התהליך אך גם אין צורך.
כמובן יש עניין לקרב כל יהודי באשר הוא לתורה ולחסידות ובתוך ההגדרה של כל יהודי נמצאים גם היהודים הנ"ל.
3. אני לא יודע מה רוב חב"ד רוצים. לדעתי אסור לוותר ולהתפשר על שום דבר שיקר וחשוב לרבי, גם במחיר האחדות, אחדות עושים עם בן אדם שכל החילוק איתו זה דעות לגיטמיות שונות.
אנשים שבעטו בכל הקדוש והיקר גורמים לשמו הקדוש והיקר של הרבי להתבזות בכל פינה ברחבי העולם ונלחמים בשלוחים של הרבי בלי שום בושה לא שייכים בכלל לאחדות וחייבים למחות בכל תוקף בלי שום פשרות, הרי פשרות אפשר לעשות גם עם המתנגדים והרפורמים ואין לדבר סוף, כמובן כמו שכתבתי בהתחלה שמאל דוחה וימין מקרבת, צריך לראות אותם כאנשים שעושים פשע שצריך למחות עליו ולקיים את מצוות הוכח תוכיח מצד אחד ומצד שני לקרב אותם לליובאוויטש, כל עוד הם לא מקבלים על עצמם את עול ליובאוויטש על כל המשתמע מכך הם לא שייכים ולא שייך לעשות איתם שום אחדות.
47.
להיפך, צריכים להיות ברורים וחדים
ט' כסלו ה׳תשס״ז
כל הסיבה להחרפת הבעיה עד כדי מצבה כיום נובעת מכך שכולם פוחדים לומר מילה, מחליטים שכדאי אולי להעלים עין בכדי לשמור על האחדות וכו. כל שליח במקומו מתמודד עם הבעיה הזו בעצמו, במקומות מסויימים זה מגיע לכדי הרמת ידיים, פיקוח נפש ממש, נזק ברכוש וכמובן חילול ה גדול עד שצריך להתחיל ולבנות את הכל מחדש (לעיתים אחרי השקעה של קירוב רחוקים של עשרות שנים). אבל בשם האחדות והשלום כולם שותקים ונותנים לו לסבול ו"לשבור את הראש" לבד. שתיקה כהודאה! הדבר נותן להם יותר ויותר לגיטימציה להשתולל- ניתן לראות במוחש באיזה צד מקצינים עוד ועוד ואיפה פוחדים לומר מילה... מה צריך להגיב כשמישהו שואל על מעשים מוסיימים שנעשים על ידי המשיחיסטים? לנסות להסביר אותם? כיצד אם אני מתנגד למעשיהם יותר מהשואל? הדרך היחידה היא לומר שהם לא משלנו! רק שאנחנו לא צריכים להגיע למצב שכל אחד יצטרך לומר זאת לשואל אותו. זה צריך להיות ברור! חד וחלק! הדבר ייתן גיבוי לכל המתמודדים עם הבעיות האלה ביישוביהם ויגרום לכך שמי שלא רוצה להיות מנודה, יחזור להיות חבדני"ק. (הרי ברור שלא מדובר באידיאולוגיה... גם אצל הרבנים שלהם הדברים נשמעים לפי המקום בו נמצאים)
רק כשנאמר באופן ברור "מי לה אלי" יישארו באמת רק שוליים קיצוניים שבסופו של דבר ימצאו אות מקומם במקום אחר.
אין פשרות על אמת! אין פשרות על התורה! ללכת לפי האמת באופן מוחלט זו לא קיצוניות- זה אמת כפי שהיא, מוחלטת ונצחית!
גם עם ישראל כולו הם בניו של הקב"ה, ולכן אולי כדאי שנלך עפ"י הרוב חלילה או שנתפשר ונקיים רק 306 מצוות בשביל האחדות?
כמובן שאין מקום לשנאה או לאלימות חלילה- כמו לאנשים שאינם שומרי מצוות עדיין. אך אין לנסות לאחד את הדרכים- אסור להתפשר ולסגת מן האמת והדרך שבה דורש מאיתנו הרבי ללכת.
מי שמציע להסכים עם פשרות בעניין הזה כנראה שהדרך שהרבי רוצה ממנו אינה ברורה לו דיה. כי אם הייתה לו הוראה ברורה מהרבי בעניין מסוים, לא היה מתפשר בשום אופן גם אם בני משפחתו הקרובה היו מתנגדים לכך.
החד משמעיות תצמצם את הבעיה למימדים הרבה יותר קטנים ובוודאי לא תרחיב אותה! זה דורש אומץ - אבל הרבי דרש מאיתנו הרבה יותר מזה. זוהי מנהיגות אמיתית וזה מה שצריך כרגע בדחיפות! אך כמובן הפתרון היחיד- משיח בן דוד!
48.
שתי נקודות
ט' כסלו ה׳תשס״ז
1. מדוע אצל הנשים יש כינוס אחד ואירגון אחד ולכולם יש מקום?
2. הגיע הזמן שראשי המשיחיסטים ייפגשו עם ראשי הלא משיחיסטים השינוי צריך לבוא מהראש, אם יש עוד סיכוי לשנות משהו...
49.
לא דנים על המהות
ט' כסלו ה׳תשס״ז
המאמר שלמעלה זכה לכותרות "נועז" אך נראה כי הוא עוסק רק בסממנים החיצוניים של ה "ויכוח" , "מחלוקת" או איך שלא נקרא לזה:
* התנהגות של מיעוט כזה או אחר
* הגעה לכנסים כאלו ואחרים
* קריאת עיתון כזה או אחר
* כיתוב כזה או אחר על הכיפה
* השתתפות בהתוועדויות כאלו או אחרות

המאמר אינו מדבר על המהות.

לעניות דעת הכותב אם יש ניסיון קירוב (מבורך) בין שתי הקבוצות/דעות, אין מנוס מלקיים דיון בוגר ורציני ברמת המנהיגים משתי הקבוצות על המהות (איך שמוזכר בפרשתנו "ברחל בתך הקטנה" וד"ל) כמובן ע"י מורי ההוראה / רבני חב"ד מנהיגי הקבוצות וכו ולנסות לגבש קו אחד שינמע את הפיצול הנראה לעין.
50.
הרב ברוד
ט' כסלו ה׳תשס״ז
יישר כח הרב ברוד, יה"ר שיהיו עוד הרבה כמותך שיתחילו לכתוב בענין הכאוב והמצער הזה, ואולי אולי נגיע לאיזה מסקנה מה לעשות ואיך לתקן את המצב.
אני חושב שבשבוע הבא בכפ"ח צריך להיכנס כתגובה לכתבה של הרב ברוד, תגובה מס 12, כל הכבוד לו, כל מילה ממש אמת לאמתו, כמו"כ בשבוע אחרי זה להביא את תגובה מס 15 שגם הוא ממש תענוג לקרוא.
אין ברירה, צריכים לקרוא לילד בשמו, ולהפסיק בדיבורי סרק, המצב הוא מביש עד מאד, הלוואי ויקום מישהו ויגיד שאפשר לעשות שלום ולעשות פשרות בין הפלגים, אבל לדאבוננו לא נראה באופק דבר כזה, ובמיוחד אחרי הסיפור של ההתוועדות ב 770 , שקשה לכתוב את זה אבל אין ברירה, הרי נהגו כמו חברה מאיזה "כת" שהכל קודש, ו"המטרה מקדשת את האמצעים" - הם הרי מוכנים במסי"נ ממש להרוג את עצמם ולהרוג את הצד השני, כמה הי חסר שיהרגו מישהו שם, עם הספסל הי מגיע לאיפה שהוא הי מיועד לר אברהם שם טוב, והי פוגע בראש ה"י הוא הרי הי נהרג, ואין כן שום בושה וכלימה, הרי באו רק לשבת ולחזק אחד את השני בשליחות של הרבי זי"ע, ובאים חברה וזורקים חמש מאות סידורים וחומשים, איך תגידו לי שאפשר לעשות פשרה ושלום.
אם העיתון בית..... לא הזכיר מאז ג תמוז תשנ"ד, אף פעם את המילה זי"ע או זצוקללה"ה, או בכלל לא מוזכר שם המילה "אהל", איך אפשר לעשות פשרה ושלום.
אם "שיחת הגאולה" בשבוע האחרון, הקציב את עמודו הראשון והחשוב ביותר בחוברת, את הסיפור המטורף והמשוגע, כאילו שרואים את הרבי נכנס בשביל למנחה, איך תגידו שאפשר לעשות שלום.
אם מגיע מהארץ מישהו לתשרי ומדבר כאן ב-770 לפני הבנות גם מהארץ וגם מכאן, והוא אומר להם מילים שאולי צריך לקרוע קריעה לשמוע אותם, וכולם מוחים לו כפיים וכך צריך להיות, איך יהי שלום ואיך יהי פשרה.
המילים שהוא אמר, חשבתי כו"כ פעמים האם לכתוב את זה, או שזה יכול להיות אפילו קיטרוג מזה ה"י, בסוף החלטתי לכתוב כי זו פעם הראשונה שאנו יוצאים לדרך כזו לראות אם אפשר לעשות משהו פה או לא.
הוא אמר כך: (סילחו לי שאני כותב את זה) למה שרה אמנו לא נפקדה בבנים? כי כשהמלאך שאל את אברהם אבינו "איה שרה אשתך"? והוא ענה לו, "הנה באהל" - מכיון שהיא היתה מאלו שהולכים לאהל לכן לא נפקדה בזרע.
האם יש מישהו שיכול להצדיק מילים כאלו, האם יש מישהו שאומר שעם "משוגעים" כאלה אפשר לעשות שלום, אם "מטורפים" כאלה אפשר לעשות פשרה, או שאפשר אפילו לשבת על יד שולחן אחד???
שוטה מי שיגיד שאפשר לעשות משהו.
בושה וחרפה לצאת לרחוב הדתי, ולראות את הצחוק מה שהם עושים מהרבי זי"ע.
האם מישהו התיישב לעצמו, בלי אף אחד וחשב על זה כמה דקות עם עינים סגורות וראש פתוח.
נא ונא תעשו את זה תסגרו את העיניים ותשבו כמה דקות ותחשבו, שבביהכנ"ס של הרבי עושים שביל עבור הרבי שיכנס לתפילה, האם יש משוגעים יותר גדולים מזה?
צוחקים מהרבי בביהכנ"ס שלו? ו"ב"ה" (לא עלינו) שיש להם רב שנתן להם "הכשר" על זה, וגם נתן הסכם על הספר שיצא שנקרא שמו בישראל "שליט"א", שהיום צריך לכתוב על הרבי שליט"א, האם יש אחד שיכול להגיד לי שאתה מתעסק כאן עם נורמלים, אתה מתעסק כאן עם "אנשי כת", שירדו מדעתם.
יש לי עוד הרבה הרבה לכתוב אבל אין הזמן גרמא.
ונסיים שהעצה היחידה היא כאן בידי הקב"ה, שיביא ויגלה לנו משיחנו מלכנו ואז ייגמרו כל הבעיות וכל העולם כולו יעשה שביל, וכל העולם כולו יגיד שליט"א וכל העולם כולו ישיר בקול גדול "יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד"
51.
הנחות יסוד מוטעות
ט' כסלו ה׳תשס״ז
לדעתי, במאמר של דובר חב"ד - מספר הנחות יסוד מוטעות:
א. לדבריו - הנקודה הכואבת ביותר: יש מי שרואים את השלוחים כ"מתנגדים".
ולא היא! אף שליח לא מוטרד כיצד הוא נתפס בעיני תמהוני כזה או אחר.
ב. לפי הרב ברוד: ההיפרדות היא תוצאה של התנהגות (כי פלוני לא קורא עיתון כפר חב"ד, או שאלמוני לא מחלק "שיחת השבוע", או שמאן דהו לא מתעניין ב"התקשרות"). לכן לשיטתו, שינוי התנהגות יחבר את הנפרדים.
ולא היא! ההתננהגות היא רק ביטוי לשסע האידאולגי העמוק.
ג. האחדות החב"דית היא תוצאה ממערכת יחסים משפחתית.
ולא היא! ההתקבצות סביב הרבי ותורתו היא הגורם המאחד.
ד. הוא מיתמם וטוען כי המשיחיסטים מעוניינים ב"היחד" החב"די.
ולא היא! הם נהנים, מתפתחים, צומחים ותופחים מ"ההיבדלות" שמאפיינת אותם ואת נעריהם ומקורביהם.
ה. הוא קובע, אחריות אדירה היא לשמור על קהילת חב"ד מאוחדת.
ולא היא! האחריות האדירה, לדידי, היא לשמור את ילדינו וילדותינו מפני ההיטמעות בין אנשי הדעות הכוזבות.
ו. לדבריו, צאגו"ח הוא דוגמא למסגרת מאחדת.
ולא היא, לדעתי, הטעות של צאגו"ח שמטעמי פחד משליח כזה או אחר הם לא נוקטים צד ברור ומהוים חבל הצלה לגורמים משיחיים המבזים את חב"ד להיקרא שלוחים של הרבי.
ז. הרוח העולה מכתבתו כי יש זרם מרכזי המעוניין בטשטוש ההבדלים וכי קיימים כמה קיצוניים שוליים בשני הצדדים.
ולא היא! משל למה הדבר דומה לאדם הנוסע כנגד כנגד כיוון התנועה ומכנה את כל הנוסעים מולו כגורמי שוליים המחפשים קיצוניות, וכל זה מפני שהם מנוגדים לכיוון הנסיעה שלו!
ח. מציאת מכנה משותף והרגזת כל הצדדים היא דרך נכונה.
ולא היא, זה כמו להניח זוג תפילין אחד שחציו רש"י וחציו רבינו תם. לא כדברי זה ולא כדברי זה.

לדעתי, כמו אברהם אבינו שנפרד מלוט. כמו שיצחק נפרד מישמעל. כמו שיעקב נפרד מעשו. כמו שהחסידות פרחה רק כאשר הקימו מניינים נפרדים מהמתנגדים. כמו שחסידי חב"ד התבדלו מחסידי פולין ואוקראינה. כך כאשר נעוזב את המשיחסיטים לנפשם ונתמקד בקירוב כלל ישראל לרבי ובפרט קירוב הציבור התורני לרבי.
רק כך, חב"ד תפרח!
רק כך ליובאוויטש תצא נשכרת.

כל מי שמגיב כאן אחרת זה רק מפני שנפל לו איזה ילד / או איזה חתן של"ע נתפס למשיחסטיות, וכואב לו על הקרע במשפחה.

ואני שואל, האם הדבר החשוב ביותר הוא הנוחיות המשפחתית, או שכבר הגיע הזמן לחשוב על הכלל של חב"ד, על העתיד של ליובאוויטש, על מה שהרבי רוצה (הרבי רוצה להביא את המשיח, שיבוא רק כאשר יפוצו מעיינותך חוצה).
52.
לחפש את שרש
ט' כסלו ה׳תשס״ז
כאשר באים לנסות ולפתור בעיה/מחלוקת יש לאתר את המקור והשורש ומשם להתחיל.

הדברים שאכתוב, לצערינו, מייאשים ומסמנים מבוי סתום וחוסר פתרון ריאלי/טבעי/אנושי.

הדברים אמנם קרו שלב אחרי שלב מג תמוז והלאה אף שניצנים היו גם לפני"כ. ולכאורה נדמה שאשמים אנחנו - ורבנינו בראשנו - שלא השכלנו לפעול באופן מיידי אז, ולגבש קו מתווה אחד ויחיד שיישמר בתוקף בכל קהילות אנ"ש בעולם ובא לציון גואל...
אך בעצם, כיצד ניתן להתוות דרך אחת, כאשר לא הושארו הוראות ברורות? וכשכל הוראה "ברורה" וכל ענין, מתפרשים יפה מאוד לשני הכיוונים וכל צד יכול להיות משוכנע בצדקת דרכו במאת האחוזים?וכשהאמורים להתוות ולהנהיג בעצמם מבולבלים?
כולנו (ואולי בעצם לא כולנו...) זוכרים את היום הנורא ג בתמוז התשנ"ד, הלא כבר באותו יום היו שחשו את השבר הגדול והנוראי והתנהגו בהתאם והיו ששרו ורקדו... ואלו ואלו בטוחים ומשוכנעים שמעשיהם מיוסדים על דברי אלקים חיים.
אנחנו בסך הכל מבולבלים ! כן, כולנו !
היום, לעניות דעתי, מאוחר מדי, לא נוכל למנוע ההתפלגות ל- 2 קהילות, וכפי שכתב ר מנחם כבר קיימת בעצם. מדובר בשתי אידיאולוגיות ! הסממנים המפרידים רק השתלשלו מהן.
- והוא יגאלנו -

53.
הרעיון של אחדות הוא אדיר אך האם הוא מעשי...
ט' כסלו ה׳תשס״ז
חב"ד היא כמו ים, בים יש גלים והם אינם דומים האחד לשני, אלה שליד החוף שונים מאלה שבלב הים. חב"ד של היום כבר אינה מורכבת ממספר מסוים של משפחות צאצאי לובאוויטש העיר ברוסיה, נספחו אליה הרבה אנשים וגוונו אותה, יש חבדניקים שבכלל לא בקיאים בהיסטוריה החבדית אינם מבינים את המקור שממנו הגיעה לגביהם חב"ד זה משיח בלבד. אחדות בין מי למי? הייתי אומרת שמלת המפתח אינה אחדות אלא שמירה על התנהגות הולמת ולא לפגוע באלימות מילולית או פיסית האחד בשני.
54.
למגיב 15
ט' כסלו ה׳תשס״ז
אתה פשוט מדבר שטויות!!!

אתה ממש רוצה להראות כמו המלחמות שהיו בבורו פארק בתשרי שנה שעברה עם חפ"ק משטרה באמצע הרוחב?!?!?!?!
אתה לא מתבייש..??
ממש רוצה פילוג למהדרין מן המהדרין???
לא נח לך שלא כותבים בכל שורה ב"כפר חב"ד" זצקללה"ה נבג"מ זי"ע?!?!
ממש חורה לך - אתה צריך שבכל פעם שמוזכר שמו הקדוש של הרבי אז גם יהיה כתוב "זכרו יגן עלינו" מה התואלת מכך???????
זה נכון אומנם שהמשפט "מהמ שליטא" וודאי לא צריך להכתב!!!
אבל מה התוואלת מתוארים הנ"ל?!

תחשבו על זה!

ד"א בסוף דבריך כתבת: "ואנו נמשיל בדרך שהתווה לנו הרבי." - תחשוב טוב טוב מה הדרך שהורה לנו הרבי ומה הנחת רוח שהוא מקבל מכל דבריך! ומה הוא היה רוצה שתעשה!!! - הרי הכל ב"דרך שהתווה לנו הרבי" - לא?!?!
55.
לפי דעתי
ט' כסלו ה׳תשס״ז
לפי דעתי הגם שהמצב מכריח "נעמען דעם ענין דער הענט", מ"מ אינני רואה איזה טובה יכול לצמוח מהכתיבה בזה בעיתונות ובאינטערנעט, הגם שיכולים לומר אולי המכוון הוא רק לפרסם שהעיתון איננו שבע רצון מהנעשה וכעין מחאה.
והנה-תיקון המצב הוא רק ע"י הישיבה רצינית בין אנשים מכובדים אצל שני המחנות, ושאינם מהקיצונים שבהם, ולשבת משך זמן, למצוא נקודת המחלוקת, היינו במאי קאמיפלגי. והרי לדאבוננו כידוע, רוב המחלוקת איננה באה מ"שיטה" איזה שהיא, ורק מ"פניות" ורק שהמחרחרי ריב מנצלים את ה"עיוורים" מגיבובי דברים וחצאי מילים משיחות הרבי, שע"י עיון אמיתי יכולים לראות שלאו דוקא שככה הוא הפירוש, או שעכ"פ מכיון שיכולים לפרש באו"א, א"כ מי יאמר שצריכים לנקוט הפירוש כפי השיטה המעוררת פילוג, ואולי יותר נכון לפרש באופן אחר ושלום על ישראל.
56.
מה, כל כך קשה לא לשנוא את השני ?!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
בתור חסידי חב"ד, שהרי כל צד טוען שהוא חב"ד האותנטי, צריך כל אחד ואחת לדעת לאהוב לאהוב לאהוב את השני. אם אחיך הגשמי היה שונה ממך בדעותיך האם היית משמיץ אותו ?, פוגע בו ?, מרביץ לו ? או מעליב אותו ? ודאי שלא ! מסתמא היית מחייך אליו, צוחק איתו ומנסה להראות לו שאתה אוהב אותו בלי להיכנס לוויכוחים. אז מדוע אחיך החסיד אינו ראוי לזה גם כן ?!
נדמה לי שהאלימות וה"ידיים ידי עשו" כבר היה משני הצדדים, ל"ע, די והותר. ועל כן, ודאי שכל אחד למד והבין את המסר של "אורות דתוהו אבל בכלים דתיקון". אפשר וצריך וחייבים להגיע לאחדות כי בזה תלויה הגאולה ממש.
בקהילה בה זכיתי לשמש בקודש בתור שליח הרבי מלך המשיח (כן ! זאת אמונתי) ישנם חסידי חב"ד רבים ומגוונים ואת כולם אני אוהב, מכבד ומנסה לשתף גם אם אינם סוברים בדיוק כמוני. לכל אחד קשר מיוחד עם הרבי ומכל אחד אפשר ללמוד על הניסיון שלו והאמונה שלו ברבי. אין ספק שאפשר וצריך להישאר "משפחה אחת"
57.
הגיע הזמן...
ט' כסלו ה׳תשס״ז
מעבר לכל חילוקי הדעות הלגיטימיים הקיימים בתוך חב"ד נוצר מצב של 0 סובלנות בעיקר מהצד ה"משיחיסטי".
הם לעולם לא יתפשרו ותמיד יצעקו היכן ומתי שבא להם. בשבת האחרונה התארחתי בביכ"נ מסוים בארץ שמשתייך לזרם ה"משיחיסטי" ולהפתעתי הוסיפו ב"מי שברך" עוד תוספות שלא מצויינות בנוסח האר"י ז"ל. כשביקשתי למחות על כך הצטיירתי מייד כאחד ש"מקרר" את האמונה הפשוטה...
כיום קרוב ל90% מאנ"ש מתחננים לרבנים שיקחו פיקוד כפי שהרבי ציוה אותם ומתן להם את כל הכוחות הנדרשים ויעשו סדר בכל תנועת חב"ד.
חילוקי דעות זה דבר שקיים וזכות בסיסית של כל אחד ואין זכות לשום גורם להחליט מי יותר מקושר לרבי.

בתקווה לאחדות אמיתית בין כל חסידי חב"ד
ש.ר.
58.
אל יאוש! יש מה לעשות!
ט' כסלו ה׳תשס״ז
כל שליח יודע ש"כל מטרה - אפשרית". אם רק נוהג כפי כוונת המשלח!

אם הכוונה בהיבדלות מהם היא "לשם שמים", כדי להציל את מה שאפשר להציל בליובאוויטש, כדי למנוע מבנינו ובנותינו מלטעות אחרי ההבל והשתוללות והחייתיות של "עיר הגאולה" - בעזרת השם נעשה ונצליח!

יד החסידים תהיה תמיד על העליונה!
59.
מכתב שהופץ בין שלוחים בימים האחרונים
ט' כסלו ה׳תשס״ז
הבעיה – חוסר סמכות מרכזית
מאז ג תמוז עולות בפני השלוחים, כמו בפני כלל אנ"ש שאלות שהתשובה עליהם אינה חד משמעית. מציאויות ושאלות חדשות, כמו גם פנים שונות בתורת רבינו מציבים לעיתים את ההולכים בדרכיו הקדושות בפני מבוכה. רצונו הקדוש של רבינו היה כידוע ששאלות הלכתיות כמו גם אלו הנוגעות לכלל אנ"ש תופנינה לרבנים.
אין זה סוד שבין אנ"ש ואף בינינו השלוחים ישנה מחלוקת, לעתים אפילו קשה, מאז ג תמוז. מחלוקת זו קיימת כמובן גם בין רבני אנ"ש. מחלוקת זו גורמת לאנ"ש לפסול אלו את רבני אלו ובכך היא ממחלישה את כוחם של הרבנים בניגוד לרצון הרבי.
לדאבון לב, על המחלוקות האידיאולוגיות, נוספו מחלוקות על רקע אישי על רקע של תחומי השפעה ועוד.
חסד עשה הקב"ה עם החסידים ופיזרם לבין האומות כדי להמשיך אלוקות בכל הארץ. דא עקא, שפיזור זה מגביר לעתים את האפשרות ליצירת זרמים ושיטות שונות בין אנ"ש. יתרה מכך הוא מאפשר לאנ"ש להיתלות ברבני אנ"ש ממקומות אחרים ובכך להגביר את חוסר האחדות במחנה החסידים. יתר על כן, ישנן שאלות הנוגעות לכלל החסידים בהן יש צורך להגיע להכרעה שתקובל ותחייב את כללות אנ"ש.
האירועים האחרונים בבית חיינו כמו גם עצם העובדה שמתנהל משפט בערכאות (אין חשיבות כלל על מי האשם, זהו רק סימפטום אחד לבעיות השורשיות שהוזכרו לעיל) לגבי הבעלות על המקום, מחייבים אותנו לפעול בדחיפות לאחדות המחנה.
כל דחייה בטיפול בשורש הבעיה וטאטואה מתחת לשטיח, מעמיקים את התפיסה שבליובאוויטש אין דין ואין דיין ר"ל ואיש הישר בעיניו יעשה. מיותר לתאר את ההשלכות החינוכיות ההרסניות שיש למחשבה כזו על הנוער. חוסר הסמכות היום והעובדה שאלו פוסלים את רבני אלו מביאות את צעירי הצאן עד לפר"ע מוחלטת ר"ל.
הפתרון הקמת בית דין עולמי של רבני חב"ד

לא בשמים היא! קרוב אלינו הדבר מאוד בעהי"ת. בידינו לפתור את הבעיה משורשה. ניתנה תורה ונפסקה הלכה דאזלינן בתר רובא. אשר על כן יש להקים בית דין עולמי של רבני אנ"ש, בידיו תהיינה הסמכויות להכריע בכל השאלות הנוגעות לכללות אנ"ש.
הכרעת הרוב בבית הדין תחייב גם את המיעוט להורות באותו אופן ובוודאי שגם את כל אנ"ש, השלוחים והנהלת המוסדות.
צירופם של רבני אנ"ש מכל הסוגים (בתנאי שיענו על הדרישות המובנות מאליהן הנזכרות) תיתן לגיטימציה להכרעת בית הדין בעיני כל אנ"ש שכן גם רבני המיעוט יצטרכו להורות כפי שהוכרע על ידי הרוב. ככל שבית הדין יהיה מורכב מיותר רבנים מיותר מקומות, יהיה קשה לטעון שהוא מושפע מלחץ כזה או אינטרס אחר.
לאחר שייבחרו הדיינים הראשונים (בשיטה שתתואר להלן) יישאפו חברי בית הדין להוסיף ולהרחיב את בית הדין כך שיכלול כמה שיותר רבנים העונים על התנאים הנ"ל, ובכך להגדיל את הייצוג של כלל הדיעות את הלגיטימיות של ההכרעות ואת היכולת לכוון לרצון העליון בע"ה.
במקביל לפעולה הנ"ל תיעשה עבודה על ידי השלוחים מנהלי המוסדות והרבנים להביא להכרה בבית הדין וקבלתו על ידי כללות אנ"ש.
שני הליכים אלו יהיו שלב הביסוס של בית הדין. לאחר מכן יוכל בית הדין להכריע בשאלות העומדות לפתחם של כלל אנ"ש כמו גם במחלוקות.
מובן לכולנו הקושי לקבל סמכות שתחייב אותנו אולי לפעול בניגוד להבנתנו את דברי הרבי ואולי אף בניגוד להבנת העשה לך רב שלנו עד היום. אולם זהו רצונו של רבינו שהכרעות הנוגעות לכלל תעשנה על ידי בית דין רבני אנ"ש ושיהיו אחדות ושלום בין החסידים. אם נשכיל להפנים את המשמעות של הליכה אחרי הרוב ככלי לגילוי רצון העליון, ייקל עלינו לקבל (ולא רק כטקטיקה מעשית, להשכנת שלום) שהכרעת בית הדין היא כוונתו האחת והיחידה של הרבי.
מי יוכל להיבחר?

כל מי שעומד בתנאים הבאים ראוי להיות חבר בבית הדין-
מורה הוראה (למעט משפיעים וכיו"ב) בעל ניסיון.
המחויב לדעת הרבי
שמקובל אצל חלק מאנ"ש לשאול אותו
ומקבל על עצמו להורות כפי שיכריע בית הדין גם אם זה יהיה בניגוד לדעתו
מכיוון שכל חבר בבית הדין יהיה מחויב להורות לתלמידיו כהכרעת הרוב, מוטב יהיה שהרכב בית הדין יהיה רחב ככל הניתן. הרכב רחב של בית הדין יקל גם על קבלת הסמכות שלו על ידי אנ"ש.
לאחר שייבחר ההרכב הראשון של בית הדין, בתהליך שיבואר להלן, ישאפו חברי בית הדין לצרף אליהם כל מי שראוי לכך (ברוב קולות).
קשה לנו אולי לראות את כל רבני אנ"ש יושבים יחד. אולם יהיה בכוחנו בע"ה לכפות גם על מי שלא ישב בבית הדין לציית לפסקיו כפי שיפורט בהמשך. כאשר יהיה ברור לכל רבני אנ"ש שמי שלא שם לא קיים, ומי שנלחם בבית הדין מבחינתנו, איננו טוב מגדולי המתנגדים עם כל המשתמע מכך, יסכימו כל רבני אנ"ש לשבת ביחד ולקבל את הסמכות של בית הדין.
לא קל לנו אולי לחשוב, שגם פלוני או אלמוני יהיו בבית הדין, אליו אנו מתחייבים לציית. אולם אם נפנים שזו הדרך היחידה להתגבר על האנרכיה ועל הפירוד ההורסים היום כל חלקה טובה יקל לנו. אם נבין שזו הדרך על פי התורה לגלות את הרצון העליון ולברר את דעת הרבי נעשה זאת בשמחה.
ומה יהיה אם ייבחרו כאלו שאינם ראויים? כאמור השאיפה היא שבית הדין יהיה רחב ככל האפשר כך שהשפעתם לא תורגש. גם אם יהיה בכך טעם לפגם בעיני מישהו, מצב זה עדיף על המצב הנוכחי בו אין דין ואין דיין ר"ל ואיש הישר בעניו עושה ומלמד אחרים לעשות.
מי יבחר את הרכב בית הדין?
שאלה זו נראית ממבט ראשון קשה ובעייתית ביותר. מצד אחד אין בידינו "פנקס בוחרים". מצד שני, כל מי שלא יוכל לבחור יקרא ערער על עצם התהליך, ועל הלגיטימיות והסמכות של בית הדין.
נציע את הפיתרון תחילה, לאחר מכן יובן שהקשיים בתהליך קטנים ממה שנראה לכאורה.
כאמור, איננו מחפשים את הדמויות הפופולריות ביותר בין אנ"ש אלא את כל הראויים לישב על מידין מבין אלו המחויבים לדברי הרבי.
לכאורה היו אנ"ש אמורים לבחור את הרבנים. אולם מכיוון שאין דרך להגדיר מיהו אשר בשם אנ"ש יכונה, ומסובך מאוד לערוך בחירות בין כללות אנ"ש די בכל אתר ואתר ניתן לראות ברבנים אליהם פונים השלוחים, כמדגם המייצג את הרבנים אליהם הכי מקובל לפנות.
גם אם השלוחים לא יהוו מדגם המייצג בדיוק, חברי ההרכב הראשוני שיבחרו על ידיהם ישאפו לצרף לבית הדין, כאמור, את כל הראויים לכך על פי שיקול דעתם.
אכן, אחת התופעות של העדר סמכות מרכזית מאז ג תמוז, היא המחלוקת מיהו הנקרא שליח. זו אחת מהשאלות הרבות בהן יצטרך בית הדין להכריע. אך לצורך בחירת ההרכב הראשוני ניתן לפתור את הבעיה בצורה זו.
כל מי שרואה את עצמו שליח חב"ד יודיע ממתי הוא שליח, מהי שליחותו (מקום/תפקיד) וכן שהוא מקבל על עצמו את סמכות הבית דין לכשיקום לכל תחום ועניין.
השלוחים שהשתתפו בכינוס השלוחים של תשנ"ב, ועודם משמשים באותו תפקיד ובאותו מקום שהיו אז, יהוו את הקבוצה הראשונה. שאר השלוחים ישתייכו לקבוצה השניה.
השלוחים מהקבוצה הראשונה יאשרו/ידחו ברוב קולות את היותו של כל אחד מחברי הקבוצה השניה שליח.
לאחר שתאושר רשימת השלוחים הבוחרים, יודיע כל שליח (באופן חשאי) מיהו העשה לך רב שלו (אין הכוונה למשפיע כי אם לפוסק). כל רב שיש עשרה מהשלוחים ששואלים אותו, יוכל להימנות על ההרכב הראשוני של בית הדין ובלבד, כמובן, שהוא עצמו יתחייב לקבל עליו ולהורות כדעת הרוב, תהא אשר תהא.
מה תועיל הקמת בית דין אם יהיו כאלו שלא יצייתו לו?
ניתן להצליח להכפיף את כל אנ"ש למרות בית הדין. זה לא יהיה קל. זה לא יהיה תמיד נוח ונעים אך אם נציב מול עינינו את היעדים של השבת השלום, האחדות והסדר לליובאוויטש נוכל לעשות זאת.
הדרך לכך היא לגבש קבוצה מספיק גדולה של שלוחים שתכריח את כל המוסדות, הרבנים ואנ"ש לקבל את מרות בית הדין. יהיו בידינו לא מעט כלים לעשות זאת אם נהיה תקיפים ומאוחדים. דוגמאות אחדות לכלים שיהיו בידינו להשליט את מרות בית הדין על כל אנ"ש מופיעות בסוף.
אם נפנים שמי שאיננו מציית לבית דין רבני חב"ד איננו פוגע רק באחדות בינינו אלא נלחם ברבי עצמו. אם נסתכל על האנרכיסטים כעל מתנגדים קיצוניים, לא נוותר ויד החסידים תהיה על העליונה. הפירוד אפשרי רק בגלל שהעדפנו עד היום את השלום המדומה שניתן להשיג אם לא מתמודדים עם השורש והאפשרות לכל המחלוקות.
גם אם ח"ו לא נצליח לאחד את כל אנ"ש סביב בית הדין, עצם הקמתו תצמיח עבורנו, הסרים למרותו, תועלות מספר: תהיה לנו דרך לברר את דעת הרבי, תהיה לנו דרך להכריע במחלוקות שבינינו (הסרים למרותו) ותהיה לנו סמכות על פי תורה, אליה נהיה מחויבים.
איך מוציאים את התוכנית לפועל?
כעת נראה שזה יהיה סדר הפעולות:
1. בדיקה מקדמית האם יש מספיק שלוחים המעוניינים בהקמת בית הדין.
2. במידה ויהיו מספיק שלוחים – הפניית קריאה לכל השלוחים המעוניינים להשתתף בבחירות לבית הדין.
3. אישור זכאותם של השלוחים החדשים.
4. בחירות להרכב הראשוני של בית הדין.
5. הרחבת בית הדין ופעולה במקביל על ידי השלוחים לקבלת סמכותו של בית הדין.
6. "כיבוש" יעדים על ידי נאמני בית הדין והרחבת תחום השפעתו.

לצורך ביצוע השלב הראשון אתה מתבקש לשלוח מייל לכתובת – [email protected] ולציין את שמך מקום השליחות שלך ואת העובדה שאתה תומך ביוזמה.

נספח – כלים לאכיפת הוראות וסמכות בית הדין
המפורט להלן, הוא רק דוגמא ליעדים עליהם נצטרך להשפיע להשתייך באופן חד משמעי למצייתים לבית הדין. על הסדר והאופן של הפעלת הכלים ו"כיבוש" היעדים המפורטים להלן, יחליט כמובן בית הדין. הפירוט הובא רק בכדי להראות שיש בידינו הרבה יותר כח ממה שחשבנו. השאלה היא אם נסכים עם כל הצער להשתמש בו.
אמצעי תקשורת
נפנה אל מערכת כפר חב"ד ובית משיח בשאלה ותביעה לקבל את מרות בית הדין.
משמעה של קבלת מרות כזו מצד העיתון היא שהעיתון לא יתן ביטוי לאף מוסד/שליח/רב/עסק/דיעה וכו של מי שאיננו מקבל את עולו של בית הדין.
נודיע שאם העיתון לא יקבל את מרות בית הדין, נחרים כל עסק שמפרסם בעיתון, לא נמסור ידיעות לעיתון על הנעשה אצלנו, רבני בית הדין לא יכתבו וכדו לעיתון, כל אלו שקיבלו מרות בית הדין יבטלו לאלתר את המנוי שלהם על העיתון לא יכניסו מודעות שמחה וכיו"ב, נדרוש מעובדינו לבטל את המינוי.
נשקול להוציא מגזין שבועי משלהם.
הסנקציות הנזכרות במידה ואחריהן יעמדו מאות רבות של שלוחים באחדות ובנחישות (עדיף מילה אחרת), תהוונה איום רציני לפחות על חלק מאמצעי התקשורת הנ"ל. סביר להניח שאחד מהעיתונים הנ"ל, יקבל את הדרישה.
אתרי אינטרנט
דרישה זהה תופנה אל אתרי האינטרנט.
כל מי שמקבל את מרות בית הדין, לא ישלח חומר (חדשות, דיווחים על פעילויות, מאמרים וכיו"ב) לאתר שלא יציית.
נודיע שאנו מחרימים כל גוף מסחרי שיפרסם באתר כזה. תוסר כשרות רבני אנ"ש מעסק כזה.
מלבד וועדת ביקורת, כל אנ"ש הנאמנים לא ייכנסו לאתר.

ישיבות
נפנה לכל הישיבות בשאלה ודרישה לציית ציות מוחלט לבית הדין.
ציות מוחלט פירושו הוא חינוך התלמידים לקיום הציוו "ועשית ככל אשר יורוך"
כפייה על התלמידים והצוות לקבל את כל הוראות בית הדין.
פיטורין במידת האפשר והרחקה של כל מי שאיננו נשמע לבית הדין.
ישיבה גדולה לא תקבל תלמיד מישיבה קטנה שאיננה נשמעת לבית הדין
לרבנים שאינם מצייתים לבית הדין לא תהיה דריסת רגל בישיבה.
בית הדין יאסור על אנ"ש לתרום לישיבות שאינם מקבלות מרות ולשלוח אליהן תלמידים.
בית הדין יהיה אחראי על גבייה מאנ"ש להחזקת הישיבות, הכספים ייועדו כמובן רק לישיבות המצייתות.
הורה שישלח חלק מילדיו למוסדות שאינם מצייתים יצטרך להוציא גם את השאר.
בתי חב"ד
יחדירו בין באי כותליהם את ההכרח לציית ציות מלא לבית הדין כציות אל הרבי עצמו.
לא יעסיקו ואף יפטרו במקרה האפשר עובדים שלא יקבלו את מרות בית הדין.
לא יתנו דריסת רגל לרבנים משפיעים עלונים עיתונים וספרים שאינם מקבלים את עול בית הדין.
לא יקבלו בחורים לשליחות וכדו מישיבות שאינן תחת בית הדין
לא ירכשו מעסקים המשתפים פעולה ומפרסמים בעיתונים ואתרי האינטרנט שאינם כפופים למרות בית הדין.
יוציאו ממוסדות החינוך ילדים שהוריהם אינם מצייתים לבית הדין או ששולחים את ילדיהם הבוגרים לישיבות האנרכיסטיות.
אנ"ש לא יתרמו, לא יסייעו ולא יתפללו בבית חב"ד שאיננו נאמן לבית הדין.
בית הדין ישלח שליחים חדשים למקום בו השליח איננו מקבל את מרות בית הדין. במידה ובע"ה השליח הראשון יחזור בתשובה, יהיה עליו לקבל את מרותו של השליח שנשלח על ידי בית הדין.
ארגונים מרכזיים
דוגמא תיאורטית - ארגון בתי חב"ד במדינה פלונית מאגד 8 בתי חב"ד אם יש חמישה הנאמנים לבית הדין הם פונים להנהלת הארגון בתביעה לציית ציות מוחלט לבית הדין ולתבוע זאת באופן חד משמעי משאר בתי חב"ד והמוסדות. הם מודיעים שאחרת הם פורשים ומקימים ארגון חדש.
שימוש באמצעים הנ"ל יביא עוד ועוד בתי חב"ד לפעול תחת בית הדין. הצטרפותם תהדק את הלחץ על אלו שעדיין לא קיבלו את בית הדין. בסופו של דבר נביא לקריסת אמצעי הפרסום, התקשורת, המוסדות והארגונים שלא יצייתו. מי שלא יציית לא ימצא מקום לשלוח את ילדיו, לא יהיה מי שיחתן את ילדיו. לא יהיו ערוצי מידע שיסיתו אותו באופן תמידי נגד בית הדין כך שהמתנגדים ייהפכו לאט לאט לחסרי משמעות השפעה וכח.
60.
במה אנחנו מאמינים
ט' כסלו ה׳תשס״ז
לכל לראש שיבוא מישהו בעל חוש הסבר חד וברור ויסביר לנו מהו המצב בו אנחנו נמצאים לאחר ג תמוז.
המתנה??
תחושת פספוס??
התכנית הולכת כמתוכנן??
לאחר שנדע בדיוק במה להאמין (ע"פ שיחות של הרבי) נוכל להתקדם הלאה ולראות מי סוטה מהכיוון הרצוי.
בינתיים הבלבול הוא עצום ואף אחד לא מתמודד עם הנקודה הזאת.
61.
תגובה ל16
י' כסלו ה׳תשס״ז
למה זה קורה לכ"כ הרבה משפחות בארץ ורק (אפשר) אחדים בחו"ל????

תחשוב!
62.
אולי נפסיק להטיל את זה על הרבנים?
י' כסלו ה׳תשס״ז
מה אני ואתה מוכנים לעשות בשביל האחדות??????????
האם אני מוכן עכשיו לשמוע (לא להגיד) זי"ע או יחי (הצד שכנגדי) בלי למחות ולהמשיך את השיחה כאילו כלום לא אירע?
אם רובינו נענה כן על השאלה הזו מעתה, הכל יראה אחרת!
63.
לרציניים שביננו
י' כסלו ה׳תשס״ז
לא מדברים פה על התוכן,
אבל מי שבכל זאת מעונין...
נראה לי שיש בסיס לפשרה השקפתית בשיחות עצמם.
עיינו בליקו"ש חלק לה שיחה ג לפרשת ויחי.
ולוואי ונזכה לשלום אפילו בין מס אנשים מועט יחסית.
גם זה שווה משהוא!
וזה גם מעשי הרבה יותר!
לתשומת לבנו- כי זה תלוי בנו ולא ברבנים!
64.
ליובאוויטש חדשה?!
י' כסלו ה׳תשס״ז
לי טוב עם הרבי.
לי טוב עם המוסדות שהרבי הקים.
לי טוב עם הרבנים שהרבי מינה.
לי טוב עם ההוראות של הרבי המודפסות בספריו.

לכל אלו הממציאים שיטות חדשות / בחירות חדשות / המצאות חדשות / בית דין חדש / רבי חדש / שיטות חדשות
שיבושם להם!

הצטרפו בבקשה למשיחסטים

גם הם בדרך החדשה!

תנו לנו לחב"ד ניקים לחבר את כלל ישראל לרבי זי"ע ועל ידי להביא גאולה לכלל ישראל ולעולם כולו!
65.
לא לסממנים! כן למהות!
י' כסלו ה׳תשס״ז
זכיתי לשמש שליח של הרבי ואינני נמנה עם הפלג המשיחי שבחלקו מחלל את שמו הק של הרבי, אבל נראה שדווקא אנחנו הרחקנו לכת?
זכיתי להשתתף בכנס השלוחים בתשנ"ב, זכיתי לשמוע באוזניי את הרבי אומר לנו, השלוחים, כי מעתה ישנה עבודה חדשה והיא להכין את העולם לקראת משיח. עבודה חדשה.
גם השנה זכיתי להשתתף בכנס השלוחים. עברתי על התוכנייה, השתתפתי בבאנקעט המרגש, ולא ראיתי ולא שמעתי אפילו פעם אחת את המילה משיח. מה קורה לנו?!
וכי נאבד את עולמנו מפני השוטים?! נכון שבגין השוטים הללו קשה לנו יותר לשווק את המוצר הזה, אך רבנו של עולם, זו הייתה צוואת הרבי לשלוחים: להחדיר בעירנו שאט אט ולהכין אותם לכך?, אז אם זה יותר קשה, נקח פרסומאי מוצלח יותר, אבל להתנכר לשליחות היחידה ?!
הרבי אומר שזו עבודה חדשה, איך א"כ אין שום הבדל בין כנס השלוחים של תשמ"ח לכנס השלוחים תשס"ז?! אנחנו לא חייבים זאת למשלח?!
אין זה אלא שהקיצוניים של המחנה השני העבירו אותנו על דעתנו.
זה צריך להיות הצעד הראשון והבסיס לאחדות, לפחות עם הנורמלים שבמשיחסטים (ויש רבים רבים שכאלה).
אם מחליטים להעלות דברים בכנות על השולחן, לא צריך להצטדק. מותר להודות שטעינו ואיננו מכוונים לרצון הרבי, בתקווה שגם במחנה השני יקומו אנשים אמיתיים ויכו גם הם על חטאים בהם הם הרחיקו לכת.
זה הצעד הראשון !
66.
אתם מסתובבים סביב הנקודה רבותיי
י' כסלו ה׳תשס״ז
כולכם, כולל הרב ברוד, לא מבינים דבר אחד עיקרי, המשיחיזם שאתם נתקלים בו ביום יום בקהילה בה אתם חיים, אותה אתם מקבלים בשפתיים חשוקות ומשתדלים לא להגיב, היא רק בבואה דבבואה של המשיחיזם ב770, ומקומות מעין אלו, בו מתרכזים קהילות של בחורים שאינם נטמאים חלילה בהתחכחות יום יומית באנשים כמוכם, וקורטוב השפיות שלכם איננה נדבקת בהם ולו במעט. אלו משיחיסטים מזוקקים המוקפים במשיחיות מוזרה שהולכת ומתעדכנת מיום ליום, משיחיות כזו שתגרום לכל חבדני"ק שפוי שישהה במחיצתם שלוש שניות לקום ולברוח.

הייתי שנתיים ב770, ואני עומד נדהם ונפעם בכל פעם מחדש כשמישהו שלא ביקר ביקור ממושך לאחרונה ב770 מדבר על משיחיזם . אין לכם מושג במה דברים אמורים, אתם משוכנעים שהוויכוח הוא האם לצעוק יחי או לא, ובכן רבותיי יש לי חדשות בשבילכם, הוויכוח הוא על מהות עניין המושג רבי והייחס אליו.
וויכוח בין אנשים המקרבים יום ולילה יהודים לרבי, לבין בחורים שדורשים מהמקורבים שלהם להפסיק ללכת לאוהל (ובמו עייני ראיתי בקבוצה בחור שכזה חוזר ממבצעים ביום שישי, ומספר לכולם שהיום ב"ה הצליח לשכנע את הישראלי איתו הוא עומד בקשר שיפסיק לנסוע לאוהל הק, ברוך ה..) וזאת ללא גיבוי של אף אחד מן המשפיעים מהם הם מחזיקים , ואדרבה, רובם ככולם של מרביצי האידאולוגיה שלהם מבקרים באוהל, אבל הם עצמם לא זקוקים להדרכות כשהם מחליטים להקצין על דעת עצמם. והמשפיעים שלהם יודעים שלעיתים עדיף לשתוק, כי אחרת יאבדו קהל אוהד.
וויכוח בין אנשים שמשאת נפשם היא לקיים את רצון הרבי, לבין אנשים שכינוס השלוחים אצלם זוהי קליפת עמלק הקשה ביותר המקררת אותם ומחלישה את נפשם האלוקית.
אנשים שהחליטו שהעיקר אצלם הוא הטפל דטפל (בחודש אדר תשס"ג, אחד מן הבחורים הצפתיים השפויים חיבר שיר על הפרק של הרבי ורצה לשיר אותו בריקודים ב770, אך מנעו ממנו לפרסם את שירו משום שהוא סירב ללבוש כיפת יחי..)
וויכוח בין אנשים שכבוד הרבי יקר לליבם יותר מהאוויר אותו הם נושמים, לבין אנשים שהופכים את תנועת חב"ד ליובאוויטש בעיני הציבור לחבורת תמהונים שמתנהגים כמו ברסלברס אוהדי בית"ר (ואם אתם חושבים שאני מתלהם, אתם מוזמנים לבקר בחתונה צפתית ולהווכך במו עיניכם)

בקיצור המעגלים של המשיחיות בה אתם נתקלים הם רק הדים של אותה אידאה שאין בינה לבין חב"ד המקורית שלנו שום קשר. והסובלנות הטפשית הזו רק תגרום לזליגה של הטירוף הזה אל המחנה החבד"י האמיתי, המחזיק את מפעל הרבי בציפורניים, עד להתגלות המשלח שיגאל אותנו מן הגלות החשוכה הזו היוצאת היום לאולם כולו מ770, גלות שאין גלות הימנה.
67.
מגיב 65 - אתה מתחזה
י' כסלו ה׳תשס״ז
להגיד שבכינוס השלוחים לא דיברו על משיח - זה שקר גס ועלילה שפלה.

היו דיונים בנושא משיח והנושא הוזכר מאות פעמים לכל אורך הכינוס וכמובן בבנקעט.

אני באמת לא יודע ולא מבין מה אתה ושכמותך רוצים? פשוט לעמוד כל היום ולצעוק משיח משיח משיח משיח משיח???

השלוחים מעבירים את המסר של הרבי שמשיח מגיע וצריך להתכונן לקבל את פניו, ואם יש לך רעיון מעשי חדש ומקורי, אדרבה, תבוא ותציע, אבל אין לך שום רעיון חדש, כמו שלמשיחיסטים אין שום רעיון של פועל ממש, חוץ מבלבולי מוח שרק מרחיקים את משיח.

אז בבקשה אל תשמיץ את שלוחי הרבי.
68.
ל - 2
י' כסלו ה׳תשס״ז
צודק מאה אחוז, בזמן הקרוב לא יהיה אחדות.

יעברו הרבה שנים ואם משיח ח"ו לא יגיע, יגיעו למסקה שהיה איזה פיקשוש בדרך ואז אולי יחזרו למוטב.
69.
צו פיוס
י' כסלו ה׳תשס״ז
אני לא חושב שכל צד שיתלה את האשמה בצד הקיצוני לכאן או לכאן יפתור את הבעיה, נתנו לעצמנו לשקוע עמוק מדי בבוץ, צריך לחפש פתרונות מעשים ולא דיאלוגים כאלו ואחרים. אולי הדרך לשנות את הדברים זה ע"י קבוצה שתהיה מורכבת משני הצדדים שידונו בכובד ראש, רק שהיו מוכנים למצוא את המחנה המשותף בין הצדדים הפחות קיצונים, רק כך היה ניתן לפתור את הדברים, דיאלוג זה דבר טוב השאלה אם מה יוצאים מהדיאלוג הזה ולזה יצטרכו להקדיש הרבה מחשבה.
70.
צריך למצוא את האחדות!
י' כסלו ה׳תשס״ז
אני לא מבינה את השאלה להפרד? זה חב"ד? אותנו חינכו שאפילו יהודי שעושה את כל העבירות בעולם יש לאהוב אותו ולקרב אותו לתורה ומצוות ולא לדיעות שלנו! ידוע שהיו אנשים שהתקרבו לחב"ד מחסידויות אחרות שהרבי הורה להם להשאר עם הלבוש החסידי שלהם בגלל שהוא לא לבוש כמו חבדניק תפרד ממנו? לא אז למה כשכתוב יחי על הכיפה תחליט להפרד ממנו?
אני לא יודעת למה כל הזמן אומרים אחרי ג תמוז? הרי עוד לפני ג תמוז כשהרבי עודד את השירת יחי בכל הכח ואפילו ב"כפר חבד" היה כיתובית יחי היו רבנים שהתנגדו בכל תוקף לאמירת יחי אבל לא אמרו את זה בקול ורק אחרי ג תמוז היה להם את האומץ להגיד את זה בקול!
אם ככה המסקנה היא שכשרוצים לגרום למחלוקת תמיד אפשר למצוא את הסיבה צריך למצוא את הסיבה לאחדות לא למחלוקת!!
וזה נוגע לכולם!
ממתי חבד מתרחקים מקבוצות בציבור? זה הרעיון של חבד להשפיע בחוץ ולא להסתגר!
71.
avoda pnimis
י' כסלו ה׳תשס״ז
sorry for writting in english but i dont have hebrew in my pc. The advice is despite my personal view on the case that i strongly have
Its about time, if we care and relate ourselves with chsiddus chabad, that we focus on what it really is to be a chossid- mekushar to the rebbe starting from limud chassidus aliba denafshey bekvius bezman ubenefesh, on kein pshores and (at least trying) to bring the ideas down to earth through avoidas hatfiloh etc. a real cheshbon nefesh once in a while and der iker nit tzu narn zich- open our heads a little bit if we try un men ligt in it things will change 100% I am sure the authorities must do something practical that shold work but it is not up to us even to give aitzes!! we need to have some shaychus tzum zach and without the above mentioned tasks, dont even open your mouth. bebirkas that soon soon the rebbe will take care of us leinei bosor
72.
68
י' כסלו ה׳תשס״ז
why cant you read the sichos of the rebba they are quite clear and unequivocal the sicha to the shluchim was clear the success of any shlichus has to be imbued with the point of receiving the moshiach idont think the kinus hasluchim was full of this rather i think there was a lot of worry about financial wellbeing does it cause disunity to adhere totally tothe rebbas words mabye this is why the rebba said there maybe 1 2 or 3 people who will bring the geulah as this is so strange for mainstream chabad to understand
73.
הבעיה של כולם זה להאשים את כולם
י' כסלו ה׳תשס״ז
ולא לטפל בבעיה בגלל שטויות כאלה יש עכשיו שני סוגים של חבדניקים

וזה לא אמור להיות אני למדתי בצפת ואני לא משיחיסט אבל כשאני אומר שלמדתי בצפת עושים פרצוף הייתי אמור ללמוד במכון סמיכה אבל בגלל שלמדתי בצפת עשו לי בעיות ובסוף הלכתי למקום אחר

חברים שלי נכנסו לאתר זה כדי לצאת לשלחות ודיברו עם איזה שליח הוא שמע שהם למדו בצפת והוא איבד פעימה ותמיד מאשימים פה את הרב וולישאנסקי ואני חושב שזה לא לעניין במקום לקחת אותו ולעבוד איתו כי הוא היום הראש ישיבה הכי גדול בארץ
74.
לא להפיל על הרבנים - האומנם???? שורש הבע...
י' כסלו ה׳תשס״ז
אין ספק שהאחריות לשלום הקטן-גדול שבין אחד לשני תלויה בי ובך, אך שורש הבעיה נמצא שם למעלה, והשורש הוא שהרבנים לא עומדים על דבריהם! יותר נכון הרבנים מפחדים לומר את דבריהם, מפחדים ללכת עם התורה ורצונו של הרעבע!!! האם זהו תפקיד של רב?? האם זה מה שרצה ממנו הרעבע? יתכן ויש בדברי נימה של חוסר קבלת עול אך הדבר זועק לשמיים (ולא רק בנושא משיח). אם רבני חב"ד היו עושים יד אחת ומוקיעים את ההולכים נגד התורה, נגד רצונו של הרעבע, הכל היה נראה אחרת. הבעיה מתחילה שכל רב חושש להביע את דעתו. הרב במרכז חב"ד בא"י אומר שהוא בפנסיה (ומשום מה לא מפנה את הכסא..) הרב השני אומר שהאחריות מוטלת על חברו וכיוצא בזה.
עלינו להיות חזקים בעקרונותינו, יש דברים שעליהם לא מתפשרים ועם כל זאת אסור שחלילה תהיה שנאה. לדעת שאני לא כמוהו בהשקפותי אך אני מכבר אותו למרות שהוא עושה לי בושות, למרות שהוא מציג אותי כמשוגע.
רבותי, זה הניסיון שלנו!!!!! והאמת, הוא נורא קשה...
בתפילה שנזכה תיכף ומיד לגאולה
75.
ל59
י' כסלו ה׳תשס״ז
נשמע גרנדיוזי, אבל יכול להיות מעשי.
איך מזיזים את זה לפועל?
רק הערה קטנה, מכל העסק לא נראה לי להרחיק שלוחים שהרבי עצמו שלח.
אם זה שליח תחת שליח וכו זה אחרת אבל אם הרבי בעצמו שלח בוא לא נתעסק בזה. יש מספיק מה לתקן גם בלי זה...
76.
נא לעיין
י' כסלו ה׳תשס״ז
זלו


ב"ה, ה תשרי, תש"כ

ברוקלין.




ברכה ושלום!



במענה למכתבה מכ"ח אלול, בו כותבת ראשי פרקים מאשר עבר עלי ואשר מתפללת בנוסח חב"ד והקישוים שפגעה בזה,



וכבר עניתי בזה על מכתב חברתה תחי שבודאי תראה לה, ואדגיש בזה רק הנקודה, שהזכרתי גם במכתב האמור, כי ענין עיקרי הוא ביותר, והוא, אשר הדרכים עליהם נצטוינו בתורתנו תורת חיים, הם דרכי נועם ודרכי שלום, וצריך כל אחד ואחת להתרחק מענינים של מחלוקת ח"ו בתכלית, ואדרבה באם באמת רוצים להפיץ הכרת שיטת חב"ד הדרך הכי טובה בזה היא, להיות דוגמא חי בהנהגה ובענינים שבין אדם למקום ובענינים שבין אדם לחבירו, באופן שכל רואיהם ישבחום ויאמרו, כמה נעלית שיטה זו, אשר ההולכים בה מתנהגים באופן כזה.



מה שכותבת במכתבה, שכיון שמתפללת בנוסח חב"ד, הנה לפעמים צריכה לעמוד בשעה שהכתה יושבת, אין זה מובן, שהרי החילוק בין נוסח חב"ד ונוסח אחר הוא בנוסח התפלה ולא בענין עמידה וישיבה, ובודאי שיכולה לכוון הזמן שאומרים שמונה עשרה וכיו"ב להזמן שכל הכתה מתפללת שמונה עשרה, והרי מובן, אשר לא נעים שהן תתבדלנה לעצמן וסותר זה גם להסדר והמשמעת, שלכן יש להשתדל בכיוון הזמן כאמור.



ויהי רצון שתתנהג היא וכן החבירות שלה בתוככי כל הכתה כיאות לבנות ישראל שכל אחת מהן נקראת בת שרה רבקה רחל ולאה, ותצליחנה בכל עניניהן.



בברכת חתימה וגמר חתימה טובה,



בשם כ"ק אדמו"ר שליט"א

77.
Thank you for publishing
י' כסלו ה׳תשס״ז
This is a momentous occasion i n the history of chabad lubavitch. Thank you very much for publishing this much awaited for article.

Many of us would truly appreciate the translation of the entire article.

Thank you once again.
a groise yasher koiach!
78.
פיתרון אפשרי
י' כסלו ה׳תשס״ז
ב"ה
ראשית כל הבעיה כאובה ביותר ואכן לדעתי רוה אנ"ש בעד אחדות האפשרות הריאלית לפשרה צריכה להיות בחכמה ובתבונה
1 לא לצחוק או לבוז על אף צד גם אם אנחנו לא סכימים איתם ובמיוחד לא בפני צעירי הצאן והילדים
2 יש לשבת בתוך הקהילה עם אנשי מפתח ולקבוע את הכללים וסדרי ההנהגה בבית כנסת למשל אני מכיר כמה מקומות ובעיקר אצל שלוחים שרוקדים את שירת יחי בלכה דודי אך לא מכריזים אחרי התפילה כך מצאים להם את ביטוי כל צד בלי לסתום פיות ובלי לכוף את כל ביה"כ ליישר קו עם כל רעיון
3 הרבנים מכל הצדדים חייבים לשבת ביחד וגם אם מי מהם לא ירצו אני מאמין שימצאו רוב ע"מ לצאת בסופו של יום עם סוג של החלטות או תקנון מסוג כזה או אחר איך יתנהגו קהילות חב"ד
4 חשוב ביותר כאשר צד מסים רואה שאנשיו הגזימו להיות הגון מספיק ובעל אומץ לצאת כנגד תופעות שמביישות את ליובאוויטש
79.
אין דבר העומד בפני הרצון
י' כסלו ה׳תשס״ז
למעשה אם רוצים באמת אחדות אפשר ואפשר, הבעי היא - הרצון,
בשכונה ירושלמית חרדית פתח מישהו ביכ"נ חבד שמאד הצליח וקירב , ע"י שבאו הרבה מן החוץ והשתתפו בתפילות ובהתוועדויות, עד - עד שהגיעו כמה משיחיסטים ודרשו להכריז יחי, האברך שהקים - נקרא לו הגבאי הסכים למען השלום שיכריזו יחי לאחר התפילה בלבד, נקרא לזה מין פשרה, מזכיר טת הלך רוחו של מנדי ברוד, זה נמשך זמן מה , למרות שכמה יהודי ם (לא מאנש) עזבו מפני היחי היה מצב פחות או יותר בסדר - עד
עד ששבת אחת קמו החברה (לציין שהיו אחד ועוזר) והחליטו שחייבים להכריז גם באמצע קריאת התורה, וגם אחרי לכה דודי וכו וכו כידוע,
הגבאי (המסור והמסכן) לא הסכים ואז עזבו את המקום והקימו מניין משלהם, החלול ה וחלול ליובאוויטש היה נורא, עד שהרבה מתפללים עזבו באמרם - אם כך נראית חבד אין לנו מה לחפש כאן,
איזה בושה ואיזה כלימה,
ראיתי את הספור הזה מתחילתו ועד סופו, אם ננתח את מה שקרה רואים דבר פלא: אלו שצועקים נשמה בגוף - חי וקים , הם הם הכי מביישים אותו, כמה שביקשו מהם בטובות בתחנונים להסתדר, לוותר אחד לשני, לפחות לפני המתפללים שלא מאנש, לא עזר כ ל ו ם אדרבא הם אמרו שצריך להחדיר את היחי וכו לכל שכבות העם ובשטורעם, לא האמנתי שהמצב עד כדי כך ר"ל,
לא צדק מגיב 8 בטענתו על אשמת הצד השני, לא הבעי כאן מי אשם ומי לא, הבעי היא מי כעת אחרי כ"כ הרבה אסונות והמצב הקשה בארץ ובעולם מוכן לעשות צעדים של ממש אל עבר הצד השני,
לא קל לומר טעיתי, כאן יבחנו המנהיגים , ראשי הישיבות, הרבנים , שלימדו והפיצו את הרעיון,
היתה לי פעם שיחה עם אחד מראשי הישיבות המשיחיסטיות, והוא אמר לי בין היתר: לא התכוונתי שזה יתפתח עד כדי כך, כעת אין לי כבר שליטה על התלמידים שלי ,
כואב לשמוע כך, אבל האמת היא שכל רעיון כריזמתי מלא בחידושים, הצעירים נמשכים אליו כפרפרים לאור, בדור שלנו אנשים אוהבים מיסטיקה, ראו כמה אלפים נוסעים לאומן - מיסטיקה,
הרבי היה איש עמל ועבודה, וסיסמה שלו היתה " יגעת ומצאת תאמין"
להלחם נגד מיסטיקה בריזמטית , זה מאוד קשה, ויהיה לא קל לצד המשיחיסטי לעשות וויתורים, חושבני שלו הרבי היה מתגלה יהיו כאלו מהם שידחוהו כיוון שלא יוכלו יותר לצעוק יחי, החגיגה תיגמר להם,
אולי אם יתחילו לארגן שהתמימים ב 770 אולי בעוד ישיבות , ילמדו חברותות דווקא משני המחנות יחדיו, אולי ילמדו לחיות יחד בשלום ועם הזמן להתקרב יותר ויותר,
כי מה שלא יעשה השכל יעשה הזמן, והלוואי משיח עכשיו ממש ממש.
80.
וכי רק זאת עשו לנו המשיחיסטים ???
י' כסלו ה׳תשס״ז
ב"ה

כתבתו של מנדי ברוד מצויינת, ונוגעת בדיוק לנקודה.

ברוד מספר שיש לו ידיד - שנשאר ידידו - אך במהלך הימים בחר לו דרך אחרת.
מה פסול יש בכך ?
האם הוא הפסיק להיות ידידו ?
האם הוא הפסיק לקרוא את דבריו של הרבי ?
האם הוא הפסיק ללכת לכינוסי אחדות ? האם הוא הפסיק לשמוע לרבנים ?

לא ולא !

הוא עדיין ידידו של הרב ברוד,
האו עדיין קורא ולומד מדברי הרבי,
הוא הולך לכינוסים,
הוא שומע לרבנים ,

הפסול היחיד הוא - שהוא בוחר לעשות זאת בדרכו שלו. ואז מה ?

לאחר ג תמוז, בזמן שהרב ברוד היה שרוי באבלו, צעירי הצאן הם שחשבו איך להתקדם.

מי הם אלו שהחלו לעשות כינוסים ושבתות אחדות ?
מי הם אלו שהתחילו להוציא דיסק עם וידאו של הרבי ?
מי הם אלו שהחלו ב"קמפים" לילדי אנ"ש ?
מי הם אלו שעודדו ועוררו להמשיך ליסוע ל770 ?
מי הם אלו שהחדירו את עניין הקבוצה גם כיום?
מי הם אלו שבישיבה שלהם מתקרבים עשרות ומאות בעלי תשובה ?
מי הם שצועדים ב"תהלוכה" למרחקים הגדולים ביותר?
מי הם אלו שאש בוערת בעצמותיהם ?

התשובה להנ"ל: ה"משיחיסטים".

אז נכון, שכאשר אש בוערת לפעמים היא מופנית לכיוונים הלא-נכונים, אך כפי המשל של אדמו"ר המהר"ש (כמדומני) שסוס טוב אמנם יכול לתעות ביער במהירות, אך גם ישוב לדרך הנכונה יותר מהר. בעז"ה הם יתקנו את הנדרש תיקון, וימישכו בדרכם העולה בית א-ל.


אם מנדי ברוד רוצה להלין? בבקשה, שיקשוט עצמו.

בזמנו - לאחר ג תמוז - מנדי ברוד הרגיש "חזק" מספיק כדי לתקוף ולהשמיץ ולדחות את השוליים של חב"ד כדבריו.
כאשר עדיין השליטה הייתה בידיו הוא לא ניסה לפייס ולקרב, אלא להשליט את דעותיו על האחרים.

עכשיו, כאשר הוא מרגיש שמסתדרים בלעדיו הוא נזעק ???

עכשיו הוא מגיע אלי וקורא לאחדות ? אתה זה שפילגת וקראת "פלג קטן", קיצונים", "שוליים", "הם אינם חלק מחב"ד..." ! ! !

אז לא שמעתי אותך אומר: "הם חלק מהמשפחה", "הם משתייכים לקהילה שלנו"....


כעת, היכבד ושב בביתך. חב"ד תמשיך גם בלעדיך, ובכל פעילות שתתרשל יקומו אחרים ויעשו אותה אולי אףבצורה טובה יותר.

חב"ד איננה שלך, וכתבה כזו או אחרת לא תשפיע הגדיים והתיישים שמתחנכים בדרכם של משפיעים שמקושרים לרבי באמת.

כשתרצה לשמוע, בשכונתך יש את ר לוי יצחק גינזבורג שיחי . כדאי לך לשוחח גם איתו על הנושא.

והערה למערכת: אם אכן אתם מעונינים בדו-שיח אמיתי, אולי תתנו לר איציק גינזבורג במה להגיב על דברי ברוד ?

הוא - לכל הדעות - נקי כפים ויישר דרך, אם אתם באמת מרגישים "אחים" אז אדרבא תנו לו להציג גם צד שונה משלכם?

כיוון שהרי לא תתנו לו או לשכמותו את הזכות להגיב, אז אל תבואו ותקראו לנו להצטרף למחניכם.

תנו לנו להישאר חסידי חב"ד פשוטים, לא מדובשכם ולא מעוקציכם !

ו"יבוא בעל הכרם, ויכלה את קוציו".









81.
זוית אחרת - מכתב אישי לאב החסידי
י' כסלו ה׳תשס״ז
בשונה מכל התגובות שנאמרו עד כה, תנו לי להציג לכם זוית שונה לכל הענין.
אני בחור בן 20, צעיר כנראה מרוב המגיבים הנ"ל ולעת עתה לא נמנה אפילו על קהל התמימים.
תנסו שניה אחת, קהל המגיבים והקוראים למיניהם, לדמיין מה זה בשביל בחור כמוני -חב"ד- מושג אותו אתם מזכירים בדבריכם כ"כ הרבה. מושג שעבורי ועבור רבים מבני גילי (ביניהם אלה שלומדים בישיבות ובקבוצה וכאלה שאינם) נתפס בצורה מעוותת לגמרי. ואני, חשוב להבהיר לא התקרבתי לחב"ד בשנים האחרונות אלא נולדתי חבדניק ואפילו למשפחה מגזע חסידי מפואר וכל זה עדיין לא עזר. ואסביר את עצמי:
אני וכמוני רבים, בשונה מהדור היותר מבוגר, לא זכיתי לראות ולשמוע את הרבי. ההכרות שלי עם הרבי בפן ההשקפתי תתבצע דרך שיחותיו הקדושות, אך בואו נודה: זה לגמרי לא יספק ילד או בחור שאפילו רק קצת אינטליגנט. וכדי לדעת מה זה רבי ואיך זה קשור אלי אצטרך להביט באלה שכן ראו ושמעו ולנסות לקלוט מתוכם וממה שהם ראו ושמעו מה הוא ומי הוא הרבי, מה זה חב"ד ומהי חסידות שנולדנו לתוכה. בענין זה אנו שנולדנו לבית חסידי נחותים מאלה שהגיעו לחב"ד הרבה אחרינו אך נדרשו לבירור מעמיק בענינים הנ"ל לפני שהחליטו על היותם חבדניקים. אנו לעומת זאת ספגנו וסופגים גירסא דינקותא שונה לגמרי.עבורנו חלק אינטגרלי מהמושגים רבי חבד וכו זה המושגים: משיחיסט אנטי כן יגידו יחי לא יגידו וכו
בקיצור: ה ט פ ל ה פ ך ל ע י ק ר!!! רבותי................. אתם מחפשים את המטבע במקום הלא נכון!!! השאלה מי הגורם לפילוג או מי יסיים אותו אינה רלוונטית. בנתיים, בזמן שדאגתם לכבודו של הרבי ולעשיית שלום בין המחנות עשיתם את הפספוס הכי גדול -פספסתם אותנו- הדור הצעיר שרבים ממנו (וזאת הערכה זהירה) גדלים בתחושת ריקנות והחמצה עצומה.
יכול להיות שהרב ברוד היקר יצליח בתוך כמה שנים להשכין שלום בין החסידים, אך אם הוא ועוד הרבה בגילו ומעמדו היו משקיעים את מרצם בהעמקת מושגי היסוד של חסידות בדור הצעיר, המריבות והקבוצות היו נעלמים מאליהם. הדור הצעיר ממילא גדל ללא משקעי העבר הקיימים אצל מובילי הקבוצות והמריבות ואם היו יודעים כל אותם נערים(כולל אלה שהשתוללו ב 770 משני הפלגים) מה תפקידם הרי שכל הנושא לא היה מעניין אותם, וכל אחד היה שומר את דעותיו בענינים החלוקים לעצמו.
במקום להתעסק ב"האם פספסנו כבר את האפשרות להידברות הדדית" כדאי שתתעסקו ב"האם פספנו כבר את ילדינו" "האם יש עוד סיכוי להנחיל לדור שהולך ומתבגר מושגי יסוד בחסידות" "האם יהיה פה עוד דור של חסידים".....
הפסיקו לבחוש בכאב בשאלה: כיצד שני תמימים מסוגלים להרים יד אחד על השני בביתו של הרבי? זהו תוצר טבעי ש ל כ ם. סימפטום ברור של "דור אשר לא ידע את יוסף" דור שהפכו לו את הטפל לעיקר ואת העיקר לטפל. דור שנעריו מתווכחים בלהט האם רבם רצה אותם עם כיפות כאלה או אחרות ואם כדאי לפרסם דבר כזה או אחר, כאילו שזה כל התורה כולה, זה (חלילה) כל מה שענין את הרבי.
חסידי חב"ד היקרים תרשמו לעצמכם: בעוד 20 שנה (אם חלילה לא ניגאל) המצב של היום יהיה בבחינת חלום מתוק, המצב אז רק יתדרדר. והלוואי ואתבדה. כל עוד ימשיכו להתעסק בקטנוניות בשמירת כבודו של הרבי ובמלחמות קודש למיניהם יפספסו מנגד את העיקר. איני שולל לרגע את מציאותם של תמימים שאכן מתעסקים במה שצריך, הם ישנם והלוואי וירבו. אך מנגד ישנה כמות אדירה של נערים ונערות (ואפשר רק להביט ברחוב או באירועים החברתיים השונים) שאינם יודעים א"ב של חסידות.
אני מקוה שכל אב לילדים שיקרא את דבריי, ינסה להעמיק ולבדוק מה הוא באמת משדר לילדיו. אני אמנם כותב מכתב זה לבד אך אני מעורב היטב בחברה בכלל ובחברת התמימים בפרט ואני מייצג את הרגשתם של רבים.
אחד הדברים שהצלחתי בכל זאת ללמוד מחסידות, הוא: שאין להסתכל אחורה וליפול, יש להסתכל קדימה ולפעול מהיום בצורה היותר טובה.
ונקוה לגאולה קרובה.
82.
שמעתי מהגר"ב פעווזנער
י' כסלו ה׳תשס״ז
בהתוועדות לפני כמה שנים
שמכיון שכך הוא המצב בליובאוויטש
שישנן ב דיעות ושיטות הנהגה [המכונים משיחיסטים ואנטי משיחיסטים],
מוכרח הדבר שכך הרבי רצה
שיהיו את שתי הדעות הללו
[ואולי הוא כעין "כי א-ל דעות הוי", וצדיקים דומין לבוראם].
83.
הכל טוב ויפה!!!
י' כסלו ה׳תשס״ז
אני בעד כל האנשים שהיו כאן וכתבו למאן אחדות, כן, אחדות אמיתית!!!
אבל יש לי שאלה אחרת - אתם מדברים כל הזמן על אחדת אחדות אחדות...
רבותי: מהי אחדות???????
על מה אתם מדברים כל כך הרבה? למה אתם מתכוונים - אם אתם חושבים שאחדות זה עיתון כפ"ח, אז זוהי טעות גדולה מאוד! אם אחדות פירושו שיפסיקו להשמיץ את הצד המשיחי בהשמצות (באמת מיותרות - ) פעם אחר פעם בCOL או כנגד ההשמצות היותר מיותרות ב"חב"ד אינפו"... אז זה נכון זה צריך להיות אחד השלבים בדרך לכך, אבל זה כלום! מזה לא יצא כלום!
רבותי, הכל מתחיל בחינוך ושוב חינוך ושוב חינוך. לדעת לחנך את הילד כשאתה רואה משהו שלא מצא חן בעינייך פשוט להתעלם, לא להגיד לייד הילד איזה ...... אלה להההתתתעעעלללםםםם וזה קאי על שני הצדדים כאחד. אותו הדבר בישיבות חב"ד בכל הארץ - רבותי אולי אתם לא יודעים מה קורה שם?!?!?! אבל המצב שם קשה! שימו לב שישנם כ____ ישיבות המשתיכות לחב"ד וזה ברור כשמש בהרי היום (בקייץ) מי משתייכים לצד הזה ומי לצד הזה, אז איך נגיע לאחדות?!?! או יותר נכון, גם אם כל אחד כן רוצה לבחור לעצו איזו שהיא ישיבה - אבל למה שם יש למשפיעים כל מיני התבטעויות שונות ומשונות כל אחד על הצד השני - ותדעו לכם שהכללללללל מגיע מהישיבות!!!

לסיכום - רבותי - צריך חינוך חינוך, ושוב חינוך.
רבותי - צריך להתעלם ולהתאפק ושוב להתעלם וכו וכו וכו אפי מאה פעמים!!!
ככה נגיע אולי ביום מן הימיים לאיפוק.

ואני ממש מגנה את כל המגיבים שכותבים "אין סיכוי - צריך לפלג - "כרצון כ"ק האדמו"ר" תתתתתתתתעוררו זה הנחת רוח של הרבי???
84.
זה בכלל לא פשוט! הנה דוגמא:
י' כסלו ה׳תשס״ז
בשנה שעברה כשנעמדו השלוחים להצטלם יחד על רקע 770 תוך כדי שכולי מתפעל מהמחזה כמו כולם
הייתי עד לשיחתם של שני בחורים הלומדים בישיבת חח"ל בצפת ולהלן התמליל:

מענדי: אתה רואה את כל אלו?
יוסי: את מי?
מענדי: את כל אלו שנעמדו להצטלם,
יוסי: כן
מענדי: כל אלו לוחמים ברבי!

סתם ולא פירש!
את הפירושים אשאיר לכם הקוראים.

נו האם חלם מישהו שבחור חב"די יוציא כאלו מילים מפיו?...
ועוד בתמימות כזו...
85.
change their minds and well have peace
י' כסלו ה׳תשס״ז
Whats going on here is that people are writing that they are interested in making peace, but not at theire own expense. Its basically telling the mishichistim to change their whole philosophy and then there will be peace. Come on!! How about if someone would write a column with the other extreme, meaning that we should all begin screaming Yechi morning noon and night and wear only yellow clothing, and then there will be peace in Chabad. How many of you would agree to such a thing???? So why do you think that youll bring peace by making the mishichistim totally deny their view, which is that to bring Moshiach its very important to have Jews scream Yechi, just like we say its very important for Jews to lay tefillin to bring Moshiach.
And by the way, who says they are not right? They may be extreme, but there is a kernel of truth is there. The rebbe did say that saying yechi hamelech gies chayus to the melech. Its not at all that we are perfect and they are wrong. and if only we could have the same fire that they have in all of the Rebbes horaos, in Chassidishe Hanhaga.
86.
להתפלג?
י' כסלו ה׳תשס״ז
רעיון לא מציאותי ש-770 מרכז העינינים מקור חיותינו נמצא בידי האנשים העושים בו כביתם ובנתיים אנחנו עומדים שם בפינה
87.
מי מוכן לחצות את הילד?!
י' כסלו ה׳תשס״ז
שמעתי בשם הרב ליפשיץ (מיד לאחים) בנוגע לסוגיה זו, כי במשפט שלמה הוצעה פשרה לחצות את הילד לשתים. צד אחד בויכוח הביע נכונות מול רעיון זה, אך החכם מכל אדם הבין שמי שמוכן לחתוך את הילד לשניים הוא לא האמא האמיתית של הילד. מי שבאמת נוגע לו חב"ד ומרגיש שחב"ד היא שלו והוא חלק ממנה - לא יעז לחשוב על לחתוך את הילד לשניים, למרות הכל!
88.
הכל תאוריות מהבטן
י' כסלו ה׳תשס״ז
כל הצועקים ותובעים: "פשרות" "ויתורים" "יחד" צועקים מהבטן.

השכל הישר ולצערי, כך עובדת המציאות (מה שלא יעשה השכל, יעשה הזמן) מוביל לכיוון אחד.

כל השתהות וכל היסוס שלנו, מזמן עוד רגע ים של סיכון לנוער ולילדים ליפול ברשת הבלבול והיסחפות למשיחיות / לקיצוניות מטופשת / לתמהונות.

" ואם לא... יבוא לידי קלות ח"ו" הנוער היקר עלול ליפול חלילה החוצה!!!

יפה שעה אחת קודם!

הלואי וה-60% מהקהילה החב"דית תתעורר כבר!

הורים נכבדים! כואב לכם על הילד / הבחור מהבית שלכם שכבר נתפס לתמהוניות. דעו שהפתרון לא יבוא בהנצחת המצב הקיים! זה רק יגרור עוד ועוד צרות. עיצרו!

כואב, אבל אין ברירה. זה לא אומר במישור הפרטי, שאתם כן צריכים להסתכסך עם הבן / החתן המשיחיסט. אבל חב"ד משוועת לשינוי ולתקומת הצד של החסידים מול התמהוניים!

89.
קשיי הבנה
י' כסלו ה׳תשס״ז
אני רוצה להתחיל בתגובה שאינני מבין בכלל את כל התגובות, אמנם השתדלתי לקראותם, מדברים על אחדות! לשבת ביחד! התקפה על ברוד!
אינני נכנס כעת שוב לאותם ויכוחים עם מי הצדק.
אלא אני שואל האם בבית משיח או ב-770 יתנו לכתוב זי"ע או זצוקלל"ה כפי שהרבי כתב על הרבי הריי"צ נ"ע למרות שאנו יודעים את כל השיחות של הרבי משנים הראשונות.
אני קראתי את כל התגובות ושואלים בתמימות האם אתהההה תהיה מוכן לכתוב שליט"א ויחי
אני פונה בשאלה הפוכה לכל המגיבים.
האם יתנו להכניס ספרי רבותינו נשיאנו עם זי"ע?
למה א"א לקבל גם דעה זו?
האם בכנס ב"עיר הגאולה" יתנו לנואם להזכיר הרבי זצ"ל?
השאלה אינו מה אני אומר ומה אתה אומר,
אלא איך חסידים צריכים להתנהג כלפי רבינו נשיאנו.
נסיים בטוב שנזכה בקרוב ממש להתגלות משיח צדקנו.
90.
להשקיע במנהגי והוראות הרבי
י' כסלו ה׳תשס״ז
חייבים להשקיע בצד החיובי ולחשוב איזה מסר מעבירים לילדנו הצעירים, כגון מנהגי והראות הרבי, מה הרבי דרש מאתנו ולהרגיש שחיים עם הרבי ברוחניות! ובגשמיות! ע"י לימוד שיחותיו - כמובן כל השיחות ומאמרי הרבי אגרות קודש לפי סדר ספריו, מכתבים כלליים וכדו, כ"ז יקרב ויביא אך ורק לתוצאות חיוביות, על הרמי"ם והמשפיעים בישיבות להשקיע בזה!!
91.
רבי וירטואלי
י' כסלו ה׳תשס״ז
אין שתי מחנות, יש עדרים עדרים עם רועים שונים ומשונים.
בשיחות שנערכו בשנת תשנ"ד הבעתי דעתי כי ללא מנהיג בשר ודם יש חשש לעתיד הדור הצעיר. אנו כולנו חיים עם רבי וירטואלי, וכאשר העדר נמצא ללא רועה הוא מתפזר לכל רוח. וכל קבוצה נגררת אחרי משפיע מקומי זה או אחר, ואחר דעותיו. (וידועה האימרה: לשני יהודים יש שלש דעות).
באותה שנה העז אחד להביע דעתו שצריך למנות רבי, והוא הותקף מכל הכיוונים.

92.
ל-91
י' כסלו ה׳תשס״ז
אתה מציע ממש רעיון מעשי, שיבוא אחדות בחב"ד. יתאספו כמה חסידים באיזה מרתף חשוך, יבחרו להם מישהו (מי? אפשר לשמוע הצעות למועמדים?), וחב"ד הגדולה כולה תתאחד סביבו...

אתה לא מבין עד כמה זה רעיון מופרך מיסודו?!
93.
צאו (מחב"ד) וחפשו לכם דרכים חדשות!
י' כסלו ה׳תשס״ז
חפשו רבי חדש!
חפשו הכרזות חדשות!
חפשו שגיונות חדשים!

אלו ואלו יוצאים ומחפשים חידושים!

אלה (ברכב) ואלה (בסוסים), אלה במשיחיסטיות ואלה בחיפושים אחר רבי.
ואנחנו?
אנחנו בשם ה אלקינו נזכיר!
אנחנו קמנו ונתעודד!

אנחנו נתמקד בהיצמדות להוראות הרבי, לחינוך הדור הצעיר סביב הרבי ולשמירתו מפני התמהוניים.
94.
אחריות המנהיגים
י' כסלו ה׳תשס״ז
ב"ה
העיניים רואות והלב בוכה.
כאשר מצאו בזמן המקדש חלל לא מזוהה, היה צורך לערוף עגלה וזקני העדה היו צריכים לומר ידינו לא שפכו את הדם. לדאבוני לא ניתן לומר כך היום. לצד האחריות האישית, אליה מכוון הרב ברוד בדבריו, ואשר איתה אני מסכים לחלוטין, על המנהיגים (הרבנים והמשפיעים) להוביל את הדברים ובתר רישה גופא אזיל. אני משוכנע שבאם מסרים של אחדות היו עוברים השכם וערב, לא רק בעצרות וכינוסים, אלא גם בכיתות הלימוד בישיבות ובדרשות בבתי הכנסת נוכל למצו את צמנו במקום אחר לגמרי.
חב"ד היא הראש ולא תיתכן רפואה לגוף עם ראש חולה.
95.
לפני הכל...
י' כסלו ה׳תשס״ז
יש שיחה של הרבי בליקוטי שיחות, כרך ל"ב, עמוד 149 "לג בעומר".
בשיחה זו הרבי מדבר על 24 אלף תלמידי רבי עקיבא שמתו בפעם אחת.
הרבי מחפש את הסיבה לכך כתוב בגמרא: מפני שלא נהגו כבוד זה בזה.
ושואל הרבי: תלמידי רבי עקיבא התאספו אל רבם במשך מספר שנים ולא ברגע אחד. וכנראה שכל הזמן לא נהגו כבוד.. אם כן מה המשמעות שכולם מתו בפרק אחד?
אלא שתלמידי רבי עקיבא לא זלזלו אחד בשני. שהרי רבי עקיבא כל כך הדגיש את מצוות אהבת ישראל שזה כלל גדול בתורה!
אלא שכ"א מהתלמידים חשב שהוא הבין את דברי רבו באופן הכי נכון וכ"א לא יכל לסבול שחברו לא הבין זאת נכון. וזה היה כ"כ אכפת להם עד שהרגישו צורך להעמיד את התלמיד השני על מקומו.
לאור זאת מובן שתלמידי רבי עקיבא לא היו "פגומים" ח"ו באהבת ישאל. אלא שהמחלוקת גרמה להם לנהוג בחוסר כבוד.
שואל הרבי: איך יכול להיות שתלמידי ר עקיבא מתו על כך עונש כ"כ חמור על זה שהם היו במחלוקת?
יש עוד מקום שמסופר שכולם מתו בפרק אחד וזה עם תלמידי ר יהודה הנשיא שבאו ב24 קרונות של רכבת ללודכדי לעבר שנה וכולם מתו. כיון ששלטה בהם עין הרע.
כידוע, המספר 24 הוא עניין הגבורה.
לכן כשהגיעו ל24 קרונות שלטה מידת הגבורה וכולם מתו.
כך אפשר לומר שגם בתלמידי רבי עקיבא שהיו 24 אלף שלטה עין הרע והם מתו ברגע שהגיעו למספר זה.
א"כ יש סתירה לכאורה בין הסיבה שמוזכרת בגמרא "מפני שלא נהגו כבוד זה בזה" לסיבה שאומר הרבי שזה מפני ששלטה בהם עין הרע.
בא הרבי ומחבר את הדברים- כדי שמידת הגבורה תצליח להתלבש באדם צריך שתהיה סיבה. והסיבה שהיא הצליחה להתלבש בתלמידי רביח עקיבא היתה בגלל שלא נהגו כבוד.
יוצא איפה שבשביל שימותו שזה עונש כ"כ חמור מספיק שיחטאו בחטא הכי קטן כשמידת הגבורה שולטת.
ההוראה בפועל: הרבי נתן לנו את הכלים. שלמרות שיש כ"כ הרבה חילוקי דיעות בהבנת תורתו של הרבי. אנחנו צריכים לנהוג כבוד זה בזה!!! כדי שלא תשלוט בנו ח"ו מידת הגבורה.
(ראו את מספר החדשות ה"שחורות" של ברוך דיין האמת שהתפרסמו בשבוע האחרון...)
96.
ל-81
י' כסלו ה׳תשס״ז
אני בחור אמנם קצת יותר מבוגר ממך אבל אני מזדהה עם כל מילה.
בכלל נראה שזה לא בחור בן 20 כתב את זה זה נשמע אחד המשפיעים.
97.
הרבנים יתקנו - אשליה מתוקה!
י' כסלו ה׳תשס״ז
שהרבנים יקומו והם יתקנו. זו אשליה מתוקה. זה לא יקרה מחר וזה אפילו לא יקרה אחרי שב-770 יירצח מישהו בידי הקיצוניים.
אל תחכו לרבנים ולא למנהיגים ולא לישיבות.
פני הדור כפני ה... שמסתכל אחורה לאן רוצים שהוא יוביל...
הרבנים והעסקנים והראשי ישיבות מסתכלים אחורה ועושים מה שפופולרי בעיני הציבור שלהם...

תיקון המצב יבוא רק כאשר הציבור יתעורר ויגיד בפה מלא: לא עוד! די למשוגעתן. לומר לכל המעוניינים רוצים להכריז "יחי" בבקשה אבל לא בקהילה שלנו. הקימו לכם בתי כנסת והנהיגו בהם את כל המנהגים החדשים: ריקוד לפני אמירת "יחי" וריקוד לאחרי אמירת "יחי" וכו וכו אם תרצו "יחי" בין "גברא" ל"גברא" הכל אפשרי. אבל לא כאן!
מספיק לכרכר סביבם, מתוך אשליה נעימה שעוד מעט הרבנים יתקנו את המצב.
98.
מניעת התוארים, הם בזיון
י' כסלו ה׳תשס״ז

חז"ל התקינו לברך את הנפטרים בברכת המגיעות להם, וכמ"ש זכר צדיק לברכה.

אם מונעים את התואר ממי שמגיע לו, הרי זה בזיון עצום, זה לא שב ואל תעשה דעדיף, אלא קום ועשה, כי כותבים ומזכירים את השם בלי הברכה והתואר המגיע לו מצד הכותב

וכל שכן אם בניו ותלמידיו מונעים את התואר בגלל אינטרסים צדדיים (כמו למשל כדי להחניף לטועים וכו)

חטאנו עד כה שלא הזכרנו ותארנו את הרבי זצוקללה"ה כמו שצריך לפי חז"ל וכנפסק בהלכה.

כעת שבא אתערותא דלעילא לעשות חשבון הנפש בענינים אלו, אנו צריכים לקבל על עצמנו בכל לב ונפש להתחיל לתאר את הרבי זצוקללה"ה כמו שצריך.

אין ספק שעם התחלת הכיבוד מצדינו, יתכבד שמו וזכרו אצל כל העולם כולו !

99.
טוב מאוד !
י' כסלו ה׳תשס״ז
מצוין שאתם עוברים על כל תגובה כפי שהבטחתם.

דווקא משום כך מתפלא אני על החיתוך שעשיתם לתגובתי מס 52 שנגעה בדברים השורשיים, האמיתיים, הכואבים ואולי ה"רגישים" מידי... אך לצערי כפי שחשבתי, הובנה לא כהלכה.

אסביר ב"רחל בתך הקטנה" כדי שתבינו נכון.
ה"בעיה" היא בנו כמובן !
והרבי נתן לנו את אפשרות הבחירה החופשית המוחלטת (!) מצד "רבישע ענינים"... שאנו הקטנים -("גדולים" ככל שנהיה)- לא נבין עד שיבוא ויגאלנו תומ"י ממש.

אם שמים את הדברים על השלחן, אז בבקשה,
לא ניתן להתעלם מהדבר הזה ו"תנו לחכם ויחכם עוד".
אבקש שתכניסו את תגובתי המקורית בלי צינזורים

------------

תגובת COL:

אולי אין לנו את עומק ההבנה שלך, אבל דבריך כפי שנכתבו הם לא לכבודו של הרבי. ככה הבינו כמה אנשים שקראו את מה שכתבת.
100.
כמה עצוב
י' כסלו ה׳תשס״ז
כמה עצוב לראות שרוב כותבי התגובות מעדיפים את הפילוג על האחדות.

זה ממש לא נכון כל ההכרזות כאן שהפילוג כאן קיים, מכיון שכמו שכולנו יודעים - המענה הכי מדוייק לשאלת המליון, איזה צד יותר גדול בחב"ד, היא - הצד השלישי, רוב חב"ד הם המתונים שאינם מגדירים עצמם בשום צד, ויש להם ביקורת על שני הצדדים.
101.
זוית של אמא
י' כסלו ה׳תשס״ז
ודאי הבחנתם שמצב זה של פילוג לא החל בעת הסתלקות הרבי אלא הרבה לפני כן כאשר החל הפילוג הבלתי נמנע בין משפחות השלוחים המתנשאים לבין החוזרים בתשובה שהתקרבו לחב"ד. אך במהרה מצאו את עצמם בלי רועה.
אנשים יקרים אלו חיפשו דרכי התקשרות לרבי ומצאו את דרך המשיחיסטיות- שלא אשלול אותה כאן- אך כמובן שמנהיגי העדה היו צריכים להתייצב ולהנהיג ולא להותיר אותנו ללא מנהיגות כלל , ועד הרבנים היה צריך לצאת בקריאה נחרצת ולחקות את דרכו של הרבי שהיה יוצא מדי פעם ומדבר לאנשים- אנחנו זוכים לשמוע את דבריהם היום בצורת מכתבי תוכחה ותקנוני בית ספר
הגיע הזמן שישנו את המצב צריך לעשות מעשה אך בשום אופן לא לנתק חוליה!
צריך שיהיה משהו משותף חדש! עיתון משותף אולי או הרצאות משולבות כל ר"ח שיועברו באינטרנט וכך כולם יוכלו לצפות באחדות ,אבל משהו שיקרב לבבות ויהיה מקובל על שני הצדדים
ברגע שכולם יראו שראשי העדה מתקשרים היטב ביניהם המצב יחל להשתנות
כמובן שצריך גם לחשוב על הילדים שהרי זה גרעין שמתפתח אצלם ארגנו פעילויות משותפות קעמפים ותפסיקו עם ההפרדה בין ילדי השלוחים לאלו שאינם כי אחרת לא תשיגו כלום
102.
י' כסלו ה׳תשס״ז
לצערי אני חייב להודות בנכונות של הדברים שכותב הרב ברוד. לתדהמתי למדתי שהמוסד המקביל ל"בית חב"ד" שהרבי בנה ותמך בו נקרא "בית משיח" ואסור להכניס כל חומר כתוב שהוא בחסות צעירי אגודת חב"ד. אני בעד אחדות כי הרבי כל הזמן מדגיש את זה כחשוב ביותר. אני בעד אימוץ הרעיון של בחירת ועד רבני חב"ד עולמי כפי שהוצע.
103.
רחמי שמים מרובים...
י' כסלו ה׳תשס״ז
עלהאתלזכור שבוחן כליות ולה הוא השופט אותנו ולא כמות הכניסות לאתר. בזמן האחרון עלו דיונים שגררו תגובות לא ראיות בכלל. כשאני הקטנה שאלתי מדוע לא לומדים הילכות לשון הרע נאמר לי שאסור אפילו לחשוב רע על יהודי...אז לכתוב..ועוד בצורה כ"כ לא מכובדת באו נעשה תשובה כונו נוסיף באהבת ישראל ובאחדות ומחלוקות לשם שמים נותיר לגדולים ממנו עלינו הוטלה משימה אחרת. ובביאת משיח ננוחם.
104.
תגובה 91 הזויה
י' כסלו ה׳תשס״ז
יש כנראה אצלנו כמה וכמה הזויים שרוצים למנות עליהם רבי.

אנשים אלו אין להם הבנה מינמאלית, ואין להם שום השגה בעניין רבי.

הזויים שצריכים להוקיע אותם.

הם יחד עם המטורפים מנסים להרוס את חב"ד.

אבל דבר לא יעזור להם, חב"ד תנצח עד ביאת גואל צדק.
105.
דרוש רבי - תגובה ל 91
י' כסלו ה׳תשס״ז
נוסח המודעה: "דרוש רבי לאגודה מובילה בתחומה, תנאים מצויינים למתאים, מגורים בניו יורק. נדרשת השכלה רחבה בכל ענפי החיים, רוח הקודש ויכולת לעבוד שעות ארוכות ולעמוד בלחצים".
אתה מבין כמה שזה מופרח.
107.
עובדות!
י' כסלו ה׳תשס״ז
ראשית, כהקדמה, אציין שאיני נמנה על קהל חסידי חב"ד. על אף שהנני משתייך לחצר חסידית אחרת, מ"מ אני רואה את עצמי כמעריץ נלהב של ליובאוויטש, ואף זכיתי לבקר פעמים מספר בהיכל קדשו של מרן הגה"ק מליובאוויטש זי"ע בעודנו בחיים חיותו.
חשוב מאוד לציין! השיטה החדשה שהתפתחה בחב"ד אינה פוגעת רק בחב"ד אלא בעולם החסידות כולה, והכתם מגיעה עד לאור שבעת הימים הבעש"ט זי"ע, ל"ע. אינכם מאמינים? הסכיתו לשיחותיהם של המתנגדים למיניהם. הם מרבים להשתמש בהקורה בחב"ד כראי לאמיתות ההתנגדות בכללותה.
נקודה נוספת. חסידי חב"ד קשה להם לראות איך הם נראים כלפי חוץ. העולם החסידי, כולל הרוב האוהד ומעריץ אץ חב"ד, רואה את המשיחיסטים כתופעה דומה במדוייק לנח נחים בברסלב. בדיוק אותו דבר! חבורת מטורפים שהשתלטו על צדיק נשגב וגאון אלוקי ומבזים אותו בריש כל חוצות. שני חצרות, חב"ד וברסלב, מתמודדים למעשה עם אותו בעיה, אם כי הבעי בחב"ד חריפה יותר.
בטח תשימו ללעג וקלס את תגובת הרחוב. וכי מה איכפת לכם מה חושבים עליכם בחוץ! על כך אני משיב: רבותי! האם משיח צדקינו יבוא לגאול רק את אנ"ש חסידי חב"ד וישאיר אם שאר כלל ישאל בגלות?!

תפקחו עינים, הביטו וראו, כמה בני תורה מעדות החסידים למיניהם התקרבו בשנים האחרונות לתורת חסידות חב"ד. תשאלו בספריות חב"ד איך נחטפים כרכי החסידות המבוארת! ומי קונה אותם? רק חסידי חב"ד? מה פתאום! תוכלו למצוא את הספרים כמעט בכל בית מדרש, שטיבל וישיבה חסידית. ומי מוציא אותם לאור? המשיחיסטים? מה פתאום! ומה יקרב אותנו לגאולה השלימה? רק פעולות אלה, כמו שהבטיח משיח צדקינו לבעש"ט הק "לכשיפוצו מעיינותיך חוצה".
שבוע הבא תתקיים בעז"ה בירושלים התוועדות י"ט כסלו בירושלים לציבור החסידי הכללי. בואו ותראו איך הציבור החסידי מגיע לשם בהמוניהם! ומי מארגן זאת? המשיחיסטים?!

לסיום, אציין שלדאבונינו, מה שקורה בחב"ד אינו אלא חלק מתופעת התקצנות העובר על העולם היהודי בכללותו. הקנאים מתקצנים, הליטאים מתקצנים, וכן, גם המשוגעים והמטורפים למיניהם מתקצנים.

ולמשיחיסטים אומר! אל תבואו לאוהל מנוחת קדשו של הגה"ק מליובאוויטש זצ"ל! הוא בכל מקרה מלא תמיד עם יהודים יראים ושלמים מכל גווני הקשת הבאים לשפוך שם לבבותיהם ונושעים בישועות פלאיות.

והמקום יאמר לצרות עמו ישראל די!
108.
העם חולם על שלום
י' כסלו ה׳תשס״ז
רק מכמות התגובות על הנושא הזה (בזמן כה קצר!) אנו מבינים כמה כואב הנושא לכולם.
האם רק משיח יוכל לפתור את בעיית הבעיות הזו?... לאלוקים פתרונים!
109.
תגובה לתגובת COL ב-99
י' כסלו ה׳תשס״ז
חבל מאוד שכך הבינו אותם אנשים.
היות וזה ממש לא כך, ח"ו וח"ו.
מכל מקום, אי אפשר לעצום עינים ולהתעלם מהדברים שהביאונו למצב זה.
אם תקחו את תגובה 60
ואת תגובה 82 (ו"ברוך שכיוונתי"),
ותחברו ביניהן, תגיעו בעצם למה שכתבתי ברורות.

אגב, האם תגובה 91 היא כן לכבודו של הרבי ????? ר"ל !
(אא"כ גם אתם בדעה זו... ואזי, אין לי מה לומר).

------
תגובת COL:

אנו שמחים שנחה דעתך.
לשאלתך, הכותב שם אינו פוגע ברבי אלא בעצמו, והתגובות שבאו על זה הוכיחו.
110.
סטיגמות!
י' כסלו ה׳תשס״ז
אני לומד בישיבה של צפת וברצוני להביע דעה:
בפני שהגעתי ללמוד בישיבה של צפת, כבר שמעתי על הצפתים רבות, שהם מרימים ידים, ועושים מה שבא להם וכו, בהתחלה כמו שהרב בראוד אומר זה התחיל אם דברים פחות גדולים וחמורים (כמו השביל שבו הרבי אמור לעבור, כוס של ברכה) ואח"כ דברים יותר גדולים וחמורים (חלוקת דולארים ביום ראשון, לעשות סעודת יו"ט בצום ט באב), כל זה דלהלן שמעתי ואף אמנם ראיתי את רוב של הדברים שהם עושים, כל זה אמרו לי שזה משתייך לקבוצת הצפתיים (הטררוריסטים?).
טוב, הגעתי לישיבה של צפת ואמרתי לעצמי בטח אראה 350 בחורים שמתאמנים לשלוח ביצים לזרוק ספרים ולהרביץ מכותף אבל מה רבה היתה הפתעתי שראיתי בחסידות בוקר 200 בחורים יושבים ולומדים חלק מהם ס"ו חלק מהם רנ"ט ודרך מצותך, נגלה עם שטורעם כבכל הישיבות, הנהלה שלא רק שאין להם דגל משיח אלא שאפילו כיפת עם יחי לא מצאתי, ההיפך שמעתי שהנהלה אמרה להוריד את הכיפות יחי עם ציורים של דגל על הכיפה, ואז שאלתי את עצמי, למה מדביקים לצפתים שלמדו בישבה צפת את הכינוי טררוריסטים? חיפשתי ונראה לי שב"ה מצאתי את התשובה בפני שחרית ראיתי אולי 25 בחורים רוקדים יחי, אמרתי לעצמי אההה כנראה שלהם הכינוי טררוריסטים, נו החלטתי ללכת לפגוש את הטרוריסטים בכבודים ובעמצם, ומה התפאלתי שהרבה מהם אפשר לדבר עם גם את דעותיהם אולי שונה ממני, ואפשר לשבת בחדר האוכל אחד מול השני, ראיתי אולי קבוצה של 5 ביחרים (!) שאולי לא היו מוכנים בכלל לדבר איתי אלא החזיקו בדעותיהם, ועשו כל מיני שטויות כמו הנפת דגלים באמצע הרחוב.
לסיכום, זה שקר להגיד על הצפתים שהם טיררוריסטים, זהו סתם סטיגמה, יש כמה פחחים כמו בכל ישיבה, שעושעם דברים על דעת עצמם דברים!
111.
אנחנו מחפשים חיים קלים
י' כסלו ה׳תשס״ז

שלום לקוראים!!!

אני יסביר את הכותרת שכתבתי

ראשית כל ודאי שצריך אחדות, ולא ח"ו לדבר על דברים ולדקסס על השטיות שעושים אותם מטורפים, אבל בעיה מתחילה שאותם אנשים שהרבי נתן להם את החלטות ביידים, מעדיפים לחיות חיים קלים ולתת להרב ברוד (שאני מעריך אותו באופן אישי ולא בא לזלזל בו) לנהל כאן דיון שאין מקומו לצערי.

והחלטות שהרבנים (ואני מתכון לוועד רבני חב"ד שהרבי הקים ונתן להם את מלוא הסמכות על חב"ד בארץ הקודש) הם צריכים לקבל על עצמם מה הם הגבולות שיש לתת לאותם מטורפים

א. כל הסיפור שהרבי חי וקיים צריך להיות מוסבר שח"ו חי כפשוטו ואין אהל וכו'

ב. כל ענין הפצת בשורת הגאולה והגואל צריך להיות ברור ע"י הרבנים.

ג. הנהגות החדשות שצצות חדשים לבקרים, למשל: לא לומר תחנון, לא לצום בצומות. צריך להיות אסור לחלוטין.

הרבנים צריכים לעשות הכל מתוך אחדות ואהבת ישראל וגם בניהם צריך להיות הנהגה זו

ובמקרה שיש פריצת גדר הרבנים צריכים מתוך החלטה מלאה להדיח ולנדות ולעשות רחם על אותם אנשים


רק שלצערי אנחנהו מחפשים חיים קלים, לשבת כאן ולדון ביחד אם הרב ברוד.

איפה הרבנים שלנו

ואני יסיים שיש שלום בתוך מחנינו ונשמע רק בשורות טובות


החתום מטה

אבא לילדים בתוך אנ"ש
112.
אחדות אחדות ושוב אחדות !!!
י' כסלו ה׳תשס״ז
משפחת יקרה, כאח צעיר במשפחת חסידי חב"ד (נעשתי חבדניק בגיל מבוגר יחסית "21" ובקרוב אחגוג יום הולדת 10 בתור חסיד חב"ד), כואב כל יום מחדש את הפילוג הנעשה במחנינו ההולך ומתעצם מיום ליום, פיתרון אמיתי לא נראה באופק (רק משיח),
אך עלינו חסידי חב"ד המנסים להיות מקושרים לרבי נשיא דורנו לקבל על עצמנו להשתדל לנסות ולהבין את הצד השני וכמובן שלא לקבל כל שטות שהשני חושב מרגיש ובטוח... אלא לנסות לנהל דו שיח מילולי ומחשבתי וכו.
אני לא מדבר על הקבוצות הקיצוניות (משני צידי המחנה) ששם השנאה היא הכותרת ולא רצונו של הרבי, יש להוקיע קבוצה זו מאיתנו בכל המשתמע מכך......
ויהי רצון שהרבי המביט ורואה את צאן מרעיתו ההולך ומתפזר לכל כיון אפשרי, יראה שהמסימה שהטיל עלינו - גדולה עלינו , יבוא ויגאלנו נאו ממש.
113.
מגיב צעיר
י' כסלו ה׳תשס״ז
אני לא יודע אם לבחור בגילי מתאים בכלל להגיב באתר כזה, במיוחד לאחר שכל גדולי החסידים הגיבו פה, אטבל אני אנסה בכל זאת לתת לכם עוד נקודה למחשבה שלא ממש עלתה כאן ואף אחד לא נגע בה והיא נורא כואבת לי.
אני אמנם למדתי בישיבה בצפת, ומאוד נהניתי שם, אני לא משיחיסט ולא ממש בדעות כאלה. ואני חייב לספר לכם סיפור שקרה בישיבה, היינו קבוצה גדולה של בחורים שנסעו לסיום הרמב"ם על קבר הרמב"ם בטבריה, שם במקום הייתה כמובן גם התוועדות שנכנסה לתוך הלילה, אני לא אנקוב בשמות אבל אחד המתוועדים היה משפיע גדול, אבל "אנטי" באיזה שהוא שלב אחד החוזבש"ים (חוזרים בתשובה) שהגיע לחב"ד בשנתיים האחרונות (!!!) צעק על המשפיע, שנמצא בחב"ד כבר חמישים שנה (!!!) אתה לא מבין מה הרבי רצה בכלל! אתה לא יודע מה זה רבי אמיתי!
איך ייתכן דבר כזה???
איך יכול להיות שבחור שרק מגיע לחב"ד פותח את הפה ככה על משפיע???
מאיפה בדיוק אתם רוצים להתחיל את האחדות???
ויותר מזה היו שם כמה מה"רבנים" של הבחור הזה שאפילו לא עצרו אותו, לא חסמו אותו, לא העיפו אותו.
אין לי שומבעיה עם אנשים שמתקרבים, אני מאוד אוהב לקרב, אני מאוד אוהב מקורבים, אבל עדיין כל מקורב כזה צריך לזכור שיש אנשים חכמים יותר ממנו. צריך לזכור שכמה שהוא מבין את דברי הרבי יש אנשים שלומדים כבר יותר שנים ממנו וראו את הרבי בגשמיות (!!!) ויודעים יותר טוב ממנו (כנראה) מה נכון ומה לא, ומה רצון הרבי ומה לא. וגם אם הוא לא מסכים איתם לא צריך להתפרץ על בנאדם שמבוגר ממך ב30 שנה.
ויה"ר שנזכה להתגלות האמיתית והשלמה בקרוב ממש
114.
תרגעו, תלמידי רבי עקיבא!!!!
י' כסלו ה׳תשס״ז
אחי היקרים תתפלאו אך אני כבר הייתי בסרט הזה.

זה היה לפני 1800שנים בבני ברק, רבה של העיר היה הרבי שלנו אהבנו אותו אהבה עצומה, היינו חסידיו הנאמנים כפי שהיהדות החרדית לא הכירה מעולם. קנאים אמתיים לכל מילה היוצאת מפיו.

לא האריך בתיאור של אותה התקופה, אני זוכר זו היתה תקופה מדהימה, כולם כל כך אהבו אחד את השני היינו מתוועדים שעות ולילות על הענין כמה צריך לאהוב כל יהודי שהרי רבנו לא הפסיק לדבר על הענין של אהבת ישראל ואף אמר שזה כלל גדול בתורה.

עד שביום בהיר אחד קרה אסון, לאחד מאחינו החסידים נפטר הילד ממחלה, בפתאומיות, היינו בהלם מוחלט. אך לא הספקנו להתאושש וחסיד אחר שגר דלת מולו נפטר גם הוא מאותה מחלה. מה אני יגיד לכם, הצרות הגיעו בצרורות כמו שאומרים אצלכם, והיכן שלא הסתכלת ראית אסונות אצל משפחות שלנו.

אני לא רוצה חלילה להעציב אתכם, אבל יש דברים שחייבים להגיד. הסיפור הזה נגמר ב24,000 הרוגים!!!

ועדה שהוקמה בעקבות המגיפה, הגיע למסקנה שהגורם ההרסני שהביא למגיפה היה "אהבת ישראל בסגנון תלמידי ר"ע".

הפרשן העיקרי לתוצאות הוועדה היה יהודי שחי 1800 שנה לאחר מכן, שבעצמו היו לו עשרות אלפי חסידים שהיה להם "אהבת ישראל" עצומה לכל יהודי. והוא במפתיע הדהים אותנו בהסברו שחסידיו של רבי עקיבא פשוט היו קנאים לדברי רבם ולא תאמינו אבל הם פשוט לא היו מוכנים בשום אופן להסכים ולכבד מישהו שלא חשב בדיוק כמוהם...שהרי הוא ממש כופר בדברי רבם.. ובעצם אומר בדיוק הפוך ממה שרבם אמר...

מה שהדהים אותי, זה, שההוא חשב כך בדיוק גם על ההוא... זאת אומרת כל אחד היה בטוח ב100% שהוא זה שיודע בדיוק למה התכוון רבו כשאמר א, ב, ג, וכו

ישבתי אני זוכר בטבריה, מול הכנרת זה היה לא הרבה אחרי שרצחו את רבי באכזריות בקיסריה, ועדיין לא יצאתי מהטראומה.
ישבתי ובכיתי וניסיתי להבין איך זה יכול להיות שדוקא לנו זה קורה, דוקא לנו חסידיו הנאמנים של רבנו שכל הזמן דיבר איתנו על אהבת ישראל וכמה צריך לקבל כל יהודי באשר הוא, ודוקא אנחנו לא מסוגלים לכבד אחד את השני ולקבל את העובדה שאח שלי חסיד כמוני חושב בדיוק הפוך ממני על מה שהרבי של שנינו אמר...

לא יכולתי להרגע... בכיתי כמו ילד... חששתי לחזור לביתי שזוגתי לא תבהל, אולי קרה עוד אסון....

התנחמתי בזה שלפחות חסידיו של אותו רבי שיבוא אחרי 1800 שנה ורבם יספר להם עלינו, ויסביר להם את הטעות שלנו, לפחות הם לא יעשו את אותה הטעות ולפחות הם יכבדו אחד את השני גם אם הם לא מסכימים בדעותיהם......

אבי ע"ה תמיד היה אומר לי בחיוך שלתלמידי רבי עקיבא היה סיסמא "עם כל הלב לכל אחד"

אוהב אתכם, אחים שלי, לחיים....


115.
האם לא מתעסקים בטפל?
י' כסלו ה׳תשס״ז
עם כל הכבוד לרב ברוד ולמגיבים. נדמה לי שמתעסקים בדברים טפלים וכלל לא בעיקרים. אמחיש:
הייתי לאחרונה בכמה אירועים משפחתיים ביחד עם בנות וגברות מחוגים אחרים, בית יעקב, גור, ויזניץ וכו, ראיתי את הלבוש הצנוע וה..מגונדר שלהם, ולעומתם חזיתי בבנות משלנו ופלצות אחזה אותי. האם הרב ברוד היקר יכתוב טור גם על בעייה כאובה זו? אני מתפלאה: איה ההורים ואיפא הרבנים? האם התייאשו חלילה?
רבקה מן הצפון
116.
למגיב 114
י' כסלו ה׳תשס״ז
אתה פשוט ענק אני איך ממש בכל מילה שאתה כותב!!!

אחים יקרים תתתתתתתתתתעורו!!!
117.
COL, תשלחו את התגובות לרבנים, למשפיעים,...
י' כסלו ה׳תשס״ז
לכל אותם הטוענים ש"זה לא יעזור"...מדובר כאן על נושא מאוד חשוב, אסור לנו להדחיק דברים מתחת לשולחן!!! כולי תקווה שהדברים כאן לא ישארו בגדר דיבורים בעלמא, אלא ישלחו לכל ראשי חב"ד (והרבנים בראשם) וידרשו מהם טיפול חד משמעי ורציני בכל אותם סוררים הגדלים במחנינו, בכל מי שמעיז פניו נגד בית דין רבני חב"ד , נגד רבנים ומשפיעים.
118.
ההיבדלות הדרך היחידה לאחדות ולהצלת דור ה...
י' כסלו ה׳תשס״ז
א. אהבת ישראל ואחדות תהיה רק כאשר לא יריבו, וזה יקרה רק כאשר יהיו 2 מנינים ו-2 מוסדות מאופיינים ב-2 דרכים ברורות.
ב. הצלת דור העתיד תצליח רק אחרי ההיבדלות.
ללא קווים ברורים - הטשטוש מערפל את החינוך וגורם לילדינו תחושה שאנחנו פשרנים, וה"משיחיים" המה ה"חסידשע".
מה יעשה הבן ולא יחטא?!

פקחו את העיניים ותראו מה קורה סביבכם.
119.
נישטא קיין פארפאלן
י' כסלו ה׳תשס״ז
ר מענדי היקר אין מילום להודות לך על כך שהעלית את זה על שולחן הדיונים זה נושא שכולם רוצים להתבטא ולהגיב ורק על ידי כך נבוא לעמק השווה באהבה ובידידות טייערע ברודער
120.
ל-59: בית הדין הזה קיים
י' כסלו ה׳תשס״ז
בארץ הקודש - ועד רבני אנ"ש בארץ הקודש.
בארה"ב ובכלל - ועד הרבנים הכללי (המרכזי) של רבני אנ"ש בארה"ב וקאנאדא.
רק שם החברים נקבעו ו/או אושרו ע"י הרבי ובתנאים שהוא קבע.
את כל השאר - צריך לקיים בהתאם לכתוב באותו מכתב.
בהצלחה.
121.
לא אצלנו הבעיה
י' כסלו ה׳תשס״ז
קטונתי מלכתוב בcol אבל אני חושב שזה לא בידיים שלנו ברגע שכל הרבוניים יתחילו להיסתדר ביניהם אולי ובעזה"י יתחיל להגיע השלום ביניינו החסידיים,
עד היום יש מחלוקות רציניות בין הרבוניים הם רבים על דברים כל כך לא רצויים,
אז מה רוצים מהילדים יש להם דוגמא אישית ועוד שהילדים מרגישים שהם עושים את רצון המשלח.
וכנ"ל פה בארץ עם יתאחדו הראשי ישיבות ואחד ירצה להבין את השני זה נראה לעניות דעתי שזה יעבוד
עוד משהו הייתי ממליץ לשאר הקהילות בחב"ד ללמוד מנחלה קהילה שקטה יוצאים למבצעים יחד וכמובן אחד מכבד את השני בצורה הכי יפה שיש זה מה שנראה לי לפחות בתור אחד מהשכונה.
אולי אני טועה ?!
והכי חשוב שמשיח יגיע זה יפתור את כל הבעיות בעז"ה ויהיה אך טוב וחסד לכולנו
הקיצו ורננו שוכני עפר ...
122.
74 צודק!!! וכן 31!!!
י' כסלו ה׳תשס״ז
ויותר מכך.. אם רבני חב"ד היו מטפלים כיאה בכל העושים בושות לחב"ד הכל היה נראה אחרת!!!
אם היו מצווים להוקיע את המלכלכים את שם חב"ד (ולא רק את המשיחיסטים אלא גם את כל מי שלא שומע לרבני חב"ד) או אז היתה לנו חסידות איתנה, היינו קצת יודעים איפה השחור ואיפה הלבן..
והלוואי שיקמו הרבנים ויפעלו...
123.
111 צודק- אכן כל העניין הוא חוזקם של הרב...
י' כסלו ה׳תשס״ז
ויהי רצון שרעבע יחזק את ידם של הרבנים והציבור אכן ישמע בקולם.
124.
דיבור לענין
י' כסלו ה׳תשס״ז
רבקה מהצפון את מאד צודקת בדבריך ולצערי ישנם שמקימים את הפתגם דברו אל העצים והאבנים כמה בקשתי מהוד מעלתן ההנהלה והמורות ולא נעשה דבר ממשי .החתימו על תקנון והיה משהו שישגיח שהתקנון יכובד הבעיה מתחילה אצל האמהות שלא מעונינות להשתנות והן חוששות שיגידו עליהן בית יעקב וההנהלה של מוסדות שלנו נח להם לא לדבר עם ההורים ברחל בתך הקטנה כי אולי זו גיסה אחות דודה וחברה יישר כח על דבריך החשובים
125.
אין עם מי לדבר
י' כסלו ה׳תשס״ז
המשיחיסטים של פעם זה לא מה שיש היום, הם נהיו קיצונים ועברו כל גבול. כל דבר חבד"י הם חיקו אותו (כפר חב"ד - בית משיח, צאח - מטה משיח, התקשרות - יחי המלך, שיחת השבוע - שיחת הגאולה וכו..)ובעצם הם בעצמם רוצים את הפירוד, אז יאלה אם הם רוצים שילכו להם, מי צריך מטורפים בחב"ד.
הרי כולם יודעים שליובאוויטש זה בצד שלנו. כל המוסדות הרשמיים, מפעל השליחות, הישיבות המרכזיות (לוד, כפ"ח) וכו..
לא צריך להתחנף אליהם, משתי סיבות: א. אין למי להתחנף (כל מה שעשינו לא מקובל עליהם (תגובה 15).
ב. אם בכל זאת מתחנפים, הם משתגעים יותר, ורוצים עוד.
אסור לתת להם כלום. וללכת איתם עד הסוף. וכל מי שמחוץ לחב"ד יידע בעצם שאין כאן 2 חב"ד.
יש חסידי חב"ד ליובאוויטש, ויש פורשים ממנה.

נ.ב. אם מצליחים להוציא אותם מ- 770 (אם רוצים, זה אפשרי) ,המשיחיסטים ירדו בהרבה, כי זה מה שהם נאחזים איתו כל הזמן, וד"ל.
126.
הרבנים בפנסיה הם הפילו את חב
י' כסלו ה׳תשס״ז
שלום לקוראים למי שימצא לנכון מתוך עשרות ואולי מאות תגובות לקרוא דווקא את תגובתי !
אני זו שהגבתי בכתבה שפורסמה לפני כחודש ימים בערך על כנס השלוחים ובתגובתי זו הדגשתי כמה המצב של חב"ד בכי רע
והנה לא עבר זמן רב עד שמנדי ברוד עשה מעשה נכון יש להדגיש והוציא לאור את הכתבה הנ"ל אם לא הייתי אישה מן הסתם הייתי עושה את אותו הדבר ויש לי הכלים לכך בכל המשתמע בזה
אשמת הרבנים!!!
הרבנים של היום אם נדבר רגע בשפת הרחוב ה ם י ש נ י ם !!
ה ם ב פ נ ס י ה !!
הרבי לא איתנו כבר זמן רב!!!
ואין מנהיג לכן הרבנים דווקא בתקופה נוראית זו ח י י ב י ם !
להיות תקפים וחזקים ולא פחדנים ויוצאי פנסיה ואנו נעזור להם ונעודד אותם רק אם ירצו בכך באמת וימלאו את תפקידם והכי חשוב רצון הרבי!
אחיי ורעיי!! צריך לזעוק משיח!! אנו אבודים בתהומות בלעדיו
ר ב נ י ם ה ת ע ו ר ר ו ! ! !
127.
פצוע
י' כסלו ה׳תשס״ז
אני שליח שחטפתי מכה מאד חזקה בחזה וזה כבר כמה שבועות עם כאבים,
ופשוט קשה להאמין שזה היה יכול לקרות,
אבל הבעיה טמונה במקום אחר לגמרי,
זה ברור שהרבי קבע את היסודות איך חבד צריכה להתנהל ועי מי ,דבר ראשון יש שוע יש רבנים, ב יש ועד אגודת חסידי חבד שהרבי בעצמו מינה אותם, ג יש הנהלת המלח שהרבי בעצמו מינה אותם,
ד ישנם השלוחים שהמלח אחראי עליהם איך לארגן ולסדר את כל עניני השליחות, הרבי בזמנו מינה איש שהוא יהי אחראי על כל עניני פירסום של חבד, ןלאף אחד לא היתה לו את החוצפה לפרסם משהו בשם חבד בלי רשות מאותו איש שהרבי מינה, וכולם יועים את, ועז אין מה להתווכח וכולם יודעים למי נתן הרבי את הבעלות על 770 , השאלה כעת היא האם הם יקבלו את היסודות האלה או לא, האם הם יודעים שלפני שמפרסמים משהו בחוץ הם צריכים להתייעץ עם האיש שהרבי מינה עז ולקבל את ההחלטה שלו, ואותו דבר גם בשאר הדברים, על הדברים האלה אין לאף אחד רשות להתפשר, הבעיה של כל הענין שקמו כמה יונעלייט והחליטו שאחרי ג תמוז אפשר למרוד חו ולפרוק עול , ישנם בין המנהיגים שלהם שיש להם היסטוריה ובעיה של המון שנים עם היסודות שהרבי קבע ,וכעת מצאו הזדמנות בשם משיח לנגח את היסודות האלה ,וישנם כמה מהם שזה םשוט ענין של כסף ,וישנם כאלה שמפני הישות שלהם והעצלות שלהם לא התאימו את עצמם לדרך שהרבי קבע ,אז במקום לשנות את עצמם מנסים לשנות את סדרי בראשית, אז דבר ראשון הוא לקבל את היסודות האלה ורק אז יהיה אפשר להמשיך
128.
מי יארגן ויממן?
י' כסלו ה׳תשס״ז
לכל הכותבים למיניהם-
"צריך" לארגן אסיפה, התכנסות ליישוב הדעת כו.
מי יממן אסיפה חשובה ונחוצה כזאת?
בלי התערבות ונטי לאכף איזה דיעה על המשתתפים?
בלי זה אין על מה לחלום?
שבתא טבא.
131.
מ-ד-ה-י-ם
י' כסלו ה׳תשס״ז
יש כמה נקודות שראוי לתת עליהין את הדעת,למי שבאמת נוגע לו האחדות בין אנ"ש:

א. צודק גם צודק מגיב מספר 44, ולדעתי הוא נגע בשורש הבעיה, והיא: פוליטיקה, כסף, וכבוד, ושוב פוליטיקה (לרבות יחוס ומוצא עדתי)וכי פילוג כה חריף נובע רק משאלה איזיה תואר נצמיד לרבי? לא מתקבל על הדעת.

ואף שיש חילוקים בנושאים מהותיים יותר (הליכה לאוהל וכו) ההוכחה שהמניע העיקרי הוא פוליטיקה, היא מ ר ב י ם וטובים שהשתייכו למחנה האנטי, ולאחר שנושלו מעבודתם או פרנסתם, הפכו למשחיסטים, וכן להיפך,ונמנע מלהזכיר שמותם.

ולאלו שיטענו שמניעיהם הם אידיאולוגיים טהורים, ואין להביא הוכחה מכמה שמשנים דעותיהים בגלל כסף יש לי כמה תשובות:

א.ההתנגדות למשיחיסטים התחילה בתשנ"ה נ"ו ,הרבה לפני שהתחילו עם השביל, הסתייגות מהאוהל וכו וכו
2.איזיה הסבר יש לעובדה שרוב ככל האנטים הם משפחות גזע וחבדניקים מלידה, ורוב המשחיסטים הם או בעלי תשובה או חדשים בחב"ד, וגם משיחיסטים חבדניקים מלידה הם משפחות שלעולם לא בלטו במיוחד בחב"ד שלפני ג תמוז,
אם יש הבדלים אידיאולוגים כה רציניים איך יתכן שאין כמעט חסידים ששינו את דיעותיהים האידיאולוגיות, ובמקרים שכן שינו הרי זה ממניעים צדדיים כגון שיקולי פרנסה וכו?

ג.מעשים כגון שביל, אי הליכה לאוהל, לא מצדיקים סלידה כה עמוקה, וביטוים כה חריפים כלפי המשיחיסטים, הרי אחד המגיבים כאן טוען כי בכל בית יש משיחיסט,האם הורים שדיעותיהים משתייכות למחנה האנטי מדברים כך נגד ילדיהים?

האם לא ניתן לגלות יותר אמפטיה כלפיהים ולטעון שאולי קשה להם עם הגעגועים לרבי וכו? מה מקום לביטויים כה חריפים שרק מרחיקים אותם יותר מדיעותינו?

ד.אצל הבחורים רואים במוחש שהם מאמצים את דיעות הישיבה , ונדיר למצוא בחור בישיבה אנטית שיהפך למשיחיסט.כלומר הסביבה משפיעה יותר מהאידיאולוגיה.

מהנ"ל נובעת המסקנה המתבקשת לענ"ד:

ההחלטה אם ליהות משיחיסט או אנטי לא נובעת מסיבות אידיאולוגיות, אלא מורכבת מכמה גורמים עיקריים , שהמשמעותיים שביניהים היא סביבה, יחוס משפחתי, וברבים מהמקרים גם אופי אישי, (לדוגמא: התמימים הלומדים בצפתובפרט הבחורים הם בחורים בעלי אנרגיות
שמתפרצות שלא במקומם...כידוע.)

אלא שכל קבוצה רוצה שלדיעותיה יהיה את הלגיטימציה היחידה,והאגו האישי לא מניח לסבול את מציאות השני, הדבר בולט במיוחד אצלנו,הגזע,והבה נודה על האמת: כשיש רב חבד"י או שליח בולט והוא לא נמנה על מיודעינו, מפריעה לנו העובדה שהוא מצליח,ולאידך, המשיחיסטים מקנאים בכך שהמוסדות המרכזיים נמצאים אצל האנטים.

ואיך כתב כאן אחד המגיבים: מי יגיד: אני מקנא!!! בשפה מעודנת ומכובת יותר הוא יאמר: מדוע אינך אומר יחי,? או: למה אינך הולך לאוהל?

ולענ"ד: זו ש ו ר ש ה מ ח ל ו ק ת.

אי לכך , בהתאם להנחת היסוד שלי, שמאמרו של הרב ברוד, נובע מרצון אמיתי לשינוי, ולאור האסונות האחרונים, מן הראוי לומר למשחית הרף על ידי עקירת הישות והגאווה, שהם אחד הדברים הכי בולטים שדורשת חסידות חב"ד. המשחיסטים מחוייבים להפנים את העובדה כי לא יתכן שהם יערערו על סמכותם של שליחים ועסקנים שהרבי מינה, וכן מהראוי שהאנטים ישנו את התיחסותם כלפי המשיחיסטים, זכרו והעמידו לנגד עיניכים את אהבתו של רבינו זי"ע לכל יהודי באשר הוא,ואת העובדה שללא מקורבים וללא שליחות לא היה במה להתפאר.... ועל דרך: כלום לא נתתי לך גדולה אלא בשביל ישראל.

לחיים, אחים יקרים לחיים!!!
132.
אוסטרלית
י"א כסלו ה׳תשס״ז
הלוואי שיהיה לרב ברוד וכל אנ"ש טיפה מהאנרגיה וזריזות מהמשיחיסטן שהורסים את 770 ואת שם חב"ד בכל רחבי תבל. אם הזריזות נוכל להתגבר על הסטרא אחרא הזאת. אוי, מה היה לנו...
133.
The best way to deal with the problem
י"א כסלו ה׳תשס״ז
The best way to deal with the problem is not to deal with it (or them)

There is no point in vikuchim, it goes noware

The best thing is to let them do theyre thing as long as they obay the rules of the mosad they are in.

Let them screem and they will eventually stop. This is factual.

There are many people at the kossel that do strange things and no one can stop them, the same thing goes for other public places like 770.

If we would be emese chassidim we would not have to witness all of this in the first place.
134.
העיקר חסר
י"א כסלו ה׳תשס״ז
לא היה לי סבלנות לקרוא את כל התגובות אבל את חלקם הגדול קראתי ואף אחד מהם לא מצביע על הנקודה ואולי אולי הסיכוי היחיד בענין האצבע המאשימה היא אך ורק על גוף אחד בלבד שנקרא רבני חב"ד בלבד ושוב רק הבי"ד בלבד ומהם מסתעף גם המשפיעים וראשי הישיבה שכולם ללא יוצא מן הכלל ללא קו ועמוד שדרה ולא לחינם התוצאות של הנושרים והנושרות גודל מיום ליום ובתעוצה גדולה כל כך
הייתי נוכח ב770 בנחת רוח הגדול שנעשה לאדמו"ר מסטמר או בעלז וכו ישבתי ובכיתי לא מהעוצמה האדירה של השינאה בעיניים שראיתי אלא על ההסברים המופלגים ששמעו מהמשפיעים והמחנכים שהובילו לכך.
135.
כן לאחדות!!! לא לפשרנות!!!!!!
י"א כסלו ה׳תשס״ז
במשך כל השנים ראינו הרבה דברים שהרבי נלחם עליהם ואף פעם הרבי לא הסכים להתפשר על כהו זה ולמשל בנושא מסירת שטחים הרבי לא הסכים לשום התפשרות כך גם בנושא משפט הספרים היו כמה הצעות להתפשר וכו והרבי לא הסכים לזה בשום פנים ואופן.
א"כ מי אנחנו שנוכל להתפשר עם אלה שלפי דעתנו נלחמים ברבי בכל דרך אפשרית.
136.
מתחבר ל-65
י"א כסלו ה׳תשס״ז
חייבים לנקוט משנה זהירות בכל סוג של פשרה והתחברות עם המשיחיסטים,
אך יחד עם זאת צודק 65, שגם עלינו חלה חובת חשבון הנפש. אני מוצא את עצמי פעמים רבות שואל את עצמי, האם אני כשליח מממש את שאיפת (ו העיקרית) של המשלח, והדבר היחיד שמטריד אותי כשליח הוא כיצד להכין את בני עירי (יותר נכון שכונתי) לבואו, או שאולי אני כמו רבים מחבריי נסחפנו קצת שמאלה מידי.
את שאלתך בנוגע לכינוס השנה,
אני כבר שואל שנים רבות. בלי טיוחים: זה לא הנושא שם, וודאי שלא הנושא העיקרי. חד וחלק. זו לא בהכרח בושה להודות על האמת, אם הכוונה היא אמיתית וטהורה.
137.
יעקב
י"א כסלו ה׳תשס״ז
לפי דעתי לא נוכל לשכנע את הכת המשחיסטית להפסיק ולהשתולל והפסיק עם כל השגעונות הם פשוט אנשים בלתי רציונלים, הם עברו משבר לאחר שרבנו נ"ע עזב אותנו לאנחות , והם צרכים טיפול נפשי , ולכן צרכיפ פשוט להפרד מהם, וכמו שחסידי ברסלב האמתים התפלגו מאנשי שובו בנים וגם מהנ. נח. והקימו להם בתי כנסת לבד ואסור לתת בברסלב האמיתית עליה לאחד מבעלי הקבוצה הזאת וכך נהיה שקט בברסלב כך גם אצלנו צריך להפרד מהם ולאסור ששם חב"ד יקרא על ידם וכך לא יהיה חילול שם חב"ד בעולם שפשוט מפריע לעבודת השלוחים שהעולם חושב שכל חבדניק הוא משוגע
138.
הנה התשובה שקיבלתי באגרות הקודש
י"א כסלו ה׳תשס״ז
כתבתי לרבי בעניין בעיה פרטית מסויימת עם אנ"ש בכפ"ח
והתשובה שקיבלתי באגרת גקצ לפניכם :

"במענה למכתבו ... אזכיר על הציון הק של....שבטח יעורר ר"ר אשר שומר ישראל שלא ינום ולא יישן ישמרם מכל הענינים הלא טובים ח"ו , ואך טוב וחסד ימצא את כאו"א מהם בטוב הנראה והנגלה.

ואחדות של תושבי הכפר ד עליהם יחיו , כאיש אחד , תעמוד כחומה לבל יוכל לחדור לשם כל ענין בלתי רצוי ח"ו בגשמיות וברוחניות.....
ובתוספת הצלחה הנשפעת ע"י נשיאנו הק זצוקללה"ה נבג"ם זי"ע.
המחכה לבשו"ט. "
139.
הזהרו מקיצונים משני הצדדים
י"א כסלו ה׳תשס״ז
חייבים לעשות הבחנה בין 2 סוגי משיחיסטים ו2 סוגי אנטי משיחיסטים. את הרמות היד והמעשים המטורפים עושים כמה בודדים קיצונים מהצד של המשיחיסטיים הקיצוניים, ובהם יש לטפל בכל חומרת הדין, לעומת זאת ישנם את האנטי משיחיסטיים קיצונים שמתנהגים בצורה קיצונית בזה שהם מקניטים ומבייישים בכל הזדמנות וכו את המשיחיסטיים כולל המתונים, את התנהגותם יש לדחות בשאט נפש.
נשארו ביניהם המשחיסטיים המתונים והלא משיחיסטיים המתונים. זה שיש חילוקי דיעות זה לגיטימי ומובן, התלמוד והשו"ע מלא במחלוקות לשם שמיים.
חייבת להשאר האחדות והכבוד ההדדי כפי שהוזכר ע"י מס מגיבים. בס"ה הרי ב2 הצדדים המתונים ישנם ראשי ישיבות רבנים משפיעים ותלמידי חכמים מופלגים, שכל אחד מבין את רצונו ודבריו של הרבי לפי הבנתו.
הייתי גם מצפה שיהיה דיון אמיתי לשם שמיים בדבריו של הרבי.

הערה לרב ברוד - מדבריך יש בכ"ז נימה מתנשאת על המשחיסטים כולל המתונים וחבל. זה לא יביא את האחדות.

יה"ר שיהיה ה"כולנו כאחד" בשביל ה"ברכנו אבינו" ונשזכה זען זיך מיטן רבי דא למטה והוא יגאלנו.
140.
מי שאשם בכל זה
י"א כסלו ה׳תשס״ז
הם רק רבני אנ"ש שלא עושים תפקידם בפרט בנושא זה וגם בנושאים אחרים שהם בנפשנו.
לבושתינו, צריכים לעשות עצומה , בלי חשבונות, לרבני אנ"ש ולתבוע מהם לעשות את המוטל עליהם בתוך קהילות אנ"ש ומסביב להם.
הרבי נתן להם תפקיד , תראו לי רב אחד שעושה את התפקיד בלי כחל ושרק. כשכולם פוליטיקאים, זה התוצאות.

בקשר למה שהיה ב 770. זהו קומץ בחורים רובם המוחלט מישראל. בחורים שאין להם ועליהם טיפת אחריות על מה שהם עושים. וכולנו משלמים על כך. אחד מאלה אמר לי שהוא לא היה רוצה להיות ביניהם, אבל רק כך הוא מרגיש ומראה שהוא in. ודרך אגב, הרבה מהם לאחר החתונה מתיישרים.
יש גם כמה עסקנים מפוקפקים שמדרבנים אותם, כי לולא זאת אין להם קיום.
וכדי לשנות זאת , צריך להיות כינוס רבנים כללי עם מסקנות והוראות לכל הישיבות. ולעמוד על ההחלטות בכל חומרת הדין אבל בכל החומרה עם הפעלת אופציות של בית הדין. בזה גם יחזירו בית הדין את הכבוד לעצמם.
כל מה שכתבתי כאן זה מידיעה אישית. ובאיפוק רב מאוד.
עכשיו נשחרר קצת את האיפוק, צריך להכניס את הרבנים לחדר סגור ולנעול מבחוץ לקחת להם את הפלאפונים ולא להכניס לחדר לא אוכל ולא שתיה, ולומר להם "לא תצאו מפה עד שיהיה לכם הוראות ודעה ""אחת"" בכל הנושאים הבוערים שבתוך אנ"ש. איך שאני מכיר את הרבנים, בתנאים כאלו מהר מאוד תבוא הגאולה לאנ"ש ולעם ישראל. אני מבקש סליחה באם פגעתי ברבנים אני מכבד אותם מאוד. אך אין לנו ברירה.
ולבסוף זיכרו את אשר אמר הרבי : כל ההצלחה של חסידים הוא תלוי בכך שהם יהיו באחדות. זהו אינטרס משותף.
141.
התעסקות בטפל לא תפתור את הבעיה
י"א כסלו ה׳תשס״ז
בס"ד.

לפני כמה שנים, לאחר שהייתי עד לכמה ויכוחים די לא יפים, פניתי אל כמה מידידיי המשיחיסטים ושאלתי:

אם כולנו נכריז "יחי" עוד מאה פעם ביום, האם זה יזרז את ההתגלות המיוחלת?

רובם ככולם גימגמו.
אז על מה הויכוח? שאלתי. לא קיבלתי תשובה משכנעת.

פניתי כנ"ל אל כמה מידידיי המכונים אנטי משיחיסטים, כולל הרב ברוד שהעלה את הנושא כאן, ושאלתי:

אם כולנו נפסיק להכריז "יחי" האם זה יזרז את ההתגלות? והתוצאה כנ"ל.

אז על מה הויכוח?

נכון, בקבוצה הראשונה היו שטענו בלהט שזה יזרז את ההתגלות, אבל דומה כי זהו להט של המבקשים לשכנע את עצמם.

אין לי הצעות חכמות לפתרונות קסם.

מה שיש לי להציע זה שכל אחד יעבוד עם עצמו ועל עצמו ללמוד לקבל את השונה, את בעל הדעה האחרת, ולהפסיק את הניסיונות לכפות על זולתו את דרכו.

בכל מקרה, אלימות נגד מי שדעתו שונה משלי, זה אביזרייהו דעבודה זרה (שלא לומר יותר מזה) וצריכים לקחת בחשבון שאלימות מילולית גם היא אלימות.

באלימות פיזית נוקט החלש כאשר נדמה לו כי הוא נדחק לפינה ולא נותר לו מוצא של כבוד.

אז הבה לא נדחק שום אדם לפינה, אף אם דעתו והנהגתו שונים משלנו.

וכבר הגיע הזמן שיתגלה מלכנו משיחנו ויגאלנו, רק (למרות שקשה לומר זאת) שאנחנו צריכים להפסיק לעכב אותו.


142.
מישהו יכול לבדוק בבקשה?
י"א כסלו ה׳תשס״ז
מישהו יכול לבדוק ולעשות מעין סקר - כמה מתוך התגובות על כתבה זו הם בעד אחדות ושלום וכמה נגד?
מעניין, לא?
143.
תגובה מקורית
י"א כסלו ה׳תשס״ז
כתבת:מי הם אלו שהחלו לעשות כינוסים ושבתות אחדות ?
מי הם אלו שהתחילו להוציא דיסק עם וידאו של הרבי ?
מי הם אלו שהחלו ב"קמפים" לילדי אנ"ש ?
ואני יענה לך על רשת מחנות הקיץ של צעירי חב"ד שמעת?

כתבת:
מי הם אלו שעודדו ועוררו להמשיך ליסוע ל770 ?
ואני אענה:
ומי הם אלו שעודדו ועוררו להמשיך ליסוע לרבי? ויחי ההבדל הקטן.

כתבת:
מי הם אלו שהחדירו את עניין הקבוצה גם כיום?
ואני אענה:
לא אל הנער הזה התפללתי, וב"ה על היוזמה החדשה בישיבת כפר חב"ד.

כתבת:
מי הם אלו שבישיבה שלהם מתקרבים עשרות ומאות בעלי תשובה ?
ואני אענה:
בכינוס השלוחים היית? (לא רק בהתוועדות שאחריו).

כתבת:
מי הם שצועדים ב"תהלוכה" למרחקים הגדולים ביותר?
ואני אענה:
על השליח לוויטאנם שמעת? זה לא מספיק רחוק?

כתבת?
מי הם אלו שאש בוערת בעצמותיהם ?
ואין לי מה לענות.
144.
אולי דרושה חלוקה שונה
י"א כסלו ה׳תשס״ז
ואני הקטן סבור שדרושה חלוקה שונה:
לא בין ה"פלג" הזה והגוף ההוא, אלא בין אנ"ש שהשו"ע מחייב אותם, בנוגע לצניעות, קדושת בית הכנסת, ובין אנ"ש שאינם מקבלים זאת כלל, ועוד נוהגים בנושאים אלו באופן פרובוקטיבי.
הרב ברוד! לעבסט אין אצילות!
רבים מאותו "פלג" דוקא מקפידים על ענינים אלו, ואז ה"חלוקה" יוצאת שונה, כנ"ל. (אף שאין להמעיט בחומרת הבעיה כפי שהצגת אותה).
אם תצליח להסביר לי שהנושא "שלך" הוא המהותי יותר בקשר לדמותו של חסיד - אודה לך.
[אני מקצר במכוון, במקום שרציתי להאריך, כיון שכמדומני - העיתוי לפירסום כעת לא הכי מוצלח].
א. בוסתנאי
145.
משיחיסט אבל אופטימי
י"א כסלו ה׳תשס״ז
אני שליח של הרבי,רואה את עצמי נמנה על מחנה המשיחסטי המתון,כיפת יחי,חי וקיים,הכרזת יחי,פרסום בשורת הגאולה והגואל.אך הנקודה התיכונה שלא להתחכך ולהתווכח עם מי שלא מסכים עם דעתך,ולראיה שהרבה חברים שלי מהצד הלא משיחסטי עדיין יכולים לדבר איתי כחברים למרות ההשקפות השונות שביננו.
ןלכן אומר יד משמעית אין ולא ניתן לאחות את הקרע,ושלא ינסה הרב ברוד ,משום שחבל לו על המאמץ.
אז מה כן הפתרון?
איש בדעותיו ידבוק תוך סבלנות מירבית בידיעה שבני איש אחד אנחנו
146.
"ידינו לא שפכו את הדם הזה"
י"א כסלו ה׳תשס״ז
שיבואו עתה כל לוחמי הצדק לתורתו של הרבי, משיחיסטים ולא משיחיסטים ובפרט ראשי העדה משתי האורוות ויצהירו אל מול הנפטרים של השבוע האחרון מאנ"ש כמו בנו של הרב גינזבורג , או ההרוג בתאונת הדרכים ליד אלעד ועוד כמה ל"ע לול"ע ש"ידינו לא שפכו את הדם הזה" נכון זו האשמה חמורה אך היטיב לומר זאת המגיב ב-114 . רבותי ה"גדויילים" חשבון נפש מיידי , וועדת חקירה חבדית עם המלצות . בואו נראה את ה"ביטול" שלכם שאינו רק בלימוד לפני התפילה כמו שכותב הרבי בשיחתו שהובאה השבוע בהתקשרות (בנקודה זו אתה הקורא בטח מנחש שאני לא משיחיסט לפי ההתקשרות, זהו, זו הפלוגתא שלנו .קיטלוג אנ"ש לפי חומר הקריאה כאילו זו לא שיחת קודש של הרבי) שאדם צריך ללמוד לפני התפילה כדי שתפילתו תתקבל ויושפע לו בהמצטרך לו אבל שלימוד זה יפעל עליו תוך התבוננות ולא " פיהם ולבבם ידבר..." ובללה בללה בללה הכל דיבורים. אפשר לעצור את ההתדרדרות .אחדות אמיתית ולא רק בשלטים של כינוסי "האחדות"
והעיקר שנזכה להתגלות מלך המשיח תיכף ומיד ממ"ש.
ושיהיה לנחת רוחו של הרבי נשיא דורנו מה"מ (מבולבלים??? אני לא , זה שלום אמיתי בין הנפש הבהמית לאלוקית, בין השכל לרגש , חיבור הפכים משיחיסטים ולא משיחיסטים זה הוא השלום האמיתי מלמטה שיגרום לאתערותא דלעילא) היו שלום אחי היקרים ושיהיה לכולנו חג גאולה שמח וראש שנה חסידי שיושפע לכל השנה כולה ב א ח ד ו ת.
147.
סובלנות
י"א כסלו ה׳תשס״ז
אנחנו נמצאים בחושך גדול. קצתמפליא שהרבה צועקים בביטחון מה נכון ואיך נכון . ההתמודדות האמיתית של תנועת חב"ד היום היא להתעלות ולגלות סובלנות. קל יותר (וגם גורם לרייטינג...) להיסחף , להתווכח, להתנתק ולנתק. אבל מה שהרבי היה רוצה הוא שנזכור שכולנו חסידים - משפחה אחת בלי יוצא מן הכלל, וחבל שהתחושה הזאת מגיעה לאחר מכה נוראה ואיומה.
אני מקווה שהוגי הדיעות של חב"ד לא יחכו לאיתותים מעין אלה, יפסיקו להתפתל ויקראו לסובלנות כלפי המחנה השני למרות אי ההסכמה העקרונית .
148.
המעשה הוא העיקר
י"א כסלו ה׳תשס״ז
רבותי חבל על הזמן ועל הדיבורים מזה לא יצא כלום יש לעשות מעשה כמו שהרב ברוד עשה מעשה עם הכתבה הנ"ל, רק שהפעם צריך מעשה מצד המטה. היכן שנמצאים פשוטי העם באמת ללא תוארי כבוד ותפקידים, היכן שהגאווה של הגדולה עוד לא היגיעה . יש להקים ארגון, תנועה או באיזה שם שתרצו שילכד תוך רישום שמי את כל מי שבאמת מעוניין באחדות אמיתית וללא פניות והתניות ושהארגון הנ"ל ישים לו למטרה לקיים התוועדויות עם חברי הארגון ושבהתוועדויות אלו תבלוט נוכחותם של המשיחיסטים והלא משיחיסטים, שיהיה שילוט עם זי"ע ועם יחי אדוננו. בדיוק כמו שהרבי התבטה על אדמור הריי"ץ, וד"ל.
149.
מזווית ראייה של חוזר בתשובה שלאחר כמה שנ...
י"א כסלו ה׳תשס״ז
אני חושב שהראייה שלי יותר אובייקטיבית משל אחרים שאין עברם דומה לשלי.
לא ניפגעתי ולא הישתייכתי לאחד המחנות.
אנו כאנשים האמונים על קבלת עול, ודעת תורה בהחלט רשאים וחייבים לסמן לעצמנו את דרכנו רבנינו , אופי חינוך ילדינו ללא שום היתפשרות למען "שלום".
הרבי בוודאי לא רוצה בשני מחנות, אך זאת כאשר יש אפשרות לקהילה אחת מגובשת , מקבלת את דעת הרבנים בהכנעה, אך בידוע וכמו שאתה הרב ברוד הזכרת זאת אין עם מי לדבר - עדיף שני קהילות שלא יקלקלו זו את זו ,יאמינו בדרכם , יהיו מאוחדות בינם לבין עצמם, והאמת תצא לאור. הרי כל אותם פלגים שיצאו מחב"ד לא נישאר מהם זכר. רק האמת הובררה ונישארה.
אני חושב שזו השיטה היחידה לברר את האמת שבסופו של דבר כל יהודי וכל שכן חסיד לא מוכן לוותר עליה
150.
שליח איכפתי ש. מ.
י"א כסלו ה׳תשס״ז
ב"ה
ראשית כל יישר כח לרב ברוד על מה שכתב.

שמעתי מידיד שליח שחזר מכינוס השלוחים מזועזע מאחר ושמע מאחד מאנ"ש מקראון הייסט, שאמר לו, שמרגיש צער רב כשרואה את כל השלוחים באים לכינוס, כיון שרואה כמה תומכים יש לרב קרינסקי, ובשמעי זאת נזעקתי שומו שמים ! הלזה יקרא חסיד או בשם חבדניק יכונה, ענין שלרבי היה חשוב כמו יום טוב כפי שהתבטא על כינוס השלוחים, בשביל אותו חסיד זה נהפך ליום אבל? אז במה אתה חסיד, אם ההשקפה שלך ושל הרבי הפוכות לגמרי?

כל עוד שאין הכרה בגופים הרישמיים של הרבי שהם ועד רבני חב"ד אגודת חסידי חב"ד העולמי, והאחראים על השלוחים בעולם, אין מה לדבר על שלום ועל אחדות.

וסתם שאלה - יש הרבה שתמיד מדברים על ראייתו הרחוקה של הרבי שהרבי ניבא כך וניבא כך, ולמעשה לשיטתם אותו נביא שם מסביבו חבורת פושעים (לשיטתם) שהם המזכירים שלו, הרבנים שלו, האחראים על השלוחים בעולם, ואם הרבי מינה אותם, האם יתכן שלא היתה לרבי ראיה למרחוק?

אז אתה נחשב למאמין בנבואתו של הרבי? במה? אם כל האנשים והגופים הרישמיים של הרבי אינך סומך עליהם בלשון המעטה!!!

תתארו לכם בכל מדינה נאורה ייפתח גוף נוסף של משרד הבריאות, גוף לא רישמי, מה דינו? כל הדיונים הללו הם עפר ואפר אם אין הכרה בגופים הרישמיים שהרבי מינה.

אגב על איזה עיתון הרבי כתב שזה השופר שלי? על כפר חב"ד, ולשיטתך שאחרי ג תמוז כפר הוא לא השופר של הרבי, משמע שלרבי לא היתה נבואה ולא ראה מה יקרה בהמשך...

ויהי רצון שהקיצו ורננו שוכני עפר הם כל אלו שחיים בינינו והם בעצם שוכני עפר, שיעוררו ויתעשתו לראות את האמת, בהתגלות נאו ממ"ש אמן כן יהי רצון.
151.
נשמור על אחדות
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
אני רחוק להיות משיחיסט אבל אנחנו חייבים לחשוב מה תוצאות של תהליך של התפרדות.
1 אתם חושבים שאפשר להסביר להם את תעותם? אי אפשר כמו שסבה שלי תמיד היה אומר "אן אנרעדיניש איז ערגר וי א קרענק"
ואם מצליחים להוכיח שהם תועים האם אין סכנה שהם יעזבו תורה ומצוות לגמרי?
2 חשבתם איזה פירוד יכול להיות במשפחה אחת כולל גירושים וכו?

בעניות דעתי אני חושב שצריך להיות כינוס של מחנכים ולהתיעץ איך נחנך לדורות הבאות
152.
אני רואה את הדברים כך
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
אנו צריכים קודם לדעת את האמת אנחנו חסידי חבד לא חלמנו בחלומות המסויטים ביותר והמפחידים ביותר את הסתלקות הרבה עולמינו חרב עלינו חיינו הם לא אותם חים הכל לא אותו דבר או בסגנון אחר קבלנו סטירה בפרצוף מכה אדירה אין מילים לתאר את גודל המכה.אני תארתי לעצמי לאחר האירוע הטראומתי יהיו תופעות הרבה יותר חמורות אבל פני הדברים היום התמונה היום חבד גדולה ופרוסה בכל העולם יותר מאי פעם.ברור הדבר תמיד יהיו מחלוקות ובטח בוואקום הנוצר עם הסתלקות הרבי אני גם עד בקהילה אצלנו לוויכוחים אדירים המגיעים לצערי גם לביטויי גנאי ולאלימות מילולית אבל כל חסיד צריך להתקומם על אלימות פיסית מכות ודחיפות וקללות אסור לתת בכל מקרה בן אדם המרים יד צריך להוציא אותו מחוץ למחנה חסיד המרים יד על חסיד מרים ידו על הרבה אלימות חייבים להרחיק בכל מחיר מסביבתינו אלימות פוגע פגיעה עמוקה בחינוך ילדינו ועדיין אני לי נראה לגיטימי במצב הנוצר חילוקי דיעות אין מנוס מחילוקי דיעות אף אחד גם לא המבינים בחבד יכול להסביר לנו מה קרה פה כל החיות החסידית חסרה לנו אין לי בעיה עם חסיד האומר בבכי לא היינו ראוים ואין לי בעיה עם חסיד הרוקד יחי אדונינו כולנו חטפנו את הסטירה וכל אחד רואה את הדברים בעיניו בצורה אחרת הדבר המאחד הוא הצעקה האדירה היוצאת מלב כולנו אוי רבה מה היה לנו אוי רבה אוהבים אותך ורק רוצים לראות אותך אוי רבה אנחנו לא יכולים ואין בנו הכוחות להסתדר בלעדיך רבה רבה תתגלה כבר אוי אוי אוי הדמעות חונקות אני החלטתי החלטה טובה לאהוב כל חסיד חבד גם הוא לא נראה כמוני וגם אם הוא רואה דברים אחרת ממני האופציה האחרת היא לחתוך לרבה את החסידים ל2 חסידויות ולגרום לרבה סבל רב על כל אחד להחליט לא לתת לדבר הנורא לקרות פילוג חבד אוי ואבוי למי מהחסידים החותר לפילוג אוי רבה אוי רבה אוי רבה אנחנו לא יכולים יותר
153.
פתרון מעשי מאוד
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
צריך למצוא פרנסה ותפקיד בכיר לראשי המבעירים את המחלוקת משני הצדדים, ואז הכל יבוא על מקומו בשלום.
התמימים, כשמם כן הם, הם עושים זאת בתמימות תוך הקרבה עצמית וללא שום תמורה. אולם הם לא יודעים שמישהו עושה קופה (של כסף או מעמד וכדו) על הגב התמים שלהם. מי שחונך בתומכי תמימים מוכן לעשות הכל למען הרבי, והוא סומך על המשפיע שלו שיבהיר לו מה הרבי רוצה.

רחמנות גדולה על הבחורים שנקלעו לתוך הבוץ הזה. אני מסופק אם זה צעד נבון להוציא את כל הכעס עליהם, במקום להתמודד עם נותני ההנחיות, שכאמור עושים רוכבים על הגב של התמימים.
נ.ב.
אני מודה לה שאני מצליח לא להתערב במחלוקת הזו, כך שהנ"ל לא מתייחס אליי באופן אישי.
154.
רוב התגובות הם של לא משיחיסטים.
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
רוב התגובות בעד אחדות (ב"ה) אבל צריך לראות מה עם הצד המשיחסטי, שאין להם כל כך הרבה ביטוי כאן.
האם הם מוכנים לוותר על ה"שליט"א מה"מ" ולכתוב "הרבי" או "הרבי נשיא דורנו" כמו שבד"כ הלא משיחיסטים מוותרים על "זצוקלל"ה"?
אצל הלא משיחיסטים הכיוון נוטה לאחדות, ומה עם המשיחיסטים???
155.
סובלנות
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
אנחנו נמצאים בחושך גדול. קצתמפליא שהרבה צועקים בביטחון מה נכון ואיך נכון . ההתמודדות האמיתית של תנועת חב"ד היום היא להתעלות ולגלות סובלנות. קל יותר (וגם גורם לרייטינג...) להיסחף , להתווכח, להתנתק ולנתק. אבל מה שהרבי היה רוצה הוא שנזכור שכולנו חסידים - משפחה אחת בלי יוצא מן הכלל, וחבל שהתחושה הזאת מגיעה לאחר מכה נוראה ואיומה.
אני מקווה שהוגי הדיעות של חב"ד לא יחכו לאיתותים מעין אלה, יפסיקו להתפתל ויקראו לסובלנות כלפי המחנה השני למרות אי ההסכמה העקרונית .
156.
בזכות נשים צדקניות...
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
גם אצל הנשים יש משיחיסטיות ולא משיחיסטיות, אבל הן מסוגלות להתחבר ולעשות דברים משותפים. מדוע?
התשובה היא לדעתי שורש כל המחלוקת-
לנשים אין צורך להתעסק בפוליטיקה, המוחצנות ורדיפת הכבוד שייכת יותר לגברים מעצם טבעם. ולכן, כל אלה המתלהמים והחושבים איך יוכלו להציל את חב"ד והם נלחמים כביכול למען כבוד הרבי ושלימות חב"ד, יעשו חשבון נפש אמיתי ונוקב מהי הסיבה האמיתית ללהט הזה?!
עלינו לזכור כי במלחמות אין מנצחים. יש שמפסידים יותר ויש שפחות, אז אני פונה לנשים לקחת את הענינים לידיים ולפקוח את העיניים של הבעלים... כולנו משפחה אחת וגם אם מישהו יצא לתרבות רעה הוא שייך למשפחה . חשוב להשקיע את המרץ בבנייה , בקבלה ובכבוד הדדיי.
ואסיים באימרת חז"ל הידועה: "בזכות נשים צדקניות נגאלו אבותינו ובזכותם עתידים להיגאל" ואולי לכך הכוונה...
157.
מחנכים הזהרו בדבריכם
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
יש הרבה משפחות בחב"ד שדעתם מוגדרת ומתונה,מחנכים את הילדים לאחדות,להבנת השני ולפייסנות.
ילדים אלו הם נכס לחב"ד.
הם יגדלו,יתבגרו ולא יעוררו חיכוכים,הודות לחינוך הטוב שקיבלו.
רק צריך להזהר לא להרוס חלקה טובה זו,לכבד ולהעריך אותם.
ילד כזה,עם כל הרצון הטוב שבו,צריך לדעת שגם אותו מכבדים.שהוא יכול להאמין לאבא שלו שכולנו אחים.צריך להזהר מאוד!
אני מדברת על האחריות שמוטלת על מוסדות החינוך ולגופים הרשמיים לחנך לאהבה לרבי ולהתקשרות בלי השמצות והבעת זלזול, לכאן ולכאן.

158.
No one cares
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
Ive been speaking to lots of ana"sh, most of them couldnt care "yes yechi no yechi" if there is nice literature on the table they will pick it up regardless, the MAIN thing we worry is the future of our childrens chinuch tn inyonei yidishkeit tznius etc. and we wish the leaders will stop "ligen in kaloshen" and deal with the burning matters
159.
באמצע נמצאת כל משפחת החסידים
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
קוראי ה"יחי", עוני היחי, השותקים ליחי, המסבים פניהם, ואף היוצאים החוצה.

כולם עונים אמן יהא שמיה רבה, וכולם אומרים את פרק התהילים של הרבי, כולם לומדים חת"ת ורמב"ם.

ואחרי התפילה כולם מסבים להתוועדות ואומרים לחיים זה לזה, וכולם מייחלים לגאולה השלמה ולהתגלות מלך המשיח.

לא כולם מתחתנים עם כולם, כי יש עשירים ודלים, ויש יושבי אוהל ובעלי עסק, ויש כלי קודש ובעלי בתים, יש בעלי עדות שונות ויש בעלי דעות שונות, ומדרך הטבע אדם מחפש מחותן אנוש כערכו ובדומה לו, וכאשר שאר כל הדברים מתאימים להפליא, נדיר שהצעת שידוך תיפול על רקע משיחיסטי/אנטי.

כל אלו נמצאים באמצע, ומי נמצא בקצוות?

בקצוות נמצאים כל מי שיש להם נגיעה אישית ושינוי במצב הכלכלה או ההשפעה שלהם לאחר ג תמוז.
כגון מי שמוכר עתה פחות עיתונים ממה שמכר לשעבר, ומי שיש עתה ביקוש מופחת לחומרי ההפצה והפליירים שלו, ומי שמוכר עתה פחות קלטות ודיסקים ממה שהוא סבור שהיא ירושה פרטית שלו, וכן מי שמוכר פחות סידורים ומחזורים ואטו כי רוכלא ניחשוב וניזיל.

הם המה אשר מחרחרים ומקטרגים, רוגנים ורוטנים, הם אשר המצב מדריך את מנוחתם יום ולילה, והאירועים ב-770 ודומיהם לשעבר, הם רק היכי-תימצי להוציא את מה שבליבם כל ימות השנה - להביא הלילות.

הם המה אשר המצב נגע אל עומק פנימיות ליבם, כי כל האיברים תלויים בלב והלב תלוי בכיס. זה נוגע להם בכל מאודם - ולא תרתי משמע.
160.
שליח ממרחקים (א.ג.) מסכים עם 150 ורוצה ל...
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
לא. לא קראתי את כל התגובות. הלכתי לכתחילה לסוף, כי מטבע הדברים הם התוספת לכל הדברים הקודמים (הנדושים והידועים). כך שלאחר שקראתי את 150 אני רוצה להוסיף:
(א) למרות שאני מאד מעריך את מענדי, עוד מימי הת"ת בכפ"ח, ובפרט עתה, בהכירי עמידתו האיתנה למול התוקפים והתוקפנים מבחוץ, וגם לצערנו - אלו מבפנים, פילוג הוא דבר שקשה להעלות על דל שפתינו, כשחושבים על נושאים כאלו, צריך לחשוב בראש ובראשונה כאילו הרבי עומד נגד עינינו, ואזי למרות שהמצב הוא (כהגדרת מענדי ב.) שזה נשמע כמו ברווז והולך כמו ברווז ומריח כמו ברווז (ולענ"ד - גם מסריח..., ויתירה מזו: פשוט פוגע בכו"כ אופנים, וכבר דנו בזה רבים), האם יכולנו להציע הצעה רשמית כזו לפני הרבי, וכיון שאין ביכולתנו, אזי חבל על הנייר ועל הזמן... [ולאלו הטוענים, שגם בעבר הרחוק היו פילוגים, תמהני: כיצד בכלל עורכים משוואה בין דעת עליון לדעת תחתון?] .
(ב) הגיע הזמן ונראה שבכינוסי מחנכים ומשפיעים, וכמו"כ כינוסי רבנים, על מנהלי הכינוסים להעלות נושאים אלו ללא כחל ושרק ולדון בהם לגופו של ענין, ואם נצליח, כולי האי ואולי, יערה עליהם רוח ממרום, ויבינו שישנו שו"ע חמישי, ואין ביכולתם להתחבא מאחורי ענוותנות של שקר, א ציבעלע וועט פון דיר ווערן, ובידם הדבר להתוות דרכים כיצד לחיות בשלום ושלוה למרות חילוקי הדעות. נכון שיש מצבים של "יכוף הדין את ההר", אלא שצריך לדעת מתי משתמשים בזה, ולא להסס לקרוא לאנשים מסויימים לסדר מבחינת ההנהגה.
(ג) האבסורד בכ"ז זועק לשמים, אלו הצועקים שלא היה ג תמוז, ושליט"א לעולם ועד וכו', מתנהגים כאילו אין וגם לא היה (רבם דקרו) וד"ל, ולו במנהיגיהם היה קצת שכל בקודקודם, היו קוראים לסדר, ומיד, את המתפרעים למיניהם. כמי שגדל ב=770 בגשמיות, קרוב לעשור וחצי, ראיתי ולא פעם אחת את תגובותיו של הרבי לאלו שה"שפיץ חב"ד" שלהם חרג לתגרות ידים, זעקות של הרבי בנושא גירוש יהודי מביהכ"נ, כך שהנהגתם מעדה בכל תחום אפשרי, גם בזה החסידי, גם בזה שאמור, מכלומרס, לייצג את "מה שהרבי רוצה" - כיצד הם מתירים מצב של "שועלים הילכו בו", אתמההה?!
ולאידך, אלו שלדעתם (של המשיחיסטים) היה אצלם ענין של ג תמוז בגשמיות, וחיים עם הביאורים של ה"יתיר מבחיוהי", הרי גם כשהם בע"ב, או שלוחים ממרחקים, לא עובר יום שלא חושבים על מצבנו (התנהגות הבריונים לא מפסיקה להזכיר לנו), על הרבי, וכן - מה הרבי רוצה ממני, וכ"ז כולל עניני גאולה ומשיח, רק שלא קיבלו את הסטעמפעלע והאפרוועל של קונגרס גדולי המשיחסטים... ממשיכים לחיות עם הרבי ואת הרבי, ולא מפסיקים לחכות להבטחתו - עוד דחיפה ועוד פעולה להביא לימות המשיח.
(ד) ובשוה"ג, למחנכים ומחנכות למיניהם, נקודה נוספת למחשבה - מתי ילמדו במוסדותינו לכתוב נכון ולאיית נכון. אצל המורה ח. שרייבר, כו"כ מן התגובות, ולא רק למאמר זה, לא היו עוברות את אחוז החסימה... [אולי על המערכת לתקן תיקוני כתיב המשבשים את שדה הראייה...., ולו רק מצד חילול שם ליובאוויטש שבדבר].
בכדי שלא יהי הדבר כפשקוויל, רק אומר שאני זכיתי וזוכה להיות שליח באחת מערי השדה בארה"ב כבר קרוב ל-20 שנה.
161.
הרב ברוד היקר והחשוב
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
נהניתי ליראות את התשובות והענות של א"נש בנידון.
דעתי אנחנו חייבים לאהוב את אחינו המישיחיסתים באותה מידה שהמשיחיסטים חייבים לאהוב את הלא משיחיסטים בכבוד הדדי יהיה שלום אמיתי אוהב אותך הרב ברוד ישר כח.עמי פייקובסקי לוס אנגלס.
162.
Mendy Brod
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
Of course it is nice that we have a united front for Lubavitch. But this will never work if we are not willing to sit fdown all together and listen to everyone.There is no one organization the Rerbbe gave control of Lubavitch to. Not Aguch not tzach not merkoz and you can go on and on.
Either we all sit down like mentchen or its a lost case
163.
קראון הייטס
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
רוב המוסדות בקראון הייטס הם שיכים לזרם של המשיחיסתים המתונים בעיני רק בארץ יש כזאת שינאה אחד כלפי השיני
וזה בכל דבר שם כך הרבי ראיתי באחד מאיגרות הקודש אומר שכפר חבד עושים מכל דבר סיפור
164.
It was the satan fault
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
I think that the satan did a very good job
when 4000 shluchims sheyhyou are metting together there is a big energy around and the yetzer hara could not hold itself I guess he was stugeling , the yetzer hara needed to do something he made sure that we will have a fight in our family
who started I dont know maby nobody it was in the air I wish everyone a happy Chanuka and the light will push back the darknesss
165.
אחת מאזור הדרום
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
אני בת למשפחה חבדית שורשית בעלי שי רב וגם אבי שי הינו רב.
בקהילה החבדית שלנו יש משפחות מעטות משיחסטיות, ואילו הקהילה החבדית האמיתית היא הגדולה והפורחת.. בקהילה שלנו יש הרבה משפחות בעלי תשובה וזוגות צעירים בקיצר הקהילה משגשגת במוסדות חינוך וכו. לקהילה המשיחסטית בית כנסת משלהם, קידושים, סגנון לבוש וכד - באופן כללי הקהילה שלהם די נעבעכית ומסכנה בגלל כל מיני נסיבות שלא כה"ל.

הנקודה שברצוני להבהיר: שיש קשר בין 2 הקהילות. נפגשים בשמחות והתוועדויות חסידיות ועוד אבל לדוגמא - בעלי שי לא ייכנס לב"כ של המשיחסטים ואילו אבי שי חושב שלא כך - הוא כן הולך לב"כ שלהם ומתוועד איתם. הוא חושב שע"י קשר הדדי יהיה ניתן להחזיר אותם בחזרה לשורות חב"ד - לאפסם!
מה דעתכם?
בעלי ממש קיצוני לצד השני הוא חושב שצריך להגדיר שיש חב"ד וזה אנחנו! והקבוצה השניה אינה חב"ד
אלא משהו אחר שלא קשור אלינו
ואני בדילמא?
מה נכון?
166.
מסתכלת מבחוץ
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
שלום
אני התחנכתי בבית ריבקה בחו"ל
כספרדיה התחתנתי עם ספרדי שומר מצוות וכל מה שיש לי היום זה בגלל חב"ד
וכל כמה זמן אני נכנסת לאתר שלכם קוראת משהו ושולחת מכתב לרבי היקר לי מכל
היום נכנסתי כי מישהו מהעבודה ביקש שאשלח לו כל יום משהו קטן על היהדות מאחר והוא התחנך בקיבוץ ולא יודע הרבה . אמרתי אולי אמצא כאן משהו במקום מצאתי את המאמר הזה שכל כך העציב אותי.
קשה לי להגיד לכם משהו, מי אני בכלל?
וקראתי את התגובות המנוסחות והחכמות שלכם
אבל תרשו לי בכל זאת להגיד לכם מהרגש, אתם בצרה צרורה והכי מדהים הוא שאתם אמורים להיות הכי מוכנים ונכונים בעולם בגלל שהיה לכם מנהיג כזה ודרך שהיא הכי נכונה בעולם
ומה שהכי מעציב הוא שלפי התגובות חלקכם עוד חושבים שזה מלחמת קודש


167.
ישיבת חב"ד ביתר עילית
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
כאחד התושבים בביתר עילית אני רוצה לספר לכם על מה שקרה השבת פ ויצא בליל ש"ק תלמידי ישיבת תות"ל ביתר עילית הסתבבו בבית כנסת חב"ד המרכזי בליל ש"ק לאחר סעודת שבת ולקחו את כל שיחת השבוע וגם את שיחת של הרבי שחילקו את זה בבתי הכנסת וזרקו את זה בתוך הפח רק בגלל שהיו כתוב על השיחות כ"ק אדמו"ר זי"ע , רק תשימו לב לאיפוה הגיעו מדרגת הבחורים לזרוק את שיחות של הרבי בגלל שכתוב זי"ע , הם הרי דומים למתנגדים שהיינו ילדים וחילקנו את שיחות של הרבי מליקוטי שיחות בבתי כנסת אז המתנגדים זרקו את זה ברחוב אז המשפיעים של הישיבה וראשי ישיבות אנא שימו לב מה קורה אצלכם ואייך אתם מחנכים אותם שהשיחות של הרבי ורשימות של הרבי אפשר לזרוק את זה בפח אשפה
168.
המשחיסטים בכיכר ציון
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
אתמול בערב הופיעו כמה משיחיסטים עם מערכת הגברה והחלו במופע רחוב. מעולם לא שמעתם סיפורים הזויים שכאלה תוך כדי שירה וריקודים. הם פשוט עושים מעצמם צחוק!!! חבל שלא יכולתי להסריט... למשל מישהו שרצה למכור בית 3 שנים , אמר יחי 3 פעמים ומכר באותו ערב!! אחר כך פתחו במופע חי של פתיחת אגרות קודש. אז הם סיפרו על רבם "תמיר קסטיאל שיחיה לעולם ועד"תגידו לי - מי הם האנשים הללו?

אין ברירה מלבד להיפרד מחבורת מופרעים אלה ושימשיכו לבדר את באי כיכר ציון לא על חשבון נשיא הדור.
169.
צחקתם על ברסלב!!!???
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
רק היום אני מבין את חסידי ברסלב. גם הם סובלים מחבורת ה"נ נח נחמ נחמן". מי מבין ויודע שבברסלב קיימים חסידים "נורמלים"?
כך נראה אם לא נטפל בתופעות שליליות שבשוליים
170.
אחי השלוחים
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
המצב כואב וזועק אי אפשר להתעלם צריכים לעשות הרבה לשינוי המצב .
1.הראשונים שנפגעים מהמצב הזה זה השלוחים שעושים נפשות לרבי והדברים האלו מרחקים אותם
2.תנסו לשניה קלה להכנס לראש של אותם בחורים שלא נמצאים בשטח ולא עוברים את הקשיים שאנחנו עוברים ונמצאים בראש של השיחות של הרבי ובכל זאת עדין הראש נקי מכל הבלגן שלנו לכן צריכים שראשי העדה יקומו ויעשו סדר בכל הבלגן הזה
3.כל אחד ואחת מאתנו יעשה בדק הבית אצלו אישית בעבודת ה שלו בחינוך הילדים ובהקפדה על ביתו וכו...
4.כמובן לא לשכוח את המטרה שלנו התגלות הרבי נאו לזעוק ולתבוע רוצים את הרבי עכשיו ................................
171.
ה הנסיון שלנו
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
אתם צריכים להבין שהיום חב"ד לא מה שהייתה פעם נהיינו כמו כל הזרמים שהכל נגמר בכסף וקומבינות ומאז שאין לנו מנהיג בגילוי אז המצב הולך ומדרדר אתה לא יכול להתפלל בביהכנ"ס של חב"ד כי בכל תפילה יש חיכוחים ואנחנו צריכים לחיות במצב שלא מענין אותך מה השני חושב כמו שאין לנו מריבות עם שס או ברסלב אותו דבר פשוט להתעלם וזהו עד שכבר יבוא משיח ויפתור לנו את כל הצרות... ואני מאחל לכולם בין למשיחסטים ובין לאלו שאינם שלפני הכל נהיה חסידיים
172.
מעשה שטן!
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
כולם אהובים כולם ברורים..כולם קדושים,
הבעי היא שכולם פותחים את פיהם!
כ"א לפני שמגיב על אתר זה, או שמגיב למישהו שיש לו דעה שונה משלו, עליו לצייר לעצמו שעומד ע"י הרבי,
וברור שאז התגובה הי ויהי שונה.
והשם יברך את עמו בשלום!
173.
תגובה ל120
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
לפי דעתי 59 צודק מאוד והלוואי יהיה מישהו שירים את הכפפה.
כל עוד יש מספר בתי דינים זה יכול (וכנראה זה) כך להוות מקור וסיבה לפיצול.
בית דין אחד מרכזי יהיה גורם מאחד ולא זה יורה בכה וזה יורה בכה.
174.
תשובה אקטואלית של הרבי
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
הרבי זי"ע ענה בכתב ידו לרב ירוסלבסקי שכתב לרבי "כי אינו יכול ואין לו כוח להתווכח"

" ב מ ל ח מ ת מ ד י ן ב פ ע ם ה א ל א ע ס ק ה ב " ד ד א ז (מרע"ה) ב ח י פ ו ש ע צ ו ת , כ " א י צ א ל מ ל ח מ ה נ ג ד ם ו כ מ ו ב ן נ צ ח ב כ ל. " עכלה"ק


יש כאן הוראה ברורה של הרבי לבי"ד רבני חב"ד שאין צורך להתווכח וכתוב מאמרים וכו אלא לצאת למלחמה נגד המדיינים המחררים ריב ומדון. ואם עד עכשיו היה ספק למישהו האם הקרויים משחיסטים הם מדיינים הרי הראו המאורעות ב770 מי הם המדיניים
175.
Fake peace
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
To all those apologists who think that ahavas Yisroel means live and let live, lets all get on together, respect eachothers opinions and all that other rubbish that is a result of the liberal ideology.

Try out this scenario, lets say the president of reform judaism was to get up in 770 and preaches his “0pinion” to all who are there.

Does your way of ahavas yisroel apply to him in the same way?
are you going to allow him to continue?
would you respect his differences in opinion?
Will you call him a brother?

Any of you who answer yes to the first 3 questions is not being honest! The bottom line is that ahavas yisroel does not mean that you have to accept someone elses meshugass just because he happens to be Jewish or happens to “daven” in the same shul as you! It means that you have a wayward brother who needs help! It also means that if this person is having a negative influence on the svivah, then you have to remove this, VIOLENCE is the epitomy of negativity and your misplaced ahavas yisroel for these “wayward brothers” is overshadowing the ahavas yisroel for the thousands of other yidden in the neighborhood. As a Rav once told me, when you have a chumra in one area, it automatically causes a kulah in another.

If you feel the need to have all this all encompassing ahavas Yisroel, then where is your ahava towards Rabbis Shemtov and Krisky??????

Ahavas Yisroel with no limits, I DONT THINK SO!!!

GET THESE WAYWARD BROTHERS OUT UNTIL THEY LEARN TO BEHAVE IN A WAY THAT IS PEACEFUL!!!!!!

176.
תילמדו מהספרדים!!!
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
תילמדו מהספרדים איך היתאחדו יוצאי "עירק" ו"מרוקו" ו"תוניס" ושאר עדות המיזרח וספרדים לנוסח מאחד אחד {הרב עובדיה שלייט"א}
אפשר ללמוד מהם לטובה ,רק צריך רב "חזק" שישלוט בציבור וימצא
את המאחד..
כול טוב לכולם.
177.
תלמידי רבי עקיבא?!
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
קיבלתי באי מייל משהוא שזעזע אותי עד מאוד.
מסופר על תלמידי רבי עקיבא שרבם ר עקיבא המציא את המושג:ואהבת לרעך כמוך זה כלל גדול בתורה!!
וממה הם נפטרו?מכיון שלא כיבדו אחד את השני,איך?שאמרו שכל רחד מבין את דברי רבו הכי טוב והשני בכלל כופר.
נשמע לכם מוכר?הרבי שכל תורתו הייתה אהבת ישראל ושאין חבדניק שלא ימסור נפשו עבור מטייל או שואל חצוף כי...הרבי אמר לאהוב כל יהודי גם אם הוא שונה.
האם הרבי התכוון רק למי שלא שומר תורה ומצוות?
מה אם אנחנו חב"ד בתוך עצמינו?
אני מברכת שיהיה סיומת טובה לכולנו בביאת גואל.
אבל לאור הדברים האחרונים המרחיקי לכת אולי אחרי 13 שנה הגיע הזמן להתעורר.
ומשני הקצוות יתאחדו רבנים שפויים ויקבעו חוקים משותפים לכל קהילת חב"ד.
דיונים הם דיבורים ואנחנו לא בעולם הדיבורים אלר בעולם המעשה.
אז צריך לשנות לפני שיההי מאוחר!!אם לא למעננו אז למען שמו של הרבי שמתחלל ברבים.
זו הזכות והחובה שלנו כחסידיו!!
ולא לשכוח עם הרבה אהבת יראל הכוונה אהבת חבדניקים....
178.
"אורות דתוהו בכלים דתיקון"
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
משיחסטים = אורות דתוהו
הצד השני = כלים דתיקון
בואו נחשוב דרך המיצוע.
179.
עד מתי?
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
99% מחב"ד רוצה אחדות ומוכן לסבול את ההבדלים!

ישנם הקיצוניים ממשני הצדדים שלא יכולים לקבל את מי שלא מסכים איתם, ונהנה מהפילוג.
וכנראה רוב המגיבים שייכים למיעוט שחיים על מחלוקת, ולא מבינים שזהו הסוף שלנו - של כולנו.

אם יש פילוג אמיתי בחב"ד הוא לא לשתיים אלא לשלוש. חמש אחוז קיצוניים מצד אחד, חמש אחוז קיצוניים מצד שני, ותשעים אחוז שלאו דוקא מסכימים על הכל, אבל סובלים אחד את השני.

אם לא נתייחס למיעוט הטרוריסטים מצד אחד ולמיעוט שכבר לא מאמינים בשום דבר מצד שני, ונתמקד ברוב הגדול שפחות או יותר מאמינים באותו דבר (והשאלה היא רק מה לפרסם ומה לא לפרסם, או מהו העיקר ומהו הטפל) נוכל לחיות ביחד.
180.
לבי לבי על חלליהם....
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
אחים יקרים ,חסידי חב"ד, שלוחים רבנים ,משפיעים ,מחנכים, מנהלי בתי חב"ד ,אנ"ש ,פשוטי עמך ישראל ,תמימים ובנות המלך יחיו ועל כולם "תינוקות של בית רבן שלא טעמו טעם חטא"
לחיים!! אם זוהי התוועדות חסידית וזה אכן כך אז בואו ונאחל אחד לשני מקרב לב עמוק לחיים שיהיה לכולנו חודש טוב חודש כסליו חסידי פנימי ושמח שנזכה "לשנה טובה בלימוד החסידות ובדרכי החסידות נכתב ונחתם"

אינני משפיע וגם לא רב שכונה זכיתי רק בחסדי השם להימנות על שלוחי הרבי בעוד נקודה בעולם וברצוני לשתפכם במחשבותי בעקבות הנושא הכל כך בוער שהועלה היום באתר סי או אל:
מתוך התעניינות גוברת ולא פחות מתוך סקרנות יצא לי לעבור על לפחות 1/2 מהתגובות (ואני מאמין שישנם כאלו שעברו על רובם או כולם) תגידו משועמם תגידו לא נורמלי אבל הן הכתבה והן התגובות עליה הינן בהחלט סוג של חידוש וריענון מין פריצת דרך והעמדת הדברים על השולחן ולפחות ניסיון לעשות סדר בדברים ברוח של "ידיעת המחלה" וכו
הרבה מן התגובות ענייניות חלקן קיצוניות מאד ובעיקר לצד אחד. חלק מן התגובות מציע פתרונות מעניינים, חלק מלגלג ,(יש כאלו מה לעשות) חלק מיואש (שה ישמור) חלק מנסה ללבות המחלוקת להעמיקה לחדדה וכדבריהם "להעמיד הדברים על דיוקם" ואין המקום להאריך
מה שנגע לי יותר מכל הן דווקא התגובות לא של המפולפלים מבינינו או של הלמדנים או השלוחים הוותיקים שעם כל הכבוד לניתוחם המעמיק ויושר הגיונם הצלול לא נגעו בשורש הבעיה ובעומקה מה שלי נגע הוא זעקתם של התמימים הנושרים דוגמת מס 81 שכתב דברים כדורבנם והעלה בהחלט את הבעיה האמיתית : החינוך של הדור הצעיר הנחלת מורשת חסידות חב"ד ודרכיה לילדינו העמקת ההסבר מיהו רבי מהו רבי ולמה לנו רבי מהו השוני בינינו לקבוצות יהדות אחרות מה חידשנו ולא בצורה פופוליסטית זולה אלא באמצעות שיעורים מעניינים שיתאימו את עצמם לרוח התלמידים !! כן תגובתם של כמה מן המגיבות ששאלו בצורה הכי נוקבת באופן שרק נשי ישראל הצידקניות יכולות לשאול : וכי אתם רוצים אחדות וכי זו היא אהבת ישראל אמיתית והרי אסור עלינו אפילו לחשוב רע על חבירינו.....
כפי שכותב אדמור הזקן באגרת הקודש כ"ב בסופה עמ 270 :
"וע"כ נאמר ולעבדו שכם אחד
דוקא. וע"כ אהוביי ידידיי נא ונא לטרוח בכל לב ונפש לתקוע אהבת רעהו בלבו. ואיש את רעת רעהו אל תחשבו בלבבכם כתיב ולא לעלה על לב לעולם ואם תעלה יהדפנה מלבו כהנדוף עשן וכמו מחשבת ע"ז ממש". כי גדולה לה"ר כנגד ע"ז וג"ע וש"ד. כל אחד יכול לעיין במקור ולהחכים ולהרצין בעצמו ואין מה להוסיף בעניין זה יותר ממה שכתב אדמוה"ז בעצמו לגדולי חסידיו ביחס להנהגתם כלפי גדולי וחריפי המתנגדים למי שיודע במה המדובר . ולכן לענ"ד רצוי להתמקד -בנוסף לכל הדברים החשובים שהעלו כאן בעיקר- בעניין חינוך הילדים התווית קו לתמימים ולבנות המלך ושלכולם יהיה ברור יותר להיכן אנו שייכים ומה התנועה שלנו אומרת הרי אחד המגיבים ספר ששאל את אחד מהתמימים מדוע צעק על שליח וההוא גמגם משהו על התנשאות ...כל זה רק מראה על הרדידות ועל חוסר ההשקעה שהיתה באותו בחור באם היו יושבים ומתוועדים עמו ומסבירים לו ולומדים איתו תניא תורה אור ליקוטי תורה דרך מצוותיך ומאמרים של הרש"ב הנלמדים בישיבות והריי"צ ובעיקר את שיחותיו ומאמריו הק של הרבי הרי בוודאי שלא היה לו ולהם הזמן והמורל לעשות שטויות אלו ודעו לכם שזו עדיין לא הבעיה מה עם האינטרנט שנכנס בכל בית ומכלה כל חלקה טובה אצל בחורים ובעלי בתים רווקים ונשואים מדוע עוד לא קם רב פוסק הלכה אחד בחב"ד כולה שייצא חוצץ כנגד תופעה זו הרי אצל הפולישערס אוי ואבוי למי שיכניס טלוויזיה לביתו כשכ"ש אינטרנט ( והקלישאות של הזיבורית שלנו טובה וכו הרי הלוואי וזה היה נכון גם היום) במילים אחרות יש הרבה מה לתקן ולפנינו עבודת התשובה אמיתית שתקח לכולנו הרבה כוחות ותעצומות נפש ואין ספק שראשי העדה הרבנים וראשי הישיבות כולם ללא יוצא מן הכלל צריכם להתכנס ולטכס עצה מה עוד לא עשינו או עשינו בכדי שלפחות הדור הבא ייראה קצת אחרת.....
דאליו גלות !! עד מתי???
משיח נאו!!
ושנזכה להתגלות מלכינו משיחינו נאוו ממש!!!
182.
הפתרון: להתחיל ללמוד חסידות
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
בהתוועדות ו תשרי השתא, ר יואל כהן שי דיבר באב רב אל הבחורים שהשתתפו. דבריו כה נכונים, והם נוגעים ישירות לנושא הדיון. אתמצת את תוכן דבריו:
כאשר כל בחור, וכל אברך צעיר, מרגיש שהוא ה"מנהל של חב"ד", הנה לא רק שהעניינים אינם מתנהלים יותר טוב בנובן הציבורי,
אלא גם ענייניו האישיים של אותו אחד נהפכים פחות ופחות טובים.
ור יואל הביא ע"ז כמה וכמה דוגמאות מסיפוררי חסידים והסביר בטוב טעם ודעת ע"פ חסידות את העניין הזה.
ואף אנן נענה אבתרייהו:
במקום זה שכל אחד יהא המנהל והדואג והשופט והשוטר - שיפתח את דברי התורה של הרבי, וסיפורי החסידים והניגונים - וילמד אליבא דנפשיה.
ואז ודאי ליהודים היתה אורה.
אבל אינני נאיבי, ובטוח אני שהיהצה"ר המעורר אצל האדם חפץ ורצון להתעניין ברכילות ובלשון הרע - ומה טוב בשנאת אחים - לא יתן לשום נימת התחזקות והתעוררות בתוככי ליובאוויטש לתפוס לה אחיזה.
ואין לך קיטרוג גדול מזה על תנועת תורת החסידות החב"ד מיסודו של רבינו הזקן זי"ע והפצתה.
ומסיימים בטוב
183.
הדג מסריח מהראש!
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
כמחנך באחד מהמוסדות של הרבי שבה נמצאים גם צוות וגם תלמידים משני צידי המתרס ברצוני להדגיש מספר דברים:

אילו לאחר ג תמוז תשנ"ד כל מזכירי הרבי היו מתאחדים ביחד ומעבירים מסר אחיד לכל חסידי חב"ד לא היה קורה מה שקרה ב-770 ולא היה קורה כזאת הידרדרות שהגיעה עד שיגעון ממש.

אילו כל רבני חב"ד בארץ ובעולם היו מתאחדים ביחד עם מסר אחד קהילות חב"ד ומוסדות חב"ד היו נראים אחרת.

לצערי הרב היום כל נער וכל תמים מרשה לעצמו לדבר סרה וללעוג לכל משפיע רב מג"ש ראש ישיבה וכן למזכירי הרבי לכנות אותם בשמות גנאי ואין פוצה ומצפצף!

אין זאת כי הדג מסריח מהראש

אם לרבני חב"ד חשובה האחדות וחשוב להם דור העתיד של ליובאוויטש אזי האחדות צריכה להתחיל מהם!

הרב ברוד היקר, נא הפנה את קריאתך, זעקתך לכתובות הנכונות נכון מאוחר, מאוחר מאוד! קם דור אשר לא ידע את יוסף דור וידאו שמכי לצערנו את הרבי רק דרך הוידאו הייתי מעיז לומר דור של "ההיסתדרות החדשה" כן! דור שלא יודע ולא מכיר מהו חסיד? מהו מקושר לרבי? כיצד צריך לכבד את כבודו של הרבי בבית ובחוץ לצערי נתקלתי במשך העשור האחרון בבחורים אשר הלבוש "החסידי" היה בתאם לתקנות צפת והיום אותם בחורים לצערי כמעט הולכים ללא הלבושים או בחורים שלצערי הרב אם בעיות נפשיות (עקב סיבות מצערות שאין כאן המקום לפרטם) והיום אותם "תמימים" מנהלים את 770 מחלקים דולרים ביום ראשון אנשי השביל מחלקים לקח כביכול, כוס של ברכה ועוד דברים הזויים מביתם של אנשי "ההיסתדרות החדשה"

אם האחדות תהיה בין הרבנים וכן בין המזכירים התופעות הנ"ל לא ימצאו את מקומם במחננו הטהור והאמת והשלום אהבו.
184.
הפתרון היא כריתה
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
אני גר בעיר בארה"ב שהי רטוב ממחלוקת. בכל שמחה, בכל תפילה, בהמקוה וכו. פתאום החליטו המשיחיסטים שהגיעו הזמן לפתוח בית םפר חדש - בית כנסת חדש ישיבה חדשה ופתאום נהי שקט - פשוט שלום! זה כבר כמה שנים שזה ככה - יהי להם מה שלהם - רוצים לפתוח בית בפר תפתח, ישיבה תפתח, רק אל תהרוס את הקהילה.
ב"ה הקהילה הנורמלית הלך וגדל.
ולהעיר שכולם שהיו "טאנצן אויף ביידע חתונות" הצריכו לבחור איזה צד. וזה גרם לאחדות אמיתית בין הקהילה הנורמלית. ובאמת אני לא יודע מה קורה בהקהילה השנית - מן הסתם שם גם יש שלום!
185.
brod
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
hishtatafti bakinus shamati kama vekama peomim al inian mashiah gam rav krinsky kotlarsky
ani makir harbe anashim sheitrachaku mehabad vlimud hasidus bglal meshihisem
186.
לא לזאת התקשרתי ולא לזאת התקרבתי
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
הגם שאין דרכי להתכתב בענינים אלו :
אני שזכיתי לשרת כשליח כ30 שנה--והתקרבתי לרבי ולחב"ד לפני כ40 שנה (חונכתי בישיבות "עולמשער ")
כותב בדמע-- שלא לזאת התקשרתי ולא לזאת התקרבתי
187.
למרות שיש כל כך הרבה הודעות...
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
מי בטח יטרח לקראו את ההודעה שלי..? אבל אני חייבת לכתוב, אני חייבת לומר את הדעה שלי דווקא בגלל ש.........
אני משיחיסטית. ולא רק משיחיסטית, אני גם לומדת בצפת..

זה נשמע שיא הפסגה של הקיצוניות?
אז בוא נסביר קצת..
כן, אני מאמינה שהרבי הוא מלך המשיח ושהוא חי.
ואז????????????????

בגלל זה אני יתווכח עם אחרים על הנושא הזה? בגלל זה אני ינסה לגרות למריבות ולהתלקחות..?

אני חושבת, שעם כל חסיד (וחסידה ..) של הרבה היה חושב רגע לפני שהוא מתחיל איזה ויכוח עסיסי, או בא לומר משהו מקומם - שיעצור רגע, ויחשוב----
זה היה עושה נחת לרבה עם הייתי אומרת את זה..? עם הרבי היה כאן לידי ברגע זה, והוא היה מסתכל עלי- הוא היה מחייך... ? או חלילה... ...?

לכן, אנשים- הדבר הכי חשבו כרגע בדור שלנו, זה אהבת ישראל, ואהבת ישראל אמיתית, מכל הלב.
אהבת ישראל שתתבטא בשתיקות מסויימות, הבלגה... התאפקות, והרבה אהבת חינם..

בוא לא נישכח שכולנו בעצם באותו צד, כולנו אוהבים את הרבי שלנו אהבת נפש.. אז למה שנרצה לגרום לו צער.... ????

אני חייבת להודות, שבדרך כלל אני לא אוהבת לקרוא את העיחתון "כפר חב"ד", אבל מן השמיים פתחתי אותו השבת הזאת, ובידיוק "נפלתי" על הכתבה הזאת. אני חייבת להודות שהיא ממש ממש נגעה לי..
הסתכלתי לרגע על עצמי. האם יש בי סממנים שהם קיצוניים?
כן. היה לי סממן שהוא ניקרא קיצוני.
החלטתי באותו רגע, שחסיד אמיתי לא זקוק לקישוטים והצתעצעצועיות למיניהם, ועם זה יביא לאיזשהי אחדות- אפילו קטנה- אז זה יהיה שווה את זה... והורדתי את זה.

אח"כ, כששאלו אותי - מה קרה, למה הורדת...? עניתיבפשטות, שלא צריך להדגיש את ההבדלים בינינו, ואם באמת היתי חושבתשבדרך הזאת אני מפרסמת משיח- אז לא היתי מורידה את זה...

לכן, גולשים יקרים, אני בטוחה שלהודעה הזאת אתם לא תגיעו... הרי יש פה כמעט 200 הודעות, ומי יתחיל לקרוא פה את כולם...?
אבל היה לי חשוב לכתוב את זה, ואם אחד מכם, אם יש בן אדם אחד שחושב שונה ממני, וקורא עכשיו את ההודעה הזאת, אני רוצה להגיד לך דבר אחד:


זה שאני משיחיסטית, זה לא אומר שאני רוצה לריב איתך.
אני מקבלת אותך ואת הדרך מחשבה שלך, אני מכבדת את דעותך, למרות שאני חושבת שונה ממך.

אני לא אוהבת פילוגים, לא רוצה 2 מחנות... רק רוצה לגרום נחת לרבי... אני מקווה שאתה גם חושב כמוני..

בבקשה, בוא נפסיק עם האיבה המיותרת הזאת, הכל כך כואבת...

אני מקווה שכולם יפתחו את העיניים אחרי המאומות הנוראיות האלה שקרו ב-770, ושיצא מזה רק טוב!!

בברכת משיח נאו,

בורג קטן-קטן מתוך המערכת האדירה של חב"ד...

188.
תגובה ל163 - אתה יודע מה חושבים בשכונה ע...
י"ג כסלו ה׳תשס״ז
סיפר לי שליח שהיה עכשיו בכינוס שכאשר התארח אצל אחת המשפחות בשכונה אמרו לו אתה בסדר, אבל את שאר השלוחים אנחנו שונאים!!! כי הם נותנים כח לקרינסקי".
הסיבה לכך שהמוסדות שם הם בעלי גוון אחד ובארץ בעיקר בעלי גוון שונה הוא שיש הבדל בית הבד"צים. צודק 59 שצריך שיהיה גוף על אחד שיכריע אחרת איש הישר בעניו יעשה כאשר תמיד ימצא מאן דהו שיוכל להיתלות עליו.
אגב מי שגר בפלטבוש למשל איננו מחויב לבית דין של קראון הייטס למשל ומכ"ש אם הוא גר מחוץ לניו יורק או ארה"ב שאז אין עליו אלא ה אלוקיו וביכולתו למצוא את העשה לך רב שלו כמו בבבדיחה על פרויקט השו"ת החדש שמכניסים תשובה ומקבלים את השם של הרב.
הלוואי והרעיון של 59 היה יכול להתגשם אך נראה לי שיש מעט מדי שמוכנים להרים את הכפפה ולטפל בשורש המאפשר את הפירוד.
189.
שלום ואחדות ביו אנ“ש יש לך רעיון???
י"ג כסלו ה׳תשס״ז
בעזרת השם בקרוב אזכה לתת לצדקה 8 מילון דולר . יש מספיק אנשים שתורמים לחינוך או לבתי חבד ודברים טובים .אני רוצה לתרום לפרויקט שיבא שלום ואחדות ביו אנ“ש יש לך רעיון???
190.
167 מיתמם
י"ג כסלו ה׳תשס״ז
האם זה רק בישיבת ביתר, האם לא בדיוק כך נוהגים בישיבות הקטנות של רחובות, אור יהודה, ובני ברק?
הטענות אל המשפיעים והמנהלים באותם ישיבות!
אלעזר
191.
תגובה לתגובת COL ב-109
י"ג כסלו ה׳תשס״ז
כתבתם "אנו שמחים שנחה דעתך".
אינני יודע מהיכן שאבתם את המסקנא הזו, דעתי לא נחה כלל!
בכל אופן, אני שמח שאתם שמחים... זו מצוה גדולה...

לעצם הענין,
לדעתי לא קיימת "דרך המיצוע" (והלוואי ואתבדה).
לכל צד יש את הראיות וההוכחות משיחות של הרבי, מתשובות ועוד... שדרכו נכונה במאת האחוזים ! והיא דרכו של הרבי !
אחד מבני משפחתי "משיחיסט", אדם מלא תוכן וחסידישער, לא "פוסטע כיילע" מאותם פוחזים וריקים. יצא לי מס פעמים להתווכח איתו - אני אומר לכם, אין סיכוי ! הכל מבוסס על דברי הרבי עצמו !ועל כל חוברת שנוציא להסביר את הדברים כהבנתנו, הם יוציאו שתיים
"ואלו ואלו דברי אלקים חיים" (?!)

בנוסף לכך, הצד ה"משיחיסטי" הוא מוחצן ושיטתם באה לידי ביטוי בסממנים חיצוניים רבים (לבוש/סמלים/הכרזות) שהינם חלק בלתי נפרד מהאידיאולוגיה והם לא יוותרו על בדל של ענין הפוגע באמונתם, אך דא עקא, שאלו הם הדברים המפריעים לנו ופוגעים באמונתנו ובפעולותנו.

כך, שבעצם קיימות שתי גישות והבנות בדברי הרבי, שהינן כשני קוים מקבילים.
הדברים היו גם לפני ג תמוז ודלא כ- 184 שחושב שהרבנים/המזכירים יכולים או יכלו להתאחד סביב דעה אחת ולפתור את הבעיה. זה לא פשוט ! וודאי היום לאחר כ"כ הרבה שנים כשהדברים הוקצנו והתחדדו מאוד, אבל כבר אז לא היתה אחדות בין המזכירים והיו דעות שונות של רבנים ומשפיעים, בעיניני הפצת בשורת הגאולה (על סמך דברי ותשובות הרבי שמסיבות שלא נבין לעולם, רצה שתהיה אפשרות בחירה כזו) ואני הייתי שם בתנש"א וגם אח"כ...

הפילוג לשני מחנות כבר קיים וכמעט באופן רשמי.
לדעתי, בסופו של דבר נפרד לשתי קהילות נפרדות לחלוטין.
ונשאר ידידים...
יש לי חברים טובים "מזרוחניקים", ליטאים וגם שמאלנים.
אני לא אוכל אצלם בשמחות ולא שולח את ילדי להתחנך אצלם, אבל הידידות נמשכת וכאשר חלילה ישנו אסון היל"ת באחת מהקהילות אף אחד לא מעלה בדעתו לחשוב שזה קרה מפאת המחלוקת משום שאיננו "מחשבים את חשבונו של מקום" ומשום שאין שנאה ! יש חילוקי דעות וזה לגיטימי.

נשתדל לנהוג כבוד זה בזה - קהילה אחת ברעותה - משום שכולנו תלמידי ר"ע... ו"בני אב אחד נחנו" אבל, בקהילות/ארגונים/מוסדות נפרדים.

נתפלל ונקווה שהרבי יתגלה תיכף ומיד ממש ויפה שעה אחת קודם !
ורק אז נדע "איזו היא דרך ישרה"...
"לעבדו שכם אחד".


מגיב 52 (שצונזר)

192.
אני לא חסיד ונתקלתי בכתבה הזאת במקרה
י"ג כסלו ה׳תשס״ז
אך מחובתי להביע את דעתי.
אני מסכים ב 100% עם מגיב מס 15. אני לא עוין כלל את החב"ד וההיפך הוא הוא הנכון, אך לא ברור כ"כ לאנשים כמוני שיש שני זרמים בחב"ד. וכ"כ למה? כי אפי הזרם הריאליסטי לא מסוגל להצהיר בפה מלא על פטירתו של הרבי. למה לא יופיע, התיאור שמגיע לו ושמעוגן בכתבי הקודש "זכרון צדיק וקדוש לברכה", בכל איזכור שמו.
האם השמים יפלו לכם על הראש.
זה כבר 12 שנה שאני מצפה להתנהגות בוגרת זאת, כשמיישרים עיניים מול המציאות קל יותר להתמודד איתה. למה הדבר דומה: לילד קטן שאחד ההורים הלך לעולמו ר"ל. אם מסתירים ממנו את האמת אלא אומרים לו שהוא יצא למסע ארוך, הוא יצפה לראות אותו כל רגע (אל תדברו אתי על תחית המתים, זה לא שייך לכאן בכלל!!!), דבר שישתק אותו כל חייו. אם מסבירים לו מה המשמעות האמיתית של האירוע שהתרחש הוא יאזור כוחות וניתן להדריך אותו בהתמודדות.
לפי דעתי אם חסידות חב"ד (אני מתכוון למחנה של הרב ברוד) תלך בדרך הזאת הקבוצה השניה לא משרוד לאורך שנים.
אחת הסיבות היא שהם ניזונים מאי הכחשות הימצאות הרבי בתוכנו. (הייתי מאוד רוצה לדעת מי המציא את עיניין קבלת תשובה דרך האיגרות)
עלו והצליחו
193.
לכל המגיבים שליט"א!
י"ד כסלו ה׳תשס״ז
מונח לפני דף שכותרתו היא: " נקודות משיחה מיוחדת במוצש"ק תרומה ב אדר אחרי תפילת ערבית והבדלה שנת הקהל תשמ"ח ותשמ"ח"
דף זה נשלח בפקס לכל ריכוזי אנ"ש מייד לאחר השיחה של הרבי. שיחה זו גרמה לרעדה בלבבות החסידים כידוע ומפורסם.
ובדף זה יש קטע שאומר הכל וראוי להתבונן בו ואשמח לקבל דברי פרשנות והסבר על זה .
ציטוט: " ומובן ופשוט ואין צריך להדגיש שכל העניינים עוברים למי שצריך ומתי שצריך וכשם שמשה רבינו מסר את המלחמה בעמלק ליהושע תלמידו ואח"כ מסר לו את התורה ועל ידו לאנשי כנסת הגדולה וכו וכל זה עוד בחיים חיותו בעלמא דין ומזמן לזמן נוסף יותר בקבלת יהושע כמו כן הוא בנידון דידן". סוף ציטוט.
נראה לי שכאן טמון הפתרון, ובעניין זה צריכים לדון גדולי הרבנים והמשפיעים בחב"ד כי הדברים מדברים בעד עצמם.
194.
Open Your Eyes
י"ד כסלו ה׳תשס״ז
When i became Baalat Teshuvah almost 30 years ago I loved the achdus and the desire of all Chassidim to "mechaven" on what the Rebbe reall wanted from each of us.
not everyones Avoda was the same but everyone worked for the same goal.
And there were always Mashpiim.
If I knew than how we will look today who knows if I would have chosen Lubavitch.
Erev Chag Hageula..
Chassidim have to know that Meshichist dont look to be "The weird ones" they want to be together with their brothers and if they give up the privlage to be accepted its only because they believe in what they do and want to do for the Rebbe.
There are extremists on both sides. poeple who are not tolerant of others. the rest just want to do what is right and end this unbearable situation.
195.
770 our home
י"ד כסלו ה׳תשס״ז
I agree to divide, but it will have to be done "bedarke noam" so a place what has more meschichisten will remain like that. So what will be with 770 should we give it up (where will we have our big shluchim photo,in the OHEL?....)
196.
al ma hamachloket
י"ד כסלו ה׳תשס״ז
ב"ה
כל כך מוזר לראות איך שהמהיגות הפוליטית באה"ק אבדה את הראש ומצער לראות דוגמא מכך בחב"ד.
מדברים על התנתקות, על שתי זרמים, על פירוד, והרב ברוד שיחי שמצליח כ"כ יפה לנתח את הבעי של המנהיגות הפוליטת בארץ הרי כשמגיע ל"מנהיגות" החבדית שהוא בודאי מחשיב א"ע כחלק ממנה הרי שם "אין חבוש מתיר עצמו". מה שלפעמים מבין ילד קטן תמים לא מבין גם הוגה דיעות כשהוא "חבוש".

אולי שמישהוא ינסה קודם להסביר על מה המחלוקת, מהיכן היא צומחת.

כל חב"ד אילו שיונקים את דעותיהם משיחותיו הנהגותיו והדרכותיו של הרבי
יודעים בפשטות הכי גדולה:
שהרבי הוא נשיא הדור
שנשיא הדור הוא משיח
ש"הגיע זמן גאולתכם" והנה משיח בא!
כולם גם ראו שהרבי עודד את הכרזת ה"יחי" (לפני ואחרי כז אדר)))
מכירים את ההתועדות בכינוס השלוחים תשנ"ב בה מודיע הרבי שמעתה ישנה לשלוחים עבודה חדשה ומיוחדת להביא לימות המשיח (כמובא בשיחה המוגהת).
וגם ברור לכל שהרבי הוא כעת מנהיג הדור והוא נמצא אתנו בכל המצטרך.

אז כשמדברים על רובם ככולם של חסידי חב"ד שדברים הנ"ל ברורים אצלם יכולים להיות ואף חיובי הדבר שיש בזה גופא חילוקי דעות ואפילו וויכוחים קיצוניים איך להביא ולבטא זאת בפועל כלפי חוץ, ואף כלפי עצמנו. וטבעי הדבר שחלק גם עושים טעויות.
ובפשטות שאין בענינים כמו אלו דעה מוחלטת ויש גם שינויים בביטוי הדבר מצד המקום ובלשון הרב שזה תלוי ב"חב"ד שעל אתר".

ההבדל אם כן בין חבדניק אחד למשנהו בדעותיו (בחב"ד) הוא כל כך דק עד שקשה להגדיר זאת ברור.
היטיב לבטא את זה שונא חב"ד אמיתי ד"ר ברגר בכתבתו המושמצת על חב"ד בנושא המשיח. כששאלו אותו גורמים "רשמיים" של חב"ד מדוע הוא משמיץ את כל שלוחי וחסידי חב"ד בכך, שיפנה את כתבתו ל"משיחיסטים". הוא ענה בפשטות אני כותב נגד ההשקפה החבדית וכל חב"ד מאמינה בכך. הוא הוסיף שנתן אתגר לאילו שבאו איליו בטענות להמציא לו מכתב רשמי חתום על ידי מנהיגי ורבני חב"ד (של הצד המתון בחב"ד) שאין להאמין היום שהרבי משיח והוא מחכה למכתב עד היום!

אז בואו ונגיע למסקנה שבדעות המהותיות קשה למצוא ניתוק.
ואם כן החילוקי דעות בתוך הנ"ל עצמו הרי אינם סיבה מספיקה לניתוק.
נדמה שהיו חילוקי דעות יותר מהותיים עשרות שנים קודם בין החסידים. אם בשנים ראשונות בין זקני החסידים לצעירי החסידים ביחס למהות ה"שליחות" כשזה רק התחיל (והזקנים נתנו לכך ביטוי ופירוש יותר שמרני והצעירים ביטוי יותר קיצוני כידוע (עד שהזקנים טענו שהצעירים מסלפים את חב"ד המקורית של "עבודה" ופנימיות"), ואם בשנים אחרונות יותר בענין השכונה כשהרבי דיבר שיחות כה חריפות בענין והיו דעות מחולקות הרבה יותר וגם הי יותר ברור מהותו של כל צד, ואעפ"כ לא היתה מחשבה על ניתוק בחב"ד.
ולדאבוננו גם תופעה של "מהרסייך ומחריבייך ממעייך יצאו" ידענו גם בעבר.
אבל הי ברור: שלפי ערך, כל זה תופעות חיצוניות וחב"ד מספיק חזקה להתגבר ע"כ (ולאו דוקא ע"י ניתוק, כשיטת החוגים האחרים ויחסם ליהדות שאינה אורטודוכסית וכיו"ב).
(גם משוגעים והוזים למיניהם אין זה חידוש של השנים האחרונות).

א"כ ברור שאין שני מחנות קוטביים בחב"ד אלא יש שני מחנות (ויותר משנים) פוליטיים של חבדניקים (כשבכל מחנה היסוד העיקרי למחלוקת זה יכול להיות אישי, פוליטי, ויכוח על כוח שליטה וכסף, וכיו"ב).
ואם יגיעו למסקנא פשוטה זו ויבינו שהמחלוקת איננה כלל בעצם רק בגילויים (ולאו דוקא גילוי אלוקות אלא לפעמים גם גילוי ה"ישות"), יש בכח הכרה זו לשמור (והיא אמנם שומרת) על הגחלת.

ולכן צדק הרב ברוד שח"ו צעד כזה בטבעו מסוגל לגרום לפירור מוחלט של החוט, כי לא מדובר רק בשתי מחנות, בפוליטיקה החבדית יש יותר משני מחנות ויותר מעשרים מחנות.
(ולדוגמא אם כל המתנגדים להנהגה הנוכחית של צא"ח יחשבו שונה מהמסקנא של הרב ברוד (בשלילת הפירוד), יקומו לא רק שני ארגונים באה"ק אלא עשרות.
וד.א. אישית אני מעריך את הגישה של צא"ח באה"ק שביטא הרב ברוד).

אינני מתיחס כאן לשוליים שישנם קיצוניים משני הכיוונים עד לידי הרמת יד וכיו"ב שזהו יחידים וגם זה הי מאז ומתיד לדאבוננו (ולא חשבו להיפרד מאותם משפחות שהם היו בעבר אילו שהתבטאו בכח ואלימות מילולית ופיזית ב 770 כידוע).
וכמובן שזוהי עבודה לא קלה הטיפול בזה.

ב"ה חב"ד מתפתחת וגדלה ואם מתיחסים לאה"ק (ועד"ז בחו"ל) רואים במוחש שכחסידים ושלוחים משני חלקי הדעות מצליחים לקרב יהודים ליהדות וחסידות. ולדוגמה בולטת הצלחת השלוחים בתל אביב, שישנם שם שני סוגי השקפות לביטוי השליחות ורואים במוחש שקשה לומר שצד אחד הצליח יותר בגלל שהשקפתו שונה ומהם יראו ויבינו וכל אחד במסילתו יעלה.

ולסכום, נראה שכמו שהוא בכל המחלוקות גם כאן הבעי הוא השאור שבעיסה.
ובפרטיות יותר, בכל מחלוקת עם שני צדדים שעדיין מתכוונים פחות או יותר לש"ש אפשר עוד איך שהוא להסתדר. הבעי היא שכידוע בכל צד ישנם גם בעלי המחלוקת "דתן ואבירם" שכלל לא מעניין אותם סיבות וצדדי המחלוקת (הם כלל לא חלק משני הצדדים הנ"ל) אותם מעניין רק דבר אחד לעשות בטוח שמחלוקת זו תמשך בכל מחיר ומהם בעיקר צריך ליזהר).
ולהעיר גם ממשפט שלמה מי האשה שהסכימה לחתוך את הילד.
וכבר נצטווינו "האמת והשלום אהבו".

נ.ב. אין בהנ"ל כונה להיות גמיש כלפי החלטת הרב והשליח במקום מסוים איך צריך להיות הגישה בכל הנ"ל
ואיך להתיחס לאילו שאינם מצייתים להוראת הרבנים וכמבואר בשו"ע וידוע תוקף דעתו של הרבי בזה וז"פ, אך שוב כל זה שאלה פרטית כלפי אותם יחידים ולדאבוננו גם העדר ציות לרבנים ופס"ד ראינו בעבר (והלוואי שלא היינו יכולים לומר בזה "ואשימם בראשיכם" וד"ל)
197.
outsider
י"ד כסלו ה׳תשס״ז
there are many problems with important issues tznius etc. in chabad and all the energy is going in arguing about narishkeiting instead of working together on the real problems wich without being adressed is getting worse R "L and that is what the yetzeris doing by the machlokes to disract the rabbonim from the real issues if there would be two groups with their own rabbonim and each groups rabbanim would work seprately each with their own people to strenthing real yiddishkeit issues lihorim keren hatorah vhadas then there would be kinas sofrim and maybe later you could make shalom but if the rabbonim are arguing then nobady listens and there be a churban in basic yiddishkiet so the yetzer dosent care so much about the machlokes as he is trying to distract from the real issues and you have to wake up before its to late
with all due respect
a dvice from a outsider
198.
חילוק? פילוג?...
ט"ו כסלו ה׳תשס״ז
תפסיקו להםתכל על זה כחבורה עצמאית והיא לא תהיה כזאת.
אם אתה מביט באדם כשונה ממך, הוא אכן יהא כזה, אך רק בגלל שאתה מסתכל עליו ככה.
עדת החסידים צריכה (חייבת) להחזיק את עצמה ביחד, אז הוא עם כיפת יחי והוא לא, אז הוא מאמין ככה והוא לא ,אז הוא לוקח חומר כזה והאחר כזה. אנו חייבים להתמקד במטרה להביא משיח בפועל ממש.
ב י ח ד!
אנו כולנו בנים של אותו משלח, הוא בדרכו ואני בדרכי אך לשנינו אותה מטרה ולכן עד השגתה אנו מוכרחים לעבוד יחדיו. זה מה שהרבי הטיל עלינו.
199.
אל תגזימו!!
כ"ב כסלו ה׳תשס״ז
אני לא מבינה בשום פנים ואופן את אלה שכותבים ש"הפילוג כבר כאן" והחבל כבר נקרע.
זה פשוט לא נכון! תסתכלו סביבכם כמה הרבה חיים בשלום עם דעות מנוגדות לחלוטין. והם אכן חיים בשלום, כל אחד שותק ובולע כשמרגיז אותו. ונכון, זה עלול להתפרץ בסוף ולכן צריך למצוא פתרון.
אבל הפילוג לא כאן!!!!!!!!!!!!!!! ויש לנו המון סיכוי להתאחד שוב!!!!!!!
משיח NOW ממש ממש!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.