מערכת COL | יום ט' כסלו ה׳תשס״ז 30.11.2006

תומכי התמימים נפגשו בישיבת חב"ד 'חזון אליהו'

ערב הוקרה מיוחד נערך השבוע בהיכל ישיבת חב"ד 'חזון אליהו' בתל אביב. תלמידי הישיבה – התמימים התכנסו למפגש מיוחד עם תומכי התמימים, ביניהם ר' נעמן שקולניק יו"ר אגודת ידידי חב"ד בתל אביב, עו"ד מר יצחק מירון שהישיבה קרויה ע"ש אביו ר' אליהו ע"ה ומר בנציון בנאי ■ אורח הכבוד לערב היה הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר  לסיפור המלא
תומכי התמימים נפגשו בישיבת חב
ערב הוקרה מיוחד נערך השבוע בהיכל ישיבת חב"ד 'חזון אליהו' בתל אביב. תלמידי הישיבה – התמימים התכנסו למפגש מיוחד עם תומכי התמימים, ביניהם ר' נעמן שקולניק יו"ר אגודת ידידי חב"ד בתל אביב, עו"ד מר יצחק מירון שהישיבה קרויה ע"ש אביו ר' אליהו ע"ה ומר בנציון בנאי שהסיר את הלוט וחנך בערב זה את חדר האוכל והמטבח של הישיבה אשר נקראו ע"ש אמו מרת חוה ע"ה.

אורח הכבוד לערב היה הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, הרב יוסף גערליצקי  מנהל בית חב"ד בתל-אביב ויו"ר מוסדות חב"ד בעיר, הרב מאיר אריה שמערלינג ראש הישיבה, המשפיע הרב שניאור זלמן כהן, המשפיע הרב שלום בער בוטמן, הרב שאול רייצעס ר"מ בישיבה והרב לוי וולף מנהל הישיבה.

מנחה הערב הרב שמואל וולף משלוחי הרבי ליהוד ובעבר תלמיד שליח בישיבה, העלה סקירה על תולדות הישיבה מאז הקמתה לפני כ-5 שנים אז מנתה שבעה תלמידים ועד היום, כאשר את ספסלי הישיבה חובשים למעלה מ- 50 בחורים ואברכים, זאת בנוסף ליותר ממאה וחמישים בוגרים שהספיקו בשנים אלו להקים משפחות חב"דיות לתפארת.

את נאום הפתיחה נשא המארח הרב יוסף גערליצקי שביאר את ההבדל בין 'עבודת הצדיקים' ל'עבודת בעלי התשובה' ברוח פרשיות השבוע. דווקא בחרן – חרון אף של מקום בעולם הקים יעקב אבינו את 'שבטי י-ה', דווקא הקושי, אמר הרב גערליצקי להקים במרכז תל אביב ישיבה, היא זו שמביאה לתוצאות. במהלך דבריו הביע הרב גערליצקי את תודתו לנדיבים על השותפות שלהם באחזקת הישיבה.

את המשא המרכזי נשא הרב יונה מצגר, בדבריו שיבח את פעילותה של הישיבה שזכתה לקרב יהודים רבים לאביהם שבשמים, ותיבל את דבריו במדרשים מפרשת השבוע אודות עבודתו של יצחק בעבודת הבירורים וסיים את דבריו בברכה נרגשת להוספת אלפי תלמידים לישיבה.

ראש הישיבה הרב מאיר אריה שמערלינג הביא את ברכת התלמידים והצוות לתורמים, וביאר בהרחבה על חשיבות מצות המעשר הרב שמערלינג קישר את דבריו לפרשת השבוע בה קראנו על יצחק אבינו שמצא מאה שערים משום ש'אומד זה למעשרות היה', הרב שמערלינג קיבל בברכה את השלוחים שהגיעו מישיבות מוריסטאון ואהלי תורה בתחילת זמן החורף לחזק את הישיבה, התמימים שמעון אש, לוי יצחק ביגס, שניאור זלמן וויינברג, חיים סלבטיצקי, אפרים רובין ומנחם מענדל שפוץ שבואם הוסיף רוח חסידית בחלל הישיבה ובסביבותיה.

את מסכת הנאומים חתם המשפיע החסידי הרב שלום בער בוטמן בסיפור קצר וקולע שהופנה אל הידידים. "אב ובנו הולכים בערב שבת וקונים חמש חלות לסעודות השבת. בדרכם חזרה פוגש בהם עני שמבקש את עזרתם והם נותנים בידיו שתי חלות. לאחר מכן שואל האב את בנו, בני, כמה חלות נשארו לנו? והבן עונה כמובן שבידם נשארו שלש חלות. בסיום סעודות השבת שואל האב שוב את בנו, בני, כמה חלות נשארו לנו? עונה הבן, בידנו לא נשאר כלום. עונה לו האב, התשובה אינה נכונה - נשארו לנו שתי חלות...

הערב לווה ע"י הכנר החסידי ר' מאיר רוזן בניגוני שמחה כאשר עשרות התלמידים רוקדים יחד עם הידידים.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יישר כח
י"ב כסלו ה׳תשס״ז
הישיבה ב"ה בשנים האחרונות פורחת ומשגשגת...
עלו מחיל אל חיל
בוגר השיבה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.