מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשס״ז 27.11.2006

צפת: האברכים ישתלמו בלימודי שחיטה

כולל חב"ד בצפת פועל לאתר מקומות תעסוקה לאנ"ש וזאת בכדי לאפשר להם להתפרנס בכבוד. בקרוב יפתח קורס לשחיטת עופות. הקורס יכלול חלק עיוני, מעשי ומשולב עם סטאז', והוא יועבר על-ידי רב מוסמך ושוחטים יראי שמים ומקצועיים ■ "המטרה היא לגרום לאנשים להתפרנס בכבוד שזו המצוה הגדולה ביותר: "המעמידו על רגליו", אומרים ב"כולל חב"ד"  לסיפור המלא
צפת: האברכים ישתלמו בלימודי שחיטה
(ארכיון)
כולל חב"ד בצפת פועל לאתר מקומות תעסוקה לאנ"ש וזאת בכדי לאפשר להם להתפרנס בכבוד. ל-COL נודע כי לפני מספר חודשים נערכו אבחונים לאנ"ש מחוסרי עבודה על-ידי חברה מפורסמת בירושלים המורכבת מפסיכולוג, גרפולוג ועוד.

לאחר שאותרו תחומי העבודה המתאימים, הוטלה על אברך משימה למצוא מקומות עבודה, או לסייע בעבודה על פי האבחון. הרב יורם מעודה מהנהלת 'כולל חב"ד' בצפת סיפר ל-COL כי "אחד מהאברכים אובחן כמוכשר לעבודות גרפיות.

"כולל חב"ד" בראשות הרב שלום דוכמן רכש עבורו מחשב, סייע לו במימון קורס לגרפיקה, ואף פירסם אותו בעיתונות המקומית. לאישה אחרת, מצאנו עבודה במזכירות, וכן הלאה".

לפרוייקט מסייע גם יוסי קליין רכז תעסוקה לחרדים, איזור הצפון מטעם אירגון הג'וינט, וכן עו"ד גיא פלאח נציג IDT בצפון (חברת תקשורת גדולה) שאמורה לפתוח בצפת סניף. "המטרה היא לגרום לאנשים להתפרנס בכבוד שזו המצוה הגדולה ביותר: "המעמידו על רגליו", אומרים בכולל חב"ד צפת בהנהלת הרב יוסף-יצחק חיטריק.

וכעת, יפתח בקרוב קורס לשחיטת עופות. הקורס יכלול חלק עיוני, מעשי ומשולב עם סטאז'. הקורס יועבר ע"י רב מוסמך ושוחטים יראי שמים ומקצועיים.

עלות הקורס: 1800 ₪ והוא כולל גם כלי עבודה (סכינים ואבני השחזה). ל-COL נודע כי ישנה אפשרות גבוהה מאוד להשמה בעבודה למסיימים בהצלחה את הקורס. במהלך ובסיום הקורס יתקיימו מבחנים והמסיימים יקבלו תעודה מוסמכת.קיימת אפשרות למלגה.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
חבל מאוד שמנתבים את מחוסרי תעסוקה דווקא...
ו' כסלו ה׳תשס״ז
מי שעוסק בתחום שחיטת העופות יודע שזה ממש לא מקצוע מכובד כבר כמו שהיה לפני כמה שנים . קורסים ללימודי שחיטה צצים כמו פטריות בגשם והשוק ממש מוצף בשוחטים דבר שגורם לגופים שמעסיקים שוחטים לזילות בתנאי השוחטים ולהרעת תנאים באופן חסר פרופורציה . גם ככה הפרנסה כיום בשחיטת עופות בארץ ממש לא משהו וכל שוחט ותיק ומומחה הפך זה לא מכבר (מבחינת המשחטות והמעסיקים) לפועל ייצור רגיל בגלל ההצפה בשוחטים .
כולל חב"ד לתשומת ליבכם....
2.
סטטיסטיקה
ו' כסלו ה׳תשס״ז
לפי הנתונים ידוע שרק 10 אחוז מהשוחטים שלמדו את המקצוע באמת עוסקים בזה . זה עבודה קשה ומפרכת בארץ . עובדים בערך 12 שעות עבודה פיזית ומאומצת מאוד . אנשים נושרים כבר בהתחלה
3.
Gloves
ו' כסלו ה׳תשס״ז
Its strange
I did not know that our shochetim use gloves when they shecht.

Please explain
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.