מערכת COL | יום ח' כסלו ה׳תשס״ז 29.11.2006

'בית-מקדש מעט' נחנך בגלאסטנבורי קונטיקט

הבניין החדש של בית-חב"ד בגלאסטונבורי, קונטיקט,  נפתח השבוע לראשונה במעמד 'שבע ברכות' לחתן ר' שמואל וולבובסקי שנישא בשבוע שעבר ב'אוהלי-תורה' בקראון-הייטס עב"ג לבית משפחת רסקין ■ בית-חב"ד בניהול אחיו השליח הרב יוסף וולבובסקי החל לפעול לפני שש שנים ומצליח למצוא 'יהודים חדשים' ולהעניק עצות בחיי היום-יום ■ צוות COL השתתף בפתיחת בית-חב"ד ושמע על הפעילות, המהפכה שחולל בקרב יהודי המקום וגם: מדוע שער הכניסה כה גבוה?  לסיפור המלא
'בית-מקדש מעט' נחנך בגלאסטנבורי קונטיקט
'בית-מקדש מעט'. מבנה בית-חב"ד, השבוע • צילומים: מאיר דהן, COL
מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

התרגשות רבה ליהודי גלאס-טוסבערי, קנדיקייט: המבנה המרווח של בית-חב"ד, בהנהלת הרב יוסף וולבובסקי נפתח השבוע לראשונה, במעמד 'שבע ברכות' לחתן ר' שמואל וולבובסקי שנישא בתחילת השבוע ב'אוהלי-תורה' בקראון-הייטס עב"ג לבית משפחת רסקין.

השליח הגיע למקום לפני 6 שנים לערך והחל לנסות ולאתר יהודים, על-מנת לפעול עימם. "בניגוד למה שחשבתי", הוא מספר בראיון ל-COL, "יש פה הרבה יהודים, אך צריך לעבוד קשה בכדי להגיע אליהם. הם מפוזרים בהרבה עיירות סמוכות כדוגמת
הארדפורד. כאן, אין כמעט יהודי שמגיע אליך מעצמו, אתה צריך להגיע אל כולם ובשביל זה עשינו עבודת שטח גדולה מאוד שעוד לא סיימנו".

לאחר מספר חודשים, התחיל הרב וולבובסקי לקצור פירות. "אנשים החלו להשתתף בפעילות שלנו. ההפתעה הגדולה הייתה: פתיחת שיעורי-תורה ליהודים צעירים ומבוגרים. למעשה, אם אני מסכם את שנות פעילותי במקום זה, הרי ששיעורי-התורה - זו אחת ההצלחות הכי גדולות שלנו, ב"ה".

הסיפור מאחורי 'בית-מקדש מעט'

בסיום כל שיעור ושיעור, יושב השליח לשוחח עימם על 'ענייני דיומא' ונותן להם עצות לחיי היום-יום. הקשר עם משתתפי השיעור, הלך והתהדק גם עם שאר בני המשפחה של המשתתפים. במקביל, בית-חב"ד מפעיל גם תוכניות מיוחדות לילדים ונשים.

צורתו החיצונית של בית-חב"ד, מפתיעה. את התשובה, קיבלנו במהלך ה'שבע ברכות'. השליח בירך שהחיינו על פתיחת בית-חב"ד וסיפר את הדרך הארוכה מאז חשב על רעיון הקמת המבנה ועד לרגע המאושר, בו הוא מברך על המוגמר. לאחר-מכן, חשף מה עומד מאחורי הכניסה הלא-שגרתית של המבנה.

"בפגישה הראשונה שלי עם האדריכל", סיפר השליח, "הוא שאל אותנו אם יש לנו צילומים של בתי-כנסת בעולם ואמרתי לו שאין לי. האדריכל, שאינו יהודי, חיפש באמצעות תוכנת 'גוגל' ומצא... תמונות של בית-המקדש.

"הוא התעמק בתמונות השונות של בית-המקדש (שהשער שלו גם גבוה) ורק לאחר-מכן התחיל לתכנן את מבנה בית-חב"ד שלנו".

האבן האחרונה

המבנה המרווח מכיל בית-כנסת, אולם אירועים, חדר לשיעורי-תורה היומיים, ספרייה לעילוי-נשמת הרב אברהם-דוד וילהלם, משרדים, מטבח, מועדון צבאות ה' ועוד.

מימון המבנה נזקף לזכותם של מספר אנשים מהקהילה המשתתפים יום-יום בשיעורי התורה, שזה, כאמור, אחת ההצלחות הגדולות של בית-חב"ד. כמו-כן, גם הרב יוסף גופין, השליח הראשי לעיר הארדפורד, נטל חלק בלתי-מבוטל.

"ידוע שכל מצווה שאדם מקיים", סיים הרב וולבובסקי את דבריו, "זה מוסיף אבן לבית-המקדש השלישי ויהי רצון, שמבנה זה, יהיה האבן הגדולה והאחרונה של בית-המקדש שייבנה תיכף ומיד בביאת משיח צדקנו".

יש לציין כי הבנייה עוד לא הושלמה והפתיחה הרשמית תיערך לאחר חג-הפסח.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
כל הכבוד!
ח' כסלו ה׳תשס״ז
כל הכבוד יוסף ב"ה שהחיינו וקיימנו לזמן הזה שתלכו מחיל אל חיל לנח"ר המשלח
2.
Rabbi Yosef Wolvovsky
ח' כסלו ה׳תשס״ז
mazel tov mazel tov !
as a bochur which has spent time asisting rabbi wolvovsky in his shlichus it is great to see that he and his wife are not only fulfing their shlichus to the fullest but are also able to see a great measure of success
3.
מז"ט מז"ט!
ח' כסלו ה׳תשס״ז
ומה אתך לוי? (אחי החתן) אתה לא נואם רק רוקד?

חבר טוב

נ.ב. פאר געזונטערהייט, שיק א גערוס.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.