מערכת COL | יום ו' כסלו ה׳תשס״ז 27.11.2006

וינה: שליח חב"ד התראיין לכלי-התקשורת והביע מחאה

כלי-תקשורת רבים הגיעו אתמול (ראשון) לזירת התקרית בבית-הספר חב"ד בווינה, שחלונותיו נפוצו על-ידי אנטישמי שנתפס מאוחר יותר ■ מנהל בית-הספר השליח הרב יעקב בידרמן אמר כי שמע שהתוקף אמר לשוטרים ששמו "אדולף היטלר" אולם הדיווח לא אושר על-ידי המשטרה ■ "אני לא רוצה ליצור את הרושם שהיהודים הוכו שוב ברחובותיה של אוסטריה", אמר אריאל מוזיקאנט, ראש הקהילה היהודית באוסטריה  לסיפור המלא
וינה: שליח חב
שמשת החלון המנותצת בבית הספר בוינה, אתמול
משטרת אוסטריה עצרה אתמול (ראשון) אדם החשוד בפריצה לבית ספר יהודי בווינה וניפוץ החלונות והקרמיקה בתוכו. מנהיגי הקהילה בעיר גינו את התקרית והגדירו אותה כתקרית האנטישמית החמורה ביותר ב-20 השנה האחרונות.

בית הספר, בו לומדים 360 תלמידים מהגן ועד התיכון, היה ריק בשעת הפריצה ולא הוצבה עליו שמירה. השוטרים עצרו את האיש במקום, לאחר שתושבים המתגוררים בסמוך לבית הספר שמעו רעשים והזעיקו אותם. סוכנות הידיעות האוסטרית דיווחה, כי החשוד הינו קרואטי בשנות השלושים לחייו.

"אני לא רוצה ליצור את הרושם שהיהודים הוכו שוב ברחובותיה של אוסטריה", אמר אריאל מוזיקאנט, ראש הקהילה היהודית באוסטריה. "מדובר במעשה וונדליזם לשמו, אך זו אינה טרגדיה", אמר מוזיקאנט והוסיף "איננו יודעים עד כה, אם מדובר במעשה של אדם הלוקה בנפשו או אקט פוליטי כלשהו". יחד עם זאת, מוזיקאנט ביקש להדגיש כי "אין ספק שמדובר במעשה אנטישמי, שבוצע מתוך זעם ושנאה וזה מאוד מטריד".

בזמן הלימודים בבית הספר, מוצב שומרים באזור בית הספר. ואולם, לדברי מוזיקאנט, אין באפשרותה של הקהילה להקצות משאבים לשמירה על 40 המבנים שלה בווינה.

מנהל בית הספר יעקב בידרמן אמר כי שמע שהתוקף אמר לשוטרים ששמו "אדולף היטלר" אולם הדיווח לא אושר על-ידי המשטרה. בידרמן הביע תקווה שהתקרית תביא להגברת המודעות בנושאי גזענות ואי-סובלנות.

מדובר בתקרית החמורה ביותר בשנים האחרונות של פגיעה במבנה המזוהה עם הקהילה היהודית. בשנים האחרונות נרשמו באוסטריה מספר תקריות של איומים ומכתבי נאצה כלפי יהודים אך לא דווח על פגיעה ברכוש יהודי.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אוסטריה מנסה לחפות על אנטישמיות
ו' כסלו ה׳תשס״ז
התוקף אכן הזדהה כאדולף היטלר והדבר אושר ע"י השוטרים שעצרו אותו, ואולם דובר המשטרה סירב לאשר זאת רשמית שכן המימשל מנסה ליצור רושם שמדובר במקרה ואנדליזם רגיל שאינו קשור לאופי היהודי של המוסד
2.
אל תירא ואל תחת
ט"ו שבט ה׳תשס״ז
יעקב, אל תפחד !
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.