מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשס״ז 26.11.2006

הרב הבלין תוקף: "העירייה מפרה חוק"

הרב משה הבלין ראש ישיבת 'תומכי-תמימים' בקריית גת ורב העיר התראיין לאתר האינטרנט 'קריית-גת נט' וקבל על שהעירייה לא אוסרת מכירת בשר חזיר בעיר. "לצערי החוק לא נאכף על ידי העירייה וזאת מאחר והעירייה פשוט פוחדת מהציבור הרוסי ומהעולים. העירייה מפרה חוק ומפחדת מהציבור הרוסי בעיר" ■ וגם על פרשיית סלטי צבר שנחשפה לראשונה ב-COL: "התעורר חשד שיש גם כאלה שאינם יהודים בין עובדי המפעל והבהרנו כי הם לא יורשו להדליק את התנורים להבעיר את האש. הנהלת המפעל הסכימה איתי   לראיון המלא
הרב הבלין תוקף:
הרב משה הבלין
הרב משה הבלין, רבה האשכנזי של העיר, מעולם לא נחשב למי שנחבא אל הכלים. הוא אינו מהסס להביע דעתו, לעיתים במילים חריפות, בעינייני דיומא ובעינייניה של העיר. מעמדו החזק בתנועת חב"ד. שהוא נחשב לאחד מעילוייה, ומעמד האיתן בקרב הציבור הדתי והחרדי בעיר, מקנים לו כח פוליטי, הרבה מעבר לחלקו של הציבור החרדי בקרב תושבי העיר ולא איש כמו הרב הבלין יהסס מלנצל את הכח הפוליטי לקידום ענייני חב"ד והציבור החרדי. השבוע שב הרב הבלין מכינוס שלוחי חב"ד בניו יורק ואנו ניצלנו את ההזדמנות על מנת לראיין אותו.

באחרונה הודעת כי תבדוק את יהדותם של עובדי מפעל צבר. רק ליהודים יהיה מותר לעבוד בצבר?

לא ברור לי על מה הצעקה. הלכה ברורה היא שמי שמאכיל את הציבור צריך להיות יהודי. הפירוש המעשי הוא כי מדליקי התנורים והמבשלים חייבים להיות יהודים כשרים ואין הקפדה על יתר הפועלים. בביקור שלי במפעל התעורר חשד שיש גם כאלה שאינם יהודים בין עובדי המפעל והבהרנו כי הם לא יורשו להדליק את התנורים להבעיר את האש אך הם כשרים לכל דבר אחר. ולשמחתי הנהלת המפעל הסכימה איתי. אבל בכך אין כל חדש וכך נוהגים מימים ימימה בכל הקשור במפעלי מזון.

מה דעתך על כך שבעיר אפשר לקנות בשר חזיר?

אני יודע היטב על כך. מכירת בשר חזיר ועוד בשבת היא בניגוד לחוק עזר עירוני האוסר על המכירה. אבל לצערי החוק לא נאכף על ידי העירייה וזאת מאחר והעירייה פשוט פוחדת מהציבור הרוסי ומהעולים והיא לא פועלת נגד החנויות שמוכרות בשר חזיר בפומבי.

ומה אתה עושה כנגד התופעה הזאת?

מה אני יכול לעשות? הרי העירייה מפירת חוק. אנחנו בעיר הזאת לא רוצים להגיע למקומות שירושלים הגיעה אליהם. אף אחד בקרית גת לא היה רוצה לראות את הדתיים יוצאים למלחמה להנגשויות עם שוטרים ולהבערת מכולות אשפה.

יש לך פגישות קבועות עם ראש העיר?

לא אין לנו פגישות קבועות ויכול שיעברו הרבה חודשים עד שנפגש.

ומה בעניין מעמדה של השבת בעיר?

בענין הזה יש לנו השגים יפים, שמבטאים את דרכנו של פעולה בנחת ובאורך רוח עד אשר האנשים רואים את האמת. כך הבאנו לסגירתו בשבתות של הקיוסק של ביטון ליד שבע קומות. גם החנות של משה תלתלים, שפעם הייתי מסרב לקבל את העדות שלו בבית הדין בגלל שהיה מחלל שבת, סגורה כעת בשבתות. כך גם לגבי החנות בתחנת הדלק פז ובמקומות נוספים. כולם סגרו בשבתות לאחר שאנחנו פעלנו על מנת להסביר להם בנועם הליכות את חומרת הדבר.

אתה לא חושב שזה מזיק לעיר שאוכלוסיות חזקות יהססו לבוא לעיר ולהשתקע בה?

אני לא רואה מה הקשר של זה לזה.אנחנו לא כופים את דרכנו על איש. בעלי העסקים מגיעים בעצמם למסקנה כי לא כדאי להם לפתוח את העסק בשבתות. כך היה גם בקניון שבתחילה פתח בשבתות עד שהגיע למסקנה כי זו טעות עיסקית וסגר את הדלתות בשבתות. הם סגרו ללא כל כפיה.

בזמן האחרון אתה עסוק בהעמדת חופה לזוגות של עולים שלא נישאו בחתונה יהודית?

זה דבר גדול, מצוה גדולה. מדובר בזוגות שעלו מרוסיה וחיו שנים רבות כבעל ואשה ללא חתונה יהודית ואנחנו מארגנים להם טקס חתונה יהודית וכול המשפחה, הילדים, הנכדים והנינים שלהם יכולים להשתתף. כבר פעמיים ערכנו חתונות כאלה ובעוד כמה שבועות יהיה שוב והפעם חתונות של שני אחים.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הרב הבלין ישר כוח
ה' כסלו ה׳תשס״ז
מתי תקום מערכת כשרות טובה בעיר קרית גת בראשות הרב יש לך את הפוטנציאל לכך ואת היכולת רק תחליט..
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.