מערכת COL | יום ה' כסלו ה׳תשס״ז 26.11.2006

מסתמן: "הילדה המאובטחת" תעבור ללמוד בחב"ד

ברלין, תשס"ז: נערה יהודייה בת 14, ישראלית לשעבר, נאלצת להגיע כל בוקר לבית-הספר שלה בברלין, גרמניה בליווי משטרתי, שמגן עליה מהתנכלויות של תלמידים מוסלמים וערבים הלומדים איתה ■ שליח חב"ד לברלין, הרב יהודה טייכטל סיפר הבוקר (ראשון) בראיון בלעדי ל-COL כי מדובר במקרה חריג: "רק השבוע נפגשתי עם קציני משטרה הדואגים לאבטח אותנו" ■ הרב טייכטל יצר קשר עם משפחת הנערה והציע להם להעביר אותה לבית-ספר חב"ד והוא אף נתן טיפ לנערה כסגולה לשמירה  לסיפור המלא
מסתמן:
תקדים. הרב טייכטל על רקע הידיעה ב"ידיעות אחרונות" • עיבוד: ישראל דהן, COL
מאת חיים ברון

האם שוב מפחיד להיות יהודי בברלין? נערה יהודייה בת 14, ישראלית לשעבר, נאלצת להגיע כל בוקר לבית-הספר שלה בליווי משטרתי, שמגן עליה מהתנכלויות של תלמידים מוסלמים וערבים הלומדים איתה.

סיפורה של אנה (שם בדוי) נחשף בסוף-השבוע בטלויזיה הגרמנית ועל פני עמוד שלם בעיתון "בילד". הנערה, ילידת רוסיה, עלה עם הוריהע לארץ וכאן הם התגוררו 5 שנים עד שיהגרו לגרמניה. היא מתגוררת ברובע קרויצברג במרכז ברלין, שנחשב לאיזור בעייתי מאוד.

ליווי משטרתי

הידיעה פורסמה ב'ידיעות אחרונות' ביום שישי האחרון. בעיתון דווח, כי בית-הספר דיווח למשטרת ברלין על הפרשה וזו הצמידה לנערה ליווי משטרתי כדי למנוע את ההתנכלויות. כעבור כמה ימים הועברה אנה לבית-ספר אחר והליווי המשטרתי הופסק. אולם ההתנכלויות נמשכו. אותם שתי נערות אשר היכו אותה בבית הספר הקודם ארבו לה בדרך מביתה לבית הספר והיכו אותה שוב. בשלב הזה שבה המשטרה להצמיד לה ליווי בדרכה לבית הספר.

הבוקר (ראשון) התפנה הרב יהודה טייכטל שליח חב"ד לברלין, גרמניה, לשוחח עם COL דקות אחדות לפני שהמריא למוסקבה, לבר-המצווה של בן הרב הראשי לרוסיה, בערל' לאזר.

"חברי הקהילה מדברים על המקרה רבות", סיפר, "מדובר במקרה תקדימי, אם כי אנחנו לא מופתעים. הנערה מתגוררת בשכונה, בה מרבית התושבים הם ערבים-מוסלמים שחלקם עויינים את ישראל, אם כי לא ממש באופן מוצהר".

המשטרה מסייעת לקהילה

לדברי הרב טייכטל, הממשל בברלין מאוד מסייע לקהילה היהודית. "רק ביום חמישי האחרון נפגשתי עם הקצונה הבכירה של ברלין, בהקשר לאבטחה השוטפת והקבועה למוסדות חב"ד: גנים, בית-חב"ד וכולי. הם מאוד שיתפו פעולה ומאוד מעריכים אותנו".

לאחר פרסום המקרה, דאג הרב טייכטל ליצור קשר עם משפחתה של הנערה. "אנחנו מכירים את המשפחה", הוא מספר, "והצענו להם שהנערה תעבור ללמוד בבית-הספר של חב"ד, שם, היא לא תצטרך ליווי משטרתי. הם אמרו שישקלו את זה ואנחנו, מצידנו, אמרנו להם שמאוד נשמח שהיא תעבור ללמוד אצלנו, שם היא גם תקבל ערכים יהודיים".

הרב טייכטל גם ביקש לשוחח עם הנערה. "אמרתי לה שכדאי שהיא תדליק נרות שבת-קודש שזה סגולה לשמירה והצלחה", סיפר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.