מערכת COL | יום ב' כסלו ה׳תשס״ז 23.11.2006

קפריסין: השליח נחלץ לעזרת אב שכול

תרמית משטרתית וביזוי כבוד המת בקפריסין. משטרת קפריסין התנהלה בעורמה עם יהודי שאיבד את בנו בתאונת דרכים. שליח חב"ד במקום שהגיע לבית הרפואה גילה את האב שמתו מוטל לפניו בוכה ומתחנן שלא לחלל את המת ■ יו"ר אגף בתי העלמין ב'מרכז רבני אירופה' פנה לשגריר במכתב חריף על התנהלות המשטרה, דרישה להתנצלותם המיידית והבטחה כי הדברים לא יישנו בעתיד  לסיפור המלא
קפריסין: השליח נחלץ לעזרת אב שכול
(אילוסטרציה)
מה שהיה אמור להיות טיול מקסים הסתיים בטרגדיה. משפחת צפריר הייתה בטיול משפחתי כשאחד מילדיה, יואב בן ה 18 פגע ברכב חונה בסוף השבוע שעבר ונפגע בראשו. השבוע הוא נפטר מפצעיו.

על פי החוק הקיים בקפריסין, יש לנתח כל הרוג ללא יוצא מן הכלל ע"מ לבדוק את סיבת המוות. אלא שהמסורת היהודית אוסרת ניתוח לאחר המוות מצד כבוד המת. המשפחה התנגדה בכל תוקף לניתוח המדובר ותבעה מהמשטרה לשחרר את הגופה על מנת להביאה לקבורה בישראל.

האב פנה לשליח חב"ד בקפריסין הרב זאב רסקין שהגיע לבית החולים ובעוד האב שמתו מוטל לפניו בוכה ומתחנן שלא לחלל את המת, הסביר הרב רסקין להנהלת בית החולים את חשיבות כבוד המת והתנגדות היהדות לניתוח.

לבסוף קראו נציגי המשטרה לאב והחתימו אותו על מסמכים שונים שבהם הוא מתחייב כי לא יתבע אותם בעתיד באם הוא לא ינותח.

האב הסכים וחתם, כשהוצרך להגיע לחדר המתים בשביל לזהות את גופת בנו, ליווה אותו שוטר פנימה, וסירב בכל תוקף לתת לו להתקרב לגופה. רק לאחר שאנשי הקבורה היהודית טיפלו בגופה, התבררה הסיבה.

התברר שבעוד המשטרה מחתימה אותו על המסמכים, ניכנס הצוות הרפואי וביצע את נתיחת הגופה. השוטר ביקש למנוע ממנו לראות את גודל הניתוח.

עם היוודע התרמית פנה רבה של קפריסין ליו"ר אגף בתי העלמין במרכז רבני אירופה, הרב אברהם יפה שלזינגער אשר מיהר לשגר מכתב מחאה חריף לשגרירה של קפריסין באיחוד האירופאי על התנהלות המשטרה, ובו דרישה להתנצלותם המיידית והבטחה כי הדברים לא יישנו בעתיד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.