מערכת COL
|
יום ב' כסלו ה׳תשס״ז
23.11.2006
"בנדון דידן הרי גם הרים יד עלי"
הכתבה שפורסמה השבוע ב-COL על האירועים החמורים שהתרחשו ב-770, גררו גל של מאות תגובות מחסידי חב"ד ברחבי העולם שהביעו את מחאתם ■ במערכת התקבל מכתב של הרבי שנכתב בשנת תשי"ח לשליח שקנאים פגעו בו והרימו עליו יד ב"קנאת קודש" ■ במכתב, מתבטא הרבי, שהמרים יד על שליח, שהוא רק שלוחו של המשלח, "הרי גם הרים יד עלי" למכתב המלא
מקור המכתב: 'אגרות-קודש' חי"ז עמוד רפג
ו'תל
ב"ה, א' מנ"א, תשי"ח
ברוקלין.
שלום וברכה!
הגיעתני שמועה מוזרה אשר מי שהוא הרים יד עליך בקשר עם עבודתך בקדש חנוך עטה"ק... וכפי שהודיעוני, הרי המרים יד, כאילו קנא קנאת הקדש וכו'.
ובודאי לא נפל רוחך עליך. כי בפנימיות הענין הרי לא עליך הרים יד (שגם אז הרי מלתו אמורה בדברי רז"ל ע"ד מהותו של המרים יד על בן ישראל), כי בנדון דידן הרי גם הרים יד עלי. ואת"ל - בעיקרו עלי ואתה אינך אלא שלוחי. וכמו שהנ"ל לא עשה עלי רושם להחליש העבודה בכלל, הרי תקותי חזקה שלא יפעול חלישות עליך בעבודתך ואדרבה עוד תוסיף אומץ והתעוררות בזה. והשי"ת יצליחך בהצלחה גדולה, ועי"ז יתוסף בכל המצטרך לך מנפש ועד בשר.
בברכה לבשו"ט בכהנ"ל
ב"ה, א' מנ"א, תשי"ח
ברוקלין.
שלום וברכה!
הגיעתני שמועה מוזרה אשר מי שהוא הרים יד עליך בקשר עם עבודתך בקדש חנוך עטה"ק... וכפי שהודיעוני, הרי המרים יד, כאילו קנא קנאת הקדש וכו'.
ובודאי לא נפל רוחך עליך. כי בפנימיות הענין הרי לא עליך הרים יד (שגם אז הרי מלתו אמורה בדברי רז"ל ע"ד מהותו של המרים יד על בן ישראל), כי בנדון דידן הרי גם הרים יד עלי. ואת"ל - בעיקרו עלי ואתה אינך אלא שלוחי. וכמו שהנ"ל לא עשה עלי רושם להחליש העבודה בכלל, הרי תקותי חזקה שלא יפעול חלישות עליך בעבודתך ואדרבה עוד תוסיף אומץ והתעוררות בזה. והשי"ת יצליחך בהצלחה גדולה, ועי"ז יתוסף בכל המצטרך לך מנפש ועד בשר.
בברכה לבשו"ט בכהנ"ל
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
6.
אין לכם מושג מה אתם עושים לי עם המכתב הז...
ג' כסלו ה׳תשס״ז
כבר ארבעה ימים שאינני מצליח לצאת מהטראומה הנוראה, לראות שלוחים הבנים האהובים של הרבי, שהרבי אומר עליהם שהם כמותו "ממש", יושבים ובוכים מחוץ ל770.... חלקם מצער וחלקם מכאבים, אוי להם לעיניים שראו מחזה זה, ולא להאמין שהעושים בטוחים כי הם ממלאים את הכוונה העליונה....
התחושה שקיננה בלב כל חסיד שקצת אכפת לו, היא: מה עושים??
מה עושים? איך עוצרים את הטירוף הזה?
אחיי היקרים! כל אותם שלוחים, ואנ"ש שדמם רותח למשמע הידיעות הנוראות האלו, יש לנו דרך אחת: להוסיף באור!
המטורפים האלו אינם הראשונים שקמו להילחם בליובאוויטש, עברנו הרבה מכשולים, והאמת מנצחת, לאורך כל הדורות אף פעם לא החזירו החסידים לאלו שהכו אותם, לא בימי אדמוה"ז, לא בימי אדמו"ר האמצעי, ולא בדור האחרון, התגובה של רבינו לכל המעשים האלימים הייתה תמיד: להוסיף באור,
"כי מעט אור דוחה הרבה חושך"
התחושה שקיננה בלב כל חסיד שקצת אכפת לו, היא: מה עושים??
מה עושים? איך עוצרים את הטירוף הזה?
אחיי היקרים! כל אותם שלוחים, ואנ"ש שדמם רותח למשמע הידיעות הנוראות האלו, יש לנו דרך אחת: להוסיף באור!
המטורפים האלו אינם הראשונים שקמו להילחם בליובאוויטש, עברנו הרבה מכשולים, והאמת מנצחת, לאורך כל הדורות אף פעם לא החזירו החסידים לאלו שהכו אותם, לא בימי אדמוה"ז, לא בימי אדמו"ר האמצעי, ולא בדור האחרון, התגובה של רבינו לכל המעשים האלימים הייתה תמיד: להוסיף באור,
"כי מעט אור דוחה הרבה חושך"
7.
אין מחזיקין במחלקת!
ג' כסלו ה׳תשס״ז
במחלקת קרח נגד משה מסופר בתורה שמשה הלך אצל דתן ואבירם, וע"ז מפרש רש"י "מכאן שאין מחזיקין במחלקת"ץ
אז כדאי לא להמשיך לכתוב עד"ז, ו
אז כדאי לא להמשיך לכתוב עד"ז, ו
8.
מצמרר
ג' כסלו ה׳תשס״ז
מצמרר לראות דמויות בלבוש חסידי ובהמנון חסידי שבעצם רק פוגעים באופן ישיר בראש החסידים - הרבי.