מערכת COL | יום ל' חשוון ה׳תשס״ז 21.11.2006

עוד נקים בית-כנסת בעמק היין

בעמק היינות של קליפורניה, המתחרה ביינות צרפת ואיטליה, מחכים לייסודו של המניין החב"די הקבוע. הוא החל לפני שלושה חודשים בביתו של השליח החדש לנאפה הרב אלחנן טננבוים ■ שיעור תורה בפרשת השבוע כבר פועל ורעייתו מעבירה סדנה לאפיית חלות לנשים יהודיות. "יש אצלינו תיירים, הרבה תיירים יהודיים. ויש כזה מגוון כאן בעיר. הרבה יכול להיעשות איתם", הרב אמר לעיתון מקומי. "ייתכן שנתחיל בקרוב להקים מרכז. אני צופה התפתחות גדולה עבורינו"  לדיווח המלא
עוד נקים בית-כנסת בעמק היין
בית-חב"ד בנאפה, אזור היינות של קליפורניה, עדיין לא ממוסד כמו קהילת "בית שלום" ואחרים. מזה שלושה חודשים המניין האורתודוקסי מתקיים בביתו של השליח הרב אלחנן טננבוים.

"חב"ד זה חכמה, בינה ודעת", הרב החדש הסביר לעיתון מקומי. "אנחנו מביאים את חכמת התורה לערים כמו סנטה רוזה, סאן פרנקסיסקו וסקרמנטו ומביאים יהדות ליהודים במקומות מרוחקים בעולם ומגלים בפניהם את יופיה של היהדות".

"אנחנו לא בהכרח בית-כנסת בלבד, יותר מרכז יהודי. יהיה לנו שיעורים למבוגרים, תוכניות לילדים ופעילויות לחגים", הוא סיפר.

כרגע, הרב טננבוים החל בשיעור על פרשת השבוע ורעייתו מנחה סדנה לאפיית חלות לשבת עבור נשים מקומיות. "אנחנו מקבלים את כולם. אורתודוקסים או מתחדשים. אנחנו מתמקדים בצרכים היהודיים בנאפה", הם אמרו.

בעיתון "נאפה וואלי רג'יסטר" נכתב כי אפילו שחב"ד היא תנועה פתוחה לחברים בזרמים אחרים, הם מקפידים לשמור על מסורת ההפרדה בין גברים לנשים.

הרב אוהב את הקהילה החיה ואת האזור המרהיב והשתלב כקצין דת בבית-רפואה ומשגיח על כשרות היינות ביקב "הגפן וויינרי". "יש אצלינו תיירים, הרבה יהודים תיירים. יש כזה מגוון כאן. הרבה יכול להיעשות איתם", הוסיף.

הוא עדיין לא החליט מתי תיחשב אצלו הצלחה. "זה תלוי. יש רבני חב"ד שמתחילים בתי-ספר, אחר פותחים בתי-כנסת. לוקח הרבה כסף להקים מקום חדש. ייתכן שנתחיל בקרוב מרכז שנוכל להתפלל בו בקביעות. אני צופה התפתחות גדולה עבורינו כאן".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
ראביי, בהצלחה!
ל' חשוון ה׳תשס״ז
אלחנן יקירי, לעולם לא אשכח את הרושם העז שעשית עלי כבחור ב770 ניהלנו שיחות רבות בענין השליחות והיה כיף לשמוע אברך צעיר מלא רגש חסידי ועדינות מדהימה. אין ספק כי נאפה הרוויחה נכס חשוב מאין כמוהו.
בהצלחה
2.
china?
ב' כסלו ה׳תשס״ז
is that the china wall?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.