מערכת COL | יום ל' חשוון ה׳תשס״ז 21.11.2006

הנאום שחדר ללבבות משתתפי 'בנקעט' הכינוס

"אלוקים היה טוב אלי בחיי", אמר הנדיב סאם רוהר בנאומו במעמד המסכם 'בנקעט' של כינוס השלוחים העולמי שנערך באולם התערוכות בסומרסט, ניו-ג'רזי ■ "רציתי להודות לרבי על הוראותיו שגרמו לי ללמוד יותר. הוא חייך ואחז את ידי ולא הניח לי" ■ הוא סיפר על שנת הלימוד המושקעת לפני פגישת הרבי בפעם הראשונה, מדוע אהב את החב"דניקים על-פני המשולחים בקולומביה ואיך הוא מתייחס לדו"ח החצי שנתיים שהשלוחים שולחים אליו לנאום המלא וגלרייה חמישית
הנאום שחדר ללבבות משתתפי 'בנקעט' הכינוס

מאת בנימין וייס, כתב COL לכינוס

סאם רוהר, כך מספרים, הודיע בעבר כי הוא לא ינאם בכינוס השלוחים עד שיגיע לגיל שמונים. החל מאמש (ראשון) הוא יתחיל לומר מידי בוקר את פרק פ"א בתהילים והסכים לשאת את 'נאום הגביר' במעמד הסיום 'בנקעט' של כינוס השלוחים העולמי שהתקיים בניו-ג'רזי.

האיש עתיר הממונות הוא יהודי הנמנה על הזרם האורתודוקסי-מודרני ביהדות ומתפלל קבוע בבית-הכנסת חב"ד ה'שול' בבל-הרבור, פלורידה. בקולו הנמוך, נאומו חדר ללבבות בכנותו ובפשיטותו. ר' שמואל עלה לדוכן הנואמים בליווי מחיאות כפיים סוערות כשקהל, שלוש אלף שלוחים וגבירים, עומדים על רגליהם.

משפחת רוהר, יחד עם הבן ג'ורג', נחשבת התורמת הגדולה ביותר של תנועת חב"ד-ליובאוויטש כיום. השם "רוהר" הפך לשם נלווה בבתי-חב"ד באוניברסיטאות, מזרח אירופה, מדינות חבר-העמים ועוד.

"הקדוש-ברוך-הוא היה טוב אלי בחיי", הוא גולל את תולדות משפחתו, הקשרים על האדמו"ר מצ'רטקוב, ההגירות מלמברג, באזל ואז פאריס.

הגרמני שאהב את הרבי

"הקשר הראשון עם חב"ד היה בקולומביה. רבנים תמיד הגיעו אלינו לאסוף כסף למוסדות וצדקה. פעם אחד החברים שלי העיר: עדיף מאה רבנים מאשר פקח מס אחד. חב"ד גם היו בין המבקרים, אולם הם לא הגיעו רק לכסף אלא לרוחניות והנחת תפילין. הייתי נותן להם תרומה גדולה יותר ונעשתי יותר מרותק אליהם מכורח הנסיבות.

"בעת נסיעה לישראל פגשתי את הרב אפרים וולף ז"ל. הוא היה יהודי גרמני ולשמוע אחד כמוהו מדבר על הרבי בכזאת אהבה החלטתי שעלי לחקור את הנושא. התחלתי ללמוד תניא וכשהגעתי לאגרת-הקודש ידעתי מיד שזה הרבי שלי. אחד שלא מתהלל בכוחות נבואיים לחזות את העתיד אלא מראה איכפתיות לחסידיו – כפי שמוסבר בספר 'היום יום', לאלה מכם שקוראים אותו מידי בוקר כמוני.

"הרב גולדשמיד, הרב הנחמד מלייקווד, לא התמודד עם הדרישות הגבוהות בקולומביה וכששמע את רעיון הבאת שליח חב"ד היא היה בעד. הרבי דרש לפגוש את הרב גולדשמיד לפני ששלח שליח למדינה.

"כשהרב יהושע-בנימין רוזנפלד הגיע הוא הודיע כי בכוונתו להישאר עד ביאת משיח. הערתי לו שהחוזה עם הקהילה היא רק לשלושה שנים. לאחר שאלה עברו, הוא נעשה כל-כך חשוב ואהוב שלא היה ספק אם להאריך את החוזה.

'חייבים להזכיר את לבייב'

"כשהתחלתי לעשות עסקים במזרח אירופה, ביקשתי שישלחו שליח לריגא והביאו את הרב מרדכי גלזמן, ובליטא את הרב שלום-בער קרינסקי. ואז אמרתי שאנחנו רוצים הרבה הרבה יותר שלוחים. הבעיה היא שמתמעטים המקומות שאפשר לשלוח שלוחים".

"שלוחים שאנו תורמים להם שולחים לנו דו"ח כל חצי שנה שגורם לנו נחת רב. הרב אברהם וולף מאודסה הכניס שני ספרי תורה חדשים, הרב בנימין וולף מסבסטופול ערך ברית מילה וחופה לראשונה מזה שנים, הרב מענדל הענדל מאתונה הקים חנוכייה בכיכר המרכזי – בהחלט ניצחון היהודים על היוונים, במקום שסטלין ימ"ש לא הצליח, חב"ד בעז"ה תביא יהודים לבירוביג'אן".

כשהוא מזכיר את ברית המועצות לשעבר, רוהר מוסיף: "שום תיאור לא יהיה שלם ללא אזכורו של לוי לבייב שקידם את חזונו לחינוך יהודי לכל. שאלוקים ייתן לו הרבה שנים טובות והצלחות ללא הגבלה".

הוא מספר על חתנו ד"ר שמואל כץ שעוזר להסברת עמדת ישראל ומסייע לשלוח להיאבק בביקורת נגד המדינה היהודית ועל חתנו השני שהציל את קריסת בית-הספר היהודי בבואנוס-איירס ומחזיק כיום תשעה בתי-חב"ד באוניברסיטאות.

העיתוי לפגוש את הרבי

"תמיד רצו שאפגוש את הרבי. אני הרגשתי לא בנוח לקחת את זמנו שיקשיב לי. קראתי אגרות-קודש והבנתי שהתפקיד של הרבי אינו לעסוק בייעוץ על עסקים ותכשיטים ומעולם לא העלתי נושאים כאלה בפניו. ומופתים? המופת הגדול של הרבי היא הצלת יהדות רוסיה, אוקראינה, בלרוס ואמריקה.

"באחד השנים הרב שלום-בער ליפסקר (השליח בבל-הרבור) ביקש ממני למסור שיעור בפרשת השבוע. הכנתי מתוך רש"י ורמב"ן ובשיעור נתקלתי בשאלות טובות וגם 'קלאץ קשיות' שרק בעלי-תשובה יכולים לשאול.

"החלטתי להיות מוכן לפעם הבאה והתחלתי ללמוד לא רק מ'מקראות גדולות'. בשנה הזאת למדתי יותר מכל שנה אחרת והרגשתי מוכן לפגוש את הרבי. רציתי להודות לרבי על הוראותיו שגרמו לי ללמוד יותר. הוא חייך ואחז את ידי ולא הניח לי.

"אתם הכתר של העם היהודי. כשאחרים מדברים, אתם עושים. מילים לא יספיקו לתאר את אהבתי לרבי ואת ההערכה שלי אליכם".

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
סם ראהר
ל' חשוון ה׳תשס״ז
שה יאריך ימיו ושנותיו בנעימים עד ביאת גואל צדק.
2.
כל העשירים האלו...
ל' חשוון ה׳תשס״ז
מזה לא שלוחים...
3.
מונה מס 5
ל' חשוון ה׳תשס״ז
בערל לאזר
4.
שולחן 221
א' כסלו ה׳תשס״ז
הרב זלמי וולוסוב שליט"א - מנהל בית חב"ד רמת-ישי!
גאים בך זלמי!
חזק וברוך. יחי המלך
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.