מערכת COL | יום כ"ח חשוון ה׳תשס״ז 19.11.2006

הרבי שאל: "הבחור החליט או מכונת הכתיבה?"

לאחר שבת רווייה התוועדויות, השלוחים שוב התיישבו סביב שולחנות עגולים במוצאי-שבת למלווה-מלכה באולם הגדול של "אהלי תורה" בקראון-הייטס ■ המנחה הרב נפתלי רוט, כזקן ורגיל, פותח בדברים על 'אשרינו מה טוב חלקינו שאנו חסידים ומה נעים גורלינו שאנו שלוחים' ■ הרב יהודה-לייב שפירא, רב קהילת חב"ד וראש-הישיבה במיאמי, ששימש בצוות ה'חוזרים' של תורת הרבי, מספר על בקשה לא שגרתית בתקופת עבודתו ■ צוות COL בדיווח מלא מה'מלווה-מלכה' וגלריית תמונות  לסיפור המלא• הדיווחים, התמונות, הראיונות: כינוס השלוחים
הרבי שאל:
אחד מהשולחנות בסעודת ה'מלווה מלכה', אמש • צילומים: מאיר דהן, COL

מאת בנימין וייס, כתב COL לכינוס

לאחר שבת רווייה התוועדויות, השלוחים שוב התיישבו סביב שולחנות עגולים במוצאי-שבת למלווה-מלכה באולם הגדול של "אהלי תורה" בקראון-הייטס, ניו-יורק. קרקר גדול חיכה להם במרכז השולחן, דג עמוס בעצמות ופירה תפוח-אדמה בצלחות חד-פעמיות. הנוכחים התעניינו יותר אחד בשני ובשלישי, מעדכנים את עמיתתם לשליחות בהתפתחויות וחוויות.

הנה הרב יוסף גנזבורג מטורונטו יושב לו בנחת לצד עם שליח מקנדה הרב ישראל סירוטה ממונטריאול שמשוחח עם מקורב ברוסית, והרב משה-אריאל רוט ליד אביו הרב נפתלי רוט המשמש כמנחה הערב, הולך וחוזר לו מדוכן הנואמים. הרב רוט הצעיר מספר על שליחותו בשכונת יוקרה בבאר-שבע – יחסי כמובן לשאר השכונות בעיר הדרומית.

הרב נפתלי רוט, כזקן ורגיל, פותח בדברים על 'אשרינו מה טוב חלקינו שאנו חסידים ומה נעים גורלינו שאנו שלוחים'. הוא מזמין לבמה את הרב יהודה-לייב שפירא, רב קהילת חב"ד וראש-הישיבה במיאמי. באינסטנקטיביות, הרב שמואל קפלן, השליח הראשי למרילנד וחבר הנהלת המרכז-לענייני-חינוך, קופץ מכסאו ומבקש מהמנחה להוסיף לרב שפירא את התואר "נציג ועד רבני ליובאוויטש הכללי". מה שנכון נכון.

בקשה לא שגרתית מהרבי

הרב שפירא, ששימש בצוות ה'חוזרים' של תורת הרבי, מספר על בקשה לא שגרתית בתקופת עבודתו. המזכיר הרב חיים-מרדכי-אייזיק חודקוב ע"ה פנה לקבוצת ה'חוזרים' והודיע כי הרבי נוסע לציונו של הרבי הריי"צ ומבקש כי יכתבו עניין, החלטה טובה, שהם מקבלים על עצמם.

"הקלדנו את ההחלטה במכונת כתיבה ובגלל שאחד מהקבוצה לא הלך למקווה באותו יום תקתקנו את שמו במחשב במקום שהוא יחתום את שמו בכתב יד כמו שהשאר עשו. לאחר שהרבי חזר והתפלל מנחה, הרב חודקוב מגיע אלינו ומראה מה שהרבי כתב על המכתב שלנו. "האם קיבל הוא על עצמו או מכונת הכתיבה". הרבי רצה לדעת שאם עובדים עבורו שלא יהיה מן השפה ולחוץ ובלי לב. צריכים להיות שקועים בזה".

כמו בשנה שעברה, המלווה-מלכה מסתפקת בכמות נואמים מצומצמת ומותירה את המלל למושב מרכזי שלאחריו. הנואם האחרון הוא הרב דוד רסקין הישיש, המנהל הרוחני של ישיבת "תומכי-תמימים המרכזית" ויו"ר צעירי-אגודת-חב"ד המרכזית, שמתקשה בגופו אולם עומד על כך לדבר בפני השלוחים על עבודת השליחות והדביקות בהוראות של הרבי.

האירוע נחתם במסר קליט של הרב רוט. "היה אצלינו בשמחת-תורה ראש-ישיבה ליטאי והוא אמר: את הכלה כולם יכולים לזהות בחתונה. אך איך מזהים את החתן שלא בולט או שונה בקהל הגברים? החתן הוא זה מי שלוקח את הכלה הביתה. לנו נותר לקחת הביתה את הכוחות שהרבי נתן לנו".

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
וזקנים פני נערים ילבינו
כ"ח חשוון ה׳תשס״ז
שיע דו קוקס אויס עלטער פאר דיין ברודער יוסי
2.
דוד פתחיה היקר!!
כ"ח חשוון ה׳תשס״ז
גאים לראות אותך....


ליפסקר נחלה
3.
hi dad
כ"ח חשוון ה׳תשס״ז
nice to see u in pix!
enjoyyyyyy have a gr8 time
ur argeninian family
and ur nietas.
the G`s
4.
השלוחים
כ"ח חשוון ה׳תשס״ז
כולם מחייכים כל הזמן.
אוי גוועלד - ג תמוז.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.