מערכת COL | יום כ"ו חשוון ה׳תשס״ז 17.11.2006

בניו-ג'רזי ממשיכים להתנגד לחנוכייה הציבורית

מלחמת האור על החושך: השליח הרב לוי ניובורט מנסה בשנה השלישית להציב חנוכייה גדולה בחזית אולם המועצה המקומית בפייר לאן, ניו-ג'רזי ■ לפני שנה הוא אסף 500 חתימות תומכות ולפני שנתיים תושב קתולי נידב את חצרו לחנוכייה. "גם במדינות חשוכות מרשים להשתמש בחנוכייה התקווה", הרב ניובורט אומר ■ אולם במועצה לא ממהרים להפעיל היגיון: עץ חג המולד יעמוד איתן בשטח בשל היותו "עץ חג", בעוד החנוכייה נקראת על-ידם "סמל דת" ■ השליח עוד לא אמר את המילה האחרונה  לסיפור המלא
בניו-ג'רזי ממשיכים להתנגד לחנוכייה הציבורית

אחד הסמלים של עבודת השליחות של חב"ד הוא החנוכייה הגדולה המוצבת בגאון יעקב במקום ציבורי ומזכיר ליהודי העיר והמדינה על חג ניצחון האור על החושך. השנה, לקראת חנוכה, שלוחים בניו-ג'רזי נתקלים במניעות ועיכובים בדרכם לעשות פרסומי ניסא.

חנוכיות ציבוריות מוקמים מידי שנה בערי ניו-ג'רזי כמו טינעק, אנגלווד, טנפליי, הקנסאק ונוספים. בית-חב"ד בפאסייק קאונטי מציג חנוכייה בחזית בניין העירייה.

אולם בערים אחרות שלוחי חב"ד נתקלות בבעיה. בית-חב"ד של הפליסיידס נאבק על הזכות להציב חנוכייה ליד בניין העירייה בעיר קלוסטר. בעוד בית-חב"ד של פייר לאן מחדש את המאבק משנים שעברו להציג חנוכייה בחזית אולם המועצה המקומית.

השליח הרב לוי ניובורט הופיע בפני חברי המועצה ושטח בפניהם את עמדתו. הוזמנו גם לדבר נציגי התושבים.

בשנה הקודמת הרב ניובורט אסף 500 חתימות על תושבים התומכים בחנוכייה. ולפני שנתיים תושב קתולי נידב את חצרו עבור החנוכייה של חב"ד בגובה 10 רגל ונתלה עליו שלט "אני תומך בחופש וצדק לכולם".

עץ נוצרי כן, חנוכייה יהודית לא?

הרב ניובורט כבר הקים חנוכיות בחצר בית-חב"ד ברחוב פלאזה וחנוכיות קטנות יותר בחלונות ראווה של עסקים יהודיים, אולם מדגיש כי הצבתו במועצה המקומית "יעשה שכולם ירגישו גאים".

האבסורד בסיפור הוא שהמועצה מאשרת להציב עץ החוגג את חג המולד הנוצרי. המועצה המקומית אמרה בתגובה כי חנוכייה היא סמל דתי, בעוד שהעץ הוא "עץ חג".
הרב ניובורט ענה כי בית-המשפט העליון כבר פסק בעניין בערים אחרות ואישר להקים חנוכייה במקום ציבורי.

"בכל מקום בעולם מכירים שהחנוכייה היא סמל אוניברסילי של חופש. בבית-הלבן, בקרמלין ובחומה הסינית. אפילו במדינות בהם יש חופש מוגבל, הם מרשים לאנשים להחזיק בחנוכיית תקווה", הרב הוסיף.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.