מערכת COL | יום כ"ו חשוון ה׳תשס״ז 17.11.2006

ציבין התלונן במשטרה נגד הרפורמים על מתן שוחד לברק

עורך הדין מרדכי ציבין הגיש ביום חמישי האחרון, תלונה במפלג חקירות הונאה במשטרת ישראל, מחוז ת"א. התלונה היא נגד התנועה הרפורמית בישראל, היברו יוניין קולג', מיכאל מרמור – דיקאן היברו יוניין, "הרב" פרופ' יהוידע אמיר – אחראי לרבנות ישראלית מטעם התנועה הרפורמית בישראל והרב אלינסון דוד – האחראי על התנועה ונשיא התנועה הרפורמית העולמית ■ התלונה הוגשה בגין חשד למתן שוחד והבקשה להעניק תואר ד"ר לשם כבוד לנשיא בית המשפט העליון הפורש, פרופסור אהרון ברק לסיפור המלא
ציבין התלונן במשטרה נגד הרפורמים על מתן שוחד לברק
השופט ברק מקבל את התואר מידי הרפורמים

עורך הדין מרדכי ציבין הגיש ביום חמישי האחרון, תלונה במפלג חקירות הונאה במשטרת ישראל, מחוז ת"א. התלונה היא נגד התנועה הרפורמית בישראל, היברו יוניין קולג', מיכאל מרמור – דיקאן היברו יוניין, "הרב" פרופ' יהוידע אמיר – אחראי לרבנות ישראלית מטעם התנועה הרפורמית בישראל והרב אלינסון דוד – האחראי על התנועה ונשיא התנועה הרפורמית העולמית.

התלונה הוגשה בגין חשד למתן שוחד. בתלונה מצויין כי הרפורמים או גופים או אדם הקשורים עימהם במישרין, הציעו להעניק תואר ד"ר לשם כבוד ולבסוף העניקו תואר כנ"ל (בתאריך 10.11.06) לנשיא בית המשפט העליון הפורש, פרופסור אהרון ברק. ייתכן כי הרפורמים הציעו תואר זה בתקופת היותו של הנשיא ברק בכהונתו. הנשיא ברק מצוי בתוך תקופת שלושת החודשים לפרישתו בהם על פי סעיף 15 לחוק בתי המשפט, מוסמך הוא לכתוב פסקי דין בעניינים בהם החל לדון בכהונתו. הנשיא ברק ישב בראש ההרכב שדן בבג"צ המרכז לפלורליזם יהודי (הרפורמים) נגד משרד הרווחה בענין גיור ילדים גויים מאומצים שאינם גדלים במשפחות אורתודוכסיות. הדיונים והגשת הטיעונים המשלימים הסתיימו בפברואר 2006 וברק עשוי לכתוב פסק דין בעניין זה. ידיעת הפרקליטים העוסקים בתיק זה היא כי התיק בשל לכתיבת פסק דין.

יש בסיס, לכאורה, כי השופט ברק התנה את קבלת התואר, בהענקתו, רק לאחר מועד פרישתו. דברים אלו נאמרו לרפורמים בשה שהציעו ההצעה (סו היתה תגובת התנועה הרפורמית לאתר האינטרנט NRG). ציבין אמר ל-COL כי גם אם בסופו של הדבר, לא יכתוב ברק עצמו את פסק הדין, הרי שהרפורמים בעתירה, כמפורט לעיל, לא ידעו דבר זה לא בעת ההצעה ואף לא בעת הענקת התואר וחומרת המעשה בעינה עומדת.

עוד הוסיף ציבין: "אפשר להתפתל ולהתפלפל וללהט בתירוצים ובניסוחים ואפשר וצריך לקרוא לילד בשמו. זהו ניסיון של התנועה הרפורמית להיטיב עם נשיא בית המשפט העליון, לשעבר, השופט ברק, ניסיון שלצערנו צלח. כמשפטן אני מזועזע מהסכמתו של ברק לקבל את התואר. כישראלי אני נעלב מהצעד השקוף והבוטה כל כך של נסיון ההטבה המובהק. התנועה הרפורמית החילה את מיטב כללי הלובינג המקובלים בארה"ב, כלפי פקידים ונבחרים - על הבכיר  בשופטי ישראל והוא בתמימותו או שלא בתמימותו נפל בפח הזה".
 
"הרב" הרפורמי הישראלי גלעד קריב, אמר ל-NRG "הסיפור נופח לחלוטין..... הוא קיבל את התואר לאחר פרישתו ..... במקום לפעול לניקוי אורוות בממסד הרבני האורתודוכסי, עו"ד ציבין מעדיף להלחם בתנועה הרפורמית ולקו האש נקלע גם הנשיא ברק".

ההיברו יוניין קןלג' טוען: "חבר הנאמנים של המוסד הישוב בארה"ב הוא שקבע כי ברק ראוי לפרס והוא זה שהעניק לו אותו. חבר הנאמנים לא ידע על העתירה...".
בתגובה לדברי קריב וההיברו יוניין קולג', אמר ציבין: "מוטב היה כי היו מגיבים לגופם של דברים. כיצד אפשר לטעון כי חבר הנאמנים של ההיברו יוניין קולג', בארה"ב, אשר מזרים כספים רבים לתנועה הרפורמית בישראל, בין היתר על מנת להשיג הישגים משפטיים, איננו יודע על העתירות לבג"ץ של הרפורמים בישראל, שהרי הם מעורבים בכל דבר, בעיקר במאבקים המשפטיים. אין זה אלא משום שאין בפיהם מענה הולם". "יש לי בטחון מלא במשטרת ישראל ובמערכת המשפט כי פרשה חמורה זו תחקר ביסודיות הראויה" אמר ציבין.

לכשתחקור המשטרה את התלונה, קרוב לודאי כי השופט ברק, עלול להחקר במפלג לחקירות הונאה של משטרת ישראל. יש לציין כי במדינת ישראל מעולם לא נחקר נשיא בית משפט עליון ואף לא שופט בית המשפט העליון. אגב, ברק צידד במפורש בהעדפת דרכה של התנועה הרפורמית על האותודוקסית וזאת בנאומו באותו טקס בו קיבל את התואר ד"ר של כבוד ובין היתר אמר: "היהדות אינה עשויה מעור אחד. יש בה זרמים שונים והשקפות שונות ונוגדות ... מן הראוי ... לאמץ את הזרם האוניברסלי (הרפורמי, הערת כותב הידיעה), שכן זרם זה מתיישב יותר עם ערכיה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית מאשר הזרם הפרטיקולרי" (האורתודוכסי).
עו"ד מרדכי ציבין, בהתייחסו לדבריו של ברק, אמר: "מדהים עד כמה מהר, בלי תקופת צינון, עוד בזמן שהוא כותב פסקי דין וכאשר עדיין מתנהל דיון בנושא גיור רפורמי, מיהר פרופ' ברק להסיר את המסווה שכה התאמץ בכל שנות כהונתו כנשיא, לעטות על פניו. באווירת הימים האחרונים, ניתן בהחלט לומר בכאב כי בעניין אופיה היהודי של המדינה פרופ' ברק יצא מהארון".

עוד הוסיף ציבין כי "זקנותו של ברק לא ביישה את ילדותו אלא לימדה על ילדותו ויצא המרצע מן השק. בפרפראזה ניתן לומר כי במקום שבו חולקים כבוד רב יש חילול השם (ולא כנהוג לומר "במקום שיש חילול השם, אין חולקים כבוד לרב"). גם פרופסור, כיוון שבא לכלל כבוד בא לכלל טעות".

יש לציין כי השופט לשעבר ברק, סרב להגיב לפניות עיתונאים בנושא זה.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
השחיתות אינה נחלתה הבלעדית
כ"ז חשוון ה׳תשס״ז
של הרשות המבצעת ושל הרשות המחוקקת
תמים מי שחושב שהרשות השופטת צחה כשלג...
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.