מערכת COL | יום כ"ו חשוון ה׳תשס״ז 17.11.2006

מנהלי 'אוסם' חזרו בהם בעקבות הידיעה ב-COL

חברת "סלטי צבר" תסכים לשתף פעולה עם רבנים שיבדקו את זהותם היהודית של עולים חדשים שהתקבלו לעבודה במפעל ■ ידיעה ראשונית על הבעייה הכשרותית פורסמה ב-COL ומתברר כי השפיעה על החלטת המנהלים ■ הרב משה הבלין, רב העיר קריית-גת, סיפר כי "ביום שלישי, לפני שנסעתי לכינוס השלוחים, הם באו לבקר אותי עם עותק מודפס של הכתבה מ-COL. כנראה שהפרסום הזיז להם מאוד והם אמרו כי החברה מוכנה לשתף פעולה עם כל הדרישות שנצרכות לבדיקה"  לסיפור המלא
מנהלי 'אוסם' חזרו בהם בעקבות הידיעה ב-COL
חברת "סלטי צבר" תסכים לשתף פעולה עם רבנים שיבדקו את זהותם היהודית של עולים חדשים שהתקבלו לעבודה במפעל. ידיעה ראשונית על הבעייה הכשרותית פורסמה ב-COL ומתברר כי השפיעה על החלטת המנהלים.

באחרונה נצפו במפעלי "צבר" בקריית-גת פועלים דוברי רוסית מה שהעלה את החשש לבישולי עכו"ם – איסור הלכתי על אוכל שבושל על-ידי גויים. רבה הראשי של קריית-גת, הרב משה הבלין פנה למנהלים וביקש לבדוק את יהדותם.

"מתוך ניסיוני, אחוזים גבוהים מהעולים החדשים אינם יהודים", הרב אמר בשיחה עם COL. החברה נמצאת בבעלות ענקית המזון "אוסם" הישראלית ותחת הכשר הכשרות של בד"צ אגודת ישראל. "הם התעקשו שלא אבדוק וטענו כי מדובר בפגיעה בצנעת הפרט".

הרבנות הראשית לישראל גיבתה את דרישתו של הרב הבלין והודיעה כי החוק עומד לצידו וכי בכוחו לבדוק את יהדותם של הפועלים. אולם הסירוב עמד בעינו.

רבו של כפר-חב"ד, הרב מרדכי-שמואל אשכנזי הורה בעקבות זאת להסיר לאלתר את מוצרי החברה ממדפי המרכולים בכפר-חב"ד. משגיח לשכת הרבנות בכפר הרב אהרון הלפרין סיפר ל-COL את ההחלטה.

הרב הבלין השוהה בימים אלו בכינוס השלוחים העולמי בניו-יורק, סיפר כי "ביום שלישי, לפני שנסעתי לכינוס, הם באו לבקר אותי עם עותק מודפס של הכתבה מ-COL. כנראה שהפרסום הזיז להם מאוד והם אמרו כי החברה מוכנה לשתף פעולה עם כל הדרישות שנצרכות לבדיקה".

"הם מאוד מודאגים מההשפעה של חב"ד בעולם ואני מקווה שזה יסודר בקרוב", הרב הבלין הוסיף. באמצע השיחה ניגשים אל הרב שלוחים צעירים, אחד מהם הרב רפי טוויל, שליח בארגנטינה. ישנם המעריכים כי עשרה אחוז ממשתתפי הכינוס הם תלמידיו, בוגרי ישיבת ומוסדות חב"ד בקריית-גת.

הרב יגאל יהודי יפקח על אימות הזהויות היהודיות של העובדים החדשים ויעמוד בקשר עם ראשי "סלטי צבר".
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
סוף סוף הם קלטו...
כ"ו חשוון ה׳תשס״ז
ב"ה שהרב משה הבלין יודע לבחור משגיחים חב"דניקים יראי שמיים וחסידים של הרבי שעושים בשבילו את העבודה הקשה.
2.
מקור מוסמך
כ"ז חשוון ה׳תשס״ז
ידיעה מכלי ראשון. עניין של פוליטיקה וכבוד בין ההשגחות. ואין כאן המקום להאריך.

רק לשחרר רמז: העובדים "הגויים" לא מדליקים את האש, על מה אם כן הרעש? וכשהרב הבלין בחול האם כל העובדים שם הם יהודיים? נקודה למחשבה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.