מערכת COL | יום כ"ו חשוון ה׳תשס״ז 17.11.2006

לאחר ג' תמוז, הבן שאל האם חוזרים לניו-יורק

המושב המרכזי ביום חמישי בערב בכינוס השלוחים בניו-יורק עסק בדרישה המחייבת 'שלוחו של אדם כמותו'. הנואמים הדגישו את האחריות הגדולה והזכות הנפלאה המוטלת על הנציגים האישיים של הרבי ■ המושב נפתח בוידיאו זכרונות בו הרב שלום פוזנר ע"ה מפיטסבורג מתבטא "עם חבר'ה כמונו כמובן שהרבי צריך הרבה בריאות" ■ מה הרב מענדל ליפסקר מקליפוניה קורא ללמוד ממיקרוסופט, מה ענה הרב אליעזר שם-טוב מאורוגוואי להורים שהתלוננו על בנם המורד ומה הגיב בן השליח כששמע מאביו על ג' תמוז תשנ"ד ■ COL מגיש דיווח מלא ומפורט מהמושב המרתק וגלריית תמונות  לסיפור המלא
לאחר ג' תמוז, הבן שאל האם חוזרים לניו-יורק
ארץ-ישראל לעם-ישראל. נואם: ד"ר שמואל כץ מבל-הרבור • צילומים: מאיר דהן, COL

מאת בנימין ווייס, כתב COL לכינוס

שלוחים צריכים לזכור הדרישה המחייבת 'שלוחו של אדם כמותו', כך הוכרז במהלך המושב המרכזי ביום חמישי בערב בכינוס השלוחים העולמי בניו-יורק. מספר הנואמים המובחרים הדגישו את האחריות הגדולה והזכות הנפלאה המוטלת על הנציגים האישיים של הרבי.

לאחר שעות ארוכות של דיונים ומושבים, השלוחים התפללו תפילת מעריב במרכז חב"ד העולמי 770 – בית התלפיות שתמיד מעורר רגשי געגועים וחזרו לאולם הגדול ב"אהלי תורה" לארוחת ערב משותפת שנפתחה בדבר תורה מאת הרב שלום-בער מרזל, השליח הצעיר ללונג-פרבנג, לאוס.

השיחות זורמות בשולחנות העגולים. בדומה לחייהם, שיחות של שלוחים גדושות במנות רוחניות. איך ההוא מסתדר במזרח אירופה עם הקהילה הקטנה, השבתון המוצלח שהאחר עשה באוניברסיטה בחוף המערבי בארה"ב, הפעוטון החדש או המתיבתא שמצליח לקיים 'והשיב לב אבות על בנים'.


השלוחים ב"ה עסוקים אולם הם גם צריכים לשאול את עצמם כמה זמן מהיום הוקדש לעיסוק ב'עיקר השליחות'" (הרב מנחם-מענדל ליפסקר, השליח בשרמן-אוקס בקליפורניה)

רוב השלוחים לובשים תג הזיהוי על דש בגדם – בלעדיו הם לא היו נכנסים דרך המאבטחים המגושמים. הלובי שוקק עם עמדת ההרשמה, דוכני מכירות ומידע של חברת המדיה JEM, רשת האתרים chabad.org ומחשבים ניידים לגלישה בחינם באדיבות אתר השו"ת ביהדות 'אסק מוזס'.

המושב המרכזי שנערך באולם נפרד נפתח בסרטון וידיאו המביא רגעים מיוחדים מהכינוס ששנים שעברו. דמויות הדורות פנים מופיעות על המסך, ספוגים ברגש חסידי ולהוטים למלא את רצון הרבי. הרב שלום פוזנר ע"ה מפיטסבורג, מראשוני השלוחים, נראה מתבטא "בואו נאחל לרבי בריאות ונחת. עם חבר'ה כמונו כמובן שצריך בריאות".

השד"ר מלוס-אנג'לס הרב שמואל-דוד רייטשיק ע"ה מדבר מאחורי דוכן והמשפיע הרב מענדל פוטרפס ע"ה אומר בקצרה "שכל שליח יעשה מה שהוא יכול. אנחנו מסורים לרבי 24 שעות ביממה. בלי גבול".

ההבדל בין גאווה לתקיפות

מנהל הכינוס הרב משה קוטלרסקי הזמין את המנחה הרב יהושע גולדמן, השליח בריו דה ז'נרו, ברזיל. "ברצוני להזמין חבר כיתה ושליח שלוקח טיסה ישר לאחר נאומו", הרב גולדמן קידם את הרב אליעזר שם-טוב, שליח חב"ד באורוגוואי החוזר לשבת לערוך חתונה לאחד ממקורביו ויחזור ביום ראשון לאירוע 'בנקעט' המסיים.

הרב שם-טוב פותח את נאומו בסיפור על זוג יהודי שהזמין לביתו במונטווידאו לסעודת שבת. "הזמנו אותם והם ענו: עזוב, יש לנו מפגש עם חברים. המשכנו לדבר ואז הם מספרים על בנם המורד במוסכמויות ומסרב לשמוע בקולם. 'מה קרה לחינוך שלנו? הוא נכשל לחלוטין', אמרו. אמרתי להם שזה בדיוק החינוך שהם נתנו. הוא רואה את ההורים עושים מה שעולה ברצונם ומעתיק את ההתנהגות".


שכל שליח יעשה מה שהוא יכול. אנחנו מסורים לרבי 24 שעות ביממה. בלי גבול" (הרב מענדל פוטרפס ע"ה. מתוך וידאו שהוקרן בכינוס)

כותרת המושב הייתה 'שלוחו של אדם כמותו' והוא המשיך לדבר בנושא. "כשאנחנו תובעים משהו מהשני, אם זה להתחזק במצווה מסויימת או לקחת החלטה, צריכים לחשוב האם אנחנו דורשים מאותו בנאדם את אותו מסירות-נפש שאנחנו תובעים מעצמינו.

"אלא, אנחנו דורשים ממנו לא בגלל שאני מבין יותר טוב ממנו. אלא כי אנחנו רוצים את טובתו. זה ההבדל בין גישת הגאווה וגישה של תקיפות. בגאווה חושבים שאני הכי טוב וגדול. בתקיפות הוא יודע שמה שיש לו זה הכי גדול וטוב ולכן הוא רוצה לשתף אחרים בדבר הנפלא הזה".

הרב שם-טוב, שספרו על סכנת ההתבוללות ונישואי תערובת יצא לאור השבוע, סיים בשחזור אנקדוטה מהתאריך המעורר צמרמורת ג' תמוז תשנ"ד. "כשסיפרתי לבני את הנורא מכל, התגובה שלו הייתה: אז אנחנו נוסעים לניו-יורק או נשארים כאן? שאלתי אותו בחזרה מה הוא חושב. 'אני חושב שנישאר באורגוואי. כי אם נעשה את השליחות שלנו משיח יבוא'", הרב אמר ויצא לנמל התעופה.

מה אפשר ללמוד ממיקרוסופט

הרב מנחם-מענדל ליפסקר, השליח בשרמן-אוקס בקליפורניה הרחיב על מצוות הרבי "להכין עצמו והעולם כולו לקבלת פני משיח צדקינו". מאות שלוחים מכל הגילאים יושבים בשווה על הכיסאות ומאזינים מרותקים. פה ושם מוצאים בכמה מנמנמים בקצרה בסופו של יום ארוך וטעון אנרגיות.

"אם קשה לך להסביר לעצמך על עניין הגאולה, יהיה לך קשה להסביר לאחרים וזה יישמע מזוייף כשתנסה להסביר. השלוחים ב"ה עסוקים אולם הם גם צריכים לשאול את עצמם כמה זמן מהיום הוקדש לעיסוק ב'עיקר השליחות'. שלא יהיה מצב שנסיים יום ותהיה לנו אפילו תהייה אם הקדשנו זמן ל'עיקר השליחות'", אמר הרב ליפסקר.


'אני חושב שנישאר באורגוואי. כי אם נעשה את השליחות שלנו משיח יבוא'" (הרב  אליעזר שם-טוב מספר על תשובת בנו לאחר שסיפר לו על אירועי ג' תמוז)

הוא הביא כדוגמא את ביל גייטס, מייסד ענקית המחשבים מיקרוסופט והאיש העשיר בעולם.

"זה בנאדם אחד שהיה לו חלום והלך לשכנע את כל העולם בחזונו. ולפני כן היה את האינטרנט שבהתחלה כולם חשוב שמדובר במדיה המיועד לאוניברסיטאות בלבד, וראינו את התפתח היום. ולפני כן היה את מכשיר הפקס. אנשים שאלו למה זקוקים לזה. שכנעו אנשים לאט לאט וכל אחד קנה כי האחר כבר קנה", הרב אמר והשווה עם החובה לפרסם את ביאתו הקרובה של משיח צדקינו. "אנחנו צריכים לדבר על משיח כאילו הוא דבר מוחשי שעומד לקרות ולהתנהג בהתאם כמו ימות המשיח. תחשוב עולמי, תתנהג מקומי".

נואמים נוספים היו הרב אלימלך צוויבל, משפיע ישיבת חב"ד במוריסטאון, ניו-ג'רזי; הרב נתן גוראריה, השליח בבופאלו, ניו-יורק וד"ר שמואל כץ מבל-הרבור, פלורידה, שכותרת נאומו הייתה "ארץ ישראל לעם ישראל על-פי תורת ישראל", שלווה בהפקת וידיאו על ארצינו הקדושה.

 הדיווחים, התמונות, הראיונות:
כינוס השלוחים

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
שלום בער מרזל!
כ"ו חשוון ה׳תשס״ז
טוב לשמוע עליך, תמשיך להצליח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.