מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשס״ז 16.11.2006

סדנא מרתקת: הניצול החיובי בכלי-התקשורת

שלוחים רבים מארץ-הקודש השתתפו היום (חמישי) בסדנא מיוחדת בנושא הניצול החיובי בכלי-התקשורת ■ דובר חב"ד, הרב מנחם ברוד פתח את הסדנא כשהוא מסביר עד כמה עמוקה השפעת הפרסום ■ כתב הערוץ הראשון בטלוויזיה, ר' אורי רווח, ריתק את המשתתפים שעה ארוכה כשהוא מביא שלל דוגמאות של ידיעות חב"דיות שחוללו סערה ■ אחת הדוגמאות הייתה מהסיפור שפורסם לראשונה ב-COL ועורר הדים בכלי-התקשורת בישראל ■ בסדנא דיברו אישים נוספים ובניהם: חבר מועצת העיר באר-שבע מר יצחק מרציאנו שהעניק השבוע ראיון מיוחד ל-COL  לסיפור המלא
סדנא מרתקת: הניצול החיובי בכלי-התקשורת
צילומים: אלי קאהן, COL • עיבוד מחשב: ליאורה בן משי, COL

מאת חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

שלוחים רבים מארץ-הקודש השתתפו היום (חמישי) בסדנא מיוחדת בנושא: ניצול חיובי בכלי-התקשורת שהתקיימה במוזיאון צבאות ה' בקראון-הייטס. את הסדנא, שהתקיימה בשפה העברית, פתח דובר חב"ד הרב מנחם ברוד שהקדיש מספר מילים על מטרת הסדנא. "על-ידי שימוש נכון בתקשורת, אנו יכולים להשפיע על המון יהודים", אמר הרב ברוד.

"אם שליח מארגן תהלוכת ל"ג בעומר ובה משתתפים 100 ילדים והוא דואג שזה גם יפורסם בעיתון המקומי, אז כמות האנשים שנחשפת למסר ולתהלוכה - הוא רב מאוד".

עוד אמר הרב ברוד, כי הפרסום בתקשורת, הוא חלק מעבודת השליחות. בסיום דבריו, הזמין הרב ברוד את קהל השלוחים לפנות אל ר' מוני אנדר ממחלקת דוברות 'צעירי-חב"ד' ולהסתייע בו כשצריך.


בכדי להיכנס לתקשורת ולפרסם את הדברים החיוביים, צריך ליצור גימיקים, שזה יהיה מעניין" (ר' אורי רווח, כתב בערוץ 1)

הרב ברוד חתם את דבריו בסיפור הבא: "לפני מספר שנים הגיע לכינוס השלוחים עיתונאי מערוץ 2 ומאוד התרשם. כשחזר לישראל, הוא החליט להיות שליח - בתחום בו הוא מתעסק. אולם, ממש באותה תקופה, הוא החל לחזור בתשובה וזנח את עבודתו. מאוחר יותר, שב אליה, כשהוא משתמש בה לדברים חיוביים".

"העיתונאי", סיפר הרב ברוד, "הוא ר' אורי רווח, חסיד חב"ד מירושלים המשמש כיום עיתונאי בערוץ הראשון בטלוויזיה ואני מתכבד להזמינו לשאת דברים". 

כיצד מכניסים ידיעה?

אין דובר טוב יותר, לסדנא שעוסקת בתחום התקשורת, יותר מרווח המתעסק יום-יום בעבודה זו. "בכדי להיכנס לתקשורת ולפרסם את הדברים החיוביים", אמר רווח, "צריך ליצור גימיקים, שזה יהיה מעניין".

ורווח הסביר: "בשביל להכניס ידיעה, צריך לעמוד על אחד מהכללים הבאים: חשוב, מעניין, חדש. אם הידיעה שלך עונה על אחד מקרטריונים אלו, אתה בפנים, ואביא מספר דוגמאות: לפני שנה לערך, לא קיבלו עובדי המועצה הדתית בערד משכורות ובתוכה רב העיר הרב בן-ציון ליפסקר.

"כשהמצב הפך לבלתי-נסבל, החליט הרב ליפסקר לצאת לרחובה של עיר, להעמיד שם שולחן וכיסא ולהפוך את המקום למשרד. כלי-התקשורת, התעניינו וסיקרו בהרבה את ה'גימיק' וזה הביא להתקדמות בטיפול הבעיה".


על-ידי שימוש נכון בתקשורת, אנו יכולים להשפיע על המון יהודים. הפרסום בתקשורת, הוא חלק מעבודת השליחות" (הרב מנחם ברוד, דובר חב"ד)

רווח הביא עוד מספר דוגמאות מעניינות. אחד נוספת הייתה בתקופה בה פורסם דו"ח העוני. "בכל פעם מסקרים עוד בתי-תמחוי ועוד בתי-תמחוי וזה כבר נהפך לנדוש. הגיע אלי מנהל בית-חב"ד בנס-ציונה, הרב שגיא הרב-שפר וסיפר לי כי היה לו בעבר גביר גדול שבעקבות המצב, נהפך לנזקק והוא אוכל בבית-תמחוי. הסיפור היה אנושי, אישי ומרתק ואני סיקרתי אותו בערוץ הראשון בהרחבה".

הפרסום ב-COL שעורר הדים

דוגמה נוספת, בה השתמש רווח הייתה הידיעה שפורסמה לראשונה ב-COL על ר' יוסי ועקנין שבזכות שהחזיק עמו את ספר החת"ת, ניצל מרסיס. "הסיפור עורר הדים בכלי-התקשורת בישראל", אמר רווח.

רווח סיים את שלל הדוגמאות עם הראיון שהעניק האלוף רון טל לר' יצחק הולצמן עורך 'חדשות חב"ד' המצורף ל'כפר-חב"ד'. "בימים שלאחר הראיון, לכל מקום בו הלך טל, התקבצו עדת עיתונאים וניסו להוציא ממנו הצהרות נוספות", אמר.

בהמשך דבריו, אליו רותקו השלוחים, דיבר רווח כיצד יוצרים קשר עם כלי-התקשורת והעיתונאים וכן העניק שלל טיפים למי שנכנס לסערה ציבורית, כגון המקרה שארע לאחרונה עם גן חב"ד בירושלים. "לא להיבהל ולא להילחץ", אמר, "בשביל זה יש את מחלקת דוברות חב"ד בצעירי-חב"ד בראשות הרב מנחם ברוד, שיש לו ניסיון רב-שנים".

"ללמוד מהציבור החרדי"

רווח הקדיש דקות ארוכות לנושא הסיקור על שלוחי חב"ד בצפון, בזמן המלחמה עם החיזבאללה. "ישנם הרבה שלוחים שארגנו פעילויות נפלאות שלא סוקרו בתקשורת", אמר רווח בשיחה שקיימנו עימו דקות לאחר הסדנא.

את דבריו סיים בנושא אקטואלי. "תקחו לדוגמה את הסיקור של המחאה כנגד מצעד התועבה. העסקנים החרדיים, עבדו טוב וסיפקו לעיתונאים את החומר ולמעשה, הביאו לידיעת הציבור בצורה הברורה ביותר - כי הם יילחמו בכל תוקף כנגד המצעד, דבר שהביא בסופו-של-דבר לביטולו".

בשלב זה התקיימה נחתם החלק הראשון של הסדנא המרתקת והשלוחים סעדו בארוחת צהריים. בחלק השני של הסדנא, דיברו: סגן ראש-העיר באר-שבע מר יצחק מרציאנו שאתמול (רביעי) התראיין ל-COL בהרחבה, ר' יוסי מור-יוסף מ'חב"ד שעל אתר' המציע לשלוחים הצעות לבניית אתרים והרב יהודה בוטמן מנהל בית-חב"ד בהוד-השרון. את הסדנא הנחה הרב נפתלי ליפסקר מנהל אגף הסניפים בצעירי-חב"ד.

 הדיווחים, התמונות, הראיונות:
כינוס השלוחים

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.