מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשס״ז 16.11.2006

לראשונה: "אינטרפול" יהודי יוקם באירופה

חייהם של סרבני גט וסרבני בתי הדין הרבניים בעולם לא יהיו עוד קלים כבעבר. אינטרפול יהודי שיפעל בתיאום עם כל בתי הדין ברחבי אירופה, ידאג להעביר מיידית מידע, בזמן אמת, לכל בתי הדין במדינות אירופה על אדם שנמלט בנסיון להתחמק מפסק דין שהוכרע על פי ההלכה  לסיפור המלא
לראשונה:
בנין הפרלמנט האירופאי שבו יתקיימו הדיונים
מדובר ביוזמה חדשה ומהפכנית שעשויה לחולל שינויים דרמטיים בקהילות ישראל. היוזמה תעלה על שולחן הדיונים במהלך כינוס דיינים ראשון מסוגו שיתקיים במחצית החודש הבא וידון במכלול סוגיות הנוגעות להכרעות הלכתיות בבתי הדין.

היוזמה הועלתה בעקבות ידיעות רבות על כך כידיינים רבים נתקלים בתופעות של סרבני גט או סיבות אחרות הקשורות לפסקי דין שניתנו על-ידי בתי דין רבניים, בעקבותיהם יש מי שבוחרים להימלט לקהילה אחרת או אף מדינה אחרת – על-מנת לחמוק מביצוע פסק הדין, ובד בבד להמשיך לקיים חיים יהודיים בקהילות אחרות, שם לא מודעים לעברו הבעייתי והמפוקפק של המתאזרח החדש.

האינטרפול היהודי אמור להיות הזרוע הארוכה של דייני ישראל, אשר יתחקה אחר אותם סרבנים ויעביר אינפורמציה מדוייקת על אותם "עברייני יהדות" לכל בתי הדין בקהילות היהודיות. כך יווצר מצב שייאלץ את האיש למלא אחר פסק הדין כלפי התובעים ויעניק לפסקי הדין מעמד בר-תוקף.

מהאגף הסמינרים והכינוסים של ה'מרכז' ציינו כי לכינוס הדיינים שיתקיים בעוד כשבועיים יגיעו דיינים מכל רחבי אירופה ואף מארץ ישראל. הדובר אמר כי אכן מתגבשת יוזמה להקמת "אינטרפול", אשר ירכז במשרדי מרכז רבני אירופה מידע מכל בתי הדין במדינות האיזור, ויעביר אותו בצורה מוסמכת ואחראית לראשי הקהילות ורבניהן.

סביר להניח, אמר הדובר, כי הצעה זו תעמוד במרכז הדיונים, "זאת לאור פניות רבות בנושא, שעניינן סרבני בתי דין שלא צייתו לפסקי דין, אשר היו בגדר 'חוטא נשכר', נהנו עד היום משירותי קהילה אחרת, צורפו למנין והיו לחברים מן השורה, בניגוד לכללי ההלכה הצרופה. היוזמה החדשה עשויה לשים קץ להפקרות בתחום זה".

הפרלמנט האירופי שיגר הזמנה רשמית לכנס הדיינים לקיים חלק מדיוניו באולם הדיונים של הפרלמנט. עדיין לא ברור אלו מהנושאים העומדים על הפרק ידונו בבניין הפרלמנט בבריסל ובהשתתפותם של אלו אישים מהממשל האירופאי.

עוד נודע, כי הכינוס המעורר ענין בקרב קהיליית הדיינים, יעסוק בין השאר בנושאים דוגמת: האזנות סתר בהלכה, מעמדו של החוקר הפרטי, "כתב סירוב", הליכה לערכאות ועוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.