מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תשס״ז 16.11.2006

בלעדי: הרב לאזאר מבקש לערוך ביקור באיראן

הרב הראשי לרוסיה בערל לאזאר גילה אמש (רביעי) כי הוא מעוניין לבקר באיראן, שנשיאה מחמוד אחמדינג'ד קורא להשמדת ישראל ומכחיש שואה סדרתי ■ הרב לאזאר אמר כי הוא נפגש עם המופתי הראשי של מוסקבה וסיפר לו על המחשבה לנסוע למדינה האיסלאמית ■ "המופתי, שיש לו קשרים חמים עם שלטונות איראן, אמר לי בתשובה: 'אם אתה בא, אני מגיע יחד איתך'", אמר הרב לאזאר במהלך התוועדות שהתקיימה בניו-יורק ■ COL היה שם ומביא דיווח מלא וגלריית תמונות  לסיפור המלא
בלעדי: הרב לאזאר מבקש לערוך ביקור באיראן
הרב לאזאר מספר על היוזמה, אמש. ברקע: איראן • צילום: אלי קאהן, COL
מאת: חיים ברון, כתב COL בניו-יורק

אמש (רביעי) התקיימה התוועדות חסידית עם הרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר ב'זאל' הקטן בבית-חיינו - 770, השתתפו מאות בחורים, שלוחים וחסידי חב"ד משכונת קראון-הייטס. לצד הרב לאזאר, התוועדו: אביו, הרב משה לאזאר המשמש כרב יוצאי איראן במילאנו, הרב יוסף-חיים קנטור, רבה הראשי של תאילנד ושלוחים נוספים.

במהלך ההתוועדות, סיפר הרב לאזר סיפורים מרתקים אותם חווה בשנות שליחותו וסיפר בהרחבה על ביקורו בבית-חב"ד בתאילנד, בהנהלת הרב נחמיה וילהלם, עליה דווח בהרחבה ב-COL. בין דבריו, גילה הרב לאזאר, כי הוא מתכנן לבקר באיראן. לידי COL הגיע תוכן הדברים והוא מתפרסם בפרסום ראשון באתר.

הרב לאזאר פגש את המופתי

"בביקורי בתאילנד", סיפר הרב לאזאר, "פגשתי מטייל שסיפר לי שהוא מתגורר באיראן, אך הוא מטייל בימים אלה בערים בתאילנד. בעיצומה של השיחה, הוא שלף לי כרטיס-ביקור של הרב אליעזר אשכנזי הנמצא בשליחות בתאילנד. אותו מטייל סבר תחילה שאני הוא הרב אשכנזי, אך העמדתי אותו על טעותו.

"אותו מטייל סיפר לי בצער על המצב העגום בהם שורים יהודי איראן ואני אמרתי לו שמתי שאני יגיע למוסקבה, אני יצור עימו קשר בכדי לבדוק האם אפשרי לבקר אצל יהודי איראן. בבואי למוסקבה, פגשתי את המופתי הראשי וסיפרתי לו את הסיפור ואת המחשבה שלי לנסוע לאיראן.

"המופתי, שיש לו קשרים חמים עם שלטונות איראן, אמר לי בתשובה: 'אם אתה בא, אני מגיע יחד איתך".

בהמשך ההתוועדות, דיבר הרב לאזאר על נושא ההתקשרות לרבי והביא על-כך משל. "היו מספר אנשים שאהבו מאוד את המלך שלהם וטיכסו עצה כיצד יגרמו לו נחת. חשבו ולבסוף החליטו להכין למלך כתר מהודר. אחד מבני החבורה, שאהב מאוד את המלך, הוסיף כי הוא ינסה להשיג לכתר גם יהלום יקר".

שנייה של נחת לרבי

"הלך ומצא יהלום יקר עד מאוד. לשם כך, מכר את כל תכולת ביתו וקנה את היהלום ושיבצה על הכתר הנאה. בני החבורה, לקחו את הכתר והלכו עם זה למלך. המלך הסתכל על היהלום ושאל: 'מי אמר לכם שהוא אמיתי' והוסיך שיהלום אי-אפשר לשבור אלא על-ידי יהלום אחר וכאילו כדי להוכיח ביקש מאחד השרים לנסות ולשבור את היהלום ולא הצליח. ביקש המלך משר שני וגם הוא לא הצליח ולבסוף ביקש מאותו האיש הנאמן שקנה את היהלום.

"האיש, לקח פטיש גדול וחזק וניסה לשבור את היהלום אך ללא הצלחה. לאחר-מכן, שאלו אותו מספר אנשים, האם הוא באמת היה בטוח שזה היהלום הכי יקר והוא ענה שמתי שקנה את היהלום, קנה אותו מתוך אהבתו למלך ולא היה לו ספק שזה היה היהלום הכי יקר וגם כעת, כשהמלך ביקש ממנו לנסות ולשבור את היהלום, הוא עשה זאת ללא היסוס, כי זה הוא רצונו של המלך".

ואביו, הרב משה, הוסיף: "שלא צריך לחשוב כיצד לא לגרום לרבי צער, אלא צריך לחשוב כיצד אנו יכולים לגרום לרבי שניה של נחת".

הרב לאזאר סיפר עוד סיפורים מרתקים נוספים שיובאו בהמשך ב-COL.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
ר משה הרטמן ...
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
ר משה הרטמן טוב לראות אותך שואב כוח בהתוועדות חסידית... אה... אשרינו שזכינו למנהל חסידי שכזה...

חיידר חב"ד אודסה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.