מערכת COL | יום כ"ד חשוון ה׳תשס״ז 15.11.2006

הרפורמים שוב מודים: חב"ד הם המומחים

במכתב ליהודים רפורמים, נשיא התנועה ראביי אריק יפה חזר שוב על קריאתו לחקות את מאמצי הקירוב המוצלחים של שלוחי חב"ד. "זה לא קל עבורינו לשמוע זאת כי חב"ד תומכים בפוליטיקה הימנית בישראל ומתנגדים אלינו. אולם המבקרים בבתי-חב"ד תמיד יקבלו יחס נהדר ותשומת-לב אישית ויציעו הדרכה בצורה בלתי-שיפוטית ומותאים בקצב אישי", הוא הודה במאמר בביטאון התנועה. לפני שנתיים יופה התבטא: "אני מקנא בחוסר האנכיות של הצעירים והצעירות בחב"ד"  לדיווח המלא
הרפורמים שוב מודים: חב

הראביי אריק יופה, נשיא האיחוד ליהדות רפורמית, שוב קורא לחברי תנועתו ללמוד משיטת המוצלחות של שלוחי חב"ד בעולם בקירוב יהודים לאביהם שבשמים (בדרך הנכונה, כמובן).

במאמר בביטאון של התנועה הוא מצטט את הספר "רוחניות מקבלת" של ד"ר רון וולפסון מאוניברסיטת היהדות בלוס-אנג'לס על איך הופכים את בית-הכנסת למקום פתוח שמקבל אורחים. וולפסון מכנה את חב"ד "המומחים בהסברת פנים".

יפה כתב: "זה לא ייעוץ שקל עבורינו לקבל. חב"ד תומכת בפוליטיקה הימנית ומתנגדת לפלורליזם דתית בישראל. מההערכה העמוקה שלהם לרבי המנוח נשמעת לפעמים צלילים של משיחיות. וגם, בעוד שקהילות רפורמיות מדווחות על יחסי כבוד עם בית-חב"ד המקומי, אחרים כועסים על רבני חב"ד שמנסים לקחת מהם את המתפללים.

"אולם, ד"ר וולפסון קורא לכל היהודים ללמוד מהתרבות החמימה והמקבלת של חב"ד. מבקרים בחב"ד יקבלו יחס נהדר ותשומת-לב אישית, כולל הזמנות לארוחות שבת, ביקורי-בית ושיחות טלפון שיעודדו להגביר את כמות שמירת המסורת והדרכה צעד אחר צעד בצורה בלתי שיפוטית, מותאם לקצב האישי".

לפני שנתיים בועידה השנתית של הרפורמים, יופה אמר להפתעת הנוכחים כי יש להם ללמוד המון מפעולות חב"ד.

"קשה לי להגיד זאת, אבל אומר את זה בכל זאת: אנו חייבים לקחת דוגמא מחב"ד", הוא אמר. "אנו חלוק עליהם וכמעט בכל, במיוחד בדעות המשיחיות הקיימות בו, אולם אני מקנא בחוסר האנכיות הקיימת אצל הצעירים והצעירות שלהם שחוצים את העולם לשרת את הקהילה היהודית מתוך מצוקה".

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
יפה, מר יפה!!!
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
רק שאלה: מדוע לפני שנתיים קראו לו "יופה" עם וא"ו, ואחרי שנתיים קיצצו לו את הוא"ו?
3.
אנא זהירות!
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
אחרי כתבה כזו יש כאלו שמתחילים להרגיש קירוב להם רחמנא ליצלן, ועל כן חייבים להדגיש (ללא הפסק) כי אנחנו מקרבים ולא ח"ו מתקרבים, איננו מוותרים אפילו על קוצו של יו"ד.
4.
ראביי
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
איך אפשר לכנות רפורמי בשם ראביי בכלל?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.