מערכת COL | יום כ"ד חשוון ה׳תשס״ז 15.11.2006

שרת החוץ נאמה, ברקע הוקרנה "הרב הכי מופגז"

נאומו של הרב שלמה קונין, השליח הראשי בקליפורניה, בועידת GA של הפדרציות היהודיות גרר תגובות חיוביות. הוא קרא למשתתפים, בהם 400 מנהיגי קהילות יהודיות, לתמוך בחינוך יהודי ■ שישה ארגונים חב"דיים הקימו ביתנים בתערוכה. "נפגשנו עם ראשי ארגונים יהודיים לראות איך ניתן לעבוד יחד במובן הארצי כדי לסייע לשלוחים מקומיים", סיפר הרב אפרים מינץ, מנהל מכון JLI ללימודי יהדות ■ בעת נאומה של שרת החוץ ציפי ליבני הוקרנה על המסכים תמונה של הרב יגאל ציפורי, השליח בקריית-שמונה, מניח תפילין לחייל צה"ל בעת מלחמת לבנון השנייה  לסיפור המלא
שרת החוץ נאמה, ברקע הוקרנה
הרב ציפורי עם זאב בילסקי יו"ר הסוכנות היהודית

מאת בנימין וייס, כתב COL בניו-יורק

ביתנים של ארגונים חב"דיים שהוצבו בועידת GA של הפדרציות היהודית שהתקיימה השבוע בלוס-אנג'לס, קליפורניה, קיבלו פידבק חיובי עם בקשות רבות להשתתפות וקבלת פרטים נוספים.

הועידה השנתית נערכה במלון "ווסטין בונוונטור" בהשתתפות מנהיגי 400 קהילות יהודיות בצפון אמריקה לצד פוליטיקאים מישראל, אישי ציבור אמריקאים ותומכים נדיבים.

נאום שעורר התלהבות בועידה היה של הרב שלמה קונין, השליח הראשי של קליפורניה ומנהל מוסדות חב"ד בחוף המערבי. הרב קונין דיבר על איך חב"ד בקליפורניה התפתחה במהלך השנים והפעילות העניפה שלה כיום. בסגנונו הנלהב, השליח קרא למשתתפים לתמוך בחינוך יהודי בעיר מגורם.

"אנחנו מפתחים עם הנהגת הפדרציות קשר של שיתוף פעולה", אומר הרב דוד אליעזרי, שליח חב"ד ביורבה-לינדה בקליפורניה העומד בקשר עם הפדרציות היהודיות. "בשנה שעברה היה שינוי בגישה שלהם בעקבות אסון 'קתרינה'. הם החלו להבין שאנחנו היחידים בשטח. היו גם יחידים שפעלו שם, אולם אנחנו היינו היחידים במובן ארגון ארצי".

בשיחה עם COL אומר הרב אליעזרי כי להרבה מהמשתתפים, מנהיגי הקהילות, נוצר קשר אישי עם שלוחי חב"ד מקומיים. "זה מתפלל בבית-חב"ד באוניברסיטה, הבן של האחר הלך לקעמפ 'גן ישראל' והבת של השלישי ביקרה בישראל עם חב"ד. אנחנו מנסים להביא שהם יתמכו בפעולות של בתי-חב"ד, ואנחנו נשפיע עליהם לשים את היהדות במרכז תשומת-הלב כי גם הם מבינים שאם לא כן לא תהיה המשכיות לעם היהודי".

הרב אליעזרי הוסיף כי מספר בכירים מהנהגת הפדרציות היהודיות בצפון אמריקה צפויים ב'בבנקעט' - האירוע המסכם של כינוס השלוחים העולמי המתקיים בימים אלו בניו-יורק.

ביקשו לדעת יותר על חב"ד

מספר שלוחי חב"ד ופעילים מניו-יורק שהשתתפו בלט הרב יגאל ציפורי, שליח חב"ד בקריית-שמונה שקיבל תעודה הוקרה על פעולותיו בעת מלחמת לבנון השנייה. בעת נאומה של שרת החוץ ציפי ליבני הוקרנו על המסכים הגדולים תמונה של הרב ציפורי מניח תפילין לחייל צה"ל.

הרב ציפורי הוצג בפני באי הועידה כ"רב הכי מופגז בעולם" בשל הקטיושות שנשלחו על-ידי ארגון הטרור חיזבאללה. הרב ציפורי פגש את ארווין קוטלר, לשעבר שר המשפטים היהודי של קנדה ואת זאב בייליסקי, יו"ר הסוכנות היהודית. "הבחירה בו לתת תעודה הוקרה העבירה מסר שהפדרציות רוצות מעורבות עם חב"ד", סובר גורם חב"די.

ששת הארגונים החב"דיים שהקימו ביתנים בתערוכה הם: רשת האתרים חב"ד.אורג, אתר השו"ת אסק מוזס, הוצאת הספרים קה"ת, JLI ללימודי יהדות, jnet יהדות בטלפון, חב"ד שעל הקמפוס, איגוד הקהילות בחבר-העמים, Friday Light לעידוד מבצע נש"ק.

הרב אפרים מינץ, מנהל JLI שהשתתף בועידה, סיפר על הביקוש הרב שגרמו הדוכנים החב"דיים: "מאות רבות של משתתפים עברו בדוכנים שלנו והתרשמו. הם עצרו וביקשו מידע נוסף וקיבלנו תגובות מאוד חיוביות".

"היה לנו מפגשים עם ראשי ארגונים יהודיים לראות איך ניתן לעבוד יחד במובן הארצי - חלקם יוכלו לסייע לשלוחים מקומיים", הרב מינץ אמר בשיחה עם COL עם חזרתו לניו-יורק.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אברמי אתה גדול!
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
אתה התחלת את ההשתתפות בועידה הזו
2.
יגאל ציפורי
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
עלה והצלח עשה חייל,מחזיקים לך אצבעות בארץ הקודש.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.