מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשס״ז 14.11.2006

העלייה המסורתית של משפחת גלבשטיין

השנה, חלה שנת ה-100 להסתלקותו של הגאון הקדוש הרב משה מעשיל גלבשטיין זצ"ל תלמידו המובהק של האדמו"ר ה"צמח-צדק", הקבור בבית העלמין הישן בחברון, פקדו למעלה מ-100 מצאצאיו את קברו, וערכו התוועדות בבית "הכנסת אורחים" בעיר שם נערכה סעודת ההילולא לעילוי נשמתו של הסבא קדישא  לסיפור המלא
העלייה המסורתית של משפחת גלבשטיין

השנה, חלה שנת ה-100 להסתלקותו של הגאון הקדוש הרב משה מעשיל גלבשטיין זצ"ל תלמידו המובהק של האדמו"ר ה"צמח-צדק", הקבור בבית העלמין הישן בחברון, פקדו למעלה מ-100 מצאצאיו את קברו, וערכו התוועדות בבית "הכנסת אורחים" בעיר.

הרב משה מנחם מנדל גלבשטיין מזקני וחשובי חסידי בירושלים הטורח בהנצחת מפעלו וזכרו של זקינו ע"ה ואף הוציא לאור את ספריו הקדושים טרח ואירגן את המפגש השנתי, דאג לאוטובוסים נוחים וממוגנים שהועמדו לרשות המשפחה, ואף הדפיס במיוחד ליום זה קובץ תפילות ליום ההילולא הכולל את התפילות, פרקי התהילים ושיעור התניא של היום. בידיו סייעו בניו ונכדיו, ר' אלעזר, ר' יעקב, ר' שמואל ור' יצחק דב שלקחו חלק חשוב בכל הארגון בשטח.

כאמור, עשרות צאצאיו: אנשים, נשים וטף, רובם חסידי חב"ד הגיעו באוטובוסים ממוגנים לעיר האבות חברון. בהגיעם לחברון עלו לבית העלמין הישן למקום קבורתו בסמוך לציון של הרבנית מנוחה רחל ע"ה ועוד. במקום המתין להם השליח הרב  דני כהן עם חברי הכולל הלומדים במקום. 

התקיימה תפילת מנחה, נאמרו פרקי תהילים כנהוג ובתום התפילות פנו כולם אל מערת המכפלה שם התפללו תפילת ערבית ואמרו פרקי תהילים לישועת הכלל ולהחשת הגאולה.

בסיום התפילה פנה הקהל  אל בית "הכנסת אורחים" שבשכונת "אברהם אבינו" בסמוך לבית כנסת חב"ד העתיק שבחברון. שם נערכה סעודת ההילולא לעילוי נשמתו של הסבא קדישא.

את הסעודה הנחה בן נינו הרב אלעזר מרדכי גלבשטיין בהדגישו את שנלמד בתניא "צדיקא דאתפטר אשתכח בכולהו עלמין יתיר מבחיוהי", "ובטוחים אנו שזכותו של זקננו בעל ההילולא, בודאי אישתכח היום-יום ההילולא ומעתירה ומשפיעה בהשפעה רבה יותר בעולם." ר' אלעזר פנה בבקשה להעביר מדור לדור את סיפורי המופת ופעלו הרב למען שמירת המקדש והמקומות הקדושים ועוד.

הרב משה לוינגר מוותיקי הישוב היהודי בחברון העלה על נס את דביקותה של משפחת גלבשטיין השומרת את פועלו וזכרו של אותו צדיק, "ובטוחים אנו כי ברכתו של אותו צדיק תימשך עליהם ועל זרעם וביתר שאת וביתר עוז", אמר.

ר' ברוך מרזל מעסקני הישוב היהודי בחברון בירך את הבאים וחיזק את משפחת גלבשטיין וחסידות חב"ד בקשר המהותי והרציף שהן שומרות עם היישוב היהודי בחברון. בדבריו הוסיף שאם כל ישראל ישמור על קשר עם חברון כמו משפחת גלבשטיין אין ספק שחברון תראה הרבה יותר טוב.

השליח הרב דני כהן ציין את השתדלות המשפחה למען הכולל ולומדיו-בתרומת ספרים וכו' ואחזקת התורה במקום.בהמשך נוגן הניגון "רננו צדיקים" המיוחס לרב  משה מעשיל, נוגנו ניגוני חב"ד, ונלמד שיעור התניא של היום על ידי נכד הנין ר' יעקב יצחק גלבשטיין מכפר חב"ד.

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
יודי הצדיק
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
כיף לראות אותך
מתפלל בתמונה
תמשיך לעשות נחת לכל המשפחה
הדודה מאוקראינה
2.
דודי מני ???
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
ואיפה משל ?! בעבודה
3.
יודי הגר החמוד
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
יהי רצון שיתקבלו תפילותיך- תפילות צדיק- לפני אדון הכל.
אוהבים מאוד מאוד
סבא וסבתא נחלה
4.
יודי
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
גם באורגוואי יש מי ששמח לראותך מתפלל
5.
חיים
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
חיים ג.

האם אתה קשור למשפחה?







מ. מ. גרוסמן



תענה לי גם בתגובה

תודה!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.