מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשס״ז 14.11.2006

וושינגטון: 12 שלוחים שהופכים את המדינה

מדינת וושינגטון הנמצאת בצפון מערב ארה"ב עברה בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת. עשרה שלוחים פועלים במדינה תחת השליח הראשי הרב שלום דובער לויטין שיחד עם חותנו הרב מרדכי פרקש והרב יחזקאל קורנפלד פועלים יחדיו להביא את המוסדות לתנופה שלא הייתה קיימת עד כה ■ תשעה משפחות יצאו לשליחות לעיירות המדינה בשנתיים האחרונות  לסיפור המלא
וושינגטון: 12 שלוחים שהופכים את המדינה
מדינת וושינגטון הנמצאת בצפון מערב ארה"ב עברה בשנים האחרונות שינויים מרחיקי לכת. עשרה שלוחים פועלים במדינה תחת השליח הראשי הרב שלום דובער לויטין שיחד עם חותנו הרב מרדכי פרקש והרב יחזקאל קורנפלד פועלים יחדיו להביא את המוסדות לתנופה שלא הייתה קיימת עד כה.

כהתחלה בנו השלוחים מקוואות טהרה - המקווה הראשונה נבנתה על ידי השליח מרדכי פרקש, והיא נותנת שירות ליהודים המתגוררים במזרחה של סייאטל, איזור בעלביו מערסער היילענד, וקירקלענד. בד בבד בנה הרב שלום דובער לויטין מקווה טהרה שמשרת את תושבי סייאטל הצפונית והמערבית. המקוואות נבנו ברוב פאר והדר, וממומנו על ידי תושבי המקום ובהשתתפותו של ר' ינגי ביסטריצקי הידוע בתרומתו הנכבדה למקוואות חב"ד בארץ ובעולם.

לאחר מכן פעלו להבאת שלוחים חדשים לכל העיירות הסמוכות בהם לא היו שלוחים עד לשנים האחרונות. תשעה משפחות יצאו לשליחות לעיירות המדינה בשנתיים האחרונות.

הרב שניאור זלמן הבר ומשפחתו יצאו לעיירת טאקומה - אחת העיירות הוותיקות ביותר בסייאטל עם קהילה רפורמית בת מאה שנים ויותר. משפחת הבער בשנתיים האחרונות הפכו את העיר - עשרות פעילויות עם מאות משתתפים קבועים.

הרב שלום דובער פרקש ומשפחתו יצאו לסענטראל קאסקיידס, עיירות איססאקווה וסאמאמיש - המקום נקרא בין תושבי וואשינגטאון "שווייץ של החוף המערבי". האיזור צופה על הרים מושלגים ומפלי מים ויערות. עשרות רבות של משפחות המתגוררות באיזור כבר הפכו לאוהדי חב"ד מובהקים ומשתתפים בפעילויות של הבית חב"ד המנוהל ביד רמה על ידי הרב בערי פרקש ורעייתו.

הרב שמואל גרינברג ומשפחתו יצאו לוואנקובער וואשינגטון - השוכן על הגבול בין שתי המדינות, וואשינגטאון ופורטלאנד. משפחת גרינבערג פועלים באיזור בהצלחה גדולה. הבית חב"ד כבר השתכן במבנה יפהפה, וכל תושבי האיזור רואים בו כמגדלאור לכל ענייני היהדות. המחנה קיץ המוצלח כבר הפך לשם דבר בין יהודי וואנקובער וואשינגטאון

הרב אליהו אסתערן וזוגתו פתחו את הבית חב"ד החדש ביונברסטי אוף וואשינגטאון - אחת האונברסיטאות הגדולות ביותר באמריקה הצפונית. משפחת אסתערין הפכו להיות האטרקציה בה הידיעה של כל הסטודנטים היהודים. מידי ליל שבת אפשר לראות עשרות רבות של סטודנטים המגיעים לבית של האסתערינס לסעודת שבת.

הרב לוי יצחק באקמאן ומשפחתו יצאו לשליחות לעיירת בעלינגהם הרחוקה, העיירה בעלינגהם שוכנת על גבול ארה"ב קנדה - היא ידועה בעיקר אודות לאוניברסיטה הגדולה הנמצאת שם. משפחת באקמאן הפכו מיד לסמל של הצלחה, עשרות רבות של משפחות ומאות סטודנטים התקשרו כבר עם הבית חב"ד הצעיר יחסית. והם הפכו תיכף לכתובת לכל עניין יהודי בעיירה בעלינגהם ובעיירות סביב.
הרב יוסי מאנדעל ומשפחתו פתחו בית חב"ד באיזור סנעהמיש קאונטי בעיירות אורעט ואדמונדס. המאנדעלס מיד קנו בית חב"ד ופתחו בפעילות אינסטסיבית במקום, כל העיירות מסביב כבר שמעו אודות בואו של השליח הטרי - והבית כבר הפך למקום הומה מבקרים.

השליח הוותיק הרב יחזקאל קורנפעלד פתח לפני חצי שנה בית חב"ד קבוע באי מערסער היילענד - האי שוכן בלב ליבה של מדינת וואשינגטאון, האי הוא הריכוז הגדול של יהודי וואשינגטאון. הרב קורנפעלד שכבר שנים מכהן כרב בבית כנסת שם הפך להיות השליח באי, ויפתח באיזור את פעילויות חב"ד.

הרב יוסף חאריטאן שהגיע לנהל את החדר וכבר עשה שינויים מרחיקי לכת ומנהל את החיידער בתנופה אדירה.

הרב אלעזר בוגומילסקי שפועל רבות בעיקר בין מעגל הידידים.

והאחרון חביב הרב מרדכי פרקש שהתחיל לשקם את הישיבה של חב"ד בסייאטל שהייתה קיימת עשרות שנים ונוסדה על ידי הרבי והשנה פתחו את מכון לימוד הסמיכה כהתחלה, בהשתתפות של כמה וכמה תלמידים. בין התלמידים אפשר לראות את השלוחים הרב שלום דובער פרקש והרב יהושוע פיוקס הבאים כמה פעמים בשבוע להשתתף בלימוד.

מידי חודש בחודשי החורף מתקיימת סעודת מלווה מלכה בבית א' השלוחים. הרב יוסף יצחק מנדעל השליח החדש לעיירות אוורעט אדמונדס אירח את קהל השלוחים ותלמידי הישיבה למלווה מלכה רבתי ברוב פאר והדר בבית חב"ד החדש שנקנה על ידו. הרב לעויטין קרא איגרת קודש מכ"ק אדמו"ר וסיפר מיחידויות פרטיויות שלו כנינים מופלאים. ההתוועדות נמשכה עד שעה מאוחרת.
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
2.
הרב פרקש חתנו של הרב לויטין ולא חותנו
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
נא לתקן
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.