מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשס״ז 14.11.2006

הרבי מורה: לא לחתור תחת השליח הראשי

פרסום ראשון: ב'אגרות-קודש' כ"ח שיצא-לאור השבוע, מובא מכתב נוקב של הרבי לאחד מהשלוחים בפלורידה, בו הוא מורה לו שלא יחתור תחת השליח הראשי ■ "באם יש צורך – יבאר למי שנצרך שכן הוא מנהג ליובאוויטש בכ"מ – שהנשלח ראשונה כו' ואין לשנות", כותב הרבי ■ לקראת כינוס-השלוחים, מגיש COL את תמליל המכתב  למכתב המלא
הרבי מורה: לא לחתור תחת השליח הראשי
בלעדי ל-COL: תצלום המסמך עם כתב יד קודשו של הרבי
1) כמדומה נאמר לו ברור בהיותו כאן – שענינו במיאמי הוא ביה"ס [אהלי תורה DAY SCHOOL], וכל ההתפתחויות דביה"ס: ישיבה גדולה, גן ילדים, P.T.A. – הפצת היהדות והפצת המעינות הם בראשותו של הרה"ח כו' קאָרף שי' ואלו שהוא (קאָרף) יבחר – שנשלח לשם בשמי לעבודה זו (ובודאי זוכר – שקאָרף הביאו למיאמי, ולא יהי' כפוי טובה). וענינו במיאמי – כמו דהרב גראָנער שי' במעלבורן. ובטוחני שכן ינהג בדיוק.

ובאם יש צורך – יבאר למי שנצרך שכן הוא מנהג ליובאוויטש בכ"מ – שהנשלח ראשונה כו' ואין לשנות.

2) כ"ז שייך ובראשותו של הרב קאָרף – והוא לא יתערב בזה גם לא בחשאי, (כ"א באם יבקשהו קאָרף יסייעו).

ואמרתי אני זה לו פא"פ בהיותו כאן. ובודאי יעשה כן, ובדרכי נועם ושלום. ויודיע עד"ז.

3) המסובב לעיל – הוא ענין בפ"ע, ולא שייך לביה"ס.

4) צ"ל חוו"ד אלו המכירים אותו בטוב ובאופן שלא ישאירו מקום לספק.

5) עפ"ז לא יוכלו לשלוח כלל ת' ממוסדותינו מכאן, כפשוט.

6) אזכיר עה"צ לכהנ"ל.

[לשלוח לו המצו"ב – מהיר ובאוירון]
לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
28 תגובות
1.
תשובה ברורה!
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
רואים איזה אחריות חזק הרבי נתן להשלוחים הראשים.
2.
Machloikes
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
I believe that there was a Horae from The Rebbe when the Igros started coming out that no letters that have to do with "Machloikes" or "politics" should be printed

Why did it change now?????
3.
הנשלח ראשונה כו ואין לשנות
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
הפצת היהדות והפצת המעינות הם בראשותו של הרה"ח כו קאָרף שי . . שנשלח לשם בשמי לעבודה זו . . וענינו במיאמי – כמו דהרב גראָנער שי במעלבורן. ובטוחני שכן ינהג בדיוק

המילים מדברים בעד עצמם
4.
"שליח הראשי" - הוספה של מי?
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
בכל הפתק לא נזכר אף פעם הלשון "שליח הראשי", כי אם "הנשלח ראשונה". מאין נברא הלשון "שליח הראשי" בכותרת של COL?!
לשון אדמו"ר, כלשון התורה בכלל, הוא בדיוק. וכל המוסיף גורע.
ובעצם הענין -- המצב המדובר בפתק זה הוא, שקארף מינה פלוני להנהיג בית ספר, ותו לא. כמובן שפלוני אין לו רשות להתחרות בפעולות הפצת המעינות באותו אזור.
אבל אי אפשר להוציא פסק מפתק זה בקשר לשליח שנתמנה (על ידי שליח הרשאון) באזור אחר לגמרי, לפעמים מאות ק"מ בריחוק מקום.
5.
צריך לדייק ובלי פשעטלאך
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
א. הרבי לא התבטא בהגדרה של שליח הראשי אלא ...שכן הוא מנהג ליובאוויטש בכ"מ – שהנשלח ראשונה כו ואין לשנות.

ב. באם תבחינו גם לגבי הדוגמא שהרבי מביא מהרב גראנער במעלבורן, הרבי לא התבטא בשם המדינה אלא בשם העיר...

ג. הרבי גם מנמק שלא יחתור תחת הרב קארף 1. כמדומה נאמר לו ברור בהיותו כאן - שענינו הוא ביה"ס... 2. ואלו שהוא (קארף) שנשלח לשם בשמי לעבודה זו... 3. שלא יהיה כפוי טובה...

אבל מכאן להגיע למסקנה ולהביא ראיה מכאן את הכותרת "שלא יחתור תחת השליח הראשי" ?

אחד מאנ"ש באה"ק
6.
דהרב גראָנער שי במעלבורן
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
ומה נעשה, והרב גראָנער שי לא הי הראשוך שנשלח למעלבורן בכלל.
7.
חכמים מחוכמים
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
מהתגובות המקוממות הנכתבות כאן, אני לומד שלדעתם - הרבי כתב את המענה עם קריצה... כי בעצם הוא התכוון שמותר לחתור!!
שומו שמים!
א שעבר על בשרו סיפור כזה
8.
הרב גרונר אינו שליח תחת מרכז!
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
ובודאי אינו שליח הראשי - תבדקו בCHABAD.ORG. השליח הראשי באוסטרליה הוא הרב סעראבראנסקי. ומכאן ראיה לסתור כל הענין של "שליח ראשי" שהמציא הרב חדקוב.
9.
תגובה ל- 7
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
לא ראיתי בשום תגובה שמישהו מנסה לתת להבין שהרבי נתן קריצה שמותר לחתור נגד שליח, אבל אולי תועיל להסביר לנו האם יש בכלל כזה מושג שליח הראשי, ובכל אופן מהיכן משתמע כאן במכתב שהרבי מדבר על מושג שליח הראשי.

והאם יש מושג כזה מהרבי שאחד שמגדיר את עצמו שליח הראשי האם לו מותר לחתור נגד שליח אחר במדינתו או אפילו בעירו?

ואולי כבר גם תוכל להביא לנו להבין לשיטתך שיש כזה מושג שליח הראשי, האם יכול לעשות מה ברצונו עם שליח אחר בעירו או במדינתו.

נראה לי שזה לא במה לפילוסופיות על מה הרבי חשב או רצה, אלא תביא הוראה מפורשת מהרבי במכתב רשמי של הרבי לפלוני או פתק בכת ידו הק, שבענו כבר די והותר מפלפולים שונים. נראה לי שהגיע כיום המצב שלא מאמינים לאף אחד מהוראות בע"פ לאחר שנתבררו סילופים רבים ומשמועות שונות ומשונות, ואין לנו אלא מה שעינינו רואות בכתב או משיחותיו הק.

אחד מאנ"ש - שגם כתבתי את תגובה מס 5
11.
על מה יצא הקצף?
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
יש כאן דיון מאד יסודי ורציני:
בהתאם למענה זה, האם יש להנהלת המל"ח היום, הסמכות למנות שליח ראשי למדינה שלימה, או לכמה מדינות, שדוקא הוא יוכל למנות או לפטר שלוחים שנמצאים במדינות אלו.
עיינתי במענה, ולא הגעתי למסקנא בררוה.
מה דעתכם?
12.
מצדיקים מעשיהם
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
נראה כי חלק מהכותבים חתרו תחת השליח הראשי וכרגע צריכים למצוא צידוק למעשיהם. הרבי ציין גם במקרים נוספים את המחויבות להיות כפופים לשליח הראשי. אם מדובר באנשים שלא מקיימים את דברי הרבי- שלא ילבישו זאת בצידוקים שונים וכאילו בשם הרבי. אם אתם שייכים לחסידיו של הרבי, היו כפופים לשליח הראשי! (והרי ידוע להיכן ניתן להגיע אם לא עושים לפי דברי הרבי. דוגמת צפת עיה"ק ועוד).
13.
מי זה שהחליט
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
מי זה שהחליט שתשובות כאלו מותרים או יכולים להדפיס בסדרת אגרות קדש

הרי שמענו מהרב שלום מענדל סימפסאן שהרבי אמר לו בפירוש
לא להדפיס מענות כאלו שיש בהם עניני מחלוקת וכדומה

ועד עתה אין בכל הספרים היוצאים עד עתה ענינים כאלו

ומה נשתנה?????

ובכלל, הרי זה סדרי "אגרות" ולא מענות. ולא הדפיסו עד עתה ה"מענות" של כל השנים ורק ה"אגרות", ומה נשתנה???

הרב ש"ב לוין א כתב ש"חצי" הספר הוא "מענות"

מי זה שהחליט שדוקא "עכשיו" צריך או מותר "לשנות"????
14.
PTA
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
כדאי לעיין בהמדובר.
המדובר הוא בבי"ס שהשליח של המדינה לקח תחתו שליח שינהל את בית הספר. ולכאורה מובן שכל עניני בית הספר יתנהלו עתה על ידי המנהל החדש - הנה הרבי כותב לו שאפילו "כל ההתפתחויות דביה"ס: ישיבה גדולה, גן ילדים, P.T.A. [= אסיפות הורים ומורים] – הפצת היהדות והפצת המעינות הם בראשותו של הרה"ח כו קאָרף שי".
וק"ו בן בנו של ק"ו - שמה[-דאך] שמדובר ע"ד ענינים שמסתעפים באופן ישיר למוסד בית ספר, עאכו"כ שאין לעשות דברים חדשים ממש שכלל אין להם שייכות להשליחות אלי נשלח.

ומי יתן שאכן יפורסם בקרוב גם המענה ע"ד "שליח ראשי", וכמו שעד-עתה היו כו"כ שאמרו שכל הרעיון של השליח שנשלח ראשונה וכו הוא של הרב חדקוב ולא של הרבי, ועתה נתגלה כתי"ק זה, יה"ר שיתפרסמו גם שאר הכתבים עד שנזכה לאור כי טוב - מפיהם ולא מפי כתבם.
17.
שליח הראשי???
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
הרב גראָנער, לא רק שהוא לא שליח ראשי הוא גם לא שליח רשמי של מרכז (והוא גם לא מוזמן להכינוס) השליח הראשי הוא הרב סרברנסקי.
18.
ל6
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
מי שלח הרבי למעבורן לפני הרב גראנער שיחי??
21.
שליח הנשלח ראשונה
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
ב"ה

אפילו באם נשלח מישו לפני הרב גראנער למעלבורן, עכ"ז כאשר הרבי בוחר במישו ואומר שהוא השנלח ראשונה כל הקודמים בטלים ומבוטלים כנר בפני האבוקה, ואזי נהיה הוא השלי שנלשח ראשונה ואין לערער וק"ל
22.
לאדון מס 9
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
אני מצטער, אבל לא נכנסתי כלל לדיון, האם הרבי קיבל את המושג של שליח ראשי. כתבתי רק שמשתמע מדבריך שיש מקום לחתור תחת השליח שמסר נפשו שנים רבות לפניך, והביא אותך לעיר וכו - וכל זה רק בגלל שאין ראי ברורה שהרבי קיבל את ההגדרה של "שליח ראשי"!
בעברית זה נקרא: לנסות להבין את כוונת המחוקק, ולא את ניסוחו היבש של החוק.
זה לא שולל את העובדה, ששלוחים ראשיים (או ראשונים לדעתך) צריכים להגדיל ראש ולהתייחס כמו שצריך לבאים אחריהם (ולא כפי שקרה לצערנו בכמה מקומות).
ובכל זאת כשליח "ראשון" שעבר את הסיפור הזה - אני (וכמוני רבים בליובאוויטש שנותרו עם מעט ערכי מוסר בסיסי אוניברסלי) מזועזע הרבה יותר מהסיפור (שהתפרסם כאן שלשום בא התגובות) של אותו שליח "שני" שדחק את רגלי קודמו, עד כדי כך שדאג לכך שה"ראשון" לא יוזמן לכינוס!!
לדעתך כנראה - נישט געפערליך!
וע"ז אני זועק: שומו שמים!
ומסיים בטוב
23.
"בראשותו של הרב קארף"
כ"ד חשוון ה׳תשס״ז
שני פרטים במכתב:
1) הפצת היהדות וכו בראשותו של הרב קארף, וממילא ברור שבענין זה, כל פעילי בית חב"ד, הם תחת הנהלתו (ככל מנהל שבעולם!), וא"כ זה ענין ה"שליח ראשי" שהרבי בפירוש כן מקבל! [נא הסבירו לי מה ההבדל בין "בראשותו" ל"שליח ראשי", אבל הסבר המתיישב על הדעת, ולא לנגח בעלמא].

2) שלא להיות "כפוי טובה" ולזכור מי הראשון שהביאו. זאת אומרת - שאע"פ שתחום החינוך אינו בראשותו של הרב קארף, ולענין הזה השליח אינו עוד פעיל העובד תחת הרב קארף - מכל-מקום, כיון שקארף הוא הנשלח ראשונה, והוא זה שהביאו, הרי שבטח לא יהיה כפוי טובה.
ובזה יתורצו כל הקושיות דלעיל. וק"ל
25.
ל - 22 על תגובתי מס 9
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
אינני יודע היכן למדת לקרוא, לאחר תגובתך 22 רואה אני שלפני שאתה מגיב תנסה להרכיב משקפיים מתאימות לקריאה ברורה...

א. שאלתי היכן ראית במכתב את המילה שליח הראשי?

וזה שאני לא רואה שום קשר בין המענה לאותו שליח לבין הבעיה של שליח רגיל עם שליח הראשי, אלא בעיה של כפיות טובה, לחתור נגד שליח אחר, ועוד יותר לחתור נגד שליח שהרבי כותב שהוא שלח אותו לעניינים אלו.

ב. היכן ראית שכתבתי שאני בעד לנגח כהגדרתך שליח הראשי, רק הוספתי שאלה נוספת האם יש כזה מושג בהוראת או בהסכמת הרבי ששליח ראשון שנשלח או שליח הראשי כדבריך שמותר לו לחתור נגד שליח רגיל באותו מדינה או באותו עיר ?

ולצערנו רואים בהרבה מקומות שהרסו שלוחים רבים מהכיוון של "שליח הראשי" נגד שלוחים רגילים, ואין כאן המקום למנות אותם.
27.
תמצית עיקרי הטענות
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
תמצית עיקרי הטענות בתגובות עד עתה בהוספת נופך:
יש כאן דיון מאד יסודי ורציני.
בהתאם למענה זה, האם יש להנהלת המל"ח היום, הסמכות למנות שליח ראשי למדינה שלימה, או לכמה מדינות, שדוקא הוא יוכל למנות או לפטר שלוחים שנמצאים במדינות אלו?.
האם יש בכלל כזה מושג שליח הראשי, והאם משתמע כאן במכתב שהרבי מדבר על מושג שליח הראשי.
עיינתי במענה, ולא הגעתי למסקנא בררוה.
(1 בכל הפתק לא נזכר אף פעם הלשון "שליח הראשי", כי אם "הנשלח ראשונה". מאין נברא הלשון "שליח הראשי"?! לשון אדמו"ר, כלשון התורה בכלל, הוא בדיוק. וכל המוסיף גורע. הרבי לא התבטא בהגדרה של שליח הראשי אלא ...שכן הוא מנהג ליובאוויטש בכ"מ שהנשלח ראשונה כו ואין לשנות
(2 באם תבחינו גם לגבי הדוגמא שהרבי מביא מהרב גראנער במעלבורן, הרבי לא התבטא בשם המדינה אלא בשם העיר.
הרב גראָנער, לא רק שהוא לא שליח ראשי הוא גם לא שליח רשמי של מרכז (והוא גם לא מוזמן להכינוס) השליח הראשי הוא הרב סרברנסקי. תבדקו בCHABAD.ORG. השליח הראשי באוסטרליה הוא הרב סעראבראנסקי. יתכן אבל שהפירוש להיפך שענינו של הנמען הוא "רק" כמו הרב גראנער לנהל ביה"ס.
(4 מדובר בהוראה מסויימת למישהו שלא יחתור תחת הרב קארף כיון שאין זה "ענינו" . אכן הרבי כותב שכן המנהג בכ"מ שהנשלח ראשונה "אחראי" על כללות הענין והוא מעסיק לתפקידים ספציפיים. אבל לאידך מצינו כמה מקרים שהרבי עודד פעילויות עצמאיות מבלי אישור מה שמכונה היום "השליח הראשי" : הקמת "מכון לוי יצחק" ע"י הרב פארו, אגרת ח"י אלול תשל"ב לפאשטר ולאזימוב שפאשטר ינהל באופן של "אוטנומי’", מכתב באנגלית לגב הסופר המעודד פעילות עצמאית בסידני כיון שאין השגת גבול ביחס לתורה, שיחת ש"פ וארא תשמ"ז בגנות "הטפשים" שאינם מניחים לפתוח בית חב"ד בקרבת מקום. ובכלל בכל שיחה זו ושאר השיחות ביחס להתנאים דהקמת מוסדות חדשים לא הותנה כלל שיהי בהסכמת "השליח הראשי" כ"א שיהי באופן שאין בו השגת גבול )באישור רבנים(ענין הלכתי טהור ללא קשר לחוקים של "מל"ח".
(5בכלל, כל המושג "שליח ראשי" הוא במסגרת מל"ח אבל תיתכן שליחות של הרבי ללא תלות במל"ח, והרב גראנער יוכיח.
(6 בעצם הענין -- המצב המדובר בפתק זה הוא, שקארף מינה פלוני להנהיג בית ספר, ותו לא. המדובר הוא בבי"ס שהשליח של המדינה לקח תחתו שליח שינהל את בית הספר. ואף שלכאורה מובן שכל עניני בית הספר יתנהלו עתה על ידי המנהל החדש - הנה הרבי כותב לו שאפילו " וכל ההתפתחויות דביה"ס: ישיבה גדולה, גן ילדים, P.T.A. – הפצת היהדות והפצת המעינות הם בראשותו של הרה"ח כו קאָרף שי ואלו שהוא (קאָרף) יבחר”
הרבי גם מנמק שלא יחתור תחת הרב קארף 1. כמדומה נאמר לו ברור בהיותו כאן - שענינו הוא ביה"ס... 2. שהוא (קארף) נשלח לשם בשמי לעבודה זו... 3. שלא יהיה כפוי טובה...
כמובן שפלוני אין לו רשות להתחרות בפעולות הפצת המעינות באותו אזור. וק"ו בן בנו של ק"ו – שמה כשמדובר ע"ד ענינים שמסתעפים באופן ישיר למוסד בית ספר, עאכו"כ שאין לעשות דברים חדשים ממש שכלל אין להם שייכות להשליחות אלי נשלח
אבל:
אי אפשר להוציא פסק מפתק זה בקשר לשליח שנתמנה (על ידי שליח הראשי) באזור אחר לגמרי, לפעמים מאות ק"מ בריחוק מקום.
אי אפשר מכאן להגיע למסקנה ולהביא ראיה מכאן את הכותרת "שלא יחתור תחת השליח הראשי" ?
והאם יש מושג כזה מהרבי שאחד שמגדיר את עצמו שליח הראשי האם לו מותר לחתור נגד שליח אחר במדינתו או אפילו בעירו? לשיטתך שיש כזה מושג שליח הראשי, האם יכול לעשות מה ברצונו עם שליח אחר בעירו או במדינתו?
28.
יש לחשוב
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
א) למה לא נתן הרבי הסכמתו ברכתו הקדושה לשליח חדש עד שקיבל צעטל, הסכמה מה"שליח הראשי".
ב) למה הי "כינוס השלוחים" הראשונים רק לשלוחים של "מדינה".
29.
מענה ל-13
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
הבעי היא שספר זה לא נדפס ע"י הרב שלום מענדל שי סימפסון - שהרבי מינה אותו להיות האחראי מה להדפיס ומה לא - והוא האחראי על כל ה-פיילס של הרבי

הספר הזה נדפס ע"י כמה אנשים בלתי אחראים שעושים כל מה שרוצים, והתוצאות הם שהדפיס ענינים פרטיים ממש - וואס דאס דארף אויף טרייסלען יעדער חסיד -

ועוד ידם ..... ר"ל
30.
יש תשובות?
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
בנוגע לענינים שדנו:
1) איפה נולד השם שליח ראשי?
2) איך הדפיסו באגרות מכתב כזה?

יש תשובות או שהממסד מחליט לבד?
31.
SCARY
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
THIS IS REALLY SCARY

WHO KNOWS IF THEY WILL ONE DAY PUBLICIZE MY PRIVATE LETTER TO THE REBBE

WHO GIVES THEM THE RIGHT TO PRINT THIS

WHO IS IN CHARGE OF GIVING OUT THIS BOOK


32.
גענוג שוין!
כ"ה חשוון ה׳תשס״ז
הלואי שיתווכחו ככה גם בהשיחות קודש ולא רק כשזה מגיע לפוליטיקה וישות ומציאות של פב"פ ופב"פ, ..יאמר לצרותינו די!
33.
#31http://www.col.org.il/http://www.col....
כ"ו חשוון ה׳תשס״ז
All the years beginign from the first sefer of the Rebbes Igrois, Rabbi Sholom Mendel Simpson would show the Rebbe letters which he took out of the Rebbes files and get the Rebbes ok to print them.

Rabbi Simposn continued puting out the igrois after Gimmel Tamuz, but a new group of people woke up after Gimel Tamuz and decided that after Rabbi Simpson gives out HIS sefe of Igrois they will re-do it and add new stuf that is either authentic or not
And they continue doing it till today

These are people that are doing this just to show that they are the "real" balei batim in Lubavitch

Obviously this is making a Churban and a joke out of the Igrois but they officially have the support of people who continue to fight the Rebbes directives and those who think that they are in chrge o Lubavitch

So, to the question who is in charge or who actually gave out this volume with the private letter, you have your answer.

It was not Rabbi Simpson
, .
The sefer of igrois for this year that Rabbi Simpson gave out, came out a few years ago, this new volume now is from the people fighting the rebbe and his Moisdois

these are the same people who are hiding and not giving out the Rebbes Tzavah, beacause they are scared that they might "loose their jobs."

Mitzvah goireres mitzvoh,
v..........

34.
false letter
כ"ו חשוון ה׳תשס״ז
i find it difficult to beleive that the Rebbe wrote this letter. its a fabrication with ulerior motives behind it.
35.
רצון של הרבי
כ"ו חשוון ה׳תשס״ז
הרבי מינה הרב שלום מענדל סימפסון שי להנהלת המרכז לעניני חינוך

ובא הזמן שמי שנוגע לו דעת הרבי ורצון הרבי - יעשה הכל שסוף כל סוף - זאל מען מאכן א שטורעם בהנוגע להצוואה הק.

ואמת מארץ תצמח

ומסיימים בטוב
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.