מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תשס״ד 10.12.2003

הקיבוצניקים הוקסמו מביקור בכפר-חב"ד

משלחת רכש של קיבוצי התק"מ בעמק-יזרעאל באו לסיור מקיף בכפר-חב"ד, ללמוד ולהכיר מקרוב את השילוב של תורה ועבודה. הם ביקרו במוסדות התורניים, במפעלים ובמיזמים שונים והוקסמו מן השילוב ומן האווירה המיוחדת שמזכירה את הקיבוץ, מבחינת השקט ושלוות החיים, ואת החיים התוססים של חסידי חב"ד, שאינם מסתגרים בישובם, אלא נפוצים בארץ ובעולם כולו. קשרי העבודה של ר' אברהם דאהן, חסיד חב"ד מרמת-ישי עם מערכות ההסעדה של קיבוצי התק"ם, הולידו ביקור מעניין וייחודי של משלחת רכש מקיבוצי העמק בכפר-חב"ד.
הקיבוצניקים הוקסמו מביקור בכפר-חב
מחד, שקט ושלווה. מאידך, חיים תוססים * צילומים: מ. דהן, COL
ר' אברהם, חסיד חב"ד הפועל לימין הרב יוסף וולוסוב, רבה של רמת-ישי ומנהל בית-חב"ד במקום, משמש כיועץ ארגוני-כלכלי למערכות ההסעדה בקיבוצי התק"ם. כך הכיר את הגב' דבורה ארנון המרכזת את תחום הרכש בקיבוצי העמק. כשהציע לה לארגן ביקור משלחת בכפר-חב"ד, התלהבה מהרעיון. מאוחר יותר, בעת ארוחת הצהריים במרכז צעירי חב"ד, סיפרה: נראה היה לי חבל לוותר על ביקור בכפר חב"ד רק בגלל 'שהם לא ממש כמונו'. מדוע שלא נוכל לראות את מערכות החיים והתרבות במקום, לסייר במפעלי יזמות שונים, להכיר את האנשים ולקשור עמם קשרי מסחר ותרבות..." ואכן, בתיאום עם הרב נפתלי ליפסקר מצעירי-אגודת-חב"ד - המרכז, הביקור קם והיה. כ-15 מנהלים מתחום המזון, ובראשם הגב' ארנון, הגיעו בבוקר יום רביעי לכפר. האורחים ייצגו את הקיבוצים גבעת-עוז, גזית, גניגר, בית אלפא, יזרעאל, מזרע, שריד, כנרת. הם התקבלו במרכז צעירי-חב"ד לדברי הסבר כלליים, ומשם יצאו לסיור במפעלים ובמיזמים בכפר: מאפיית המצות, בית הדפוס, 'מאחורי הדבש', 'קול שר' ובמפעל הזכוכית של חסין. ביקור מיוחד נערך כמובן גם בבית "אגודת חסידי חב"ד – 770" ובהוצאת הספרים קה"ת וכן ביקור במכללת הבנות "בית רבקה" ומפגש עם הרב שמואל חפר. האורחים צפו במצגת הוידיאו "האתגר" על הרבי מליובאוויטש ודרישתו "לא להסתפק בקיים". את רשמי הביקור ההדדיים - של האורחים ושל המארחים - ניתן היה לשמוע בארוחת הצהריים החגיגית שהתקיימה בבית צעירי חב"ד. לארוחה הצטרפו הרב יוסף-יצחק לבנהרץ, סמנכ"ל צעירי חב"ד, הרב ישראל ברוד, מנהל אגף הסניפים, והרב מנחם ברוד, דובר חב"ד וכן הרב חיים רייכמן, סגן יו"ר ועד הכפר. במהלך הארוחה שמעו האורחים על השימוש שעושה תנועת חב"ד באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים לחשיפת עולם התורה, היהדות והחסידות לציבור הרחב. הרב וולסוב פרש בפני האורחים, על רגל אחת, את גישת חב"ד – שכל יהודי יקר וחשוב, וכי הגישה לכל יהודי חייבת להיות חיובית ומבוססת על אהבה ואחווה. התפתח דיון מרתק בנושאים היוצרים מתחים בין חלקי החברה הישראלית, בעיקר בנושאי דת ומדינה. האורחים גילו כי חלק גדול מ"הסיפורים" בתקשורת אינו ניתן לאיתור בשטח. מהדברים ניתן היה לחוש שלכל המשתתפים מפריע מטבע הלשון: 'אנחנו ואתם'. וכך, למרות שסביב השולחן נשמעו דעות שונות, התחושה הכללית היתה של רצון להפיל מחיצות ולשתף פעולה בכל התחומים. האורחים שמעו על הפעילות שעושה חב"ד בעולם כולו לקירוב לבבות וחיזוק הזיקה של יהודי התפוצות ליהדות ולארץ. בשלב זה גילו האורחים התעניינות רבה במצב האנטישמיות בעולם, ושמעו מפי הרב ברוד, שחזר לא מכבר מהכינוס העולמי של שליחי חב"ד, שהתקיים בניו-יורק, כי במרבית מדינות העולם אין השליחים חשים בהתגברות האנטישמיות. בסיום דבריו ציין הרב ברוד, כי אם בתחילת המפגש דיברו בסגנון של "אנחנו" ו"אתם", בסיומו עברה השיחה לדיון בנושאים שמטרידים את העם היהודי בכללותו, כאשר האורחים והמארחים מגלים סולידריות ואכפתיות בצורה שווה. הדבר מוכיח כי המאחד רב על המפריד, וכי בהידברות ובגישה חיובית, ניתן לאחות את השסעים בחברה הישראלית. על כך היתה הסכמה כללית. בצעירי חב"ד הביעו תקווה שהביקור המוצלח יהווה התחלה טובה ויניב פירות ותועלת גשמיים וגם רוחניים.
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
mamash Yafe
ט"ז כסלו ה׳תשס״ד
acharei kol ha shtuoit sheatem kotvim, yafe meod hkatava haze! Ze meranen otanu
2.
איזה יופי ...אהבתי את הסיור המודרך בכוור...
ט"ז כסלו ה׳תשס״ד
אגב התרשמתי מכושר המשחק שהפגינו אנשים אלו אשר לכול הדעות עברו את גיל השעשועים חזק ביותר תמשיכו לעדכן גם ממה שקורה במגלשות הכפר -חמוץ מתוק-
4.
סיור מנהלי מזון ומשקאות של משקי עמק
ט"ז כסלו ה׳תשס״ד
תודה ושוב תודה והרבה יישר כח
על שהקדשתם לנו מזמנכם וחשפתם לפנינו את אורח החיים המשלב תורה ועבודה
התרגשנו לראות איך אתם לא פוסחים על הקידמה ועל היידע הרב המצוי אצלכם בכל כך הרבה תחומים
וחידושי הזמן כולל עולם ההי-טייק
מי יתן ונהווה גשר איתן לשיתוף פעולה .
חן .חן. ושוב תודה
על היום הנפלא
בשם מנהלי מזון ומשקאותבעמק יזראעל דבורה ארנון
5.
כמו שצריך
ט"ז כסלו ה׳תשס״ד
בימים טרופים אלו אין דבר יותר גדול מקרוב לבבות בעם ישראל
ישר כח לכל המארגנים מהם יראו וכן יעשו ..ודרך אגב התמונות 10
6.
כל הכבוד !!
י"ז כסלו ה׳תשס״ד
בס"ד

ת"ח ת"ח עלו והצליחו!!!!
7.
היינו רוצים עוד כאלה
י"ח כסלו ה׳תשס״ד
שמחתי לשמוע על הסיור
כיהודי שתמיד רוצה עוד
הייתי רוצה עוד כאלה
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.