מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשס״ז 13.11.2006

האם ביקשה בחלום: תעבירו אותי מבית הקברות הגוי

לפני כשנה נפטר במוסקבה יהודי מבוגר, וביתו ביקשה לקוברו בבית קברות של אינם יהודים לאחר שהמנוח ביקש מביתו להיקבר סמוך לרעייתו. לאחר שכנועים והסברים הסכימה הבת לקבור את האב בבית הקברות של הקהילה היהודית במלאכווקא, אך בתנאי שגם את האם יעבירו לבסוף לשם, וכך תזכה הבת לקיים את רצון הוריה בשלמות. היא סיפרה כי בלילה ראתה את אמה נאחזת בגדר העוקף את קברה ומתחננת לבתה שתעביר אותה משם לסיפור המלא
האם ביקשה בחלום: תעבירו אותי מבית הקברות הגוי
לפני כשנה נפטר במוסקבה יהודי מבוגר. בתו הגיעה לבית הכנסת המרכזי 'בית מנחם – חב"ד ליובאוויטש' וביקשה שיאמרו קדיש אחר אביה. השליח הרב שמואל קופרמן שוחח עם הבת והתברר שהאב נפטר יומיים קודם לכן, ועדיין לא נקבר.

בהמשך השיחה התברר שהנפטר אמור להיקבר בבית קברות 'דעמודעדיווא', שהינו בית קברות של אינם יהודים. הרב קופרמן ניסה להסביר לבת על חומרת העניין, אך היא התעקשה, היות ובקשת הבא היה להיקבר סמוך לרעייתו ואף ביקש זאת מבתו. והאם שנפטרה לפני כשלוש שנים - נקברה באותו בית הקברות הנוכרי.

לאחר שכנועים והסברים הסכימה הבת לקבור את האב בבית הקברות של הקהילה היהודית במלאכווקא, אך בתנאי שגם את האם יעבירו לבסוף לשם, וכך תזכה הבת לקיים את רצון הורי'ה בשלמות.

לפני כשבועיים הגיעה הבת שוב להרב קופרמן וסיפרה שבלילה ראתה את אמה נאחזת בגדר העוקף את קברה ומתחננת לבתה שתעביר אותה משם..

לאחר הכוונה של הרב שניאור זלמן כהן, חבר הבד"ץ בראשותו של הרב הראשי הרב בערל לאזאר, ובהתייעצות הרב יעקב רוז'ה, רב חברה קדישא בגוש דן, העומד במשך כל השנה בקשר רציף עם השלוחים - נערכו כל ההכנות להעברת הגופה.

חברי החברא קדישה של מוסקבה יצאו לפני ימים מספר, עם כל הכלים המתאימים ותוך זהירות על כבוד המת, העבירו לאחר שעות מספר של עבודה מאומצת - את ארון הקבורה מבית הקברות הנוכרי, אל הקבר החדש שנכרה בבית הקברות היהודי במלאכווקא, ע"י קבר בעלה.

הבת התרגשה מאוד ממסירותם של החברא קדישא, שעמלו שלא ע"מ לקבל שכר, כמו שאר העבודה השוטפת אותם עושים במשך כל השנה כחסד של אמת.


לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
כל הכבוד
כ"ב חשוון ה׳תשס״ז
כל הכבוד לחברה קדישא על ההיתמסרות שנתנו לבת
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.