מערכת COL | יום כ"ג חשוון ה׳תשס״ז 14.11.2006

כי מלוד תצא תורה ותפילה

עשרות אלפי דפי גמרא ועשרות רבות של מאמרי חסידות, למדו התמימים בישיבה המרכזית בלוד, במבצע נושא-מלגות שהתקיים בישיבה. רבה של בני-ברק הרב משה יהודה-לייב לנדא, סב לתלמיד מצטיין: הישיבה בלוד – נחת-הרוח האמיתית של הרבי ■ רבה של נוה-יעקב בירושלים הרב טוביה בלוי, סב לתלמיד מצטיין: הלימוד בעיון והעמקה – זו המיוחדות של חסידות חב"ד ■ מזכיר בית-דין רבני חב"ד ורבה של נחלת הר חב"ד, הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי: ערב כזה מוכיח כי רצונם של רבותינו נשיאנו אכן מתממש ■ רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, אב וסב לתלמידים מצטיינים: "אין ספק שהדרך המעולה ביותר לתמים ב"תומכי תמימים" למהר את התגלות משיח צדקנו היא בכך שישקיע את-עצמו בלימוד התורה"  לסיפור המלא ולגלריית תמונות
כי מלוד תצא תורה ותפילה
(צילום: מאיר דהן, COL)
במעמד רב-רושם וברוב פאר והדר, חגגה ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בלוד את טקס הסיום למבצע השנתי המסורתי של לימוד ושינון בעל-פה, בהשתתפות רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור.

זו הפעם העשירית ברציפות שמתקיימת מסיבה מפוארת כזו, לכבודה של תורה. בחישוב מהיר, נמצא שלזכות מבצעי התורה נזקף לימוד ושינון בעל-פה של למעלה ממאה-אלף דפי גמרא! נתון מדהים לפי כל קנה מידה, במיוחד כאשר מדובר בתלמידי ישיבה קטנה.

בשנה האחרונה נולד חשש ממשי, כי המסורת המיוחדת של הישיבה בלוד לקיים מידי שנה מבצע רחב-היקף של לימוד ושינון בעל-פה – תיפסק. אולם ההנהלה של הישיבה החליטה כי לא ייתכן שבגלל קשיים כלכליים, יינתן מקום לחלישות כלשהי בלימודם של התלמידים. בצעד אמיץ, הם לקחו על עצמם את האחריות המבצע – וברוך-השם, בעזרתם של נדיבים מבורכים, הצליחו.

האירוע התקיים, כמנהג השנים האחרונות, בסמיכות לכ' במרחשוון – יום-ההולדת של מייסד ישיבות תומכי-תמימים בעולם – כ"ק אדמו"ר מהורש"ב נ"ע. ביום ראשון, כ"א במרחשוון, לבשה הישיבה חג. מכל קצווי הארץ נאספו ובאו הורים מאושרים שבאו לרוות נחת, והתכנסו יחד עם בניהם ב'זאל' המרכזי של הישיבה. ציבור האימהות התכנס באולם חדר האוכל, לשם הועבר שידור ממהלך המסיבה במעגל סגור.

במבט לאחור, ההחלטה הייתה כדאית מעל ומעבר. התלמידים צברו ידע, בקיאות מופלגת והבנה מעמיקה ברבבת דפי גמרא ובענייני חסידות שונים!

בנוסף – וכאן החידושים של השנה האחרונה: חולקו תעודות לתלמידים שהצטיינו בעצם שקידתם בלימודים בהתמדה מופלגה וניתנו פרסים לתלמידים שבלטה מיוחדותם בעבודה-שבלב – בתפילה.

ועוד: הוענקו מלגות מיוחדות לתלמידים שמעבר למבצע של הישיבה נבחנו על מאות (!) דפי גמרא שקלא וטריא, וגם רכשו בקיאות מופלאה בחיבורו הראשון של הרבי: "היום יום". מבצע המלגות מומן באחריותם של הרבנים המשפיעים, הרב אברהם יצחק בראך והרב ברוך מרגליות שליט"א.

מנחה המעמד, הרה"ח מנחם מרדכי קעניג, משגיח ור"מ בישיבה, פתח בשאלה הנשאלת מידי שנה, כיצד מתאים שישיבת "תומכי תמימים", המחנכת ללמוד תורה בקבלת-עול, תערוך ערב שכולו מתן שכר וכבוד? כתשובה, הביא את דברי הרבי לאדמו"ר מגור, שמבחן התוצאה מוכיח, כי פרסום עושי מצוה ולומדי תורה גורם לעוד ועוד להצטרף לזה. וזו בעצם המטרה העיקרית של המסיבה: שמהם יראו וכן יעשו.

רב העיר לוד, הרה"ג נתן אורטנר, המשתתף מידי שנה במסיבה זו, הפליא במעלתם של הבחורים, שכל השימוש שעושים במלגות הכספיות הוא למימון נסיעתם אל הרבי. "רק במטרות רוחניות שכאלה צריכים להיות נתונים כל מעייניהם של בחורי ישיבה", הוסיף הרב אורטנר.

את הנאום המרכזי נשא הגאון החסיד הרב משה יהודה ליב לנדא שליט"א, רבה של בני-ברק. עיקר דבריו סבבו אל כך שהרבי הכין אותנו לכל עת, גם לתקופתנו זו, בה חושך כפול ומכופל יכסה ארץ. הרב לנדא עודד ושיבח את התלמידים על הישגיהם הבולטים, וכי נחת-הרוח הגדולה ביותר של הרבי היא בראותו תלמידים הצומחים לתלמידי חכמים.

ראש-הישיבה, הגאון החסיד הרב יצחק אייזיק קעניג שליט"א, תאר בפני הנוכחים את תהליך הבחינות המפרך שעברו התלמידים בסיום שנת הלימודים ועמדו בו בהצלחה מזהירה. "למעלה ממאה תלמידים רכשו חריפות ובקיאות נפלאה והעפילו לשלבי הגמר", אמר הרב קעניג.

ראש הישיבה חתם במילות תודה נרגשות לצוות הרוחני של הישיבה – המשגיחים, הר"מים, המשפיעים, ובמיוחד לרה"ח יוסף יצחק בוטמן, המשגיח והמשפיע הראשי, שעמלים במשך כל השנה במסירות נפלאה לקדם את התלמידים בלימוד הנגלה והחסידות ובהנהגה חסידית. כמו-כן הודה לחברי ההנהלה הגשמית, ובמיוחד לרב אליקים וולף והרב מנשה חדד, שעל-אף כל הקשיים עושים הכל להצלחת הישיבה.

הגה"ח הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, רבה של נחלת הר חב"ד ומזכיר בית-דין רבני חב"ד בארץ הקודש, שיבח את התלמידים על הישגיהם ועורר על החשיבות הגדולה בציות התמימים לכל הוראות ההנהלה. "מאז ייסודה של ישיבת תומכי תמימים, בימי כ"ק אדמו"ר הרש"ב, הייתה ההתייחסות למוצא פיה של ההנהלה כמו למוצא פיו של הרבי", אמר הרב ירוסלבסקי.

הגה"ח הרב טוביה בלוי, רבה של שכונת נוה יעקב בירושלים וסב לתלמיד מצטיין, דיבר על ייחודיותה של שיטת חב"ד, כדרך של לימוד והעמקה. "זו המיוחדות שלנו – ובמיוחד שלכם, התמימים. כדי להאיר את הסביבה בעשיית המבצעים הקדושים – יש בראש ובראשונה להיות 'נרות'; גדושים וטוענים בתורה, במיוחד בתורתו של הרבי, שלהיקפה, רוחבה ועמוקה אין אח ורע בתולדות עמנו".

בשם ההורים דיבר הרב חיים ויצמן, שבנו שי' בין מצטייני המבצע. "ההוקרה והאושר הגדולים ביותר עבורי, הנם לראות את בני לומד ומצטיין בישיבה בה זכיתי בעצמי ללמוד. אין ספק, כי בבוא הגאולה יוכלו חברי הצוות וההנהלה להעמיד בשמחה רבה את התלמידים לפני הרבי ולומר: "ראו גידולים שגידלנו". בסיום דבריו, הודה בשם כל ההורים לצוות הישיבה ולהנהלתה, על
עבודתם הנפלאה.

הגה"ח הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רבו של כפר חב"ד, אב וסב לתלמידים מצטיינים, סיפר על מענה שזכה לקבל מהרבי, ממנו ניתן להכיר מה רבה נחת-הרוח שיש לרבי מכך שתמימים משקיעים את כל מעיינם בלימוד התורה. הרב אשכנזי הביע את רחשי לבו כי אין לו ספק שהדרך המעולה ביותר לתמים ב"תומכי תמימים" למהר את התגלותו של משיח צדקנו היא בכך שישקוד וישקיע את עצמו בלימוד התורה, נגלה וחסידות.

בין נואם לנואם נשאו התמימים את קולם בניגוני רגש ושמחה, בניצוחו של המשגיח והמשפיע הראשי בישיבה, הרה"ח הרב יוסף יצחק בוטמן, ובליווי נגינתו האומנותית של הרה"ת דניאל אורנשטיין.

בסיום הערב, עלו למעלה ממאה התלמידים המצטיינים לקבל את תעודות ההוקרה המרהיבות מאת רבני ומשפיעי הישיבה, לקול תשואותיהם של מאות חברים והורים נרגשים. כמו-כן חולקו תעודות הוקרה לתלמידים שהצטיינו במיוחד בהנהגה חסידית ובשמירת הסדרים.

הנוכחים יצאו בהרגשה עילאית ובביטחון גמור כי הערב הסב נחת-רוח עצום לרבי, ובציפייה עזה כי בזכות זה נזכה בקרוב מאוד לשוב ולהתראות עם רבנו נשיאנו, למטה מעשרה טפחים, בגאולה האמיתית והשלמה.
לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
3 תגובות
1.
כמין בדיחה
כ"ג חשוון ה׳תשס״ז
על "העמקה בעיון" היו צריכים התמימים לשמוע מאת הרבנים והגאונים שכל ימיהם בלימוד ועיון.
כך אני לפחות חושב.
זוהר
2.
לוד הישיבה
כ"ג חשוון ה׳תשס״ז
כל הבנים של ... לומדים בלוד וזה אומר שזה הישיבה .בהא הידיעה .
3.
יהודה ש.
כ"ג חשוון ה׳תשס״ז
כל הכבוד, זהו דבר נכון ונחוץ לעודד תלמידים שי, חבל שלפני כמה שנים - בתקופה שבני שי למד אצלכם זה לא הי, ועכשיו אכשור דרא (ולא בתמיהה) ועכשיו מבינים אפס קצהו מרצונו של הרבי נשי"ד שיהי הרבה ישיבות תומכי תמימים, בכדי שיהי תחרות וכו בבחינת קנאת סופרים תרבה חכמה, ואחרי שעשו כך בישיבות החדשות כמו נתני או אלעד או רחובות, הבינו גם בלוד שזוהי השיטה וזה הדרך, אשריכם .
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.