מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תשס״ז 13.11.2006

מפכ"ל המשטרה: "אני נהנה להתפלל בבית חב"ד"

מפכ"ל המשטרה רב ניצב משה קארדי תושב שכונת רמת אליהו-נווה ים שבמערב ראשל"צ וידידו של מנהל בית חב"ד בשכונה הרב חנן כחונובסקי היה אורח בטקס הכנסת 15 ספרי הפטרות לבית הכנסת החדש של בית חב"ד בשכונה. "אני נהנה להתפלל בבית חב''ד וחש את המאמצים הרבים והאדירים המושקעים בעיצוב האוירה המיוחדת שמוקרנת בבית חב''ד", אמר מפכ"ל המשטרה, והשווה זאת לפועלו של אברהם אבינו על מנת לקרב כל יהודי  לסיפור המלא
מפכ
מפכ"ל המשטרה רב ניצב משה קארדי עם הרב חנן כחונובסקי
מפכ"ל המשטרה רב ניצב משה קארדי תושב שכונת רמת אליהו-נווה ים שבמערב ראשל"צ וידידו של מנהל בית חב"ד בשכונה הרב חנן כחונובסקי היה אורח בטקס הכנסת 15 ספרי הפטרות לבית הכנסת החדש של בית חב"ד בשכונה. באירוע השתתפו כ-250 מתושבי השכונה, ידידים ותומכים.

את האירוע פתח המנחה מר רמי דמרי שהוביל את פרוייקט הבניין ואדריכל הבית, שדיבר על נחיצות בית חב''ד בשכונה, ואת ההשראה המיוחדת שמשרה על המקום וגורם לאנשים לנהור אליו מכל גווני האוכלוסיה.

"צעירים רבים מוצאים בבית חב''ד המפואר פינה חמה ואוזן קשבת. עבור הרבה צעירים שלא דרכו כמעט מעולם בבית הכנסת - הפך בית הכנסת "לבית שני", אותו הם פוקדים בכל שבת. בית חב"ד נקרב יהודים באהבת ישראל.

הרב קזיוף רב התיכונים הדתיים בעיר, אמר כי הרב כוחונובסקי הולך בדרכו של אברהם אבינו ואף נטע אוהל לאורחים - לסעודות ולאירועים שונים ברחבת בית חב''ד. הוא הסביר כי חובה עלינו לתת לו יד והרבי יתן לו עוד יד כך שביחד יהיה לו "כ"ח" -  ראשי התיבות של כוחונובסקי חנן.

מנכ''ל המועצה הדתית מר דוד גבאי הפליא על יופיו המיוחד של בית הכנסת, והעיר כי רואים אנו ברכה מיוחדת בכל הפעילות שמתקיימת כאן, וכי הדים רבים מגיעים אלינו מכל רחבי העיר.

לאחרי פרקי השירה והזמרה עם הפייטן–זמר שי קזיוף הזומן לשאת דברים מפכ''ל המשטרה רב ניצב משה קראדי שסיפר כמה נהנה להתפלל בבית חב''ד וחש הוא במאמצים הרבים והאדירים המושקעים בעיצוב האוירה המיוחדת שמוקרנת בבית חב''ד והשווה זאת לפועלו של אברהם אבינו על מנת לקרב כל יהודי.

הרב חיים פרוס מכפר חב''ד חזר על מאמר חז"ל "מתלמידי יותר מכולם" ואמר כי הוא שמח לראות את תלמידו (הרב כוחונובסקי) בהצלחתו הגדולה, וקישר זאת לפרשת השבוע בה מבקש אברהם מה' רחמים על סדום, שזוהי דרכה של חב''ד ללמד סנגוריה ולנסות למצא בכל דבר את החיובי והטוב שבו.

הרב משה נחשוני מנהל מחלקת הכשרות וחבר לשכת הרבנות ביאר את המקור לקריאת ההפטרות שקשור לשעת הגזירה שגזרו לא לקרא בתורה, ואף היום לאחר הגזרה ממשיכים ישראל לקרא בהפטרה כי זה בבחינת תורה שבע''פ. דברי ברכה הוזמן לשאת גם הרב בנימין כהן מכפר-חב"ד.

אחרון הדוברים היה הרב כוחונובסקי שאמר כי "בית הכנסת המפואר אינו רק מוזיאון.  כיתות רבות באות ללמוד על ספרי תורה. התלמידים מקבלים דפי עבודה ומשימות על הכתב האשורי, וספרי ההפטרות שהוכנסו לבית הכנסת מחולקים בין הכיתות מסייעים לתלמידים בלימוד". בדבריו הודה לכל התורמים, והזמין את הציבור ליטול חלק בפעילות.

בסיום, התכבדה מקהלת פרחי חב''ד בנווה ים בשרשרת שירים וניגונים, כאשר ברקע נערכה חלוקת התעודות לתורמים, 'הקפות' שמחות, ריקודים והכנסת ספרי ההפטרות לארון הקודש.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
אולי מישהו יכול
כ"ג חשוון ה׳תשס״ז
להסביר ל|"חבדניק" כמוני מה זה ספרי הפטרה ומתי משתמשים בהם?

למה צריך 15 ספרים?
2.
גם אנו שמחים
כ"ג חשוון ה׳תשס״ז
זכור לנו לטוב הרב כוחנובסקי
לומד בישיבת כפר גנים ויודע נגן
מה הפלא שיש מקהלה
הרבברקוביץ
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.