מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשס״ז 12.11.2006

פרק על הרבי בספר "רגעים מכריעים" החדש

לאחר שנים של עסקנות יהודית ותרומות כבדות למפלגה הרפובליקנית בארה"ב, גורדון זאקס מוציא לאור ספר אוטוביוגרפי על אישים דגולים שהכיר ופעולות חשובות שהיה מעורב לטובת העם היהודי בישראל ובעולם ■ את הפרק "כוח עליון" הוא הקדיש לדמותו של הרבי "שלא מצאו עוד אדם בקליבר שלו". הוא מספר על ה'יחידות' החודרת, מה עושים כשהבית בוער, השאלה המהדהדת של הרבי ושיעור בלתי-נשכח במנהיגות: רוצה לשנות את העולם? תתחיל עם עצמך  לסיפור המלא
פרק על הרבי בספר

גורדון זאקס הוא יו"ר ענקית ההנעלה "ר.ג. בארי קורפוריישן" וחבר מועצת המנהלים של ארגונים ומוסדות רבים, כולל הלובי אייפא"ק למען ישראל והקואליציה היהודית-רפובליקנית. הוא ייעץ לנשיא רונלד רייגן בנושאי מסחר וכן לנשיא ג'ורג' בוש האב. בספר אוטוביוגרפי שחיבר, "דפיינינג מומנטס - סיפורים על אופי, אומץ ומנהיגות", הוא מספר על אישים דגולים שהכיר ופעולות חשובות שהיה מעורב.

את הספר העבה מעטרים תמונות של רייגן, ראשי הממשלה הישראליים דוד בן-גוריון וגולדה מאיר וחתן פרס נובל וניצול השואה אלי ויזל. את הפרק "כוח עליון" זאקס הקדיש לדמותו של הרבי. "מאז פטירתו, הוא לא הוחלף ברבי חדש מכיוון שחסידיו לא מצאו מישהו בקליבר שלו. אני לא יהודי דתי, אבל אני יכול לומר באופן מוחלט: הרבי שאני הכרתי היה אחד מהאנשים הבלתי נשכחים שאי-פעם פגשתי".

זאקס מספר איך הרב לייבל אלבסקי משך אותו להתוועדות של הרבי ב-770 ומפגש 'יחידות' חודרת עצמות עם הרבי. זאקס כיהן אז כיו"ר המנהיגות הצעירה של המוסד הגדול 'יונייטד ג'ואיש אפיל' ונשא את הנאום המרכזי בכנס השנתי של הפדרציות והקרנות היהודיות בארה"ב.

"קראתי את הנאום שלך", הרבי אמר לו מיד בתחילת ה'יחידות' הלילית מבלי לבזבז זמן על דברי נימוסין. "ניכר שאתה טיפלת טוב במוח שלך. אני מסתכל אליך, וניכר שאתה מטפל טוב גם בגוף שלך. מה עשית כדי לטפל בנשמה שלך?"

הרבי אמר לו ש"הבית היהודי בוער באש" שהתייחסות לקרן חדש שזאקס הציע להקים עבור חינוך יהודי. "ישנה סכנה ואין זמן להתנסות בדרכים חדשים לכבות את האש. אלא מתקשרים לכבאי האש שיודעים את מלאכתם. לנו - ליובאוויטש - אין לנו בעיות של סמים או נישואי תערובת עם ילדינו ואין התרחקות מיהדות אצלינו. יש לנו רשת הפצה בינלאומית שמקשרת ומשפיעה על יהודים לא-דתיים ומצילה נפשות".

זאקס כותב כי הוא למד שני דברים עיקריים מהרבי.

"רוצה לשנות את העולם? תתחיל עם עצמך. אפילו שלא הסכמתי עם הדעה היותר חשובה של הרבי, הוא דחף אותי לקבוע לעצמי סטנדרטים שלא הייתי חולם עליהם לפני-כן. הרבי גרם לי לדגול בהבטחת חינוך יהודי איכותי לכל ילד יהודי, לא חשוב כמה הוריהם יכולים לשלם. הוא עזר לי להיעשות תומך מרכזי בבתי-ספר יהודיים והשפיע עלי לתמיד ללמוד יהדות.

"להיות מנהיג אינו תפקיד שבנאדם מבקש או רוצה. כמו משה רבינו, הרבי הקדיש את חייו לשרת את העם היהודי אפילו שהוא היה אולי רוצה לעשות דברים אחרים כמו לימוד. הם עשו במצוות האלוקים ולקחו על עצמם עמדת הנהגה כדי לעשות את העולם טוב יותר".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.