מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשס״ז 12.11.2006

שר החוץ האוסטרלי השתתף בפתיחת בית חב"ד

בשבוע שעבר, נערכה הפתיחה הרישמית של בית הכנסת חב"ד 'אוהל דבורה' הפועל במזרח סט. קילדה, וויקטוריה באוסטרליה. באירוע נכחו רבנים, נכבדי הקהילה, ואורחים, ובראשם שר החוץ האוסטרלי, מר אלכסנדר דאונר שדיבר על יחסו החם ליהודים ולארץ ישראל, והתכבד בהסרת הלוט בפתח בית הכנסת. שר החוץ קיבל לידיו את הספר "חיים של משמעות" המיוסד על תורת הרבי  לסיפור המלא
שר החוץ האוסטרלי השתתף בפתיחת בית חב
שר החוץ האוסטרלי בבית הכנסת החדש של חב"ד הפועל במזרח סט. קילדה, וויקטוריה
בשבוע שעבר, נערכה הפתיחה הרישמית של בית הכנסת חב"ד 'אוהל דבורה' הפועל במזרח סט. קילדה, וויקטוריה באוסטרליה. באירוע נכחו רבנים, נכבדי הקהילה, ואורחים, ובראשם שר החוץ האוסטרלי, מר אלכסנדר דאונר.
שהשתאו על גידול בית הכנסת שלפני שנתיים בקושי איכלס מניין ועכשיו פועל כמרכז יהודי לכל דבר.

בית הכנסת שפעל בעבר כבית כנסת, הוצת ב"ליל הבדולח" והרב מרדכי פייגלין תיאר את הצלתו של ספר תורה מבית כנסת בוער באותו לילה. בית הכנסת ששוקם לפני כ-20 שנה, ואשר פעל במחסן ביתו נקרא על שם אימו הגב' דבורה פייגלין ע"ה. דברים דומים השמיע מר מורי פרייד שסיפר כיצד בני משפחתו הצליחו לברוח מאימת השואה והקימו את ביתם מחדש באוסטרליה. 

הרב חיים צבי גרונר, שאביו, הרב יצחק דוד גרונר מכהן כרב קהילת חב"ד במלבורן במשך 50 שנה עמד בדבריו על התפתחותו של בית הכנסת במשך השנים. מי שערר תשומת לב מיוחדת בארוע היה שר החוץ אלכסנדר דאונר שפנה אל הקהל בדברים חמים על יחסו ליהודים ולארץ ישראל. מר דאונר התכבד בהסרת הלוט מלוח שיש שהוצב בפתח בית הכנסת.

כאות הוקרה לשר החוץ הגיש לו ד"ר מנחם ברונר, גבאי וגזבר בית הכנסת את הספר "חיים של משמעות", המיוסד על תורת הרבי. בארוע גם הוכרז על פתיחת תוכנית חינוכית עם סידרת שיעורים שיפעל בבית החב"ד ויימסר על ידי המחנך הרב שמעון קואן.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
לא ייאומן!
כ"ג חשוון ה׳תשס״ז
מי שמכיר את מלבורן אוסטרליה, יודע בדיוק איפה זה אוהל דבורה.
זהו בית-כנסת שנמצא כעשרה רחובות מהישיבה של חב"ד, שבתוכה נמצא כל מרכז חב"ד במלבורן. בבית-כנסת אוהל דבורה התפללו גם לפני שנתיים הרבה יותר ממניין אנשים ב"ה. הרבה יותר מתפילות, אין שם. ומי שמתפלל שם, הם הם ברובם החבדניקים שגרים במרחק הליכה גדול יחסית מהישיבה.
מזרח סט קילדה זהו שמה של השכונה שבה שוכן הביכנ"ס.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.