מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשס״ז 12.11.2006

מגבית לשיפוצים במלאות 60 שנה למוסד

במלאות 60 שנה לבית-חב"ד בספרינגפילד, מסצ'וסטס, הגבירים התומכים הכריזו על הרחבת מעון הילדים, המעבדה וספריית בית-הספר 'ליובאוויטש ישיבה אקדמי'. השלוחים הוותיקים, הרב דוד איידלמן ורעייתו שפעלו בחמישים שנה האחרונות שציינו שהזמנים השתנו ושיבחו את ניהולו של הרב נח קוסובסקי. במהלך האירוע הוכרז על מגבית של 1.5 מיליון דולר לשיפוצים. גידול הקהילה היהודית בספרינגפילד המונה 12 אלף איש נזקף במידה רבה לחב"ד, מוסדותיה ופעולותיה  לסיפור המלא
מגבית לשיפוצים במלאות 60 שנה למוסד
מכבדים את הרב דוד איידלמן ורעייתו * צילום: ליובאוויטש.קום
חב"ד בספרינגפילד שבמדינת מסצוסטס בארה"ב חוגגים 60 שנות פעילות. ב'דינר' שנערך השבוע לציון המאורע הוכרז על מגבית של 1.5 מליון דולר לשיפוץ והרחבת בניין ה'ליובאוויטש ישיבה אקדמי'.

ביוזמתם של מר אוסקר פלוטקין י"ר ה'דינר' והגב' ג'פרי קימבל הוחלט על הרחבת ושיפוץ מעון הילדים, מעבדת וספריית בית הספר שזכתה באותות הוקרה. הישיבה הכוללת מעון, בית ספר יסודי, בית ספר תיכון ותוכנית לימוד למבוגרים היה בית הספר היהודי הראשון שהוכר על ידי האגודה להכרת בתי ספר ומכללות של איזור ניו אינגלנד.

כשנפתח בית הספר ב 1946 היה מקובל שרק בתי ספר הכלליים במדינה מהווים פתח להצלחה וקבלה בקרב החברה האמריקאית. באותה עת נשלח הרב פנחס וויילר על ידי האדמו"ר הריי"צ נ"ע לפתוח בית ספר יהודי יומי, והוא הצליח לשכנע הורים לשלוח את ילדיהם לבית ספר היהודי.

הרב דוד איידלמן ורעייתו שלוחי חב"ד בספרינגפלד ב-50 שנה האחרונות ציינו שהזמנים השתנו מאז, ועכשיו הורים גאים בילדיהם הלומדים בבית ספר חב"ד המנוהל עתה על ידי הרב נח קוסובסקי.

גידול הקהילה היהודית בספרינגפילד המונה כעת 12,000 נזקף במידה רבה לחב"ד, מוסדותיה ופעולותיה. בעיר קיימים שלושה בתי כנסת אורטודוקסיים, מרכז לשואה, מרכז קהילתי יהודי, מכון רפואי-יהודי, וארגון למתן הלואות לבני הקהילה.

אחת העדויות לכך שמרכז החינוך של חב"ד במסצ'וסטס נחשב לגורם מרכזי בקהילה היא הכללתה ברשימת המוטבים של מבצע ההתרמה השנתי של הפדרציה של מערב מסצ'וסטס.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.