מערכת COL | יום כ"א חשוון ה׳תשס״ז 12.11.2006

אוהיו: עיסקה מפתיעה הופכת את הגלגל

מוסד בן 103 שנים לשימור התרבות היהודית ושפת היידיש, הוצע למכירה בדרום אייוכליד אוהיו - והביא לסערה בקהילה היהודית. הרב יוסי מרוזוב משלוחי חב"ד במקום החליט לשכור את המקום לצורך פעילות בית חב"ד ל-4 השנים הקרובות ולעלות את המקום לקדושה. "זה נשמע שמעגל הפועלים עשו עיסקה עם האויב" אומר פרופסור אדווארד שפירו, ובכך מדגים למעשה עד כמה המהפך הוא עצום   לסיפור המלא
אוהיו: עיסקה מפתיעה הופכת את הגלגל
מוסד בן 103 שנים לשימור התרבות היהודית ושפת היידיש, הוצע למכירה בדרום אייוכליד אוהיו - והביא לסערה בקהילה היהודית. "חסר לנו כסף" טענו באירגון "מעגל הפועלים" שהיה למעוז לוחמני חריף ביהדות הדתית והחרדית ובית-ועד לסופרים ואומנים יהודים בעלי נטייה פוליטית שמאלית, וכעת עומד בפני פשיטת רגל אידיאולוגית.

300,000$ בלבד נדרשו עבור רכישת בניין, דבר שעורר את זעם חברי הקהילה החילונית כביכול. אלא שעיסקה מפתיעה הפכה את הגלגל. בית חב"ד בראשות השליח לקליוולנד, הרב יוסי מרוזוב, החליטו לשכור את המקום לצורך פעילותם למשך 4 השנים הקרובות ולעלות את המקום לקדושה. 

"זה נשמע שמעגל הפועלים עשו עיסקה עם האויב" אומר פרופסור אדווארד שפירו, ובכך מדגים למעשה עד כמה המהפך הוא עצום. חב"ד לתפיסתו היא ההיפוך הגמור של כל מה שתנועת מעגל הפועלים עמלה עבורו עד כה. חברים אחרים שמחים מהמהלך ובטוחים שגם כאן חב"ד יפעלו בנועם ובאהבת ישראל. 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.