מערכת COL | יום י"ט חשוון ה׳תשס״ז 10.11.2006

COL בג'ורג'-טאון

המדור "אמריקה אינה שונה" לקראת כינוס-השלוחים, מארח היום (שישי) את בית-חב"ד בג'ורג'-טאון בברוקלין שבניו-יורק בהנהלת הרב אברהם הולצברג ■ השליח הגיע לשכונה לפני 3 שנים, אך כששומעים על הפעילויות הרבות, נדמה כי הוא נמצא במקום עשרות שנים ■ המפגש עם הישיש שגרם לשליח להוזיל דמעה, הנער שחגג בר-מצווה למרות שאימו שהתנצרה התנגדה נחרצות, מסיבת חנוכה שגרמה למהפכה, מסיבת פורים שהצלחתה גרמה להדים רבים ופנינים נוספים מפעילות ענפה לסיפור המלא
COL בג'ורג'-טאון
צילומים: אלי קאהן, COL • עיבוד מחשב: ליאורה בן-משי, COL
מאת: חיים ברון, כתב COL בניו-יורק
צילומים: אלי קאהן, צלם COL בניו-יורק

יממה לאחר שהגיע הרב אברהם הולצברג לג'ורג'-טאון, הוא עבר יחד עם זוגתו דלת-דלת בשכונה, בכדי להציג את עצמו בפניהם. "התגובות היו נלהבות", הוא מספר בראיון מיוחד ל-COL, "אנשים שמחו על העובדה שכעת יהיה להם היכן להתפלל יחד, היכן לשמוע שיעורים, הרצאות וכדומה". במהלך הימים שלאחר-מכן, הגיעו תגובות נלהבות נוספות של תושבים".

אבל נדמה, כי התגובה שגרמה לרב הולצברג להזיל דמעה, הייתה של ישיש שמתגורר במקום למעלה משלושים שנה והגיע לבית-הכנסת, יום לאחר הנקישה בדלת של הרב הולצברג. "רביי הולצברג", הוא אמר בגרון ניחר, "אני גר פה המון זמן, ואני לא מכיר פה אפילו יהודי אחד וגם לא התפללתי אף-פעם בבית-כנסת" ואז הגיע המשפט שהעביר צמרמורת ברב הולצברג: "אתה איחדת את הקהילה"...

במהירות וביעילות

אנחנו יושבים בביתו של הרב הולצברג, בשעת-ליל מאוחרת, לאחר האירוע המרשים של הכשרות עם ראש מערכת הכשרות של OK, הרב דן-יואל ליווי. הטלפון מצלצל מספר פעמים ועל קו הטלפון מספר מבני הקהילה שמבקשים להודות לרב הולצברג על שפתח בפניהם אפיק חדש בעולם הכשרות. כפי שפורסם ב-COL, באירוע השתתפו למעלה ממאה איש מתושבי השכונה שזה הצלחה גדולה, לאור העובדה שמדובר בהרצאה תורנית.

תושבי שכונת קראון-הייטס, מכירים את הרב הולצברג מחנות הספרים 'קה"ת' הממוקמת ממול בית-חיינו - 770 והמבוגרים יותר, מהשבועון החסידי 'כפר-חב"ד', שם כתב במשך שנים רבות.


רביי הולצברג", הוא אמר בגרון ניחר, "אני גר פה המון זמן, ואני לא מכיר פה אפילו יהודי אחד וגם לא התפללתי אף-פעם בבית-כנסת" ואז הגיע המשפט שהעביר צמרמורת ברב הולצברג: "אתה איחדת את הקהילה"...

הרב הולצברג הגיע לג'ורג'-טאון לפני שלוש שנים, אך כששומעים על הפעילות הענפה, אפשר לטעות ולחשוב כי הוא נמצא במקום עשרות שנים. הוא החל לפעול במהירות וביעילות, כשהוא יוצר קשר עם עוד ועוד יהודי בשכונה, בה מתגוררים גם עשרות ישראלים.

לפני שלוש שנים, קיים הרב הולצברג את האירוע הראשון, מסיבת חנוכה. האולם רחב-הידיים שהוכן מבעוד מועד לקבל קהל רב, לא הספיק ובעוד שמאות מתושבי האיזור ישבו ממול לשולחנות וסעדו את ליבם במסיבת חנוכה חלבית ששולבה בסעודת 'מלוה-מלכה' חגיגית – עשרות-רבות נאלצו להצטופף וחלקם אף חגגו בעמידה. תוכנית מיוחדת ומרתקת התקיימה למאות הילדים שהגיעו עם הוריהם.

קהל רב של מאות הורים וילדיהם השתתפו במסיבה המפוארת, כשרבים מציינים שזו הפעם הראשונה שהם נפגשים עם קהל יהודי כה גדול מאזור ג'ורג'-טאון. ראשון הנאומים היה הרב מענדל שם-טוב שדיבר בשם 'צעירי-חב"ד'. בנאומו לא הסתיר את התפעלתו מהקהל הגדול שהשתתף ואיחל לשליח הרב הולצברג הצלחה וביקש מהקהל לעמוד לימינו ולעזור לו בכך להחיות את האזור.

האירוע, היה למעשה, ההזדמנות של התושבים להכיר את הפעילות בהיקף חסר-תקדים והוא היווה את יריית הפתיחה.

התושבים בחרו: חוגגים עם חב"ד

מספר חודשים לאחר-מכן, בחג-הפורים, התקיימו באיזור ג'ורג'-טאון, עשרות מסיבות פורים מכל סוג לכל גווני הקשת הציבורית. אבל, המסיבה שמשכה את כל תשומת הלב הציבורית, היתה המסיבה שערך בית-חב"ד בג'ורג'-טאון.

מודעות צבעוניות מהודרות חולקו בכל בית ולא היה יהודי שלא נחשף לה, ובהם נכתב אודות חג הפורים וכמובן הזמנה אישית למסיבה שנערכה ביום ראשון והחלה בקריאת המגילה כשלאחר מכן הסבו המשתתפים לסעודת חג משובחת בכשרות למהדרין, במהלכה הסביר הרב הולצברג על מצוות החג והמוני היהודים קיימו בהידור את מצוות משלוח המנות שהונחו מבעוד מועד על השולחנות הערוכים. תוכנית מיוחדת הופקה עבור הילדים ובמסגרתה הגיע האדמו"ר מבלונים לשעשע את הילדים עם יצירות בלוניות.


אימו של הנער, שכאמור התנצרה, ניסתה להפעיל לחץ על בנה שיתנגד. היא הפכה עולמות. היא התקשרה המון פעמים לביתם של הסבא והסבתא ואמרה ש'לא יקום ולא יהיה'"

שמע ההצלחה הגדולה עבר במהירות הבזק בין התושבים ובאירועים הבאים, כדוגמת שמחת-תורה, נענו המונים למודעות שהופצו בבתי השכונה ובאו לשמוח עם חב"ד. בית-הכנסת התמלא במהירות, כשרבים מהבאים היו דווקא אנשים שאינם שומרים עדיין תורה ומצוות שבאו לרקוד עם ספרי-התורה בהקפות שהסתיימו לאחר חצות.

פעילויות ללא הפסקה

שנה לאחר בואו למקום, הכריז הרב הולצברג על התחלת כתיבת ספר-תורה ועל האפשרות לרכוש פרשיות, והם אזלו במהירות שלא תאמן. התחלת הכתיבה נחגגה ברוב פאר והדר בבית-חב"ד בהשתתפות מזכירו של הרבי ויו"ר המל"ח הרב יהודה קרינסקי. מספר חודשים לאחר-מכן, נערכה הכנסת ספר-תורה נוספת.

במהלך שלוש שנים אלה, הספיק הרב הולצברג לקיים פעילויות רבות ולמעשה, להגיע גם אל כל יהודי השכונה. "ישנם כאלו שמעולם לא רצו להכנס לבית-כנסת ולאחר שראו כי ליהדות יש פנים לא 'מפחידות', הם החלו להגיע", מספר הרב הולצברג.

הרב הולצברג לא עוצר. כל יום הוא חושב על תוכניות ופעילויות חדשות. השבוע, הוא החל בסדרת הרצאות תורניות. "האמת", הוא מספר, "לא חשבתי שיגיעו כל-כך הרבה אנשים, אבל אין ספק שהקרח נמס".

ואכן, מי שנכח במקום, היה יכול להבחין כיצד עשרות יהודים, שעד לפני מספר שנים לא האמינו שיבואו לבית-כנסת, מתפלפלים בענייני כשרות עם הרב ליווי.


אנשים שמחו על העובדה שכעת יהיה להם היכן להתפלל יחד, היכן לשמוע שיעורים, הרצאות וכדומה"

ונסיים בסיפור, שארע באחרונה בבית-חב"ד: נער מניו-ג'רזי הגיע למספר שבועות לביתם של סבא וסבתא שלו בג'ורג'-טאון. אימו של הנער התנצרה ואביו נפטר. הנער החל להתחבר עם הנערים היהודיים בסביבה שמשכו אותו לבית-חב"ד. באחד הימים, הרב הולצברג שאל לשמו והחלה להתפתח שיחה בניהם.

במהלך השיחה, שאל הרב הולצברג את הנער בן כמה הוא והוא השיב שהוא עוד-מעט חוגג 13 (על-פי התאריך הלועזי). הרב הולצברג בדק את התאריך העברי והתברר כי בשבת-קודש הקרובה יחגוג הנער בר-מצוה!

הרב הולצברג לא התמהמה. הוא החל להכין את הנער לקראת המעמד. בשיחת הטלפון שקיים הנער עם אימו, הוא סיפר לה על המפגש עם שליח חב"ד ועל חגיגת בר-המצווה הצפוייה. 

"אימו של הנער, שכאמור התנצרה, ניסתה להפעיל לחץ על בנה שיתנגד. היא הפכה עולמות", מספר הרב הולצברג. "היא התקשרה המון פעמים לביתם של הסבא והסבתא ואמרה ש'לא יקום ולא יהיה'". סופו של הסיפור: הנער עלה לתורה, חגג בר-מצווה ברוב-עם והחל ללמוד עם הרב הולצברג. כיום, הוא שומר תורה ומצוות.



כשיצאתי מבית-חב"ד מאירוע הכשרות והבחנתי בפסיפס של הגילים שהשתתפו באירוע, אמרתי לעצמי: אכן, שליח שאיחד את בני קהילתו.

• בית-חב"ד המעוניין לארח את צוות COL מוזמן לחייג: 16463937041
לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
10 תגובות
1.
אשת החיל
י"ט חשוון ה׳תשס״ז
שולי היקרה כולנו יודעים כי רביי הולצברג מצליח בזכות הכוחות העצומים שאת נותנת לו מושקא ,שיינדי ריבקי שטרני זיסי והתאומים תמשיכו בעבודת הקודש.אוהבים ומתגעגעים .האורחת של חנוכה.ח.ה.כפ"ח
2.
הרב עושה עבודת קודש
י"ט חשוון ה׳תשס״ז
וההוכחה לכך היא ריבוי המתחרים.

ישי
3.
ארלה
י"ט חשוון ה׳תשס״ז
איפה שיינברגר איפה האחדות
מה הוא לא יהודי ירושלמי אה הירושלמים א יהודים
4.
אבריימי ושולי כל הכבוד....
י"ט חשוון ה׳תשס״ז


תענוג לקרא על הפעילות המוצלחת ועוד יותר לראות את התמונות הססגוניות. המשיכו לעשות חיל
דפנה ח. מירושלים
5.
כל הכבוד גאים בך
כ' חשוון ה׳תשס״ז
אין מילים מההתרגשות שאופפת אותי למראה התמונות.
6.
הרב הולצברג אתה ענק
כ' חשוון ה׳תשס״ז

כל הכבוד על הפעילות הענקית

שגודלת משנה לשנה בצעדי ענק

אני הייתי בתשס"ה ואני רואה את

הפעילות היום זה פשוט לא יאומן

הרבי איתך

חזק ואמץ
7.
אפשר להחליט...?
כ"א חשוון ה׳תשס״ז
העיצוב של ישראל דהן או ליאורה בן-משי??

אחד מאנ"ש.
8.
your best fan
כ"א חשוון ה׳תשס״ז
you are the best affter all you went thru you shuld onley give the rebbe and your parent much chsedshe nachas
9.
אברמי "חזק ואמץ"
כ"א חשוון ה׳תשס״ז
יישר כח על כל הפעילות בעבודת הקודש ושתלך מחיל אל חיל ושתזכה להמשיך במלאכת הקודש
עד ביאת משיח צדקנו


אחיניך מענדי כהן
10.
אין מילים
כ"ג חשוון ה׳תשס״ז
אברמישולי והמשפחה אתם בליבכם הפתוח כאולם וקבלת כל יהודי בצורה מדהימה ומופלאה תמשיכו הלאה והלאה מבלי קץ כרצונו הק כ"ק אדמו"ר נשיא דורינו זי"ע ב"ד שניאור הולצברג ישראל
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.