מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשס״ז 09.11.2006

הרב קרינסקי ברשימת היהודים המשפיעים

השבועון היהודי-ליברלי "פורווארד" בניו-יורק מפרסם מידי שנה רשימת 50 היהודים המשפיעים בארה"ב וכלל בה את הרב יהודה קרינסקי כנציג "האגף הכי דינמי והכי גדל ביהדות". שמו של זמר הרגאיי ר' מתיסיהו מילר מקראון-הייטס נשמט מהרשימה השנה. השבועון מתאר את כינוס השלוחים שייפתח בשבוע הקרוב כ"עדות מוחלות לגידול המתפוצץ של הקבוצה, לאחר פטירת מנהיגה הכריזמטי"  להמשך הדיווח
הרב קרינסקי ברשימת היהודים המשפיעים
הרב יהודה קרינסקי (מימין) בהתוועדות * צילום: שלמה-חיים ריבקין, COL

"כששלוש אלף רבנים ומנהיגים מחסידי ליובאוויטש מ-72 מדינות יתכנסו החודש במרכז התערוכות גרדן סטייס בניו-ג'רזי, הנוכחות שלהם תהווה עדות מוחלות לגידול המתפוצץ של הקבוצה הזו שהייתה פעם זעומה.

"12 שנה לאחר פטירתו של מנהיגה הכריזמטי, הרב מנחם מענדל שניאורסון, לחסידי חב"ד-ליובאוויטש אין עדיין רבי חדש שינהיג אותם - אולם התנועה ממשיכה להתפתח בעולם ונעשית האגף הכי דינמי, והכי גדל ביהדות.

"בתי-הכנסת של חב"ד ממלאות את הנוף מדרום פלורידה עד לדרום קליפורניה. חב"ד-ליובאוויטש מובילה חיים יהודיים ברוב מדינות ברית המועצות לשעבר, לתסכולם של קבוצת אחרות פחות אנרגטיות.

"באין-ספור פינות מרוחקות החל מבנקוק עד לשאנחיי, אם יש נוכחות יהודית קהילתית במקום לקבל תייר או לספק מקלט לאנשים בצרה, רוב הסיכויים הוא שאלו יהיו חב"ד.

"מריץ את הכל ממרכז חב"ד בברוקלין הוא הרב יהודה קרינסקי, בן 73, יו"ר הנהלת שתיים משלושת המוסדות המרכזיים בליובאוויטש. יליד בוסטון שהתחנך בבית-הספר הלטיני החשוב, הוא כבר לברוקלין בשנת 1946 ללמוד לימודי רבנות ובשנת 1957 הצטרף למזכירות הרבי. יותר איש מינהל מאשר מושא הערצה, הרב קרינסקי פועל ביד שקטה אך יציבה".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
5.
משה
ו' ניסן ה׳תשס״ז
מצחיק מאד ומענין מיהו המשפיע הראשון...ואגב מה זה בית הספר הלטיני,,,זייט גזונט!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.