מערכת COL | יום י"ז חשוון ה׳תשס״ז 08.11.2006

במיזורי, אחרי האב הגיע גם הבן

הפעם הראשונה שהרב לוי לנדא הופיע בעיתון היהודי בס' לואיס היה בילדותו, בשנות השמונים. אביו פתח בזמנו את בית-חב"ד הראשון במדינת מיזורי ■ השבוע תמונתו התנוססה שוב בעיתון לרגל חזרתו לעיר מולדתו כשליח חדש ומנהל הפעילות בבית-חב"ד עם תוכניות חדשות עבור פעוטות, אמהות וקשישים. אבל לא רק ■ האב עצמו הרב יוסף לנדא מאושר מתמיד. ארבע בתי-חב"ד נפתחו בשנים האחרונות והבן שלו ממשיך בדרכו. "אנחנו מפגישים יהודים ויהדות"  לסיפור המלא 
במיזורי, אחרי האב הגיע גם הבן

הרב לוי לנדא היה ילד כשהתמונה הראשונה שלו הופיעה בעיתון 'ס' לואיס ג'ואיש לייט' בשנת 1980, כשאביו הרב יוסף לנדא הקים את בית-חב"ד המקומי.

לוי הצעיר למד בבית-הספר 'היברו אקדמי' ולמד בישיבות חב"ד בברינווא צרפת, ישראל ובלונדון. את הסמיכה שלו לרבנות קיבל בישיבת חב"ד במוריסטאון, ניו-ג'רזי וחזר הביתה נשוי ואב לבת.

היום הוא מנהל הפעולות בבית-חב"ד שגדל באופן מרשים בארבעת השנים האחרונות עם ארבע סניפים נוספים בצ'סטרפילד, בקמפוס המקומי, בית-הכנסת "בית מנחם" והמרכז הרוחני 'סורס אונלימיטד'.

"אנחנו מייצרים משהו חדש ושונה", הרב לנדא האב מסביר את הצלחתו. "אין הפרדות בין יהודים. מה שאנו עושים זה להגביר את המודעות היהודית עם דגש על חגי ישראל ונתינת אפשרויות לאחד בין אנשים. זה יהודים ויהדות שנפגשים - זה דבר הכי טבעי".

שבתון עם שחקן פוטבול

בחנוכה האחרונה, הרב לנדא הבן ארגן מסיבת 'חנוכה על קרח' בהשתתפות 600 איש. רעייתו רבקה לנדא מספרת על התגובות הנלהבות. "יצרנו תוכנית שהיא גם בידורית וגם חינוכית עבור כל קבוצת גילאים. לקחנו בחשבון קשישים בכסא גלגלים ותינוקים".

רבקה ולוי התגוררו לאחר חתונתם בקראון-הייטס עם בתם מושקי. היא נולדה בטורונטו לאב שמשמש כשליח חב"ד.

יש לשניים תוכנית נוספות שחנכו באחרונה. 'אמא ואני' עבור אמהות וילדיהם בני שנה ושנתיים. היה שבתון עם שחקן הפוטבול היהודי אלן ויינגרד, סדנא לייצור שמן זית לחנוכה, ושיעורים על קבלה.

האב, הרב יוסף, מצהיר כי הוא מאושר שבנו חזר ועובד עימו בקהילה. "לוי למד והבין וזה לא היה רק צפייה איך ההורים שלו עובדים. הוא חזר כדי לעשות אותה עבודה".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
2.
לוי וואו
י"ז חשוון ה׳תשס״ז
לוי מאוד שמחים לראות את פועלך הרב, גאים בך.

החברותא מלונדון....
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.