מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תשס״ז 09.11.2006

ארגון 'אלף' לא רק אסירים: יפעל גם בקרב קשישים

אירגון "אלף" החב"די הפועל בקרב אסירים יהודיים ומשפחותיהם בארה"ב יחל לפעול גם בקרב קשישים ומחוסרי בית. השבוע, נערך טקס הנחת אבן הפינה לבניין חדש שימש את פעילות הארגון בצפון מזרח ארה"ב בראשות הרב משה מאיר ווגל ואשר יפעל בקרב אוכלוסיה מוגבלת ומוזנחת ■  מאחורי היוזמה החדשה עומד סיפור מעניין על יהודייה ערירית וגלמודה דורותי שוורדרון שאושפזה בבית רפואה (לאחר שסבלה מפיגור קל), ונפטרה לאחר ששהתה במקום 88 שנה, וזאת מבלי שאף אחד ידע על קיומה  לסיפור המלא
ארגון 'אלף' לא רק אסירים: יפעל גם בקרב קשישים
הנחת אבן הפינה לבניין החדש (צילום: lubavitch.com)
אירגון "אלף" החב"די הפועל בקרב אסירים יהודיים ומשפחותיהם בארה"ב יחל לפעול גם בקרב קשישים ומחוסרי בית. השבוע, נערך טקס הנחת אבן הפינה לבניין חדש שימש את פעילות הארגון בצפון מזרח ארה"ב בקרב אוכלוסיה מוגבלת ומוזנחת. אחד השירותים שהאירגון יספק הוא 'תוכנית דורותי' שיפעל למען יהודים המאושפזים שנים רבות בבתי רפואה.

מאחורי היוזמה החדשה עומד סיפור: בסוף שנת 2005 קיבל הרב משה מאיר ווגל יו"ר מכון 'אלף' באיזור צפון מזרח ארה"ב שיחת טלפון מבית הרפואה 'פולק סטייט' בבקשה לארגן הלוויה ליהודיה ערירית וגלמודה שנפטרה: דורותי שוורדרון בת ה-95. בהלוויתה לא נכח איש, מלבד קברן בית הרפואה והרב ווגל.

מסתבר, כי האישה אושפזה במקום לראשונה בשנת 1917 (תרע"ז) בידי הוריה בהיותה בת 7 (לאחר שסבלה מפיגור קל). הפעם הראשונה והאחרונה שביקרו אותה הוריה היה לאחר שנה. הביקור השני היה בשנת 2000 (!!!) על ידי אחיינה...

"אסור לנו להרשות שעוד יהודי יובל למנוחות כמו דורותי", הסביר הרב ווגל את מטרת הפרוייקט החדש. כאשר מאתרים את החולים האלו, משתדלים בארגון 'אלף' להכניס אותם במסגרת הקהילה היהודית ופועלים למענם, לקבלת טיפול מתאים, מבקרים אותם, מביאים להם מתנות מדי פעם, חוגגים את ימי הולדתם ומזמינים אותם לאירועים ציבוריים בחגים.

הקומה הראשונה של הבניין החדש מיועדת ל-4 קבוצות תמיכה שבועיים למשפחות וילדים של המאשפזים. ארגון 'אלף' הפועל זו השנה ה-16 בצפון מזרח ארה"ב מהווה סניף של הארגון הראשי של 'אלף' שנוסד לפני 25 שנים על ידי הרבי . הרב ווגל הדגיש שרכישת הבניין החדש התאפשר על ידי תרומות מקרן מוריס, מר אלבין רוגל ומר ישראל אנגלנדר. .
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.