מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ז 07.11.2006

"חב"ד באשדוד הופכים את העיר לטובה ויהודית יותר"

בכתבה שפורסמה לאחרונה בעיתון הפופלארי בעיר "השבוע באשדוד" בחר העורך מנחם גלילי (בוגר מוסדות חב"ד) להקדיש את טורו האישי לכבוד חצי יובל שנות פעילות חב"ד באשדוד ■ "את כל הפעילות הנפלאה עושים הרב שניאור גודמן וחבריו ה"שלוחים" בהצנע לכת, ובלי לחפש פרסום. אני חושב שהרב גודמן ובכלל פעילות חב"ד מבטאים תופעה שונה ויוצאת דופן במציאות הישראלית של ימינו", נכתב בכתבה  לטור המלא
אני חושב שאין אדם באשדוד שאינו מכיר את הרב שניאור גודמן – האיש של חב"ד באשדוד. ברחבי העיר תוכלו לראות אותו בדרך כלל נוהג בטרנזיט לבנה מרעישה (פעם הייתה לו צהובה עם ציורים של יהדות מודפסים עליה) כשהוא חמוש בחיוך של חבדני"ק אמיתי, ועם רצון לסייע לכל יהודי בכל מה שהוא יכול.

הרב גודמן הוא מוסד מהלך – והמוסד הזה חוגג בדיוק השבוע חצי יובל – ולכבודו אני רוצה להקדיש השבוע את הטור שלי. מעניין אותו רק דבר אחד: העשיה למען היהדות בעיר. תקשורת ועיתונות רחוקות ממנו, אם היה יודע שאני רוצה לכתוב עליו, ללא ספק היה מנסה לשכנע אותי במבטא האמריקאי האופייני שלו ש"ממש אין צורך".

גולת הכותרת של פעילותו זה ללא ספק הקמת הקומפלקס הגדול ברובע י"ג. במרכז הקומפלקס תמצאו את בית הספר שבמשך השנים מאות ילדים קיבלו בו חינוך יהודי אותנטי. "החינוך היהודי – זה הבסיס, וזה גם הדבר שנשאר לכל החיים" – אמר לי פעם כשגילה שגם ברזומה שלי רשום חינוך בבית ספר של חב"ד. אני חושב שמה שמושך את הילדים לבית הספר, חוץ מהחינוך האיכותי, זאת הנשמה. מאז הקים את בית הספר הוא מקפיד לעמוד יום-יום בשעריו ולקבל את הילדים בחיוכו האופייני, לשמוע את בקשותיהם ובעיקר לומר להם מילה טובה. היחס הזה שהוא מקרין מוטמע אצל כל צוות בית הספר. הקומפלקס כולל גם מספר גני ילדים המלאים עד אפס מקום, ומעון פעוטות.

הרבה לפני ש"הנושא החברתי" הפך לסיסמת בחירות הוא מסייע לחלשים. תחת השם "אש"ל אשדוד – מפעלי רווחה" הוא הקים את בית התבשיל שמשנע מאות מנות מזון חמות למעוטי יכולת, בחגים מאות משפחות נוספות יזכו לחבילות מזון עמוסות בכל הדרוש להן לחג.

בחגים הוא מבקר עם הצוות הנפלא שלו בבתי הספר בעיר(במהלך השנים הספיק להיות הרב הרשמי של כמה מהם) מראה לילדים מה זה שופר, ביחד גם יאפו מצות. ומי ל א מכיר את חנוכיות הענק המוצבות בכל כיכר בעיר בימי החנוכה, שהרב גודמן וצוותו מאירים בהם את העיר. במשך חצי היובל שהוא נמצא באשדוד נבנו בעיר כיכרות רבות, בכל פעם שהוא רואה כיכר חדשה שנבנית הוא נוהג להתבדח ולומר: "איזה מקום נפלא בונים לחנוכיה הבאה שלי..". בחג הפסח הוא עורך כמה סדרי פסח לנזקקים ולעולים חדשים, סדר אחד כזה הוא נוהג לערוך באופן אישי, במתנ"ס ברובע ג'.

הרב גודמן תמיד אומר שכאשר יש הצלחה זה בגלל הרבי מליובאוויטש, ואם יש פאשלות זה כנראה בגללו. הוא שלוחו של הרבי, אחד מכארבעת אלפים נציגי חב"ד ברחבי העולם. החל מבנגקוק בתאלינד וקטמנדו בנפאל, רחבי ברית המועצות לשעבר, ועד מאות רבות נוספים ברחבי הארץ לבדה. באשדוד פועלים יחד איתו הרב לאופר ברובע י"א, הרב מישולבין ברובע י"ג והרב פרידמן בסיטי. יחד הם הופכים את העיר שלנו לטובה יותר ויהודית יותר.

את כל הפעילות הנפלאה הזאת עושים הרב גודמן וחבריו ה"שלוחים" בהצנע לכת, ובלי לחפש פרסום. אני חושב שהרב גודמן ובכלל פעילות חב"ד מבטאים תופעה שונה ויוצאת דופן במציאות הישראלית של ימינו.

אז לרגל יום חגם של הרב שניאור גודמן וכל חב"ד באשדוד, אני רוצה לאחל לכם ולנו שחצי היובל ה בא יהיה לא פחות טוב מחצי היובל הראשון ושתמשיכו להביא את היהדות והמסורת לתושבי אשדוד בדרך המיוחדת שלכם.
לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
7 תגובות
1.
שליח לדוגמא
ט"ז חשוון ה׳תשס״ז
הרב גודמן הוא ממש שליח לדוגמא! לא ראינו כתבות ותמונות ב-col , למרות שיש לו אימפריה של ממש . חזק חזק ונתחזק !
2.
תגובה ל 1
ט"ז חשוון ה׳תשס״ז
אבל מה בנוגע לאימרה המפורסמת
"לא פרסמת = לא עשית" ???
3.
rabbi Goddman
ט"ז חשוון ה׳תשס״ז
Rabbi Goodman rocks!
4.
כל הכבוד!
ט"ז חשוון ה׳תשס״ז
כל הכבוד ממנו יראו וכן יעשו.
סמל דוגמה ואות לדור של עסקנים המשקיעים כל מרצם וכוחותיהם לעשיה מאסיבית חסרת כל פירסום, בזכותם נזכה לראות פני משיח.
5.
חסיד אמיתי
י"ז חשוון ה׳תשס״ז
חסיד שלא אומר ועושה!!! ישר כוווווח
6.
ישר כוווווווווח
י"ז חשוון ה׳תשס״ז
ישר כוווווווח!
7.
כל הכבוד
כ"ז כסלו ה׳תשס״ז
חינוך של ממש נותנים בבית הספר שלו ושל הרבי
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.