מערכת COL | יום ט"ז חשוון ה׳תשס״ז 07.11.2006

דרוש: מידע כי הקונסרבטיבים לא מכירים ב"גיור" רפורמי

עו"ד נחמה ציבין ומרדכי איזנברג יו"ר התנועה להגינות שלטונית פונים במכתב דחוף לרבני חב"ד בעניין "המאבק האחרון בבג"ץ נגד ההכרה בגיור רפורמי בישראל". במכתב פונים השניים להצטרף ולהושיט לנו עזרה במאבק זה. "אנו מבקשים להעביר אלינו תיאורים מפורטים, כולל שמות, מקומות וכו' של מקרים מגוחכים של "גיור" ע"י רפורמים, אשר יש בהם כדי להסיר את המסווה ההלכתי שהם מנסים לעטות וכן ובעיקר, הוכחות ממשיות כי גם רבנים קונסרבטיביים אינם מכירים ב"גיור" רפורמי. הדבר עשוי לסייע למאבקנו בבית המשפט", נכתב  למכתב המלא עוד בנושא: המאבק האחרון בבג"ץ נגד ההכרה בגיור רפורמי בישראל
דרוש: מידע כי הקונסרבטיבים לא מכירים ב
הפגנה בעד תיקון חוק 'מיהו יהודי'
הנדון: המאבק האחרון בבג"ץ נגד ההכרה בגיור רפורמי בישראל

לצערנו הגדול, המצב בנושא הגיור מידרדר והולך. בעבר פסק בג"צ בענין הכרה בגיור רפורמי שנערך בחו"ל לענין זכאות לפי חוק השבות גם לאלו שהתגיירו בחו"ל לאחר שעלו לישראל ("גיורי קפיצה", להבדיל מעולים שעלו כגרים). ובעבר הרחוק הכיר בג"צ ב"גרים" הרפורמים כזכאים לענין מרשם התושבים.

למרות התקדימים, עדיין בג"צ לא אמר את דברו לגבי סוג הגיור שיוכר. עתה, הבקשה המרכזית ב-12 תיקי בג"צ שהגישו הרפורמים והקונסרבטיבים, היא להכיר ב"גיורים" הרפורמים, כאן בארץ הקודש, גם לענין חוק השבות.

הדיון בעתירות, נקבע ליום כ"א מר חשוון, תשס"ז (12.11.06) והסכנה היא שבסופו של הליך, עלול בג"צ להוביל להקמתו של מערך "גיור" ובתי דין לגיורים רפורמיים ברחבי ישראל. זהו בעצם המאבק האחרון בבג"צ וקו ההגנה האחרון.

הכתובת רשומה על הקיר ובכל זאת הכול שאננים, כמו בימי המאבק על "מיהו יהודי".
במקום שאין איש, פעלנו אנו בתנועה להגינות שלטונית, תמיד ללא קבלת שכר, באמצעות בקשת הצטרפות כמשיבים לעתירה (כך עשינו בעבר, במקרים אחרים, תמיד בהתנדבות ושופטי בג"צ העניקו לנו מעמד של עותר ציבורי), זאת משום חובת ההשתדלות והצורך לומר את דברה של היהדות הנאמנה. זאת נעשה בעזהי"ת על אף ההיסטוריה הפסיקתית בבג"צ אשר מובילה חלילה להכרה גם הפעם בגיור הרפורמי והקונסרבטיבי.

אנו היחידים המבקשים להצטרף. אף מפלגה דתית ואף גוף אורתודוכסי אחר, בישראל ובעולם, אשר באופן טבעי נושא זה צריך להיות קרוב ללבם, לא ביקשו להגיד את דברם לפני בית המשפט (מלבדנו, ניצבת מול הרפורמים פרקליטות המדינה, אשר מייצגת את עמדת משרד הפנים בלבד).

לצורך נצחון בבג"צ טוענים הם, כי הליכי הגיור שלהם נעשים בבית דין של 3 דיינים והם דורשים טבילה במקווה ו"קבלת מצוות עפ"י דרכה של התנועה הרפורמית".
הננו פונים אליכם באשר הענין קרוב ללבכם, כאמונים על מאבקו רב השנים של הרבי בנושא "מיהו יהודי", והואיל ומכירים אתם באורחותיהם של הרפורמים בחו"ל, להצטרף אלינו ולהושיט לנו עזרה במאבק זה. אנו מבקשים להעביר אלינו תיאורים מפורטים, כולל שמות, מקומות וכו' של מקרים מגוחכים של "גיור" ע"י רפורמים, אשר יש בהם כדי להסיר את המסווה ההלכתי שהם מנסים לעטות וכן ובעיקר, הוכחות ממשיות כי גם רבנים קונסרבטיביים אינם מכירים ב"גיור" רפורמי. הדבר עשוי לסייע למאבקנו בבית המשפט. ותשועה ברב יועץ.

בברכה,
 
מרדכי איזנברג - יו"ר התנועה להגינות שלטונית
נחמה ציבין, עו"ד - ציבין ושות' – משרד עו"ד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.