מערכת COL | יום י"ד חשוון ה׳תשס״ז 05.11.2006

500 סטודנטים, 80 אוניברסיטאות, שבת אחת

מהפכה באוניברסיטאות בארה"ב: 500 סטודנטים יהודיים מ-80 (!) אוניברסיטאות ברחבי ארצות-הברית עשו את השבת בשכונת קראון-הייטס ■ במהלך השבת, ביקרו בבית-חיינו - 770, בספרייה, בחדר הק' ועוד, כשהם מודרכים על-ידי צוות מיומן מ'המרכז-לענייני-חינוך' ■ במוצאי-שבת, התקיימה סעודת 'מלווה מלכה' שהתחלקה ל-2: סעודה עם השלוחים והופעה מיוחדת עם להקת 'תא-שמע' ומתתיהו מילר שהלהיבו את הקהל שעות ארוכות עם ניגוני חב"ד ■ מערכת COL בניו-יורק מגישה: דיווח מלא, 2 גלריות תמונות מרהיבות וקליפ וידאו מיוחד  לסיפור המלא
500 סטודנטים, 80 אוניברסיטאות, שבת אחת
מאות הסטודנטים בהופעה של מתסיהו, אמש • צילומים: אלי קאהן, COL

• מאת: חיים ברון, כתב COL בניו-יורק
צילומים: אלי קאהן, צלם COL בניו-יורק
קליפ וידאו: באדיבות ynet
לגלריית תמונות שניה:
לחצו כאן

מה הביא 500 סטודנטים יהודיים לקראון-הייטס? את השאלה הזו, שאלו רבים מתושבי קראון-הייטס שהתקשו לעכל את הכמות הרבה של הסטודנטים ששבתו בשכונתם במהלך השבת האחרונה. אני קיבלתי את התשובה בשיחה שקיימתי עם אחד משלוחי חב"ד, באוניברסיטה גדולה באחת ממדינות ארצות-הברית. 

"בשנים האחרונות", הוא סיפר, "מתחוללת מהפכה חסרת-תקדים בעשרות אוניברסיטאות בארצות-הברית. עשרות שלוחים הסתערו על האוניברסיטאות והחלו לקיים שרשרת פעילויות יהודיות בקרב הסטודנטים היהודיים במקום. וישנם אלפים". בהמשך הוסיף: "כל אוניברסיטה, יכולה לפרנס מספר כתבות ב-COL"...

סיפורים מרגשים

500 סטודנטים משמונים (!) אוניברסיטאות ברחבי ארצות-הברית הגיעו לשבת 'לך-לך' לשכונת קראון-הייטס, שם עשו את השבת "שלא תשכח", כדברי אחד מהם. במהלך השבת, ביקרו מאות הסטודנטים בבית-חיינו - 770, בחדר הק' של הרבי ובספרייה, כשהם מודרכים על-ידי צוות מיומן. בנוסף, השתתפו הסטודנטים בתוכניות שונות ומגוונות. יש לציין, כי הבחורים מה'קבוצה', הסבירו לסטודנטים שביקרו ב-770 על המקום ומשמעותו.


כל סטודנט שמגיע לישיבה שלנו, הוא סיפור מרתק בפני עצמו. אני לפעמים שומע מסטודנט כיצד הגיע לישיבה ואני עומד המום מדרכי ההשגחה" (הרב לוי הכט, מהנהלת ישיבת 'תפארת בחורים', מוריסטאון)

אני נכנס בשערי אולם 'אוהלי-תורה', יחד עם עוד מאות סטודנטים. הרב משה-חיים דוברסקי, תושב שכונת קראון-הייטס, האיש שפיקד על כל תוכניות השבת ומנהל "חב"ד בקמפוסים" שעל-ידי ה'מרכז-לענייני-חינוך', מקבל את כולם בפנים מחייכות ומדבר איתם על נושאי יהדות.

ממש בכניסה, הוקמו דוכנים של ישיבות חב"ד בארצות-הברית המזמינות סטודנטים ללמוד בישיבתם. אחד הדוכנים, היה של ישיבת 'תפארת בחורים' במוריסטאון ששמה הולך לפניו.

ביקשתי מאחד ממנהלי הישיבה, הרב לוי הכט, שעמד על-יד הדוכן שיספר קצת על הישיבה, ממנה הגיעו סטודנטים רבים לשבת. "כל סטודנט שמגיע לישיבה שלנו, הוא סיפור מרתק בפני עצמו", הוא אומר, "אני לפעמים שומע מסטודנט כיצד הגיע לישיבה ואני עומד המום מדרכי ההשגחה". בהמשך השיחה, הוא אף הביא לי מספר דוגמאות שממחישות את המהפכה של שלוחי חב"ד בקרב הסטודנטים בארצות-הברית.

צמוד לדוכן, מוצב מתקן עליו מוצבות מאות תמונות של סטודנטים שלמדו ולומדים בישיבה. "אתה רואה", הוא מצביע על אחד מהם, "הוא הגיע משבט מרוחק באלסקה וזה", הוא מצביע על תמונה אחרת, "הגיע מתיכון נידח, שם היה היהודי היחיד". וכהנה וכהנה.

מאות רקדו עם ניגוני חב"ד

בחלק הראשון של הערב, התקיימה סעודת 'מלווה מלכה' חגיגית. בכל שולחן ושולחן, ישבו קבוצת סטודנטים עם השליח. זה היה מחזה מפעים לראות את העוצמה האדירה של חב"ד בקמפוסים. כך גם בקרב הסטודנטיות, להם התקיימה פעילות נפרדת.

בחלק השני של הערב, נערכה הופעה מיוחדת עם מנחם שפירא ואלחנן סילברמן, אברכים בישיבת "תפארת בחורים" במוריסטאון, ניו-ג'רזי, שהוציאו באחרונה אלבום בכורה משותף בשם התלמודי "תא שמע", עליו דווח בהרחבה ב-COL בשבוע שעבר.


בשנים האחרונות, מתחוללת מהפכה חסרת-תקדים בעשרות אוניברסיטאות בארצות-הברית. עשרות שלוחים הסתערו על האוניברסיטאות והחלו לקיים שרשרת פעילויות יהודיות" (אחד מהשלוחים באוניברסיטה בארצות-הברית)

במהלך הערב, הופיעו הזמר מתתיהו מילר המתגורר בקראון-הייטס. המוני הסטודנטים ששמעו על השם 'מתסיהו', רקדו עימו שעה ארוכה והוא מצידו, החדיר לצעירים ניגוני חב"ד בביצועיו המרתקים.

בסיום ההופעה, הצטלמו 500 הסטודנטים לתמונה קבוצתית. תמונה שהמחישה יותר מכל את המהפכה של השלוחים.

להלן: סרט דוקומנטרי קצר ומקורי על 'מתיסיהו'.  

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
12 תגובות
1.
מעניין!!!
י"ד חשוון ה׳תשס״ז
האם בימים כתיקונם היו עורכים כאלה חגיגות בשם ה"שליחות" וה"אידישקייט"... ?
2.
U.C.L.A
י"ד חשוון ה׳תשס״ז
חיים בנימין אריאס תעשה חיל בלימודך
חושבים עליך Rivkin - israel
3.
היכן הדיסקרטיות?והצניעות?
י"ד חשוון ה׳תשס״ז
ישיבה מעורבת כך, באוהלי תורה?
4.
מדהים! פשוט מדהים!!
י"ד חשוון ה׳תשס״ז
אין מילים... כל הכבוד!
ולמגיב מספר 1, תחליף מספר במשקפיים, אולי תתחיל לראות חיובי סוף סוף...
6.
תעשה את הלהיט שלך 7 מצוות ב"נ
י"ד חשוון ה׳תשס״ז
הרבי אמר שצריך לפרסם את
ה-7 מצוות בני נוח
770 זה 7 מצוות בישביל 70 אומות
יחי המלך
7.
אי שם?!
י"ד חשוון ה׳תשס״ז
זה אייווה סיטי. השליח ר אברמל בלעסאפסקי.
חזק וברוך.
9.
לא משנה
י"ד חשוון ה׳תשס״ז
אני מסכימה עם מגיב מס 4!
באמת! כל הכבוד!!!
10.
להזכירכם?: זה סטודנטים שעדיין לא שומרים...
י"ד חשוון ה׳תשס״ז
ומה תרצו, להושיב אותם נפרד?

להרקיד אותם עם צמאה לך נפשי?

הפעילות באוניברסיטאות מוצלחת וחשובה, ויה"ר שהשלוחים שם ילכו מיחיל אל חיל.
11.
מחמם את הלב
י"ד חשוון ה׳תשס״ז
כעת שיעשו דבר כזה גם בארץ , בכפר חב"ד
בהחלט נירתם לסייע
13.
ההצלחה מחממת את הלב, אבל...
ט"ו חשוון ה׳תשס״ז
לפני ג תמוז גם היו כאלה פגישות שנקראו "פגישה עם חב"ד" מאז תחילת שנות הכ"פים. אבל תמיד היו שני פגישות נפרדות בשני שבועות נפרדות בתקופת החופש של החורף, לבנים בנפרד ולבנות בנפרד. ואף אחד לא העיז להציע אפילו לעשות את זה ביחד ובמעורב בנים ובנות, למרות שזה הי מביא הרבה יותר משתתפים. וכידוע ממאות ואלפי הוראות של הרבי להקפיד על הפרדה מוחלטת בפגישות כאלה.

מעניין מי החליט לשנות? וגם למה זה לא נמשך כמו שזה הי פעם תחת הנהלת הרב כתריאל קסטל מצא"ח וד"ר יעקב חנוכה מבוסטון? האם זה בגלל שהם לא מוכנים להתפשר בעקרונות אלה?

איך שלא יהי הי שבת מאוד מוצלח ואני דיברתי עם הרבה סטודנטים שממש נהנו והחליטו להתקרב יותר ליהדות.
14.
SHLICHUS ON CAMPUS, THAT"s where its at!...
ט"ו חשוון ה׳תשס״ז
כל הכבוד לשלוחים בעלי מס"נ על הקמפוסים!

הייתי מופתע שהיה מחיצה בהתמונות של ההופעה... זה ענין נדיר וחדש אצל הסטודנטים..

למגיב 13: אלו שאתה מזכירם, הפסיקו לעשות את הפגישות עם הסטודנטים... ובכלל האם אתה זוכר 500 סטודנטים מגיעים לקראון הייסט לשבת?

השלוחים ב"ה יראי שמים, ושוקלים כל דבר ודבר... ומצליחים ב"ה...

כל הכבוד!!!!!!!!!!!!!!!!!

15.
מתיסיהו
ט"ו חשוון ה׳תשס״ז
מתיסיהו אתה גדול!!!!!!!!!!
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.