מערכת COL | יום י"ב חשוון ה׳תשס״ז 03.11.2006

השליח ואחיו של אולמרט בדעות חלוקות

שני נואמים דיברו על מלחמת לבנון השנייה ב'דינר' של הקרן הקיימת לישראל באולנדו, פלורידה. היה אפשר לחשוב שהם מדברים על שתי מלחמות נפרדות. השליח הרב צבי קוניקוב מתח ביקורת על התוצאה הדלה וציטט את דברי הרבי, בעוד שד"ר יוסי אולמרט טען כי החיבאללה אף נחל פגיעה מוחצת. האחרון גם סיפר על שיחה בין אחיו ראש-הממשלה אהוד אולמרט עם נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בקשר ליכולות הגרעינית של איראן "שעלולה להיות מופעלת תוך שנה"  לדיווח המלא
השליח ואחיו של אולמרט בדעות חלוקות
הרב קוניקוב (מימין) והרב דובאב עם ד"ר אולמרט • צילום: אנריק פוקס

שתי דעות הפוכות על טיפולה של ישראל במלחמת לבנון השנייה הוצגו ב'דינר' השנתי באורלנדו, פלורידה, לטובת הקרן הקיימת לישראל.

במרכז האירוע נאם ד"ר יוסי אולמרט, מומחה לענייני המזרח-התיכון ואחיו של ראש הממשלה הישראלי, שסיפר על הסכנה הקיומית שישראל שורה באם איראן מפתחת אמצעים גרעינים. הוא גם סיפר על שיחה בין אחיו אהוד אולמרט לבין נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש בו הוזכרו מידע מודעיני ישראלי כי נשק מסוכן זה יכול להיות בידי איראן בעוד שנה בלבד.

האירוע נפתח על-ידי הרב צבי קוניקוב, שליח חב"ד למרכז החלל בפלורידה, שהשוואה בין הטרגדיות במלחמת לבנון לבין המבול בימי נח. "לאלוקים יש רק כוונות חיוביות. הגשמים שירדו ארבעים יום על העולם סימלו את הארבעים סאה מי גשם שדרושים למקווה כשרה. זה היה הדרך של האלוקים לנקות את הארץ כמו שהיה ביום הראשון של הבריאה".

הרב קוניקוב, שהיה מיודד עם האסטרונאוט הישראלי אילן רמון ז"ל, דיבר על התוצאה הדלה שישראל השיגה במלחמה וציטט מדבריו של הרבי שקרא להפוך כאב לשגשוג ודמעות למעשה.

משמיעת דבריו של יוסי אולמרט היה אפשר לחשוב שהוא מדבר על מלחמה אחרת. הוא הודה כי אזכור שם אחיו בתקשורת הישראלית גוררת תגובות מעורבות, אולם טען כי ישראל נחלה ניצחון והחיזבאללה ספג פגיעה מוחצת.

חילוקי הדעות לא פגעו באווירה הכללית של האירוע שהתמקדה על התמיכה בישראל ואחדות בקהילה היהודית. אולמרט האח נאות לעמוד לתמונה משותפת עם הרב קוניקוב והרב שלום-בער דובאב, השליח באולנדו רבתי.

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
הערה
י"א חשוון ה׳תשס״ז
אני לא חושב שצריך לכתוב "אולמרט האח נאות לעמוד לתמונה משותפת עם..." כאילו זה הי רצונם העז של השלוחים (שהם "כמותו") להצטלם עם אדם חשוב חזה והוא מטוב ליבו ניאות... אנא, בעתיד תחברו דרך יותר "מכובד" לכתוב א"ז
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.