מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשס״ז 01.11.2006

השגרירות האמריקאית שוב מקשה על מתן קבלת ויזות

בשגרירות ארצות-הברית בתל-אביב החלו להנפיק לצעירים ישראלים, ויזות התקפות רק לשלושה חודשים, המיועדות לביקור אחד בלבד ■ והכי חמור - הכניסה למדינה מותרת רק בליווי אחד ההורים. ההחרפה במתן ויזות תייר נוגעת בעיקר לישראלים בתחילת שנות העשרים ■ בשגרירות אמרו בתגובה כי "אין מדיניות כזאת. באופן כללי סוגיית תקפות הוויזות היא נושא מורכב, אשר תלוי במגוון של נתונים, ובהם אזרחות המבקש, סוג הוויזה, וכן מטרת הנסיעה"  לסיפור המלא
השגרירות האמריקאית שוב מקשה על מתן קבלת ויזות
בשגרירות ארצות-הברית בתל-אביב החלו להנפיק לצעירים ישראלים, ויזות התקפות רק לשלושה חודשים, המיועדות לביקור אחד בלבד, והכי חמור - הכניסה למדינה מותרת רק בליווי אחד ההורים. ההחרפה במתן ויזות תייר נוגעת בעיקר לישראלים בתחילת שנות העשרים, והחשודים המרכזיים הם חיילים משוחררים אשר אינם סטודנטים.

סוכני נסיעות וחברות המסייעות בהגשת בקשות לקבלת ויזה לארצות-הברית, מעידים כי בשבועות האחרונים הצטברו מקרים רבים של צעירים שאינם זוכים לקבל ויזת תייר רגילה, כזו התקפה לעשר שנים ומתירה מספר בלתי מוגבל של כניסות לשטחה של ארצות-הברית במהלך אותה תקופה. במקום זאת, מקבלים הצעירים ויזה התקפה לשלושה חודשים עד חצי שנה בלבד. ובנוסף לכך, מצוינות בה גם ההגבלות על ביקור אחד בלבד וההערה שהיא סיוטו של כל צעיר: הכניסה מותרת רק בליווי אמא. אלו שזוכים בדרך כלל להערה על ההורים, הם צעירים אשר מצהירים כי פניהם לטיול משפחתי בארצות-הברית.

על פי ההערכות, ההחמרה בשגרירות נובעת מתופעת העבודה הלא חוקית של ישראלים, אשר מתגברת מדי שנה לקראת החג של הנוצרים. האמריקנים כבר למדו כי החודשים אוקטובר ונובמבר הם עונת הגיוס המרכזית של צעירים ישראלים לעבודה בדוכני מכירות בקניונים, המכונים גם עגלות. על פי הערכות, השנה יצאו כבר כמה אלפי ישראלים לעבודה בעגלות ברחבי ארצות-הברית, ורק כאלף מהם מחזיקים בהיתרי עבודה כחוק.

בחברת מיי-ויזה (www.myvisa.co.il), המסייעת במילוי בקשות לוויזות ובהקדמת תורים לראיונות בשגרירות, סיפרו אתמול כי "אכן קיימת מגמה של הקשחת המדיניות של האמריקנים, במיוחד לקראת תקופת חג הנוצרים, שבמהלכה עולה מספר הצעירים המבקשים לנצל ויזות תייר לתעסוקה בלתי חוקית".

בשגרירות ארצות-הברית בתל-אביב אמרו אמש בתגובה כי "אין מדיניות כזאת. באופן כללי סוגיית תקפות הוויזות היא נושא מורכב, אשר תלוי במגוון של נתונים, ובהם אזרחות המבקש, סוג הוויזה, וכן מטרת הנסיעה".

אבל מה שבטוח הוא שמי שכבר נאלץ לשלם את המחיר הם הצעירים שרק רצו לנסוע לטיול. "סיפקתי בראיון של הקונסול את כל האישורים שאני לומדת בישראל, ושיש לי כאן עבודה מסודרת, ובכל זאת לא האמינו לי", סיפרה אתמול תושבת באר-שבע בת 25, שהוסיפה כי קיבלה ויזה רק לחצי שנה, ועכשיו היא לא תוכל לנסוע במועד מאוחר יותר, כפי שתכננה.

(באדיבות 'מעריב')
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
יש גם אנשים שבאמת רוצים לטייל
י' חשוון ה׳תשס״ז
אני יודעת שיש בעיות הגירה בארצות הברית בכלל ובפרט לגבי ישראלים. אך יחד עם זאת צריך לזכור כי- לא כולם רוצים להגר לארצות הברית או לצורך העניין לעבוד בה. יש הרוצים רק לטייל בה. ארצות הברית מכילה בתוכה 50 מדינות, לוקח הרבה יותר משלושה חודשים לטייל אפילו בשלוש מדינות. צריך לדעתי למנוע את ההגירה. דווקא לא כאן אלא במקומות העבודה הנפוצים של הישראלים. ולאוו דווקא כאן כאשר הסיבות לאי מתן ויזה לפעמים נתונות לחסדיו של הפקיד קבלה ולא בהכרח יקרו אצל האנשים הנכונים.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.