מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תשס״ז 01.11.2006

שדרן רדיו: התקשורת האמריקנית עויינת לישראל

התקשורת האמריקנית מציירת את ישראל ככפרה של השואה והמקור של השנאה הערבית כלפי ארה"ב, כך טען שדרן הרדיו מייקל מדווד בהרצאה שנשא באוניברסיטת טקסס. 300 עיתונאים מוצבים בירושלים ומחכים לדווח על אירועי טרור ואלימות וקיימים "שקרים גדולים בסיקור שלהם על ישראל, מדווד הוסיף. סטודנטית פלסטינית טענה כי מדווד היה חד צדדי. השליח הרב חיים בלאק אמר בתגובה: "רוב הקמפוסים לא פתוחים לדעות פרו-ישראליות"  לסיפור המלא
שדרן רדיו: התקשורת האמריקנית עויינת לישראל

קיימים "שקרים גדולים" בסיקור של התקשורת האמריקנית על המצב הביטחוני-מדיני בישראל, אומר שדרן הרדיו מייקל מדווד. הוא טוען כי ישראל מתוארת בתקשורת כמוצר של השואה והסיבה לשנאה נגד ארה"ב בעולם האיסלאמי.

בהרצאה שנשא באולם המרכזי באוניברסיטת טקסס בסאן אנטוניו, מדווד המתגורר בסיאטל תיאר את השקרים שיוצרים דעה מוטעה על המאבקים שישראל וארה"ב מנהלים נגד "הטרור האיסלאמו-נאצי".

האו"ם לא הסכים לבניית מדינת ישראל בשנת 1947 בגלל תחושת האשמה העולמית כתוצאה משואת יהדות אירופה מהנאצים, הוא הטעים. "תמיד היה אוכלוסייה יהודית חזקה בארץ ישראל. ההתיישבות היהודית החלה הרבה לפני השואה". הוא ציין כי 750 אלף יהודים המתגוררים בישראל מקורם בארצות איסלאמיות.

"אם המדינות הערביות סביב ישראל באמת מרגישות את הסבל הפלסטינאי, הם היו צריכים לקבל את הפלסטינים כאזרחים במדינתם. וזה קיים רק בירדן", הוסיף.

מדווד, שכתב את הספר "פנייה ימינה", סיפר כי 350 כתבים קבועים ניצבים בירושלים וקרוב ל-900 כתבות חדשותיות נשלחים מידי יום באנגלית מירושלים: יותר מידי עיתונאים המחכים לאירועי טרור ואלימות.

הרצאה יוצאת דופן

הרב חיים בלאק, השליח בסאן-אנטוניו ומנהל בית-חב"ד של דרום טקסס, מיודד עם מדווד ושיבח את הנאום בשיחה עם עיתון מקומי. "זה היה מרגש לראות קהל כזה. בדרך כלל, הנאומים של מייקל הרבה יותר עוינים".

"אני שמח שהאוניברסיטה יכלה לארח אירוע כזה", הרב הוסיף.

"אני יודע שברוב הקמפוסים לא בדיוק פתוחים לדעות פרו-ישראליות. זה משקף בחיובית על הקמפוס" שלנו.

אבל לא כולם הסכימו עם הדעה הזו. סופומור יסמין סאיים, סטודנטית פלסטינית-אמריקאית, לבשה להרצאה חולצה עם הכיתוב "שחררו את פלסטין" ואמרה כי מדווד "לא דיבר על הטרוריזם של ישראל. הוא היה צריך להציג את שני הצדדים".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
סאן אנטוניו
י' חשוון ה׳תשס״ז
כולם שם יחזרו בתשובה בזכות ענבר :)
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.