מערכת COL | יום ט' חשוון ה׳תשס״ז 31.10.2006

כפר-חב"ד: לוכדי העריקים עוררו מהומה

אתר האינטרנט ynet מדווח על האירוע שאירע אמש (ראשון) בכפר-חב"ד במסגרתו הגיעו לוכדי עריקים מהמשטרה הצבאית לתפוס חייל מילואים תושב המקום בן 39 אב לחמישה, שזומן ליום מילואים אחד בחודש מאי ולא התייצב ביחידתו. האברך סירב להצטרף ללוכדי עריקים שהגיעו לביתו לאחר חצות, בטוענה, שיתייצב מחר בבוקר. תושבי כפר-חב"ד שהגיעו למקום מחו על הפעולה הלא שיגרתית. בתגובה תגברו החיילים את הכוח. אחד הלוחמים אף שלף אקדח אל מול המתקהלים  לסיפור המלא • עוד בנושא מרדיו 'קול-חי': לחצו כאן
כפר-חב
מפקד המשטרה הצבאית תא"ל בראל בתום האירוע. לידו: הרב ליפשיץ • צילומים: COL

לילה של איומי אקדח, התקהלות ברחוב והיתקלות בין צה"ל לתושבים עבר אמש (יום א') על אנשי כפר חב"ד. זאת לאחר שלוכדי עריקים הגיעו ליישוב וניסו לעצור חייל שנפקד מיחידת המילואים שלו בחודש מאי.  

חברו של החייל העריק סיפר כי בחצות לערך הגיעו החיילים לבית משפחתו של החייל. לדבריו, "חמישה חיילים הגיעו למקום ברכב אזרחי. הם דפקו בדלת, נכנסו לבית, נעלו את עצמם איתו בדירה וביקשו ממנו לבוא איתם".

האיש סיפר כי החייל סרב לבוא איתם וביקש להתייצב רק למחרת במקום מוסכם, אך החיילים סרבו. בינתיים התעוררו בני הבית והחלו צעקות מצד אשתו והילדים. הצעקות הרמות הביאו להתגודדות של אנשי היישוב. "השכנים הזעיקו את השמירה של כפר חב"ד", סיפר. לדבריו, יחד עם אנשי השמירה החלו להתגודד באזור תושבים נוספים ו"התחילה שם חגיגה שלמה". כל אותו זמן שהו החיילים בבית המשפחה. בחלוף הזמן הגיע למקום גם יו"ר כפר חב"ד, שביקש מהחיילים לפתוח את הדלת ולהראות צו כלשהו, אולם הם סרבו בתוקף. אורי סיפר כי החיילים לא הראו לחייל העריק כל צו מעצר שהוא, לאורך כל זמן שהותם במקום.

"החיילים שהיו בפנים ראו שהגיעו הרבה אנשים ושמתחילה המולה, ולכן הזעיקו אנשים נוספים למקום". לדבריו, כ-20 גברים בלבוש אזרחי התייצבו בשכונה כשבידיהם אלות והם נושאים אקדחים אישיים. "הם רצו מיד לתוך הקהל והתחילו להכות אנשים", סיפר. "אנשים היו די בהלם וניסו להפסיק את ההמולה שהתחילה משום דבר. בהמשך, אחד מאותם מתגברים שהוזעקו על ידי החיילים הוציא אקדח ואיים על אחד מהאנשים שהיו במקום.

משטרת נתב"ג הוזעקה למקום, ולדברי חברו של העריק "השוטרים הורו לחיילים לעזוב את השכונה משום שאין להם צו, אך החיילים התעלמו מההוראה הזאת". לבסוף הצליחה המשטרה להפריד בין המתפרעים. אולם החיילים עזבו את המקום רק כשעה אחרי שהם קיבלו ממפקד בכיר בצה"ל הוראה לעשות כן.

"לפני כמה שנים הוסכם בין ועד היישוב לגורמי הצבא כי לא מגיעים לביתו של עריק לפני שמסכמים זאת עם ועד היישוב. אולם במקרה זה העניין לא סוכם עם הוועד, לא היתה בקשת אישור של אף גורם", ציין.

ניסים אנקרי, סגן מפקד המרחב ממשטרת נתב"ג, סיפר כי "לוכדי עריקים באו ללכוד עריק מצה"ל, וכתוצאה מניסיון המעצר התפתחה שם תגרה. המשטרה הוזעקה למקום, הפרדנו בין הניצים, ולבסוף מפקד של המשטרה הצבאית תיאם עם העריק את הגעתו ליחידה הצבאית שלו". לדברי אנקרי, מחר מתוכן להתקיים תחקיר יסודי של האירוע.

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר באירוע קשה בו למעלה ממאה מתושבי כפר חב"ד התגודדו סביב ביתו של משתמט משירות מילואים, הפריעו לפעילות התקינה של כוחות הביטחון, פגעו ביכולתם לבצע את משימתם ותקפו אותם בצורה קשה שחייבה הפנייתם של 15 מהם לבית החולים. המשטרה הצבאית פועלת בכל ימות השנה במטרה לצמצם את מספר העריקים במדינת ישראל, הפעילות נעשית לאחר אישור כלל הגורמים הרלוונטיים תוך הצגת פקודת מעצר חוקית המונפקת במסגרת כלל החוקים והנהלים המוסכמים, כפי שנעשה באירוע המדובר. יודגש כי באירוע זה חיילי המשטרה הצבאית לא צוידו באקדחים.

"באשר לטענה אודות הסכם בין צה"ל לוועד היישוב, לא מתקיימים הסכמים בנוגע לפעילות מעצר העריקים והעיקרון המנחה הוא שעריק יובא למעצר ולחלופין יתייצב ללא מתווכים או גורמי ביניים שאמורים לאשר את דבר המעצר. בעקבות המקרה ייערך תחקיר בראשות מפקד היחיד, אשר יעמוד על כלל פרטי האירוע, על מנת להסיק מסקנות לעתיד".

ynet

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
15 תגובות
1.
נו לפחות הוא שם כיפה ובירך
ט' חשוון ה׳תשס״ז
מבצעים - של הרבה מתושבי הכפר.......
2.
אין אומרו שבחו של אדם בפניו
ט' חשוון ה׳תשס״ז
תודה לכול התושבים לכול המתמידי"ם שבאו להגן על הרב ב
שמקדיש שנים רבות לשמירה על בטחון תושבי הכפר ישר כוח ב.
ונראה שהפרשה לא הולכת לעבור בקלות שוטרי המשטרה הצבאית עברו על החוק מקווה שהם ישלמו על כך
4.
ראו איך בוואלה שומרים על כבודינו ואתם......
ט' חשוון ה׳תשס״ז
תושבים בהתנחלות בשומרון מנעו מעצר עריקים מהישוב
יום שלישי, 31 באוקטובר 2006, 5:08 מאת: מערכת וואלה!


בהתנחלות חרשה שבמערב בנימין מנעו התושבים משוטרים צבאיים לעצור שני עריקים תושבי המקום. השניים מסרבים להתגייס בשל כעסם על הנסיגה מעזה ומצפון שומרון. בקול ישראל דווח כי השוטרים הצבאיים נכנסו לבית הכנסת של הישוב על מנת להוציא את העריקים בכוח, אך לאחר דין ודברים מסרו להם צווי התייצבות ועזבו את הישוב.
5.
ל -COL
ט' חשוון ה׳תשס״ז
למה אתם לא כותבים מה באמת קרה שם למה להביא כתבה מ -YNET ?
6.
החיוך של ימי
ט' חשוון ה׳תשס״ז
החיוך של ימי אם הכשיחות של נחמן והדרעי של משה הם שהכרעו את הכף . ההינו מאוחדים נגדם .וכוחינו באחדותינו.אבל לא יעזור כלום יש לנו ראש וועד שנושא חן וחסד .כפר חבד זכה ושיחיו הקנאים ויקנאו
7.
הוספה ל8 על 6
ט' חשוון ה׳תשס״ז
קשיחות עם ק .
8.
ל-8 תיקוני טעות
ט' חשוון ה׳תשס״ז
תבדוק את עצמך
איזו מילה זה "כובים"
9.
ימי,
ט' חשוון ה׳תשס״ז
הכבוד תשיך להצליח לטובת תושבי הכפר
10.
ל10 יש הבדל
ט' חשוון ה׳תשס״ז
יש הבדל עם חסר אות או שכותבים אות במקום .
11.
ל10
ט' חשוון ה׳תשס״ז
תבדוק את עצמך על הכותרת איך כותבים תיקוני טעיות ולא תיקוני טעות איפה הרבים ואיפה היחיד ?
12.
למה אתם קוראים לו עריק
ט' חשוון ה׳תשס״ז
האברך הוא לא עריק. הוא תיאם עם קצינת הקישור את אי הגעתו למילואים של יום אחד, ובגלל טעות של הצבא באו לעצור אותו בפראות כזאת. למה אתם ממשיכים לכנות אותו עריק כאילו הוא איזה עבריין.
13.
למערכת COL תיקון טעות !
ט' חשוון ה׳תשס״ז
לתא"ל לא קוראים מיקי בראל מיקי בראל הוא היה תא"ל וקצמ"ד לשעבר ופרש מהצבא מזמן ולזה שרואים בתמונה קוראים תא"ל רוני בני קצמ"ר
14.
מי
ט' חשוון ה׳תשס״ז
מי הוא החיל העריק?
15.
"שהכל ברא"?
י' חשוון ה׳תשס״ז
מה, אמרו שם "שבע ברכות"?
16.
אתם רואים את היד ,
י"ב חשוון ה׳תשס״ז
עם החולצה הלבנה?? זה היה בדיוק אחרי שהשוטר קיבל ממנו אגרוף לפנים..
אלי ישר כוח.. חח
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.