מערכת COL | יום ז' חשוון ה׳תשס״ז 29.10.2006

ליצמן קורא לממשלה לסייע לבתי-חב"ד בעולם

ח"כ הרב יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים, קורא לממשלה לסייע לפעילות בתי-חב"ד בעולם, כך מדווח הבוקר (ראשון) עיתון 'המודיע' ■ את הדברים אמר עם שובו ממסע פרלמנטרי בן שישה ימים בסין, שבו נחשף לפעילות הגדולה של בתי-חב"ד במדינה ■ במהלך הביקור, השלוחים סיפרו לליצמן על פעילותם ועל פעילות בתי-חב"ד במקומות רחוקים ביותר ברחבי העולם, שם הם היחידים הפועלים בענייני יהדות ■ ח"כ ליצמן מספר בראיון ל-COL על התרשמותו משלוחי חב"ד בסין, על היוזמה החדשה והתקציב אותו ידרוש מהממשלה לטובת השלוחים  לסיפור המלא
ליצמן קורא לממשלה לסייע לבתי-חב
"על הממשלה לסייע לפעילות לפעילות החשובה של בתי-חב"ד ברחבי העולם", כך אמר חבר-הכנסת הרב יעקב ליצמן יו"ר סיעת יהדות התורה בכנסת ויו"ר ועדת הכספים, בשובו ביום ו' מסיור פלאמנטרי בן 5 ימים של חברי ועדת הכספים בסין.

הוא ציין, כי במסגרת הסיור ביקר במספר בתי חב"ד בבייג'ין ובשנחאי, ראה את פעילותם החשובה בענייני יהדות. כמו כן התפלל בתפילת שחרית בר"ח בבית חב"ד בבייג'ין. 

שלוחי חב"ד בבייג'ין ובשנחאי סיפרו לח"כ הרב ליצמן על פעילותם ועל פעילות בתי חב"ד בתי חב"ד במקומות רחוקים ביותר ברחבי העולם, שם הם היחידים הפועלים בענייני יהדות.

בין היתר, הודיע הרב של שנחאי, כי בקרוב עומדים לחדש את המקווה בשנחאי, דבר שמצריך מימון מיוחד.

בתי חב"ד ברחבי העולם דואגים לארוחות כשרות לאנשי עסקים ולתיירים המגיעים למקומות השונים בהם הם פועלים.

במסגרת הסיור הפלאמנטרי, נועדו ח"כ הרב ליצמן וחברי הוועדה עם אישי כלכלה בכירים בסין וביקרו במרכזים כלכליים ופיננסיים במדינה זו.

בראיון מיוחד ל-COL ציין ח"כ ליצמן כי "במהלך הביקור נחשפנו, אני ועמיתי: ח"כ חיים אורון (מר"צ), וח"כ שי חרמש ('קדימה') לעבודת הקודש של שלוחי חב"ד. ראיתי 'מגדל אור' ליהודים מכל רחבי העולם הפוקדים את סין. עצם העובדה שבמקום נידח כמו שנחאי ובייג'ין מתקיימים מניינים מידי יום בבית הכנסת וילדים לומדים תורה - זה דבר גדול וחשוב".

ח"כ ליצמן סיפר כי הדברים בשבח השלוחים ציין גם במהלך ביקורו בפני עמיתיו מהכנסת שהצטרפו אליו בביקורו. על היוזמה החדשה והבקשה ממשלת ישראל לסייע לפעילות השלוחים הסביר ח"כ ליצמן:

"שלוחי חב"ד במדינות נידחות רבות בעולם תורמים תרומה חשובה מאוד לחינוך ילדים יהודים וישראליים כאחד. לממשלת ישראל יש תקציב ל"חינוך בגולה" ועל כן אני חושב שיהיה הוגן שהממשלה תתמוך בשלוחי חב"ד מתקציב זה".

ח"כ ליצמן מספר כי בעבר ביקר אצל שלוחים נוספים, וכי הוא לא חושב שממשלת ישראל צריכה לתמוך בכל השלוחים ברחבי העולם כי אם במקומות נידחים שהתרומה של השלוחים היא מכרעת וגורלית.
לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
5 תגובות
1.
בתי חב"ד בארץ?
ז' חשוון ה׳תשס״ז
הייתי שמח לו הממשלה היתה עוזרת קודם כל לבתי חב"ד בארץ!
2.
על הממשלה לסייע קודם כל לבתי חבד בארץ
ז' חשוון ה׳תשס״ז
עניי עירך קודמים.
ליצמן תהיה בריא
3.
לא מדובשך
ז' חשוון ה׳תשס״ז
לפי דעתי על חבד לא להשען על תקציבי ממשלת ישראל כי נזה יקשה על פעולות של בתי חבד במדינות שאין להם יחסים דיפלומטיים עם ישראל שונה הדבר לגבי בתי חבד בישראל !
4.
למנחם
ז' חשוון ה׳תשס״ז
הרבה הצלחה בפעילות

רוסטוב
5.
בתי חב"ד בארץ ובעולם
ח' חשוון ה׳תשס״ז
תמשיכו את הפעילות הברוכה שלכם ללא עזרת ממשלות ישראל האנטי דתיות.
לבתי חב"ד יש את הרבי, הם לא צריכים משהו אחר.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.