מערכת COL | יום ג' חשוון ה׳תשס״ז 25.10.2006

התפילין הושבו, והיהודי קיבל סימן ש"תשובתו" התקבלה

זהו סיפור על תפילין של חסיד חב"ד מארה"ב שנשכחו לפני מספר חודשים במונית ערבית בירושלים, על אישה שהשתתפה בשיעור תורה, ובעלה שכעס עליה, גינה והכפיש את חב"ד. למחרת הוא החל לחוש ברע, ואושפז בבית רפואה. בעצת רבו החליט לבקש סליחה. הוא הגיע ל-770 בירושלים וביקש סימן שתשובתו התקבלה ■ למחרת, מסר לו נהג מונית ערבי תפילין של חסיד חב"ד שנשכחו במוניתו. על שקיות התפילין היה רקום '770'... ה"תשובה" התקבלה. והתפילין? בזכות ידיעה שפורסמה במרכז התקשורת החב"די-COL הם הוחזרו לבעליהם  לסיפור המלא
התפילין הושבו, והיהודי קיבל סימן ש
(אילוסטרציה)

"בקיץ האחרון ערך גיסי ר' בער'ל שוורץ ביקור בישראל", מספר ר' יוסי סברדלוב מאנ"ש ירושלים. "באחד הימים הוא נסע במונית לתחנה המרכזית בעיר, ובמהירותו שכח למרבה הצער את התפילין בתא המטען של מונית. כל נסיונות החיפוש עלו בתוהו. הוא ניסה לאתר את הנהג והתקשר לכל חברות המוניות שבירושלים, אך התפילין לא נמצאו. הוא סיים את ביקורו בישראל, וחזר לארה"ב ללא התפילין שלו.  

לפני כשבועיים הבחין ר' נחום מזרחי מכפר חב"ד (בן-דודו של ר' בער'ל שוורץ) בידיעה שפורסמה במרכז התקשורת החב"די-COL כי נמצאו זוג תפילין, בשייכים ליהודי בשם בער'ל שוורץ. ר' נחום עדכן את ר' יוסי סברדלוב, שפנה בהתרגשות לר' זאב רייניץ מבית-שמש שהוזכר בידיעה כמי שהתפילין נמצאות אצלו.

מספר ר' יוסי סברדלוב: "הרב רייניץ סיפר לי שיהודי מירושלים קיבל תפילין בערב יום הכיפורים מנהג מונית ערבי שסיפר כי מצא את התפילין במוניתו. כעת, בערב יום הכיפורים, הנהג הערבי מפחד שיקרה לו משהו והוא רוצה להחזיר את התפילין בהקדם. הוא אף ביקש לתרום כסף לצדקה. ר' זאב רייניץ לקח ממנו את פרטיו, והעבירם למערכת COL בכדי לפרסם מודעה בעניין".

היום (רביעי) יצא ר' יוסי לביתו של היהודי שאליו הגיעו התפילין בכדי לקבל את התפילין. הנה סיפורו:

"לפני כארבעה חודשים שבתי מהעבודה בלילה ולא מצאתי את אשתי בבית. ניסיתי להתקשר אליה אך היא לא ענתה. חיפשתי אולי היא השאירה פתק שיסביר היכן היא, אך גם זה לא נמצא. חששתי שקרה לה משהו לא טוב. סמוך לשעה אחת לפנות בוקר הגיעה אשתי הביתה בריאה ושלימה, היא סיפרה לי שהייתה בהתוועדות של  חב"ד בירושלים. גיחכתי ואמרתי לה כל מיני דברים מאוד לא יפים על חב"ד.

לאחר כשבוע התחלתי לחוש מאוד לא טוב. כשהתגברו הכאבים ולא יכולתי לסבול עוד פוניתי לחדר מיון. כל הבדיקות שנערכו לי לא העלו דבר. שוחררתי מבית הרפואה ולפתע נזכרתי בדברי על חב"ד.

התייעצתי עם רב שאמר לי כי עלי לבקש סליחה ממי שפגעתי בו. איתרתי את מוסר השיעור וביקשתי את סליחתו. ביקשתי גם לבקש סליחה מהרבי מליובאוויטש, והגעתי  לבית -כנסת חב"ד '770' שבשכונת רמת שלמה בירושלים. שם התחלתי ללמוד ואף השתתפתי בהתוועדות.

בערב יום הכיפורים ביקשתי מהקב"ה שיתן לי סימן שתשובתי התקבלה. באותו היום, פגשתי בבית הכנסת את נהג המונית הערבי שמסר לי את התפילין. על שקיות התפילין ראיתי את בית '770' רקום, והייתי המום. הרגשתי כיצד הקב"ה מראה לי סימן שתשובתי התקבלה... קיבלתי את הסימן שביקשתי.

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
4 תגובות
1.
מדהים!
ג' חשוון ה׳תשס״ז
וכל הכבוד לאתר הנכבד.

חובה לפרסם עד כדי "ויפוצו..." לכל הכיוונים....

כל אחד שיכול... שיספר שיפרסם!

זה אדיר!
2.
תגובה ל-1: מה שמדהים זה היהודי הירושלמי!
ג' חשוון ה׳תשס״ז
שבחר בדרך כה נפלאה להתמודד עם כאבים.

האם יש חסיד אחד משלנו, שהיה מייחס כאבים לדברי בלע כנגד חסיד אחר, או לא כ"ש כנגד "מתנגד"?

משום מה השתרשה אצלנו התחושה שאנו יודעים הכל, צודקים במאה אחוז, ו"כל השאר" הם כו וכו.

אני מצדיע קודם כל ליהודי היקר, כנראה ירא שמים וירא חטא, שפשפש במעשיו וכל מה שהוא מצא זה דברי בלע נגד חב"דניק - הוא לא התמהמה וביקש סליחת כולם ואכן זכה לאותות ומופתים.

שנזכה להיות כמותך, ר יהודי! ירבו כמותך, אשריך ואשרי חלקך, ושכל נטיעות כו יהיו כמותך.
4.
מרגש
ג' חשוון ה׳תשס״ז


תענוג לגלוש לאחרונה בCOL ולקרא דברים חיובים ומרגשים.ולא עיסוק במחלוקות ופוליטיקות. יישר כח תמשיכו כך
5.
סיפור יפה
ד' חשוון ה׳תשס״ז
מי שמעוניין ישנם סיפורים רבים כאלו באתר סליחה לחיים רגועים

www.slicha.com
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.