מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשס״ז 22.10.2006

שפילברג ריגש את יהודי אוקראינה בהקרנת סרטו החדש

הבימאי היהודי הנודע סטיבן שפילברג הפיק סרט חדש על שואת יהודי אוקראינה, ובשבוע שעבר נערכה הקרנת הבכורה של הסרט בקייב ■ בתום הקנת הסרט ערכו המילאירדר היהודי מר ויקטור פינצוק מראשי הקהילה היהודית בעיר דנייפרופטרובסק והרב שמואל קמינצקי רב העיר ושליח חב"ד בעיר קבלת פנים וארוחת ערב חגיגית בהשתתפות נשיא אוקראינה ויקטור יושנקו, ראש הממשלה ויקטור ינקוביץ, רבה של אוקראינה הרב עזריאל חייקין, ואורחים רבים נוספים  ■ "אם אתם רוצים שיהיה המשך ליהדות אוקראינה - עליכם לחזור לשורשים", קרא בהתרגשות שפילברג  לסיפור המלא
שפילברג ריגש את יהודי אוקראינה בהקרנת סרטו החדש
הרב קמינצקי ורעייתו חנה מארחים את הבימאי סטיבן שפילברג
הבימאי היהודי הנודע סטיבן שפילברג הפיק סרט חדש על שואת יהודי אוקראינה, ובשבוע שעבר נערכה הקרנת הבכורה של הסרט בקייב. יצויין, כי רבים ממשפחת "בית הרב" וחסידי חב"ד רבים נהרגו בזמן השואה על אדמת אוקראינה.

בתום הקנת הסרט ערכו המילאירדר היהודי מר ויקטור פינצוק מראשי הקהילה היהודית בעיר דנייפרופטרובסק והרב שמואל קמינצקי רב העיר ושליח חב"ד בעיר קבלת פנים וארוחת ערב חגיגית בהשתתפות נשיא אוקראינה ויקטור יושנקו, ראש הממשלה ויקטור ינקוביץ, ואורחים רבים נוספים.

פינצוק, עומד בראש קרן לעזרה וחינוך התומכת בשלוחי חב"ד ובקהילות היהודיות באוקראינה. ידידו האישי הרב שמואל קמינצקי הינו איש הקשר בין הקרן לקהילות היהודיות. 

ארוחת הערב החגיגית שהיתה כשרה למהדרין, והרב קמינצקי סיפר לשפילברג על פעילות שלוחי חב"ד באוקראינה. האורח התרגש וסיפר כי בצעירותו, בעת שהתגורר באריזונה, התכחש ליהדותו, אך לאחר שהבין שהוא רוצה שיהיה דור המשך ליהודים - החליט להתחבר ליהדותו.

"אם אתם רוצים שיהיה המשך ליהדות אוקראינה - עליכם לחזור לשורשים", קרא בהתרגשות שפילברג בפני האורחים ואנשי התקשורת הרבים שנכחו באירוע.

הרב שמואל קמינצקי אמר כי מזה 17 שנה שהוא מכהן כשליח חב"ד בדנייפרופטרובסק ומעולם לא שמע כזה נאום שהשפיע כה רבות על יהודים.

במפגש השתתף גם רבה של אודסה ודרום אוקראינה הרב אברהם וולף שמשפחתו של שפילברג במצואה מאודסה.
לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
9 תגובות
1.
וחב"ד הוזכרה בסרט?
ל' תשרי ה׳תשס״ז
ישיבות , בתי כנסת, חסידיים של חב"ד שהושמדו בשואה או ניצלו מהשואה הוזכרו בסרט?
4.
ל1
א' חשוון ה׳תשס״ז
ואם לאו אסור להשתמש בזה לקרב יהודים?
5.
אשריך הרב קמניצקי
א' חשוון ה׳תשס״ז
מדהים לראות את הרב קמניצקי בתפארתו ..דומני ששנים רבות הרב קמניצקי פעל פועל ויפעל והביקור הזה רק מעיד שראו כל גויי הארץ כי שם ה" ניכר עליך...עלה והצלח ..י.א
6.
האור החיובי שבסרט
א' חשוון ה׳תשס״ז
דומני שהאור החיובי שבסרט ובמפגש הוא שמוציא הסרט מתקרב ליהדות ובמוסגים שלו הוא השתדל להנציח את מה שאסור לשכוח והוא עשה מעשה טוב והדבר הגדול זה שהוא בשיא הזינוק והפרסום בא לבית הרב ואין לך הנצחת הנקודה היהודית גדולה מזו ואין ספק שבזה הוא הדליק הרבה ניצוצות יהודים...ולך מספר 1 1 1 1 אם הוא שכח להזכיר את חבד אז תשלים את החסר...מה גם שאין לך הזכרת חבד יותר מהמופע העולמי הזי זחבק את כל אוקראינה בפרסום ואשרי הרב קמניצקי שמעיר את עיר המלך
7.
kol hakavod
א' חשוון ה׳תשס״ז
kol hakavod
shmulik
9.
איפה החינוך?
ב' חשוון ה׳תשס״ז
בתור בוגר מוסדות חבד בכפר חבד לא דיברו איתנו ולו פעם אחת על השואה. גדל דור שלם ששואה מבחינתו זה אסור לעמוד בצפירת יום הזיכרון.נעשית פה טעות חמורה ביותר,הרי הסיבה שלא מעלים את הנושא, כדי שלא ישאלו שאלות שאין עליהם תשובות.זו לא הדרך להתמודד עם זה,חבל כואב הלב לדבר עם ילדים ונוער בכפר ולשמוע שאין להם שמץ של מושג על השואה,הרי נשחטו ונשרפו חיים רבנים בתוך בתי כנסת כשהם אוחזין ספרי תורה,מערכת החינוך בכפר יכולה להכין תוכנית חינוך על השואה,עם תכנים שמתאימים לנו ,בבקשה תחשבו על זה בכובד ראש,ילד יהודי חייב להכיר את עברו.
10.
באמת לא מזכירים במוסדותינו את השואה מעבר...
ג' חשוון ה׳תשס״ז
וחבל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
12.
ואולי...
ה' חשוון ה׳תשס״ז
ואולי בעקבות כתבה זו ירים מישהו את הכפפה , יחקור ויפרסם את דעתו של הרבי לגבי לימוד, חקר השואה, הפקת לקחים מאירוע בסדר גודל של חורבן בית המקדש , מחוץ לזווית שכותב מר 10 היקר שעם אמירתו אני מסכים במאת האחוזים,

א מהתפוצות
13.
בתמונה השניה
ה' חשוון ה׳תשס״ז
האם ישנה כיפה על ראשו של מר ספילברג ?

ומה מחקו מאיזור האוזן של האדם שנראה בתמונה בין מר ספילברג למר ינקוביץ ?
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.