מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשס״ז 22.10.2006

המאבק על מזון כשר לאסירים יהודים בטקסס נוחל הצלחה

מאבק משפטי שבראשו עומד הרב הראשי לייעוץ ל'מחלקת טקסס לצדק משפטי לאסירים', הרב דוד גולדשטיין, הנמנה גם על שלוחי חב"ד בטקסס - החל לשאת פירות בימים אלו  ■ בפעם הראשונה זכו האסירים היהודים לשבת בסוכה במתחם בתי הסוהר בטקסס ואף בירכו על ארבעה המינים. הרב גולדשטיין מצפה להקים יחידה ישיבתית מרוכזת של אסירים יהודיים בטקסס שיענה על צרכיהם הפיזיים והדתיים כאחד  לסיפור המלא
המאבק על מזון כשר לאסירים יהודים בטקסס נוחל הצלחה
הרב דוד גולדשטיין על רקע בית הכלא
מאבק משפטי שהחל עם בקשתו של האסיר מקס מאוסזדה לקבל מזון כשר ב2005 ושנעזר על ידי הרב הראשי לייעוץ ל'מחלקת טקסס לצדק משפטי לאסירים', הרב דוד גולדשטיין, החל לשאת פירות בימים אלו כאשר שאיפתו של הרב היא לייסד מערך שיקומי ריכוזי לאסירים יהודים מתחיל לרקום עור וגידים, זאת לאחר שבית משפט הפדרלי תמך בזכותו של האסיר לקבל מזון שמגיע לו מתוך התחשבות בעקרונות של חופש הדת בבתי הסוהר.

כשנה לאחר תביעה בבית משפט פדרלי באמצעות ארגון הפועל למען זכויות דתיות, נדרשו נציגי הנהלת בתי הסוהר בטקסס (TDCJ) להסביר מדוע אינם מספקים לאסיר מזון כשר.

רק שנה מאוחר יותר הם ענו שהם בודקים אפשרות לאספקת מזון כשר לאסירים יהודיים. הרב דוד גולדשטיין, שפעל כרב בתי הסוהר בטקסס במשך 7 שנים, והפועל כשליח בטקסס הרבה להיפגש עם רשויות בתי הסוהר בשנה האחרונה והסביר להם את החשיבות במתן מזון כשר לאסירים יהודיים.

מתוך כך יזם תכנית מקיפה יותר בשאיפה לרכז יחדיו כ-70 יהודים במתקן אחד, דבר שיקל, לא רק על ארגון מזון כשר ליהודים אלו, אלא יאפשר קיום תוכניות דת, לימוד ותפילות שישמשו כגורם משקם לאסירים. מאז עלה הרב גולדשטיין בדרגה במעמדו מצ'פליין בתי הסוהר ליועץ של רשויות בתי הסוהר בטקסס הגביר את פעילות המבצעים בין האסירים היהודים והחל מחנוכה שעבר ניתנה לאסירים יהודים רשות לחגוג את חגיהם במסגרת בתי הסוהר, דבר שנסתייע על ידי חילופי גברא בהנהלת בתי הסוהר שגם הכירו ברצינותם ובנחישותם של המתנדבים היהודים שהגיעו לפעול עם האסירים יהודים.

ואכן, בפעם הראשונה זכו האסירים היהודים לשבת בסוכה במתחם בתי הסוהר בטקסס ואף בירכו על ארבעה המינים - דבר שהיהה אסור בהחלט בעבר. הרב גולדשטיין שהתעודד לא רק מיחס הפתוח יותר של שלטונות הכלא אלא גם מהרצינות שגילו האסירים, אשר חלקם החלו ללמוד ולהתפלל באופן קבוע, מצפה להקים יחידה ישיבתית מרוכזת של אסירים יהודיים בטקסס שיענה על צרכיהם הפיזיים והדתיים כאחד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.