מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשס״ז 22.10.2006

מדוע בחורים צריכים לנסוע ל'קבוצה': גרסת 'גנדי'

לרחבעם זאבי (גנדי) הי"ד היו קשרים הדוקים עם חב"ד והרבי. במהלך השנים, השתדל 'גנדי' לסייע לחב"ד ככל שיכל ■ COL מגיש: שני סיפורים על 'גנדי' שסייע לפני מספר שנים להשיג אישורי-יציאה לתלמידי ה'קבוצה' ולבניית מקווה הטהרה בכפר-חב"ד ■ מוגש לרגל 5 שנים להירצחו של גנדי הי"ד בידי בני עוולה  לסיפור המלא
מדוע בחורים צריכים לנסוע ל'קבוצה': גרסת 'גנדי'
ר' בערק'ה וולף ע"ה עם האלוף גנדי הי"ד באירוע בבית שז"ר בכפר-חב"ד
גנדי משיג אישורי-יציאה

המקרה אירע לאחר ג' בתמוז תשנ"ד, יום הסתלקותו של הרבי, כאשר הצבא החליט מסיבות שונות להפסיק להעניק את אשרות היציאה לתלמידי ה'קבוצה' כפי שהיה נהוג במשך עשרות שנים. במשרד הביטחון בתל-אביב נקבע פגישה לעסקני חב"ד ובראשם הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רבו של כפר-חב"ד עם יועץ שרי הביטחון לדורותיהם, חיים ישראלי, במטרה לשכנעו להעניק שוב היתרי-יציאה לבחורים.

הרב אשכנזי סיפר כי כאשר הם הגיעו ל'קריה' בתל-אביב, הם הופתעו לראות שם את גנדי. הרב אשכנזי שאל את גנדי באם הוא יוכל להיכנס עימם לפגישה ולהסביר ליועץ על חשיבות הקבוצה? גנדי השיב כי הוא שמע על הפגישה מבעוד-מועד והחליט להגיע במיוחד לתל-אביב ולהשתתף בפגישה.

במהלך הפגישה שכנע גנדי את היועץ "כמו חסיד אמיתי", כדברי הרב אשכנזי, בדבר החשיבות של הבחורים לנסוע לשהות שנה שלימה בחצירו של הרבי. גנדי המשיל את הבחורים לנחש שמורידים לו את הראש. "אם הם לא יוכלו לנסוע לשנה לרבי, הם משולים כנחשים בלי ראש", הסביר גנדי, היועץ השתכנע, אך מסיבות שונות לא יצא הדבר אל הפועל.

בניית המקווה בכפר-חב"ד

לפני מספר שנים ביקר השר זאבי הי"ד עם עמיתו יבדלח"ט, השר בני אלון בכפר-חב"ד. השניים נפגשו עם הרב אשכנזי בלשכתו. גנדי הציע לבנות בכפר-חב"ד גן גדול ויפה לרווחת תושבי הכפר. הרב אשכנזי אמר לגנדי כי גנים וכיכרות יהיה מישהו אחר שיבנה, אך ממך אני מבקש לסייע להשלים את בנייתו של המקווה החדש בכפר-חב"ד.

גנדי אמר לרב אשכנזי כי זה יראה מאוד מוזר שהוא יבקש מוועדת הכספים של הכנסת, כסף לבניית מקווה בכפר-חב"ד. "גנדי בונה מקוואות?", אמר זאבי, זה ישמע מוזר מאוד.

הרב אשכנזי לא וויתר והפציר בו שוב ושוב והציע לגנדי לצאת לסייר במקווה שעמד בתחילת בנייתו ונדרשו עוד שני מליון שקל על-מנת לסיים את בנייתו.

השלושה יצאו לסייר במקווה, גנדי התרשם והחליט לחשוב על בקשתו של הרב אשכנזי. בתום הביקור אמר השר אלון, אז ח"כ, לרב אשכנזי: שיכנעת אותו, תן לי להשלים את המלאכה". גם גנדי שוכנע סופית ושני מיליון שקל הועברו לועד כפר-חב"ד על-מנת להשלים את בניית המקווה המשופץ.
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
נא לדייק
ל' תשרי ה׳תשס״ז
בוודאי שהמרא דאתרא היה מעורב ופעיל בעניין המקווה .אבל למען הגינות כדאי להזכיר את ראש הוועד דאז הרב מנחם לרר שפעל ללא לאות יחד עם הרב שליטא למען המקווה .בתודה מראש על פרסום הדברים .
2.
"מסיבות שונות"
א' חשוון ה׳תשס״ז
אם בענין המקוה ראוי לציין לשבח את פועלו החיובי של מנחם לרר להקמתו של המקוה, לא ניתן להתעלם מהקדחת שאחזה את מנחם לרר לעכב ולטרפד את הנסיעה לקבוצה, להערים מכשולים וקשיים שהם אלו שבסופו של דבר הביאו למה שמוגדר בלשונו העדינה של הכותב "מסיבות שונות לא יצא הדבר אל הפועל".
לא ברור אפוא אלו נימוקים עומדים מאחרי פועלו של מנחם לרר,בענין שלילת הקבוצה, ולדעתי, זו היתה אחת הפעילויות השליליות שלו שעמדה לו לרועץ בעתיד.

זלמן טעלער
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.