מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשס״ז 22.10.2006

"ר' לוי לבייב מגשים את רצונו של האדמו"ר מליובאוויטש"

במהלך ביקורו של ראש-הממשלה אהוד אולמרט ברוסיה, הוא גם ביקר בבית-הכנסת 'מרינא-רושצ'ה' במוסקבה ■ במהלך הביקור, הוא נשא נאום על הפריחה של יהדות רוסיה ועל מי שמוביל את המהפכה, מר לוי לבייב ■ "מי שלקח על עצמו באופן אישי וראה באחריות הזאת שליחות היסטורית שמגשימה את רצונו של האדמו"ר מלובביץ', שהוא רואה את עצמו כשלוחו וכשליחו, היה במשך שנים רבות האיש הזה – לב לבייב", אמר  לנאום המלא
האיש הזה הוא יהודי מיוחד במינו. לבייב ואולמרט בביקור
'המודיע' מדווח על הביקור

כבוד הרב ברל לזר, הרב הראשי לרוסיה,
ידידי לב לבייב, נשיא איגוד הקהילות היהודיות ברוסיה,
כבוד שגריר ישראל ברוסיה, ידידנו רב-הפעלים, ארקדי מילמן,
כבוד יושב ראש הסוכנות היהודית וההנהלה העולמית של ההסתדרות הציונית, ידידי זאב ביילסקי,
חברי הכנסת מרינה סולודקין, זאב אלקין וחבר הכנסת מאיר פרוש,
ידידי שגריר רוסיה בישראל, גנאדי טרסוב,

ואחרונים אחרונים חביבים, יקרים לכולנו, נמצאים אתנו כאן בני משפחתו – הוריו ורעייתו–של גיבור צה"ל, אודי גולדווסר.

אני רוצה לומר לכם, למשפחת גולדווסר, בשמי, בשם ממשלת ישראל, בשם כל הציבור בישראל, בשם כל היהודים הטובים, אוהבי ישראל, אוהבי ארץ ישראל, אוהבי עם ישראל, שנמצאים כאן ומייצגים רשת אדירה של קהילות יהודיות מרחבי רוסיה וחבר העמים, כולנו מתפללים לשלומם של אודי ואלדד וגלעד, ונעשה הכל כדי שהם יחזרו הביתה במהרה, בריאים ושלמים.

בכל השיחות שקיימתי כאן, החל מנשיא רוסיה, ובכל היתר, לא שכחנו להזכיר את הילדים שלנו. אין הזדמנות, אין מפגש, אין שיחה שאנחנו מקיימים עם מישהו שיכולה להיות לו השפעה על חזרתם של הבנים הביתה, שאיננו מזכירים אותם. אנחנו חושבים עליכם כל הזמן. אנחנו יודעים עם איזה כאב עמוק וחשש עמוק ותפילה שלא נפסקת אתם עוברים ממקום למקום, כדי להזכיר לכל מי שרוצה וגם לכאלה שאולי מעדיפים לא לזכור, שבשבילנו המערכה לא תסתיים עד שלא נראה את הילדים בבית!
ידידים יקרים,

זו הפעם השלישית, נדמה לי, שיש לי הכבוד לבקר במרכז הגדול והחשוב הזה של פעילות יהודית במוסקבה. זה לא המרכז היחידי שראיתי ברחבי רוסיה. הייתי במספר מרכזים כאלה ברחבי המדינה הענקית הזאת. כולם נוסדו, כולם ממומנים, כולם מוחזקים ע"י אדם אחד בראש ובראשונה, אדם אחד שרואה במרכזים הללו את השליחות הגדולה ביותר שלו כאן בעולם הזה. האיש הזה הוא יהודי מיוחד במינו, יוצא דופן, קוראים לו לב לבייב.

היום לב לבייב איננו יותר לבד, כי יש מוסדות יהודיים, יש את הסוכנות היהודית, יש ארגונים יהודיים ברחבי העולם, מארה"ב וממדינות אחרות, שמסייעים לפעילות הזאת באופן משמעותי ועוזרים במימון, בארגון, באנשים, בשליחים שפזורים ברחבי רוסיה. אבל מי שלקח על עצמו באופן אישי, אינדיבידואלי, ראשון, יחידי, לא על חשבון הציבור, על חשבונו, את האחריות הזאת וראה באחריות הזאת שליחות היסטורית שמגשימה את רצונו של האדמו"ר מלובביץ', שהוא רואה את עצמו כשלוחו וכשליחו, היה במשך שנים רבות האיש הזה – לב לבייב.

אתם יודעים שלב לבייב הוא איש עסקים – אני חושב די מצליח, לא רק במושגים של מדינת ישראל, גם בקנה מידה בינלאומי, ויש לו הישגים כלכליים רבים. אם לא היה לו, לא יכול היה לעזור כל כך. ובכל השנים שאני מדבר איתו על ההישגים הכלכליים שלו, לב לבייב אומר לי תמיד: כל ההישגים הכלכליים שלי אין להם מטרה בפני עצמה. הסיבה היחידה שיש לי הישגים כלכליים היא כדי שאני אוכל לתת חינוך יהודי לילדים יהודים בסמרה, באודסה, בליטא, במוסקבה, בלטביה ובקזחסטן ובאוזבקיסטן ובטורקמיניסטן ובסיביר ובכל מקום ברחבי היבשת האדירה הזאת שבה נמצאים יהודים, ולכן אני מאחל לו שיהיו לו הרבה הישגים כלכליים, כי ככל שההישגים הכלכליים שלו גדלים, יש יותר ילדים יהודים שמקבלים חינוך יהודי, ברוך השם.

אי אפשר היה לראות פריחה יהודית כל כך מרשימה ברוסיה אלמלא הידידות, הפתיחות, העזרה שמושיט הממשל הרוסי בכל הרמות שלו, בהנהגתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כל הכבוד לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין על המדיניות הידידותית, על העזרה שלו ועל החיבוק שהוא נותן ליהודים שחיים ברוסיה!

יש לנו בעיה קטנה פה בעניין הזה ואני צריך לדבר עליה בגילוי לב. מצד אחד, יש נשיא מאוד ידידותי שמחבק את יהודי רוסיה. מצד שני יש מוסדות יהודיים, יש ארגונים יהודיים בינלאומיים, יש את הסוכנות היהודית. בנוסף לזה, ובראש ובראשונה, יש את לב לבייב. זה כל כך טוב שהיהודים נשארים ברוסיה, אבל אין דבר שאנחנו רוצים יותר מאשר שכולכם תבואו בסופו של דבר הביתה. הביתה זה לירושלים שלנו, השלמה, בארץ ישראל.

ואני רוצה להזכיר עוד את ראש העיר שלכם. אני מכיר אותו טוב. הוא ידיד גדול שלנו. ראש העיר יורי לושקוב. יורי לושקוב הוא ידיד ישראל, ידיד העם היהודי וידיד ירושלים, והוא היה איתנו גם בימים אחרים שבהם זה לא היה מובן מאליו שאפשר להיות ידיד מדינת ישראל, ואני מאוד מעריך אותו ומאוד מודה לו.

אני רוצה לברך את נציגי כל הקהילות שהגיעו לכאן באמת ממרחקים גדולים. אין דבר שמחמם את לבי יותר, אין דבר שיכול לגרום לי שמחה גדולה יותר כשאני רואה צעירים יהודים יפים כאלה, גאים כאלה, יהודים כאלה, שבאים מרחבי רוסיה וחבר העמים והם כולם גאים ביהדותם, חופשיים, שמחים להביע את אהבתם למדינת ישראל. אני יודע שטוב לכם איפה שאתם חיים ואנחנו מאוד מכבדים את המדינה הזאת ואת כל המדינות שאתם חיים בהן ומעריכים את הידידות של השלטונות לקהילות היהודיות.

אבל הדבר שאנחנו הכי רוצים והכי מתפללים אליו והכי מייחלים אליו והכי מקווים לו זה שתגיעו הביתה, ואני מבטיח לכם דבר אחד: לא קל אצלנו, לא קל אצלנו, אנחנו מדינה לא פשוטה, כפי שאתם יודעים. יש בעיות, יש לפעמים מלחמות, יש לפעמים סכנות, לפעמים כשהיהודים באים מתחילים לשאול אותם כל מיני שאלות שפה לא שאלו אותם. אנחנו נעזור לכם לפתור את כל הבעיות האלה.

אנחנו נעשה מאמץ אדיר לעשות לכם את החיים בארץ הכי יפים, הכי שקטים, הכי בטוחים והכי שמחים שיכולים להיות, אבל העיקר – וזה הדבר החשוב ביותר – כשתבואו אלינו תהיו בבית, ואנחנו רוצים שכולכם – כולכם – מכל המקומות שאתם באים, אחרי שתקבלו את החינוך היהודי הכי טוב שלב לבייב והרב לזר והסוכנות היהודית והממשלה הרוסית עוזרים לכם לקבל, אחרי כל זה תארזו את המזוודות, תבואו הביתה וכולנו נחיה יחד במדינת ישראל ובארץ ישראל.

שתהיה לכולנו שנה טובה, בריאה, שמחה ובטוחה.

(באדיבות האתר יאללה קדימה)
לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
1.
מדברים דיבורים
ל' תשרי ה׳תשס״ז
רק שלא נתרגש מדבריו של אולמרט באו לא נשכח חורבן בית שלישי בפתח ואולמרט אחד האנשים שאחראים לחורבן זה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.