מערכת COL | יום ל' תשרי ה׳תשס״ז 22.10.2006

5 שנים לרצח 'גנדי' הי"ד

היום (ראשון) מלאו 5 שנים להירצחו של יו"ר תנועת מולדת, רחבעם זאבי (גנדי) הי"ד. בעת שכיהן כשר התיירות של מדינת ישראל ■ הוא נרצח על-ידי שני מחבלים פלסטינאים מארגון הטרור 'החזית העממית', כאשר שהה במלון 'היאט' בירושלים ■ האזכרה תתקיים היום בשעה 15:00 בהר-הרצל בירושלים. ההתכנסות תחל בשעה 14:00 ■ בכתבה המלאה: הדיווחים שהתפרסמו ב-COL ביום הירצחו  לסיפור המלא
5 שנים לרצח 'גנדי' הי
היו ימים. גנדי בכפר-חב"ד • צילום ארכיון: COL

שר התיירות, רחבעם זאבי, נרצח הבוקר (ד') בהתנקשות במלון הייאט בירושלים. בשעה 7:00 נמצא זאבי על ידי אשתו הגב' יעל כשהוא ירוי בראשו בקומה השמינית בבית המלון. מהמשטרה נמסר כי מחקירה ראשונית עולה שמדובר בניסיון התנקשות לאחר שזאבי נורה מטווח קצר על ידי שני מתנקשים שהגיעו סמוך לחדרו וירו בו שלושה כדורים מטווח קצר. זאבי פונה לבית החולים ובשעה 10 נמסר כי הוא נפטר מפצעיו. כמו-כן נמסר שאחד הכדורים פגע בראשו ואחר בצווארו והחשודים הצליחו להימלט מהמקום. זאבי היה צפוי להשתתף הערב באירועים בכפר-חב"ד לכבוד יום השנה לפטירתו של הרב שלום-דובער (ברק'ה) וולף ע"ה.

• 

ביום שלישי, יום לפני שנרצח, פגש השר גנדי במשכן הכנסת את הת' שמואל אופנר. השר אמר לו כי הוא שלם עם החלטתו לפרוש מממשלת שרון על רקע הדיבורים לחלוקת ארץ-ישראל, וכי "היום מתברר מעל לכל ספק כי דרכו של הרבי ניצחה". היום (ד') ביקר מנהל בית-חב"ד ברמת השרון, הרב יהודה בוטמן בביתו של גנדי הי"ד ברחוב נוה רעים ברמת-השרון. אלמנתו של גנדי, יעל תבלחט"א , סיפרה לבוטמן כי בעלה הי"ד הדגיש פעמים רבות את עובדת היותו חסיד חב"ד. הרב בוטמן ישתתף, כמו עוד חב"דניקים רבים נוספים, בהלוויתו של רחבעם זאבי הי"ד שתתקיים ביום חמישי בירושלים.

• 

חסידי חב"ד רבים השתתפו ברחבת הכנסת בטקס הפרידה הממלכתי מרחבעם (גנדי) זאבי הי"ד שנרצח ביום רביעי מידי מחבלים בירושלים. בין המשתתפים הרב מרדכי-שמואל אשכנזי, רבו של כפר-חב"ד; חבר-הכנסת לשעבר, הרב אליעזר מזרחי מלוד; רב מרכז תל-אביב ויו"ר עמותת הרבנים "פיקוח-נפש", הרב יוסף-שמואל גרליצקי; ר' ניסים אדרעי מכפר-חב"ד שעמד במקום ה-12 ברשימת 'מולדת' בבחירות בשנת תשנ"ו, בחורי-ישיבה רבים וחסידי חב"ד מכל רחבי הארץ שהצביעו למפלגת 'מולדת' ב-13 שנה האחרונות. מוקדם יותר עבורו אל מול ארונו שהוצב משעות הבוקר המוקדמות, רבים מחסידי חב"ד שבאו לחלוק כבוד אחרון לזאבי.

בהלוויה נראו מספר חסידי חב"ד שהם נושאים שלטים ובהם מסר: הרבי מליובאוויטש: "החזרת שטחים - סכנה ליהודים". בתום ההלוויה ביקש ר' אלימלך קובלקין, חסיד חב"ד מנחלת הר-חב"ד מזאבי הי"ד שימליץ טוב על עם ישראל. 

• 


חסידי חב"ד רבים ביניהם, הרב יצחק-יהודה ירוסלבסקי, מזכיר בית-דין רבני חב"ד בישראל; הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, רב קהילת חב"ד ברחובות; הרב שלמה מיידנצ'יק, יו"ר אגודת-חסידי-חב"ד בארץ הקודש; הרב מנחם ברוד, דובר חב"ד בישראל; הרב יהודה בוטמן, מנהל בית חב"ד ברמת השרון, עיר מגוריו של זאבי, ביקרו במהלך ימי ה'שבעה' בביתו של שר התיירות רחבעם (גנדי) זאבי הי"ד. בני המשפחה קיבלו מידי הרב הראשי לישראל, הרב ישראל-מאיר לאו את הגיליון הטרי של עיתון 'כפר-חב"ד', עם תמונת השער של זאבי הי"ד. בני המשפחה התרגשו מאוד וביקשו לקבל לידיהם גיליון נוסף.

הרב בוטמן סיפר בשיחה עם כתב COL, כי הוא מרכז מכתבי-תנחומים רבים המגיעים אליו משלוחי חב"ד רבים בעולם. לקראת סיום השלושים יגיש בוטמן את המכתבים במרוכז לאלמנה יעל ולבני משפחתה העומדים בקשר הדוק עם בית חב"ד בעיר.

גנדי בדולרים אצל הרבי ומקבל הוראות

ביום ראשון, י"ד מר-חשוון תש"נ, ביקר חבר-הכנסת רחבעם (גנדי) זאבי הי"ד אצל הרבי. גנדי הוצג בפני הרבי על-ידי המזכיר הרב יהודה-לייב גרונר. להלן רשימת הדברים בעת הביקור:

הרבי: "קראתי הרבה אודותיו בהעתונים במשך שנים רבות".

חבר-הכנסת רחבעם זאבי: "הייתי אצל כבודו כמה פעמים. האם כבודו יסכים להדריך אותי מה עלינו לעשות בשביל לשמור על ארץ-ישראל, שעדיין לא עשינו?"

הרבי: "להפיץ את היהדות. מה שעד עתה לא התעסקו בארץ-ישראל, למרות הפליאה שלא התעסקו לעשות מתושבי ארץ-ישראל - שיהיו בני ארץ-ישראל. לא רק ישיבה גשמית שם, אלא גם ישיבה ברוחניות".

"עד כדי-כך, שכל רואיהם יכירום שהם ילידים ומתחנכים בארץ אשר שמה "ארץ-ישראל" - בשביל שהיא "נחלת עולם לעם עולם", באופן דנחלת עולם"...

"זאת-אומרת, שזהו ניכר בכל יום ויום. ואין הדבר קשה כל-כך, כי אין צורך לחדש דבר חדש כי-אם לגלות מה שכבר ישנו בכל איש ואישה מישראל, אפילו בהקטנים. ואדרבה - בהקטנים נמצא זה בצורה טהורה יותר ומבלי התערבות של כל פוליטיקה ושל כל עניינים צדדיים".

זאבי: מה עלי לעשות בכנסת ולא עשיתי?

הרבי: "להכריז בכל עת-מצוא שארץ-ישראל הפירוש הוא: לא רק שזהו שטח שנקרא ארץ-ישראל, אלא שכל הנמצא בשטח זה הוא נעשה חדור בישראל. זאת-אומרת, ב"תורה שם לישראל", שניכר עליו שהוא נמצא דר בהעיר או בארץ ששמה יהדות דבר טבעי, כמו האוויר שנמצא בשטח ההוא".

זאבי: תודה רבה.

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
2 תגובות
1.
היחידי שבאמת השאיר מורשת
ל' תשרי ה׳תשס״ז
זה גנדי, היחידי מכל חברי הכנסת שזכה להבין את משנתו הבטחונית של הרבי (כולל חברי הכנסת החרדים) היה גנדי הי"ד שמאוד חסר לנו קולו בכנסת ובכלל, מאז היותי ילד זוכר אני את השתתפותו בכל אירוע של חב"ד בכפר חב"ד, גם בזמן היותו אלוף פיקוד מרכז ועוד תפקידים בצבא.
חבל על דאבדין ולא משתכחין...
תנועת חב"ד ועם ישראל איבדו ידיד נאמן לתורת ישראל ארץ ישראל ועם ישראל, מי יתן לנו תמורתו...
2.
אבדה לעם ישראל .
א' חשוון ה׳תשס״ז
אבד חסיד בישראל יש לציין שתמיד הקפיד להשתתף בהתועדויות בי"ט כסלו .

הה" יקום דמו .
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.